problem z LSD hil 2009
Moderator: luk4s7
problem z LSD hil 2009
mam taki problem. tylne prawe kolo kreci sie duzo czesciej niz lewe. przy zakrecie w prawo - prawe kolo sie kreci i zdziera opone. przy zakrecie w lewo jest ok. lewe kolo kreci sie dopiero na sliskiej nawierzchni i prawie przy pelnych obrotach. problem jest tego typu ze jade prosto i przy wjechaniu na sliska nawierzchnie nagle dupa mi ucieka zawsze w ta sama strone. mial ktos taki przypadek ?
serwisowany jest w toyocie, olej jest wlany ok. po rozebraniu lsd nie widac zadnych niepokojacych rzeczy, jedyny widoczny punkt to to ze prawa opona jest duzo bardziej zuzyta.
serwisowany jest w toyocie, olej jest wlany ok. po rozebraniu lsd nie widac zadnych niepokojacych rzeczy, jedyny widoczny punkt to to ze prawa opona jest duzo bardziej zuzyta.
Re: problem z LSD hil 2009
Z lewej strony masz bak więc i lewe koło jest lepiej dociążone . Jak skręcasz w prawo paliwo działa dodatkowo na niekorzyść koła prawego przesuwając środek ciężkości jeszcze bardziej na lewo .
A tak na poważnie mój się ślizga w obie jak ta lala, oponom się jakoś bacznie nie przyglądałem ale na pierwszy rzut oka jest ok.
P.S. Z drugiej strony jak tak pomyślę teraz to przy skręcie w prawo trochę chętniej traci przyczepność . Muszę się chyba lepiej przyjrzeć oponom .
A tak na poważnie mój się ślizga w obie jak ta lala, oponom się jakoś bacznie nie przyglądałem ale na pierwszy rzut oka jest ok.
P.S. Z drugiej strony jak tak pomyślę teraz to przy skręcie w prawo trochę chętniej traci przyczepność . Muszę się chyba lepiej przyjrzeć oponom .
Re: problem z LSD hil 2009
Znam przypadki gdzie w ASO lali zwykły 75W90 do mostów z LSD. Może masz pochwę skrzywioną a może hamulec Ci blokuje jedną stronę.
Re: problem z LSD hil 2009
qberus wczesniej bylo ok - zaczelo sie tak dziac od pewnego czasu.
kylon na fakturze jest wpisany olej do LSD wiec nie wiem- moze tylko tak jest napisane hamulec nie blokuje bo sprawdzane byly opory toczenia. przybliz mi co to jest pochwa bo laik jestem
kylon na fakturze jest wpisany olej do LSD wiec nie wiem- moze tylko tak jest napisane hamulec nie blokuje bo sprawdzane byly opory toczenia. przybliz mi co to jest pochwa bo laik jestem
-
- Członek Zarządu
- Posty: 195
- Rejestracja: 23 sie 2009, 22:39
- Auto: KZJ70-'96/'22, KDJ150-'12.
- Kontakt:
Re: problem z LSD hil 2009
Na fakturze może być wszystko napisane, a w mostach, skrzyniach i silniku może być zupełnie co innego .
Olej do LSD i strzykawka do oleju dużo nie kosztuje i można go wymienić we własnym zakresie bez udziału ASO.
Olej do LSD i strzykawka do oleju dużo nie kosztuje i można go wymienić we własnym zakresie bez udziału ASO.
Re: problem z LSD hil 2009
powiedzmy ze olej jest ok.geo-mad pisze:Na fakturze może być wszystko napisane, a w mostach, skrzyniach i silniku może być zupełnie co innego .
Olej do LSD i strzykawka do oleju dużo nie kosztuje i można go wymienić we własnym zakresie bez udziału ASO.
moga byc jakies inne przyczyny? na planie mostu widzialem jakies 2 lozyska, byc moze jedno z nich jest zatarte i to ma jakis wplyw ?
Re: problem z LSD hil 2009
Zatarte łożyska słychać. A pochwa mostu to inaczej obudowa mostu. Niestety w hilach lubią się pogiąć. Miałem też przypadek krzywej półosi.
Czy półoś jest prosta sprawdzisz poprzez podniesienie auta i wirtualna jazdę w powietrzu. Patrzysz czy nie ma bicia na kole.
Czy most jest prosty sprawdzisz organoleptycznie jeśli masz dobre oko albo na geometrii.
Rozumiem że przytarcie satelit zostało wyeliminowane.
Czy półoś jest prosta sprawdzisz poprzez podniesienie auta i wirtualna jazdę w powietrzu. Patrzysz czy nie ma bicia na kole.
Czy most jest prosty sprawdzisz organoleptycznie jeśli masz dobre oko albo na geometrii.
Rozumiem że przytarcie satelit zostało wyeliminowane.
Re: problem z LSD hil 2009
Jezeli satelity to te "tarcze" w lsd to tak zostaly sprawdzone. geometria zostala robiona i wszystko jest ok. jest jakies mikro przesuniecie ale po jednej jak i po drugiej stronie wiec most jest prosty. łożysk nie slysze wiec mozna to wyeliminowac. podniose dzisiaj samochod i zerkne na ta polos.
dzieki za pomoc.
dzieki za pomoc.
Re: problem z LSD hil 2009
olej wymieniony, wszystko proste - objawy te same . po wymianie oleju nie bylo zadnych opilkow metalowych ( tylko minimalna ilosc ktora osiadla na magnesie przy korku spustowym )
wroce jeszcze do satelit - nie ma innej mozliwosci sprawdzenia ich jak rozkrecenie mostu ? byc moze terazniejsza technologia pozwala na przeswietlenie mostu
wroce jeszcze do satelit - nie ma innej mozliwosci sprawdzenia ich jak rozkrecenie mostu ? byc moze terazniejsza technologia pozwala na przeswietlenie mostu
Re: problem z LSD hil 2009
Nie ma chyba technologii aby zajrzeć pomiędzy dwie spasowane powierzchnie bez rozebrania.
Re: problem z LSD hil 2009
a u mnie nowa grucha z LSD po 15 tysiach...jakby co
Re: problem z LSD hil 2009
trzymaj trzymaj - jeszcze się znajdzie nabywca skoro one takie 'miętkie'Norick pisze:a u mnie nowa grucha z LSD po 15 tysiach...jakby co