Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Moderator: luk4s7
Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Witam
Czy Mili koledzy mogli by mi wytłumaczyć jak działaa mała dźwignia? do jakich celów, terenów, i kiedy najlepiej jej używać.. Nigdzie nie mogę tego znaleźć, a wytłumaczenie w instrukcji nic mi nie mówi.. Moj LC 120 z 2006 roku to pierwszy Land Cruiser i tereowka w moim życiu. Głównie kupiona do ciągniecią łódki 7 metrowej, ale chciałbym tez dowiedzieć się więcej poprzez to forum o jezdzie w terenie..
Ponadto do czego jest z kolei jeszcze ten przycisk z rzutem 4 kół wałem i krzyzykiem na środku??
Z góry przepraszam za tak podstawowe pytania, ale nikt nie potrafi mi wystarczajaca dobrze wytłumaczyć tych (pewnie dla was banalnych) funkcji w moim LC.
Czy Mili koledzy mogli by mi wytłumaczyć jak działaa mała dźwignia? do jakich celów, terenów, i kiedy najlepiej jej używać.. Nigdzie nie mogę tego znaleźć, a wytłumaczenie w instrukcji nic mi nie mówi.. Moj LC 120 z 2006 roku to pierwszy Land Cruiser i tereowka w moim życiu. Głównie kupiona do ciągniecią łódki 7 metrowej, ale chciałbym tez dowiedzieć się więcej poprzez to forum o jezdzie w terenie..
Ponadto do czego jest z kolei jeszcze ten przycisk z rzutem 4 kół wałem i krzyzykiem na środku??
Z góry przepraszam za tak podstawowe pytania, ale nikt nie potrafi mi wystarczajaca dobrze wytłumaczyć tych (pewnie dla was banalnych) funkcji w moim LC.
- wojtekd
- Klubowicz
- Posty: 210
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
- Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
- Kontakt:
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Mała dźwignia służy do włączania reduktora. Używasz tego głównie w terenie - piasek, błoto, śnieg. Załączaj zawsze po zupełnym zatrzymaniu pojazdu. Jeśli masz automatyczną skrzynię biegów, wtedy ustaw dźwignię w pozycji Neutral i wtedy włącz / wyłącz reduktor.
Przycisk, o którym mówisz, to blokada centralnego mechanizmu różnicowego. Włączasz ją na luźnej nawierzchni - szuter, piasek, błoto - rozdziela moment na przednią i tylną oś w stosunku 50:50. Wyłączaj przed wjazdem na asfalt.
Poczytaj na forum w dziale ABC w terenie i ogólnotechniczne, było sporo postów na te tematy. Pozdrowienia.
Przycisk, o którym mówisz, to blokada centralnego mechanizmu różnicowego. Włączasz ją na luźnej nawierzchni - szuter, piasek, błoto - rozdziela moment na przednią i tylną oś w stosunku 50:50. Wyłączaj przed wjazdem na asfalt.
Poczytaj na forum w dziale ABC w terenie i ogólnotechniczne, było sporo postów na te tematy. Pozdrowienia.
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Dzięki Emsi za radę ale trochę mi mało. Skrzynię mam mechaniczną. Z tego co piszesz to w trudnym terenie piasek, błoto, śnieg itp. włącza się dźwignią reduktor lub przyciskiem blokadę mechanizmu różnicowego. Napisz jeśli możesz jaka praktyczna różnica i co daje jedno a co drugie. Kiedy i do jakich prędkości z tego korzystamy. Ktoś mi mówił, że znaczenie jest także przy skręcaniu, tj. przy zstosowaniu jednego z nich (chyba dźwigni) nie można ostro skręcać.
Przepraszam, ale w tym zakresie jestem trochę jak przysłowiowa "blondynka". Z góry dzięki za odpowiedź.
Przepraszam, ale w tym zakresie jestem trochę jak przysłowiowa "blondynka". Z góry dzięki za odpowiedź.
- wojtekd
- Klubowicz
- Posty: 210
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
- Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
- Kontakt:
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
hej
popatrz tu http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=166
Twoje auto nie ma (chyba) blokady tylnego mostu, więc ten przycisk "diff lock" z dyskusji Cię nie dotyczy
pozdrawiam
popatrz tu http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=166
Twoje auto nie ma (chyba) blokady tylnego mostu, więc ten przycisk "diff lock" z dyskusji Cię nie dotyczy
pozdrawiam
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Dzięki
Teraz muszę to kilka razy przeczytać i przemyśleć a potem popróbować.
Przycisk mam na centralnej konsoli u dołu obok dodatkowego gniazdka 12Vi obok ogrzewania foteli, to chyba to.
Marek
Teraz muszę to kilka razy przeczytać i przemyśleć a potem popróbować.
Przycisk mam na centralnej konsoli u dołu obok dodatkowego gniazdka 12Vi obok ogrzewania foteli, to chyba to.
Marek
- wojtekd
- Klubowicz
- Posty: 210
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
- Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
- Kontakt:
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Tak, to jest przycisk blokady centralnego mechanizmu różnicowego.Marek pisze:Dzięki
Teraz muszę to kilka razy przeczytać i przemyśleć a potem popróbować.
Przycisk mam na centralnej konsoli u dołu obok dodatkowego gniazdka 12Vi obok ogrzewania foteli, to chyba to.
Marek
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
dla uproszczenia, najwazniejsza jest ponizsza wypowiedz Blacka.
blokady na razie olej, a dziwgnia baw sie jak auto STOI! bo inaczej moze byc wielkie grrruchh!!!
tu mozesz tez poszperac po odnosnikach tyle ze w jezyku lenglidz
http://www.howstuffworks.com/transmission.htm
a nalepiej pojechac w teren
bo ta sa po prostu "przerzutki"
""Black
Temat postu:
Wysłany: 15 Paź 2007 17:05
Dołączenie: 22 Mar 2007 11:17
Posty: 207
ech, zmęczony jestem ale się postaram:
diff-lock przycisk to jest od blokady tylnego mostu, działa tylko z wpiętym reduktorem (czyli w J9 przy okazji ze zblokowanym centralnym dyfrem) i tylko poniżej prędkości 8km/h, coby załączyć, to trzeba najpierw reduktor (najlepiej nie chcąc go zakatowć to stojąc się go zapina małą dzwignią, tudzież tocząc się wolniutko prosto i z wciśnieętym sprzęgłem - do czasu się udaje, aż się nie uda , w automacie - kupa trza stać miejscu i Nkę wrzucić), a potem diff-lock i dać mu ze 2-3 sec na załączenie
jak grzebiąc kołami w piachu włączyłeś i dałeś ostro but to się raczej nie miała prawa ta blokada włączyć a i tak jakby się udało to nic by nie dała
z tym centralnym dyfrem to po mojemu to działa tak:
wajcha H - otwarty centralny dyfer, moc przekazywana 50/50 przód/tył im się jedna oś bardziej ślizga tym druga jeszcze mniej momentu dostaje i stoimy w miejscu
wajcha HL (high locked) zblokowany centralny dyfer - 50/50 jak jedna oś się zaczyna ślizgać to druga dostaje więcej momentu tak do jakiś 90ciu paru procent mocy (trochę traci sie na tarcie wewnętrzne mechanizmów itp. i 100% nigd nie bedzie) - ale to się mogę mylić bo mechanik ze mnie żaden
LL - wiadomo reduktor i zblokowany dyfer centralny i wtedy se można jak się ma diff-locka zblokować jeszcze tylny dyfer, aha zarówno blokada centralnego dyfra jak i tynego potrzebują minimalnej zwłoki 2-3 sec na zadziałanie""
blokady na razie olej, a dziwgnia baw sie jak auto STOI! bo inaczej moze byc wielkie grrruchh!!!
tu mozesz tez poszperac po odnosnikach tyle ze w jezyku lenglidz
http://www.howstuffworks.com/transmission.htm
a nalepiej pojechac w teren
bo ta sa po prostu "przerzutki"
""Black
Temat postu:
Wysłany: 15 Paź 2007 17:05
Dołączenie: 22 Mar 2007 11:17
Posty: 207
ech, zmęczony jestem ale się postaram:
diff-lock przycisk to jest od blokady tylnego mostu, działa tylko z wpiętym reduktorem (czyli w J9 przy okazji ze zblokowanym centralnym dyfrem) i tylko poniżej prędkości 8km/h, coby załączyć, to trzeba najpierw reduktor (najlepiej nie chcąc go zakatowć to stojąc się go zapina małą dzwignią, tudzież tocząc się wolniutko prosto i z wciśnieętym sprzęgłem - do czasu się udaje, aż się nie uda , w automacie - kupa trza stać miejscu i Nkę wrzucić), a potem diff-lock i dać mu ze 2-3 sec na załączenie
jak grzebiąc kołami w piachu włączyłeś i dałeś ostro but to się raczej nie miała prawa ta blokada włączyć a i tak jakby się udało to nic by nie dała
z tym centralnym dyfrem to po mojemu to działa tak:
wajcha H - otwarty centralny dyfer, moc przekazywana 50/50 przód/tył im się jedna oś bardziej ślizga tym druga jeszcze mniej momentu dostaje i stoimy w miejscu
wajcha HL (high locked) zblokowany centralny dyfer - 50/50 jak jedna oś się zaczyna ślizgać to druga dostaje więcej momentu tak do jakiś 90ciu paru procent mocy (trochę traci sie na tarcie wewnętrzne mechanizmów itp. i 100% nigd nie bedzie) - ale to się mogę mylić bo mechanik ze mnie żaden
LL - wiadomo reduktor i zblokowany dyfer centralny i wtedy se można jak się ma diff-locka zblokować jeszcze tylny dyfer, aha zarówno blokada centralnego dyfra jak i tynego potrzebują minimalnej zwłoki 2-3 sec na zadziałanie""
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
btw milosciwie kochajace adminy powinny
wskarzesic temat(byl taki ) przyklejony- jak mam toyote kupic olaboga
i przywiesic - jak to dziala 4x4, nie wiem rozterka
moze w ogolnotchnicznych ?
wskarzesic temat(byl taki ) przyklejony- jak mam toyote kupic olaboga
i przywiesic - jak to dziala 4x4, nie wiem rozterka
moze w ogolnotchnicznych ?
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
http://www.wyprawa4x4.pl/plugins/_newsedit/news/26/
Tu jest kilka opisanych literek
Tu jest kilka opisanych literek
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Najlepszy samochód instruktażowy to miał Kylon na piaskowni. Ten z klocków LEGO. Nie ma to jak pomacać i popatrzeć jak 4x4 działa. Wtedy od razu będzie jasne dlaczego nie powinno się skręcać na twardym z zapiętą blokadą międzyosiowego mechanizmu różnicowego.
Re: Mała dźwignia do blokady mechanizmu
Właśnie złożyłem kolejny z tej serii. Chciałem tu wrzucić fotki ale nie mogę ich znaleźć.