Lewarek

Moderator: luk4s7

moral
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2010, 13:58
Auto: Landek 120 '03
Kontakt:

Lewarek

Post autor: moral »

Czy ktoś może mnie oświecić i zdradzić gdzie jest oryginalnie ukryty lewarek w 120-ce?
Wiem że zaraz będę się czerwienić ale cóż lepiej spytać.

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: jjb »

W bagażniku. Schowek z lewej strony tuż przy klapie tylnej

jjb

moral
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2010, 13:58
Auto: Landek 120 '03
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: moral »

Dzięki ale tam go niestety nie ma.
Chyba zaginął w akcji :(

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Lewarek

Post autor: Husky »

a czy ten lewarek działa? tzn. czy podniesie autko,

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: jjb »

husky pisze:a czy ten lewarek działa? tzn. czy podniesie autko,
Też się czasami nad tym zastanawiam. A także nad tym jak się w modelu z kółkiem pod spodem (na szczęście mam na klapie) wyjmuje to kółko np. w sniegu :-)

pzdr

jjb

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: jjb »

Przy zmianie kółka mogą czekać rownież inne niespodzianki. Wczoraj (zupełnie bez sensu) chciałem zobaczyć jak jest ono do klapy mocowane. U mnie jest pełna plastikowa osłona (z zameczkiem w środku). Skończylo się godziną zabawy z wiertarką, po dwóch latach zamek stał się jedną bryłą skorodowanego aluminium. Musiałem zrobić jakiś patent z "mchu i paproci". Samo życie :-)

jjb

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: Rafi »

husky pisze:a czy ten lewarek działa? tzn. czy podniesie autko,
Nie, nie da rady. producnet dał lewarek, który nie podniesie auta :mrgreen: Da radę, trochę jest upierdliwy, ale całkowicie bezpieczny. Zamek od koła zapasowego trzeba konserwować cały czas. Tak jak mocowanie zapasu gdy wisi pod autem. Niestety :|

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: Man With Camera »

Czy da się podnieść J12 za tylny most jakimś innym lewarkiem butelkowym? Na moje oko wszystkie lewarki, które widziałem w sprzedaży, mają za mały skok - tzn. podnieść paręnaście centymetrów się da, ale przy maksymalnym wysunięciu lewarka, tylne koła nie uniosą się ponad ziemię. Te z większym skokiem są znowu na tyle wysokie, że nie da się ich wsunąć pod dyferencjał tylnego mostu.

Czy udało się komuś zastąpić oryginalny lewarek jakimś innym? Czy lewarek od J9 (ewentualnie J10) będzie pasował do wnęki w J12?


.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: Mirekk »

Kupilem kiedyś sobie w Juli lewarek 10ton. Bardzo podobny do tego:
Obrazek
Kosztował koło stówki po wykręceniu śruby i podniesieniu tłoka, nie tylko podnosi samochód za tylny most, ale również podparty o ramę, na tyle wysoko, że spokojnie wymienia się koło z przodu. Nawet takie wwyliftowane o 5 cm.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: sebastian44 »

Man With Camera pisze:
03 sie 2021, 19:42
Czy da się podnieść J12 za tylny most jakimś innym lewarkiem butelkowym? Na moje oko wszystkie lewarki, które widziałem w sprzedaży, mają za mały skok - tzn. podnieść paręnaście centymetrów się da, ale przy maksymalnym wysunięciu lewarka, tylne koła nie uniosą się ponad ziemię. Te z większym skokiem są znowu na tyle wysokie, że nie da się ich wsunąć pod dyferencjał tylnego mostu.

Czy udało się komuś zastąpić oryginalny lewarek jakimś innym? Czy lewarek od J9 (ewentualnie J10) będzie pasował do wnęki w J12?


.
W toyotach z tego co widziałem wszystkie lewarki są takie same. I spokojnie można przy ich użyciu podnieść koło za most i wymienić je, lift czy też wieksze koła nie maja na to wpływu. Ja wożę oryginalny w aucie a warsztatowo używam jakiegos butelkowego 10T Yato- jest troche wygodniejszy w użyciu ale też sporo wiekszy.

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: Man With Camera »

sebastian44 pisze:
04 sie 2021, 10:06
W toyotach z tego co widziałem wszystkie lewarki są takie same. I spokojnie można przy ich użyciu podnieść koło za most i wymienić je, lift czy też wieksze koła nie maja na to wpływu. Ja wożę oryginalny w aucie a warsztatowo używam jakiegos butelkowego 10T Yato- jest troche wygodniejszy w użyciu ale też sporo wiekszy.

Lift może i nie ma wpływu, ale musi być w takim razie różnica pomiędzy sprężynami i miechami. Podejrzewam, że masz właśnie sprężyny, bo przy miechach i wysokich koziołkach (czyli tak jak u mnie) butelkowy Yato ma za mały wysięg: przy maksymalnym wyciągnięciu, jest za niski żeby oderwać tylne koła od ziemi przy podnoszeniu wyłącznie tyłu. Miałem prawy miech uszkodzony i musiałem podnosić auto bardzo wysoko, żeby w ogóle wsunąć koziołki pod ramę.


.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: Rokfor32 »

Lewarkiem podnosisz za MOST :wink: Nie ma więc znaczenia typ zawiasu. Seryjne podnośniki z palcem w D. ogarniają kółka 35". Przy podnoszeniu za most - lub z przodu - za wahacz.

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: Man With Camera »

Rokfor32 pisze:
15 sie 2021, 17:14
Lewarkiem podnosisz za MOST :wink: Nie ma więc znaczenia typ zawiasu.
Typ zawiasu MA znaczenie przy używaniu lewarka do zawieszenia pneumatycznego, ponieważ jak jest uszkodzony miech, to rama opiera się nie na miechu czy sprężynie (jak przy zawieszeniu sprężynowym), tylko na odbojach, które są znacznie niżej - dlatego zwykły podnośnik słupkowy nie wystarczy, by unieść auto (ramę) wystarczająco wysoko, by ustawić je na koziołkach, ponieważ zwykły podnośnik ma za mały wysuw tłoka (różnicę pomiędzy wysokością minimalną i maksymalną). Uwierz mi - przerabiałem to praktycznie, przy naprawie uszkodzonego miecha i ustawianiu oryginalnego lewarka pod tylnym dyferencjałem, musiałem wysunąć go znacznie powyżej 10 cm (taki maksymalny wysuw tłoka ma butelkowy 10T Yato) - w praktyce, przy moich bardzo wysokich koziołkach, było to coś pod 40 cm. Żaden butelkowy podnośnik - poza oryginalnym Toyoty - nie ma takiego wysuwu tłoka.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: sebastian44 »

Ale Rokfor napisal że zazwyczaj podnosimy za MOST. Tzn że nie ma kompletnie znaczenia na czym ten most wisi. Może być nawet w ogole nie połączony z autem, bedzie to wyglądalo dokladnie tak samo :mrgreen:

Jak podnosisz za ramę, zgoda, musisz najpierw wylewarkować cały skok zawieszenia zanim koło faktycznie uniesie sie nad glebą. Ale to nie jest standardowe podnoszenie auta kiedy chcemy wymienić koło.

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Lewarek

Post autor: Man With Camera »

Przecież piszę powyżej, że podpieram tylny dyferencjał, który jest częścią mostu. Ma znaczenie na czym most wisi - bo lewarek musi zrobić znacznie większy wysuw, zanim siła lewarowania zacznie działać na ramę, jak nie ma podparcia pomiędzy mostem i ramą w postaci sprawnego miecha. Oznacza to, że nie naprawisz uszkodzonego miecha za pomocą nieoryginalnego lewarka, bo nie dasz rady podnieść auta wystarczająco wysoko, żeby usiadło na koziołkach.

ODPOWIEDZ