LPG

Moderator: luk4s7

mcviper
Posty: 16
Rejestracja: 15 paź 2009, 11:43
Auto: 120 4.0

LPG

Post autor: mcviper »

ceny benzyny skłaniają mnie do rozważenia możliwości założenia gazu do auta
czy macie doświadczenia jak 4 litrówka spisuje się z takimi wynalazkami i ewentualnie jaką instalację polecicie ?

Awatar użytkownika
pki
Posty: 282
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:28
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: pki »

Ja mam doświadczenie może bardziej ogólne niż konkretnie w tojkach. Powiem tyle.

Wybieraj warsztat a nie instalację. Umówmy się że większość instalacji z wyższej półki (Landi OMEGAS, PRINS itp) PO PRAWDŁOWYM i starannym montażu, prawidłowej i starannie przeprowadzonej kalibracji i konfiguracji pracują tak jak powinne. Ja straciłem zaufanie do warsztatów, w okolicy 100km nie znalazłem żadnego godnego polecania. 90% warsztatów klepie walteki na stagu czyli zestaw za ok 1200zł z allegro - instalacja najtańsza i ma mało wspólnego z kulturą pracy - aczkolwiek niektóre mało wrażliwe silniki dobrze na tym pracują.

I jak ci "instalator" powie że zamontuje w 8 godzin to ja ci powiem że tego się nie da zrobić w takim czasie. Montowałem sam, ok bez doświadczenia. W dwie osoby jakieś 14 godzin montaż mechaniczny, 4-5 godzin kalibracja.

I po własnym montażu - beznyny palił 15, gazu pali 18. Nie ma różnicy w kulturze pracy ani mocy.

Co mogę polecić to zadzwonić do central/przedstawicieli renomowanych firm (LR, ELPIGAS, PRINS itp) i zapytaj o dobrego instalatora. Możesz też to samo zapytać kierownika działu serwisu lub szkoleń. Oni wiedzą z jakich zakładów wracają klienci ze skargami a gdzie jest zawsze w porządku. Mogę podać kontakt do odpowiedniej osoby od firmy LR.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Rafi »

Popytaj na podforum "FjCruiser", jedna czy dwie osoby mają gaz w tym silniku.

wat
Posty: 14
Rejestracja: 11 sty 2011, 21:46
Auto: T4R SR5 V6 03'
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: wat »

Ja mam staga + scorpionGT+ magicjety (zestaw za 3000pln) na razie zrobiłem 17000 i jest super, żadnej różnicy w mocy kulturze itp, średnie spalanie z 15 benzyny wzrosło do 18 gazu (zima do 20). Drugi raz jednak założyłbym dwa reduktory jak radzili mądrzejsi , teraz czasem przy b.mocnym bucie przełącza się na benzynke po prostu reduktor nie wydala a miał być na 350koni... cza było 2 ale "bedzie pan zadowolony" cóż przy okazji dodam drugi.
Najfajniej jest na stacji jak 100km wychodzi 40pln!!!

Awatar użytkownika
pki
Posty: 282
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:28
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: pki »

Albo nie wyrabia układ nagrzewania parownika. U mnie się takie coś działo po 2km buta w podłodze na średnich obrotach.

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Art »

Żeby nie komplikować sprawy, a kolega z Kaszub jest, wiec powiem ,ze solidny warsztat LPG jest w Gdańsku Osowie - Autogaztechnik (koło jeziora). Załoga ma wparawę w autach o duzych pojemnościach. Swoją VZJ-95 tam właśnie gazowałem i jak na razie nie mam problemów (ESGI II+magicjet).Montaż, kalibracja na trasie, ponowna kalibracja po 1000 km i temat z głowy. Jak komu mało to moze na hamownie pojechac i kalibrować do bólu :)
Oczywiście silnik ze 120 -tki jest nowoczesniejszy, ale to kwestia dobrania odpowiednich komponentów.Polska elektronika nie jest zła, wiec nie ma co kombinowac.nad reduktorem i wtryskami trza się deko pochylić. No chyba ,ze ktoś chce mieć wtrysk sterowany z sygnału z ECU silnika to wtedy PRINS leci i z 7kPLN :D

Awatar użytkownika
Bekon
Posty: 336
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:06
Auto: FJ CRUISER 4,0
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Bekon »

10 razy sie zastanow i poczytaj jak VVTi współpracuje z LPG - nie mam tu na mysli piwerwszych wrażeń ale to co się dzieje z silnikiem pożniej. Temat był już walkowany i jak dobrze poszukasz to znajdziesz sporo komentarzy. Ponadto skalkuluj sobie ile robisz miesięcznie km, ile będzie kosztować instalacja i jej przeglądy, jaka różnica w spalaniu i koncowe koszty per 100 km, itp..a dopiero póżniej podejmij decyzje.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Rafi »

Bekon, no właśnie szukam i niewiele znalazłem :) Jak masz jakieś info to wklej tutaj link, bo jestem ciekaw. Wiem, że małe VVT-i słabo znoszą gaz, takie 1.3, 1.4, 1.6, ale ponoć większe 2.4, 2.7 i 3.5 już zupełnie rozsądnie. Chociaż konkretów na ten temat też nie znalazłem :wink:

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Art »

Mam wrażenie, że stanowisko Bekona jest z tej kategorii "coś tam było, ale nie wiadomo czy na prawdę, a w ogóle dawno" :D Zazwyczaj na hasło LPG odzywają się głosy, ze Toyota gazu nie lubi.Gazu to nie lubi kurczak w rosole.
Konkrety mości panowie :!:

Awatar użytkownika
Bekon
Posty: 336
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:06
Auto: FJ CRUISER 4,0
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Bekon »

Nie jestem "techniczny" dlatego nie chce sie madrzyc, ale wystarczy wrzucić w Googla VVt i a LPG i mamy gotową całą liste opinii w tym mechaników.
Ja swoje sądy opieram na opinii człowieka który w ASO Toyoty przepracował 20 lat i niejedno widział a nie ma skłonności do koloryzowania.
Tak więc przelicz sobie jeszcze raz co sie kalkuluje, poczytaj opinie, i podejmij świadomą decyzje. A tak na marginesie to nie kupuje sie auta 4 litrowego w benzynie licząc na to że będzie paliło jak Yaris - albo rybki, albo akwarium :)

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Art »

Bekon pisze:Nie jestem "techniczny" dlatego nie chce sie madrzyc, ale wystarczy wrzucić w Googla VVt i a LPG i mamy gotową całą liste opinii w tym mechaników.
Otóz ja tak zrobiłem i poprzeczytaniu kilkunastu postów wnioskuję, żę VVTI & LPG (litraż 1,6-2,2):
1) czestsza inspekcja zaworów (szczegółnie) wydechowych - 30 vs.90 Kkm
2) możliwy problem z działaniem zmiennych faz rozrządu
3) możliwość konsumpcji oleju
Co do motoru 1GR-FE nie ma wiele info.
Cóz, proste rozwiązania są dla prostych, natomiast bardziej skomplikowane dla bardziej odważnych. :wink:

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Kwieczor »

Art pisze:
Bekon pisze:Nie jestem "techniczny" dlatego nie chce sie madrzyc, ale wystarczy wrzucić w Googla VVt i a LPG i mamy gotową całą liste opinii w tym mechaników.
Otóz ja tak zrobiłem i poprzeczytaniu kilkunastu postów wnioskuję, żę VVTI & LPG (litraż 1,6-2,2):
1) czestsza inspekcja zaworów (szczegółnie) wydechowych - 30 vs.90 Kkm
2) możliwy problem z działaniem zmiennych faz rozrządu
3) możliwość konsumpcji oleju
Co do motoru 1GR-FE nie ma wiele info.
Cóz, proste rozwiązania są dla prostych, natomiast bardziej skomplikowane dla bardziej odważnych. :wink:
a ja widziałem 2 taco i jedną tundrę tą na maxa (5,7) i jakoś się nie skarżyli właściciele - a mam manie zaczepiania kierowników tych modeli z tytułu planów zakupu za 2-3 lata tundry właśnie
Taco były gazowane w Polsce - jedna na prinsie, druga nie wiem, butle pod paką, spalanie 18-20 i jakoś bez uwag po parudziesięciu tysiącach - przynajmniej wg właściciela. Tundra była gazowana w Holandii praktycznie od nowości, nazwy instalki nie znam, ale sprzedawało ją w Polsce jakieś ASO i kupiec robił dość dokładne sprawdzenie po zakupie (tak twierdził) poza ASO i też uwag nie było
Wszyscy tylko jednym głosem zarzekali się, że tankują tylko na tzw. "sprawdzonych stacjach" i "dobry gaz"
więc nie wiem, czy t kwestia, że silnik nie pojedzie na gazie, czy doboru instalacji, czy też samego gazu...

AHA - przy pojemnościach 4.0 + - wg userów instalek na gaz w fazie lotnej potrzebne są 2 albo trzy parowniki - inaczej nie wyrabia

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Pyrka »

Źródło - Toyota:
Załączniki
lpg.gif

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: Art »

Piękna kartka. Klasyczny przykład - jak nie zrobimy instalki sami (czyt. 2-3 razy drożej od ceny rynkowej) to mozecie sami się bawić tylko na kilku silnikach :) Jaki interes ma toyota w tym, ze powie, ze można gazować wszystkie silniki - sama na tym nie zarobi. :idea:
Poza tym są z powodzeniem gazowane bardziej zaawansowane technologicznie i wysilone silniki (np.BMW) i masowy dramat sie nie dzieje :)

margaritka
Posty: 18
Rejestracja: 09 cze 2011, 18:38
Auto: Land Cruiser J12
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: margaritka »

w moim samochodzie jest zalozony gaz( 4l). zrobil to salon gdyz nie schodzily im tak duze silniki i w ramach promocji wstawili gaz:)

ODPOWIEDZ