Wywalenie pneumatyki

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
duch
Posty: 275
Rejestracja: 22 gru 2009, 20:26
Auto: LAND CRUISER J12 3.0
Kontakt:

Wywalenie pneumatyki

Post autor: duch »

Zastanawiam sie nad wywaleniem miechów i w ich miejsce wsadzenia sprężyn.Mam jednak pytanie czy taka operacja wymaga jakiejś gruntowniejszej przeróbki,tzn.wsadzenie jakiś gniazd dla sprężyn i czy konieczna jest wymiana amortyzatorów.
Jeśli chodzi o amortyzatory to wydaje mi sie że mogą pozostać i będą w dalszym ciągu miały możliwość zmiany charakterystyki twardości :roll:

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: MAC332 »

Osobiście nie znam się co trzeba wywalić a co zostawić, ale wiem na pewno, że wywalając pneumatykę pozbędziesz się jednego problemu. (z doświadczenia - jak w dwu letnim MB GL walnęła poducha)
Po tym doświadczeniu i jazdach próbnych (brak wyraźnej różnicy) zamawiając LC150 wiedziałem, że musi być tylko na sprężynkach (co łatwe w Polsce nie było bo chciałem lepiej wyposażony niż SOL, ale się udało u zagranicznych dealerów).

Awatar użytkownika
duch
Posty: 275
Rejestracja: 22 gru 2009, 20:26
Auto: LAND CRUISER J12 3.0
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: duch »

No tak,w Polsce nic sie łatwo nie odbywa :shock:
W sumie pneumatyka tylko służy do zmiany prześwitu pojazdu,to amortyzatory zmieniają charakterystyke twardości.
Czyli,na mój rozum,wywalając miechy a zakładając sprężyny teoretycznie niewiele sie zmienia.
Pytam tylko czy tak sie da i czy to jest takie proste jak myśle :!: :?:
Wszyscy z którymi do tej pory rozmawiałem na temat kalibracji pneumatyki,wyrównania auta,dobijanie od razu mówili - wywal to dziadostwo i wsadź sprężyny.Jednak gdy dojrzałem do tego to nagle jest zonk - chyba trzeba cos tam poprzerabiać ale co to nikt nie wie :shock:
Kylon,do Ciebie głównie kieruje pytanie ale może jest ktoś inny biegły w temacie :wink:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: Rafi »

Moim zdaniem zmieni się sporo, mimo że miechy są z tyłu to LC120 prowadzi się pewniej na pneumatyce, lepiej też wybiera dziury (bardziej komfortowo). Co nie oznacza, że nie polecam ich wywalać. Ja nigdy w życiu nie wziąłbym auta na miechach, zresztą rodzicom celowo znalazłem 120-kę na spężynach. A jakoże nie jestem fanem kanapowców to moim zdaniem najlepszą kombinacją jest 120-ka na sprężynach ze sztywniejszymi amortyzatorami jak KONI i na asflat i w lekki teren.

BigU
Posty: 1016
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: BigU »

myślałeś ze co cud się jakiś stanie, czy co !? :mrgreen:

decyzja należy do Ciebie :D młotki są naostrzone i czekają :wink: :mrgreen:

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: consigliero »

Szczęściarz

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: kylon »

Trzeba zrobić nowe mocowania sprężyn i zlikwidować prowadzenia miechów. Warto przed spawaniem wszystko dobrze wymierzyć bo sprężyny od J120 wcale nie pasują ot tak w to miejsce. Z reszta jak ktoś to robi z głową to na centymetrach się zna i nie będzie potem ucinał sprężyn :mrgreen:. Ja powiem szczerze że jestem i tak pod wrażeniem tych miechów. W aucie z podwójnym zbiornikiem, namiotem dachowym, Kaymarem z tyłu z dwoma zapasowymi kołami robiły już kolejny wyjazd. Najpierw dwie Tunezje, a teraz Maroko. W sumie zastanawiamy sie nad wymiana tylko ze względów ewentualnym naprawa w tzw dupie. Sprężynę wymienić łatwo zaś miech można sobie chyba zrobic z owcy.

Awatar użytkownika
duch
Posty: 275
Rejestracja: 22 gru 2009, 20:26
Auto: LAND CRUISER J12 3.0
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: duch »

Kylon,jedyny i główny powód na dziśiaj to tylko to że auto stoi krzywo,jest przechylone na lewa strone.Nikt nie potrafi wypoziomować moją fure.Robiłem kalibracje na kompie i regulowałem na tych dźwigienkach przy osi i nic sie nie zmienia :mrgreen:

Awatar użytkownika
duch
Posty: 275
Rejestracja: 22 gru 2009, 20:26
Auto: LAND CRUISER J12 3.0
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: duch »

Hmmmmm,po operacji zamiany dźwigienek przy tylnej osi auto sie wyrównało :shock: Trwalo to co prawda pare kilometrów jazdy ( na samym początku zero reakcji ) :wink:

GDLC120
Posty: 125
Rejestracja: 09 mar 2011, 18:57
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Wywalenie pneumatyki

Post autor: GDLC120 »

Witam,
mam następujący problem z poduszkami. Po dłuższym odstaniu auta, tył przechyla się na lewo.
Prawa poducha była niedawno wymieniana (chyba w ASO) na nową z racji poważnego uszkodzenia w terenie, natomiast lewa została od nowości (czyli jakieś 6 lat).
Chciałbym się dowiedzieć czy z racji tego, że w trakcie jazdy wszystko jest powiedzmy ok (tj utrzymuje w miare równo bude ale wydaje mi się, że odrobinę ucieka tył na dołach) to czy powinienem wymienić poduszkę czy wystarczy kalibracja ?

Dzięki za odpowiedź.

ODPOWIEDZ