Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
Moderator: luk4s7
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
Krzyżaki są najczęstszą przyczyną puknięć ale towarzyszy im też wibracja przy jakiejś prędkości.
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
Jest diagnoza:
przegub lewy przód wewnętrzny ma luzy.
moze sie to o tyle pokrywać z faktem,że jak kupiłem to osłona była podarta.założyłem zaraz nową ale widocznie było juz za późno
przegub lewy przód wewnętrzny ma luzy.
moze sie to o tyle pokrywać z faktem,że jak kupiłem to osłona była podarta.założyłem zaraz nową ale widocznie było juz za późno
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
Witam
U mnie (AT/4 '03) jak przełączam z D na R i na odwrót też słychać stuknięcia - w ASO powiedzieli żeby się nie przejmować - jeździć - po prostu lekkie luzy.
Wajcha od reduktora sobie drga cały czas - wg ASO - norma
Jest natomiast jedna rzecz która mnie irytuje a której ASO nie było w stanie zdiagnozować - mianowicie czasami po zahamowaniu do zera jak puszczę hamulec (bez dodawania gazu) słychać, a może bardziej czuć niezłe dupnięcie bodaj z tyłu. Na razie znalazłem patent jak złagodzić objawy - przy hamowaniu tuż przed zatrzymaniem odpuszczam hamulec i ponownie hamuję - nie ma już stuknięcia, bądź jest znacznie mniejsze. Też tak macie/ mieliście ??
Dziś rano zapiąłem reduktor - na D wszystko ok , ale na R coś mocniej szarpał (lekko trzęsło budą) Ki diabeł ?? Gorszy dzień jakiś ma czy co ?
U mnie (AT/4 '03) jak przełączam z D na R i na odwrót też słychać stuknięcia - w ASO powiedzieli żeby się nie przejmować - jeździć - po prostu lekkie luzy.
Wajcha od reduktora sobie drga cały czas - wg ASO - norma
Jest natomiast jedna rzecz która mnie irytuje a której ASO nie było w stanie zdiagnozować - mianowicie czasami po zahamowaniu do zera jak puszczę hamulec (bez dodawania gazu) słychać, a może bardziej czuć niezłe dupnięcie bodaj z tyłu. Na razie znalazłem patent jak złagodzić objawy - przy hamowaniu tuż przed zatrzymaniem odpuszczam hamulec i ponownie hamuję - nie ma już stuknięcia, bądź jest znacznie mniejsze. Też tak macie/ mieliście ??
Dziś rano zapiąłem reduktor - na D wszystko ok , ale na R coś mocniej szarpał (lekko trzęsło budą) Ki diabeł ?? Gorszy dzień jakiś ma czy co ?
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
W hilu 2009 mam podobnie
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
ja z kolei prostuje niniejszym "zapieranie się o hamulec"
nie jest tak źle ale wyraźnie ciągnie na zapiętym reduktorze i kiedy stoje tak z wciśniętym pedałem hamulca i przerzucę na "N" wszyscy ( i ja i land ) odczuwamy wyraźną ulgę.
i jeszcze jedna ciekawostka - latem nie mogłem nigdzie kupić samej osłony przegubu, pozostało ASO i 270,00 PLN
ale jak dzisiaj szukałem całego przegubu to odkryłem kolejny raz Amerykę - kompletny przegub zewnętrzny WŁĄCZNIE z tą pierprzoną gumową osłoną można kupić od 199,00 zł.....(fakt - nie genuin )
a przegub wewnętrzny w/g mojej obecnej wiedzy (ok 10 telefonów po całej PL) jako oddzielny element nie występuje.
ma być wprowadzony do sprzedaży za ok 3 m-ce co biorąc pod uwagę rok wypuszczenia modelu oraz fakt pojawienia się już następcy jest dla mnie conajmniej dziwny
nie jest tak źle ale wyraźnie ciągnie na zapiętym reduktorze i kiedy stoje tak z wciśniętym pedałem hamulca i przerzucę na "N" wszyscy ( i ja i land ) odczuwamy wyraźną ulgę.
i jeszcze jedna ciekawostka - latem nie mogłem nigdzie kupić samej osłony przegubu, pozostało ASO i 270,00 PLN
ale jak dzisiaj szukałem całego przegubu to odkryłem kolejny raz Amerykę - kompletny przegub zewnętrzny WŁĄCZNIE z tą pierprzoną gumową osłoną można kupić od 199,00 zł.....(fakt - nie genuin )
a przegub wewnętrzny w/g mojej obecnej wiedzy (ok 10 telefonów po całej PL) jako oddzielny element nie występuje.
ma być wprowadzony do sprzedaży za ok 3 m-ce co biorąc pod uwagę rok wypuszczenia modelu oraz fakt pojawienia się już następcy jest dla mnie conajmniej dziwny
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
doszły jeszcze dwa krzyżaki na rzednim i nastała cisza
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
Witam
Tak jak pisałem cztery posty powyżej , na zapiętym reduktorze przy wciśniętym hamulcu na D lub R (na R mocniej) trzęsie budą - ale tylko na zimnym silniku. Na rozgrzanym silniku stoi równiutko. Jak puszczę hamulec to zarówno na zimnym jak i ciepłym jedzie równo i spokojnie.
Tylko czemu na zimnym tak szarpie ?? Czyżby coś się domagało wymiany, czy to urok tego modelu ??
Tak jak pisałem cztery posty powyżej , na zapiętym reduktorze przy wciśniętym hamulcu na D lub R (na R mocniej) trzęsie budą - ale tylko na zimnym silniku. Na rozgrzanym silniku stoi równiutko. Jak puszczę hamulec to zarówno na zimnym jak i ciepłym jedzie równo i spokojnie.
Tylko czemu na zimnym tak szarpie ?? Czyżby coś się domagało wymiany, czy to urok tego modelu ??
Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?
Niska temperatura oleju (większa gęstość) skrzyni biegów.
W wszystkich urządzeniach hydraulicznych, zimny olej powoduje rezonans zaworów przelewowych.
W wszystkich urządzeniach hydraulicznych, zimny olej powoduje rezonans zaworów przelewowych.