Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: kylon »

Krzyżaki są najczęstszą przyczyną puknięć ale towarzyszy im też wibracja przy jakiejś prędkości.

macmal2
Posty: 41
Rejestracja: 08 lip 2010, 23:15
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: macmal2 »

Jest diagnoza:
przegub lewy przód wewnętrzny ma luzy.
moze sie to o tyle pokrywać z faktem,że jak kupiłem to osłona była podarta.założyłem zaraz nową ale widocznie było juz za późno :(

wolf_243
Posty: 57
Rejestracja: 02 gru 2009, 21:33
Auto: LC 120 / D4-D
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: wolf_243 »

Witam

U mnie (AT/4 '03) jak przełączam z D na R i na odwrót :) też słychać stuknięcia - w ASO powiedzieli żeby się nie przejmować - jeździć - po prostu lekkie luzy.

Wajcha od reduktora sobie drga cały czas - wg ASO - norma ;)

Jest natomiast jedna rzecz która mnie irytuje a której ASO nie było w stanie zdiagnozować - mianowicie czasami po zahamowaniu do zera jak puszczę hamulec (bez dodawania gazu) słychać, a może bardziej czuć niezłe dupnięcie bodaj z tyłu. Na razie znalazłem patent jak złagodzić objawy - przy hamowaniu tuż przed zatrzymaniem odpuszczam hamulec i ponownie hamuję - nie ma już stuknięcia, bądź jest znacznie mniejsze. Też tak macie/ mieliście ??

Dziś rano zapiąłem reduktor - na D wszystko ok , ale na R coś mocniej szarpał (lekko trzęsło budą) :shock: Ki diabeł ?? Gorszy dzień jakiś ma czy co ?

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1831
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: irko »

W hilu 2009 mam podobnie

macmal2
Posty: 41
Rejestracja: 08 lip 2010, 23:15
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: macmal2 »

ja z kolei prostuje niniejszym "zapieranie się o hamulec"
nie jest tak źle ale wyraźnie ciągnie na zapiętym reduktorze i kiedy stoje tak z wciśniętym pedałem hamulca i przerzucę na "N" wszyscy ( i ja i land :wink: ) odczuwamy wyraźną ulgę.

i jeszcze jedna ciekawostka - latem nie mogłem nigdzie kupić samej osłony przegubu, pozostało ASO i 270,00 PLN :evil:
ale jak dzisiaj szukałem całego przegubu to odkryłem kolejny raz Amerykę - kompletny przegub zewnętrzny WŁĄCZNIE z tą pierprzoną gumową osłoną można kupić od 199,00 zł.....(fakt - nie genuin )

a przegub wewnętrzny w/g mojej obecnej wiedzy (ok 10 telefonów po całej PL) jako oddzielny element nie występuje.
ma być wprowadzony do sprzedaży za ok 3 m-ce co biorąc pod uwagę rok wypuszczenia modelu oraz fakt pojawienia się już następcy jest dla mnie conajmniej dziwny :roll:

macmal2
Posty: 41
Rejestracja: 08 lip 2010, 23:15
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: macmal2 »

doszły jeszcze dwa krzyżaki na rzednim i nastała cisza :mrgreen:

wolf_243
Posty: 57
Rejestracja: 02 gru 2009, 21:33
Auto: LC 120 / D4-D
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: wolf_243 »

Witam

Tak jak pisałem cztery posty powyżej , na zapiętym reduktorze przy wciśniętym hamulcu na D lub R (na R mocniej) trzęsie budą - ale tylko na zimnym silniku. Na rozgrzanym silniku stoi równiutko. Jak puszczę hamulec to zarówno na zimnym jak i ciepłym jedzie równo i spokojnie.
Tylko czemu na zimnym tak szarpie ?? Czyżby coś się domagało wymiany, czy to urok tego modelu ?? :?

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: Zapięty reduktor - dziwne zachowanie?

Post autor: MAC332 »

Niska temperatura oleju (większa gęstość) skrzyni biegów. :idea:
W wszystkich urządzeniach hydraulicznych, zimny olej powoduje rezonans zaworów przelewowych.

ODPOWIEDZ