Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Moderator: luk4s7

koszak12
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:28
Auto: LC120
Kontakt:

Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: koszak12 »

Drugi temat, ktory chcialem poruszyc a raczej dowiedziec sie czy jest mozliwosc i jak to zrobic zeby z wersji 5-osobowej zrobic wersje 7-osobowa. Czy trzeba w tym celu np wiercic podloge, czy sa juz tam przygotowane miejsca. Czy trzeba wiercic jakos boki na pasy bezpieczenstwa czy jest juz wszystko przygotowane i trzeba tylko kupic gotowe siedzenia z pasami?

Dzieki za odpowiedz i pozdrrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: wolf »

Poszperaj na forum (nie tylko w J12) bo chyba cos bylo w tym temacie gadane.
Musisz sprawdzic, czy posiadasz w swoim egz otwory technologiczne do mocowania pasow i siedzen 3-go rzedu.
Zakladajac, iz posiadasz takowe, pozostaje zakup osprzetu, montaz (dobrze miec f-re), wizyta na OSKP i wydzial komunikacji.

koszak12
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:28
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: koszak12 »

dzieki za podpowiedz, a gdzie mam szukac tych otworow (gdzie powinny byc umieszczone, bo nie widzialem na wlasne oczy jak sa zamocowane fotele w 3 rzedzie - moze ma ktos jakies szczegolowe zdjecia?
Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: Krzysztof »

Gryzlem temat w hdj 80. nie wiem jak w J12 ale w J8 : brak jakichkolwiek otworów w 5-os (pasy, mocowanie foteli), mało tego samo kupno foteli i pasów nie załatwia sprawy, bo na tylnich nadkolach w 7-os. są wspawane dodatkowe dodatkowe wzmocnienia do mont. trzeciego rzedu foteli i jeszcze inne tapicerki nadkoli.

koszak12
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:28
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: koszak12 »

DZieki Ci bardzo, no niestety nie moge powiedziec, zebym byl zadowolony, ale jesli faktycznie sie nie da to nic nie zrobie. W kazdym razie dzieki bardzo.

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: mlodyy »

W J95 też nie było takiej opcji, nawet kanapa drugiego rzędu jest inna, w 7os. jest przesuwna i pozwala na wsiadanie do tyłu. Podejrzewam że w 120 będzie taki sam problem jak w 95.

wolf_243
Posty: 57
Rejestracja: 02 gru 2009, 21:33
Auto: LC 120 / D4-D
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: wolf_243 »

Służę zdjęciami ;)
Wersja 7 osobowa

Obrazek
STORNA PRAWA

Obrazek
STRONA LEWA

koszak12
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:28
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: koszak12 »

Wielkie dzieki koledzy, w weekend jak znajde chwilke na pewno rozbiore troszke i zobacze czy sa te mocowania czy nie ma i dam Wam znac

koszak12
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:28
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: koszak12 »

koszak12 pisze:Wielkie dzieki koledzy, w weekend jak znajde chwilke na pewno rozbiore troszke i zobacze czy sa te mocowania czy nie ma i dam Wam znac

tak jak obiecalem, zdjalem plastiki i okazalo sie, ze niestety nie ma zadnych zaczepow na fotele, ani w podlodze, ani w blotnikach. Jedynie co jest to mocowania do pasow bezpieczenstwa ale tylko w slupkach u gory.

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc - zwlaszcza za fotki.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: kpeugeot »

po pierwsze to czy auto było homologowane na 7 osób jak tak to podjedź na stację diagnostyczną t ci powiedzą co potrzebuja aby dać kwit na 7 osób

z tego co u mnie było

dobrze zamocowane siedzenia - nie muszą być oryginalne

najważniejsze to porządne - nowe pasy - porządnie zamocowane

sprawdzali fotel i pasy - na pasy musisz mieć f-re lub paragon - bez tego nawet nie ma co jechac

i jak wszystko jest dobrze zrobione to zmieniają klasyfikacje i juz

acha moje doświadczenie odnosi się do zmiany ciężarówki 2 osobowej na osobową lj70

marioosz
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2010, 08:43
Auto: J12
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: marioosz »

w woli ścisłości czy aby napewno macie wersje 7 -osob, bo u mnie jest 8 miejsc z pasami i tak jest w dowodzie rej. w trzecim rzędzie zmiesci sie np 3 dzieci.

bartsiedlce
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
Kontakt:

Re: Przerobienie wersji 5-os na 7-os

Post autor: bartsiedlce »

A ja mam w dowodzie 8 osób, a trzeciego rzędu nie ma, są dwa fotele mocowane w poprzek osi podłużnej auta, do tylnych nadkoli.

ODPOWIEDZ