Witam
Jakie szczytowe ciśnienie powinna tłoczyć turbina w silniku 3.0 D4D i przy jakich obrotach turbina przestaje tłoczyć?
pozdrawiam
Wojtek
ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d
Moderator: luk4s7
Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d
A to panie kolego zalezy od wielu czynników - od turbiny ,stanu turbiny , zaworu upustowego i modelu autka najczesciej wartsc nominalna nie przekracza 0,9 i jet to wartosc raczej ostatecznagekeikan pisze:Witam
Jakie szczytowe ciśnienie powinna tłoczyć turbina w silniku 3.0 D4D i przy jakich obrotach turbina przestaje tłoczyć?
pozdrawiam
Wojtek
Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d
W celu rozwinięcia pytania: wczoraj zrobiliśmy pomiar w moim Landku z 2003, 210 000 na liczniku i po przekroczeniu 4000 obrotów turbo przestaje tłoczyć i zastanawiam się czy to normalne. Co do ciśnienia to szczytowo nie przekroczyło 170 kPa czyli ok 1,7 bara.
pozdrawiam
Wojtek
pozdrawiam
Wojtek
Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d
Pprzekroczeniu pewnej wartosci turbina zostaje rozprezona przez zawór natomiast tak jak piszesz 1,7 bara to fiu fiu albo manomtr zapsuty albogekeikan pisze:W celu rozwinięcia pytania: wczoraj zrobiliśmy pomiar w moim Landku z 2003, 210 000 na liczniku i po przekroczeniu 4000 obrotów turbo przestaje tłoczyć i zastanawiam się czy to normalne. Co do ciśnienia to szczytowo nie przekroczyło 170 kPa czyli ok 1,7 bara.
pozdrawiam
Wojtek
W turbinach liczy sie nie tyle cisnienie maxymalne jakie zmierzysz ale charakterystyka przyrostow i korekcji ...z tego mozna duzo o ukladzie powiedziec.
Jezeli np przyspieszasz na 3 biegu od 1500nwk i przy 2000 masz juz 190-200 to znaczy ze EGR jest sprawny ,jezeli mialbys to cisnienie dopiero przy 2500 znaczyloby ze sie nie domyka.
Jezeli przy 2000 masz 190-200 i nie zostanie zaraz skorygowane do 180-190 to moze nastapic obciecie cisnienia na listwie common raill,i swiadczy to o nie sprawnosci ukladu korekcji sprezu turbiny -zaworek podcisnienia ,kierownica strugi blokuja sie.
Auto swiat
Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d
dzięki wszystko jasne - EGR mi się nie domyka ... A co do ciśnienia turbiny to turbina tłoczy oczywiście mniej (na wskażniku w sumie miałem 170
pozdrawiam
Wojtek
pozdrawiam
Wojtek