ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d

Moderator: luk4s7

gekeikan
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:52
Auto: VDJ200
Kontakt:

ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d

Post autor: gekeikan »

Witam

Jakie szczytowe ciśnienie powinna tłoczyć turbina w silniku 3.0 D4D i przy jakich obrotach turbina przestaje tłoczyć?

pozdrawiam

Wojtek

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d

Post autor: Kames »

gekeikan pisze:Witam

Jakie szczytowe ciśnienie powinna tłoczyć turbina w silniku 3.0 D4D i przy jakich obrotach turbina przestaje tłoczyć?

pozdrawiam

Wojtek
A to panie kolego zalezy od wielu czynników - od turbiny ,stanu turbiny , zaworu upustowego i modelu autka najczesciej wartsc nominalna nie przekracza 0,9 i jet to wartosc raczej ostateczna

gekeikan
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:52
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d

Post autor: gekeikan »

W celu rozwinięcia pytania: wczoraj zrobiliśmy pomiar w moim Landku z 2003, 210 000 na liczniku i po przekroczeniu 4000 obrotów turbo przestaje tłoczyć i zastanawiam się czy to normalne. Co do ciśnienia to szczytowo nie przekroczyło 170 kPa czyli ok 1,7 bara.

pozdrawiam

Wojtek

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d

Post autor: Kames »

gekeikan pisze:W celu rozwinięcia pytania: wczoraj zrobiliśmy pomiar w moim Landku z 2003, 210 000 na liczniku i po przekroczeniu 4000 obrotów turbo przestaje tłoczyć i zastanawiam się czy to normalne. Co do ciśnienia to szczytowo nie przekroczyło 170 kPa czyli ok 1,7 bara.

pozdrawiam

Wojtek
Pprzekroczeniu pewnej wartosci turbina zostaje rozprezona przez zawór natomiast tak jak piszesz 1,7 bara to fiu fiu albo manomtr zapsuty albo :!:
W turbinach liczy sie nie tyle cisnienie maxymalne jakie zmierzysz ale charakterystyka przyrostow i korekcji ...z tego mozna duzo o ukladzie powiedziec.
Jezeli np przyspieszasz na 3 biegu od 1500nwk i przy 2000 masz juz 190-200 to znaczy ze EGR jest sprawny ,jezeli mialbys to cisnienie dopiero przy 2500 znaczyloby ze sie nie domyka.
Jezeli przy 2000 masz 190-200 i nie zostanie zaraz skorygowane do 180-190 to moze nastapic obciecie cisnienia na listwie common raill,i swiadczy to o nie sprawnosci ukladu korekcji sprezu turbiny -zaworek podcisnienia ,kierownica strugi blokuja sie.
Auto swiat

gekeikan
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:52
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: ciśnienie doładowania w silniku 3.0 d4d

Post autor: gekeikan »

dzięki wszystko jasne - EGR mi się nie domyka ... A co do ciśnienia turbiny to turbina tłoczy oczywiście mniej (na wskażniku w sumie miałem 170 :)

pozdrawiam

Wojtek

ODPOWIEDZ