J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Moderator: luk4s7

didgeman
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2010, 18:04
Auto: w trakcie zakup?w
Kontakt:

J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: didgeman »

Witam
Pomału rozkładam ręce :)
Land cruiser 120 koniec 2004 3L diesel
Kupiony 2-3 tygodnie temu i po kolei robię wszystko
zmienione płyny
był problem z hamulcami wymienione 8 tłoczków po 4 na stronę
zmieniłem wszystkie tarcze klocki, szczęki z tyłu
jest jeszcze do wymiany prawa półoś osłona musiała puścić i woda zrobiła swoje
końcówki stabilizatorów tył (same gumy) tez jeszcze do wymiany bo ćwierkają strasznie na wertepach
Geometria ustawiona Kąty idealne a LANDEK dalej ciągnie na prawo opony nówki Yokohamy Go12 wywazone ciśnienie idealne.
CO jeszcze sprawdzić co szukać :)
POMOCY
CZy wymiana Półośki coś zmieni czy ma to wpływ ???
Proszę o pomoc mądrzejszych

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: seburaj »

wymiana półosi nie rzutuje...
banalną czynność zamiany przednich kół prawa/lewa pewno wykonałeś ?

jezeli geometria w porządku (zwłaszcza kąt wyprzedzenia sworznia) to ja bym zrobił inną rzecz - podjechał na stację diagnostyczną i na rolkach sprawdził opory toczenia, a przy okazji hamulce (czy któryś zacisk nie przytrzymuje, mógł sie np rozwarstwić elastyczny przewód wewnątrz i robi sie zaworek) :roll:

didgeman
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2010, 18:04
Auto: w trakcie zakup?w
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: didgeman »

No tak jak mówisz koła pozamieniałem tak dla formalności bo opony nówki ale nic to nie dało.
Hamulce wczoraj zrobione obie strony przód wymienione wszystkie tłoczki układ odpowietrzony i zalany nowym płynem, nowe tarcze przód i klocki. To samo tył nowe tarcze i klocki i szczęki ręcznego. DALEJ ciągnie :)

jade na stacje kontroli do kumpla na rolkach sie przejechać zaraz dam znać :)

didgeman
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2010, 18:04
Auto: w trakcie zakup?w
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: didgeman »

ok byłem pojeździliśmy na rolkach i przód i tył i wszytko ok. to znaczy nie są idealnie równe ale różnica jest raczej ze wskazaniem na lewą stronę ale naprawdę minimalnie .
Ale inna rzecz za to tuleje wahacza z prawej strony są takie no raczej wątpliwe te gumy w środku już takie mocno skorodowane raczej. Lewa ok.
Czy tuleje mogą mieć wpływ ??

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: seburaj »

jeżeli mają luz to mogą

didgeman
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2010, 18:04
Auto: w trakcie zakup?w
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: didgeman »

Ok a o co chodzi z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ? to prawda że w przypadku J12 jest regulowany czy nie jest tak ze powinien być stały i zgadzać sie z fabryką . Podobno jak wszystkie opcje zawiodą to reguluje się ten kąt az do momenty kiedy przestanie ściągać i potem jeszcze raz na zbieżność ?

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: Cobra »

Dokładnie tak jak Ci mówiłem przez telefon:)

didgeman
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2010, 18:04
Auto: w trakcie zakup?w
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: didgeman »

Wiem wiem ale tu chodzi o to że obojętnie czy kierownica jest do korekty czy nie nie patrząc na to w momencie kiedy ustawisz go do jazdy prosto i puszczasz to wali na pobocze.
Autko generalnie puszczone samopas powinno jechać prosto przynajmniej przez chwile :) na prostej drodze a ten dzik wali w las :) Krzywy jakiś czy co :)

Piotrek
Posty: 55
Rejestracja: 30 lip 2009, 16:40
Auto: LC 120

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: Piotrek »

Co do ściągania….. W czerwcu 2009 odebrałem nowego avensisa. Po około 2 miesiącach zaczął ściągać w prawo przy dodawaniu gazu (puszczona kierownica prosto generalnie nie powodowała znacznego zbaczania z toru jazdy, ale każde dodanie gazu wyrywało ją w prawo). Naprawiany był około 12 razy w różnych ASO i ostatecznie kazali mi reklamować do TMP. Olałem sprawę, się przyzwyczaiłem i na szczęście już go nie mam.
Może Tobie się jakiś taki trafił…
A czy rama może być krzywa, czy wyszło by to na geometrii?

Pozdrawiam

didgeman
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2010, 18:04
Auto: w trakcie zakup?w
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: didgeman »

No właśnie na geometrii w ASO podpięli go pod komputerki i światełka i stwierdzili jednoznacznie że kąty są OK i że jest PROSTY :) potem wymienili wszytko to co opisałem i dalej wali w las i tu nowe spostrzeżenia z dzisiaj:
jak ustawiam kierownice prosto i delikatnie trzymam na wprost czuć jak próbuje ją skręcić w prawo po puszczeniu natychmiast przekręca się kierownica o jakieś 20-30 stopni i wali na pobocze im szybciej jadę tym szybciej skręca
Przy hamowaniu czy delikatnym czy ostrym i puszczeniu kierownicy też wali w LAS :)

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: MAC332 »

Jak tuleje maja luz to bym je szybko wymienił - a czy sprawdzany był na szarpaku? Czy geometrie ustawialeś tylko w jednej stacji.


Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: MAC332 »

A może coś jest skrzywione - wahacz czy coś innego? Poprzedni właściciel może gdzieś przypitolil !

Artur_1
Posty: 83
Rejestracja: 16 lut 2010, 21:00
Auto: LC 125
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: Artur_1 »

nie wiem czy to pomoże , ale takie miałem doświadczenie z moja świeżo kupioną 120:
KDJ 125 krótki z 2003 , zrobiony do terenu, sprawdzony, zmienione wahacze, regulowana zbieznosc ,a samochod powyzej 120 km/h strach się było bać bo niestabliny. Hamowanie- leci gwałtowanie w prawo, gaz - to samo leci w prawo ( tyle że wolniej :) )
dałem do ustawienia zbieżności, ale nie do ASO ale do faceta który to robił ( a raczej jego ojciec) za Gomułki jeszcze.

No jest super -przy 160 - samochód idzie prosto i nic, nie skręca ani przy hamowaniu ani dodawaniu gazu

didgeman
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja 2010, 18:04
Auto: w trakcie zakup?w
Kontakt:

Re: J20 Ciągnie na prawo UPARCIE ...

Post autor: didgeman »

NO to dawaj namiary na tego magika. ALbo może ktoś zna jakieś takie miejsce na śląsku ?
ja stawiam jeszcze na tą półoś albo tuleje wahacza przy skręcie w prawo lekkim nawet wyraźnie słychać prawy przód takie wuw wuw wuw wuw :) i to niekoniecznie łożysko :) jeżeli ta półoś ma luz a ma jakieś 1,5-2 cm to stawiam na to
MA ktoś Półoś prawą ?????? w ASO śpiewają 1900 zeta :)

ODPOWIEDZ