silniczek krokowy turbosprężarki
Moderator: luk4s7
silniczek krokowy turbosprężarki
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, co to jest za element, do czego służy, na czy, polega jego praca?
Dziękuje
Dziękuje
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
moze zmienna geometria łopatek o to ci chodzi ,a silnik krokowy to inny niz podcisnieniowy sposób sterowania łopatkami
-Czy masz jakis problem z turbem
-Czy masz jakis problem z turbem
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
Generalnie ja większość czasu jestem za granicą i Landek sobie stoi w garażu, więc poprosiłem zonę by nim trochę pojeździła i nie głaskała auta. Wybrała się nim w dłuższą podróż i zrobiła jak kazałem tz. 500km autostrady non stop 140 – 150km/h, dynamiczne przyspieszanie itd. Po jakichś 500km zapaliła się pomarańczowa kontrolka od silnika, tryb awaryjny, żona się wystraszyła, zjechała na pobocze, wystudziła turbo i zgasiła samochód. Po kilku sekundach uruchomiła go ponownie i wszystko wróciło do normy. Zdarzenie miało miejsce około 8tyg temu, nigdy się nie powtórzyło i auto chodzi idealnie, nie bierze ani grama oleju itd.
Przy okazji serwisu innej toyoty i wolnego dnia, wziąłem Landka do salonu i podpiąłem pod kompa by sprawdzić, co to za błąd. Okazało się, że był zapisany w pamięci komputera i Pan mistrz powiedział „błąd silniczka krokowego turbosprężarki”, pytam co to znaczy, usłyszałem: „proszę więcej jeździć i bardziej dynamicznie, auto dużo stoi i jest jeżdżone bardzo spokojnie, więc jak teraz pracowało pod takim obciążeniem to ten silniczek krokowy pracował w takiej pozycji w której nigdy lub bardzo dawno nie był i mógł się zawiesić (czy jakoś tak), proszę się nie przejmować i jeździć więcej”. Tyle usłyszałem w serwisie i po prostu chciałem na forum zasięgnąć więcej informacji na ten temat, bo nigdy nie słyszałem o silniczku krokowym turbo.
Pozdrawiam
Przy okazji serwisu innej toyoty i wolnego dnia, wziąłem Landka do salonu i podpiąłem pod kompa by sprawdzić, co to za błąd. Okazało się, że był zapisany w pamięci komputera i Pan mistrz powiedział „błąd silniczka krokowego turbosprężarki”, pytam co to znaczy, usłyszałem: „proszę więcej jeździć i bardziej dynamicznie, auto dużo stoi i jest jeżdżone bardzo spokojnie, więc jak teraz pracowało pod takim obciążeniem to ten silniczek krokowy pracował w takiej pozycji w której nigdy lub bardzo dawno nie był i mógł się zawiesić (czy jakoś tak), proszę się nie przejmować i jeździć więcej”. Tyle usłyszałem w serwisie i po prostu chciałem na forum zasięgnąć więcej informacji na ten temat, bo nigdy nie słyszałem o silniczku krokowym turbo.
Pozdrawiam
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
pisane juz bylo o tym, gdzies w dziale J10
raczej silniczka krokowego tam nie ma, a zmianą geometrii kierownicy w turbosprężarce kieruje popychacz sterowany zaworem podciśnieniowym (chyba, ze w J12 przymądrzyli i dali jakis silniczek krokowy, ale nie sadzę) -
wspomniany przez Ciebie objaw spowodowany jest tym, ze w układzie wykryte zostało nieprawidłowe ciśnienie doładowania, najpewniej zbyt duże i komp zaordynował tryb awaryjny aby zapobiec, hmm, uszkodzeniom
zdarzac sie bedzie to coraz częściej, a każdorazowa zgaszenie/zapalenie silnika spowoduje powrót do stanu prawidłowego, ale na coraz krócej
według mojej wiedzy (przerabaiałem to, wprawdzie w osobówce) zaciera Ci się mechanizm zmiany geometrii kierownicy - pomaga "regeneracja" w wyspecjalizowanym zakładzie lub samodzielna (ponoc nie jest to specjalnie skomplikowane, poczytaj fora dyskusyjne uzytkownikow osobowek - folwagenów i innych beemek )
raczej silniczka krokowego tam nie ma, a zmianą geometrii kierownicy w turbosprężarce kieruje popychacz sterowany zaworem podciśnieniowym (chyba, ze w J12 przymądrzyli i dali jakis silniczek krokowy, ale nie sadzę) -
wspomniany przez Ciebie objaw spowodowany jest tym, ze w układzie wykryte zostało nieprawidłowe ciśnienie doładowania, najpewniej zbyt duże i komp zaordynował tryb awaryjny aby zapobiec, hmm, uszkodzeniom
zdarzac sie bedzie to coraz częściej, a każdorazowa zgaszenie/zapalenie silnika spowoduje powrót do stanu prawidłowego, ale na coraz krócej
według mojej wiedzy (przerabaiałem to, wprawdzie w osobówce) zaciera Ci się mechanizm zmiany geometrii kierownicy - pomaga "regeneracja" w wyspecjalizowanym zakładzie lub samodzielna (ponoc nie jest to specjalnie skomplikowane, poczytaj fora dyskusyjne uzytkownikow osobowek - folwagenów i innych beemek )
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
TGZW NOTLAUF - zasyfione kierowniczki nie pracują tak jak powinny i bardzo czesto turbina poprostu przeładowywuje czujnik wyławia to jako błąd i stąd ten problem
nie nalezy smarowac ,kombinowac itp. nic to nie daje ,a jak da to na pare kilometrów - turbine nalezy wysłac do regeneracji i tyle
powód - jedni mówią ze sposób jazdy inni ze paliwo ,a ja mysle ze te typy tak mają
nie nalezy smarowac ,kombinowac itp. nic to nie daje ,a jak da to na pare kilometrów - turbine nalezy wysłac do regeneracji i tyle
powód - jedni mówią ze sposób jazdy inni ze paliwo ,a ja mysle ze te typy tak mają
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
Miałem dzisiaj chwilę i zajżałem do serwisu Toyoty w Lublinie. Pan mechanik powiedział, że te typy tak mają jak są mało i lekko uzytkowane, kierownica turbiny się przycina/zawiesza itd. Nie zawracać sobie głowy i jeździć dalej skoro jest ok. Wcale nie zanczy, że trzeba to robić.
Kames, pamiętaj moje auto w ciągu ostatnich dwu lat przejechało 7tys km, a ja nim NIGDY (w ciągu ost dwu lat) nie przekroczyłem 125km/h, nie mówiąc o kick downach.
Dlatego mam nadzieję, że nic robić nie będzie trzeba tylko więcej i ostrzej pojeździć. Jesli to się zacznie powtarzać to wtedy naprawię.
Bardzo dziekuję za porady.
Pozdrawiam
Kames, pamiętaj moje auto w ciągu ostatnich dwu lat przejechało 7tys km, a ja nim NIGDY (w ciągu ost dwu lat) nie przekroczyłem 125km/h, nie mówiąc o kick downach.
Dlatego mam nadzieję, że nic robić nie będzie trzeba tylko więcej i ostrzej pojeździć. Jesli to się zacznie powtarzać to wtedy naprawię.
Bardzo dziekuję za porady.
Pozdrawiam
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
to sam sobie odpowiedziałes dlaczego
musisz zone namówic by ostrzej pojezdziła albo poswiecic troszke czasu sam tojce
a tak nawiasem jak sie juz przycina to samo nie przejdzie sytuacja ulegnie pogorszeniu
musisz zone namówic by ostrzej pojezdziła albo poswiecic troszke czasu sam tojce
a tak nawiasem jak sie juz przycina to samo nie przejdzie sytuacja ulegnie pogorszeniu
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
ryzykowne rady, mogą skonczyc sie rozwodem jak sobie żona "pojeździ" (a mąż - jak sam pisał - często za granica)kames76 pisze: musisz zone namówic by ostrzej pojezdziła
o to, to - niestetykames76 pisze: a tak nawiasem jak sie juz przycina to samo nie przejdzie sytuacja ulegnie pogorszeniu
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
Dzięki za rady chłopaki. Jak zacznie się powtarzać to podjadę zrobię i tyle. Póki, co od dwu miesięcy się nie powtórzyło. Koszty nie wydaja się być astronomiczne.
A, co do żony to ona nie za bardzo lubi nim jeździć, bo duży i zbyt rzuca się w oczy. Teraz jestem w domu częściej i podjeżdżam sobie Landkiem codziennie dla przyjemności.
Jeśli nawet się to nie powtórzy, a będę miał ochotę to powinienem powiedzieć w serwisie by przesmarowali kierownicę turbiny – tak to się mówi?
Pozdro
A, co do żony to ona nie za bardzo lubi nim jeździć, bo duży i zbyt rzuca się w oczy. Teraz jestem w domu częściej i podjeżdżam sobie Landkiem codziennie dla przyjemności.
Jeśli nawet się to nie powtórzy, a będę miał ochotę to powinienem powiedzieć w serwisie by przesmarowali kierownicę turbiny – tak to się mówi?
Pozdro
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
juz kames pisal, ze tego sie nie smarujePiotrek pisze: Jeśli nawet się to nie powtórzy, a będę miał ochotę to powinienem powiedzieć w serwisie by przesmarowali kierownicę turbiny – tak to się mówi?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: silniczek krokowy turbosprężarki
tu jest przystępny artykuł popularnonaukowy nt. turbosprężarek ze zmienną geometrią kierownicy:
http://www.serwismotoryzacyjny.com.pl/i ... dbbd20c219" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.serwismotoryzacyjny.com.pl/i ... dbbd20c219" onclick="window.open(this.href);return false;