Strona 1 z 2

Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 10 gru 2009, 19:33
autor: sergiey
Witam,
Poszukuję rozwiązania problemu, zanim pojadę do ASO, a tam każą mi kupić nowe auto (albo poduchy).
Ale do rzeczy: LC120, '03, D4D
Tylne pneumatyczne zawieszenie w pozycji N jest jakby wyżej niż powinno być. Nie chce się opuścić, a jak się opuści to zaraz się podnosi. Tyl zrobił się twardy jak kamień i auto podskakuje na każdej nierówności jak ping pong. Dzisiaj zrobiłem tak, że podniosłem na H i dopiero zaczęła się masakra - twardy i zero amortyzacji. W ogóle nie chciał się opuścić na postoju, dopiero jak ruszyłem z automatu pojechał trochę w dół.

Zna ktoś możliwie przyczyny takiego problemu?

Dodam, że jeżdżę trochę w lekkim terenie i się zastanawiam czy może jakiś zawór upustowy z poduszki (jeżeli jest) się nie zakleił błotem ?
Już tak kiedyś mi się robiło, ale pewnego dnia samo przeszło.

Dodam jeszcze dodatkowo ;), że "normalnie" po zakończeniu jazdy i zamknięciu drzwi z kluczyka, samochód jakby obniżał się i słychać było upuszczane powietrze. Teraz w ogóle przy zamykaniu nic się nie dzieje.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i pomoc.

Pozdrawiam,

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 12 gru 2009, 14:00
autor: Cobra
Zawieszenie mogło się rozkalibrować..... To się zdarza w pneumatycznych zawieszeniach

Ja tak miałem w 100 -tce...

Robiłem w ASO w Toyota w Wiśniewski w Warszawie.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 12 gru 2009, 16:10
autor: sergiey
Być może masz rację. Wczoraj zmierzyłem odstępy od góry koła do nadkola. Różnią się o ok. 15cm, niezależnie od wysokości zawieszenia. Dodatkowo jeden (ten który jest niżej) wydaje się pracować dobrze.

Umówiłem się w aso, a tam od razu powiedzieli że to czujniki wysokości. Tylko jaki związek ma czujnik automatycznego doboru wysokości z brakiem możliwości ręcznego ustawienia ?

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 12 gru 2009, 20:53
autor: kylon
Może mieć bo to one bezpośrednio informują komputer o stanie zawieszenia. Przecież ręczne nie oznacza że kręcisz korbą :wink:.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 13 gru 2009, 13:07
autor: sergiey
Psiakrew, zaczyna mnie ta toyota przerażać.

Zawieszenie "samo się naprawiło". Tzn. samochód opuścił się na właściwą wysokość i siła tłumienia drgań jest normalna. Przynajmniej da się jeździć, ale pojawił się inny, chyba poważniejszy problem. Samochód przy 2000rpm dostaje dużych wibracji. Te wibracje się powiększają wraz ze zwiększaniem prędkości obrotowej silnika i prędkości samochodu. Powyżej 100km/h wibracje są tak silne, że ciężko jest utrzymać kierownicę. Dodatkowo przy próbie gwaltownego przyspieszenia skrzynia ma jakby opory przed zmianą biegów a silnik dostaje zadyszki (tak jakby brakowało mu powietrza).
Co dziwne w pozycji N jak wcisnę gaz do dechy to żadnych wibracji nie ma.

Dziwne objawy jak na samochód z przebiegiem 90 tys, serwisowany cały czas w ASO w Rybniku.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 13 gru 2009, 16:12
autor: seburaj
Toyota w Rybniku zdaje sie zdobyła tytul Dealera Roku ostatnio :mrgreen:

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 13 gru 2009, 19:26
autor: Cobra
hmn...

Może poduszki pod silnikiem?? a Sprawdź czy jakaś śruba na wale napędowym nie jest ścięta ??

bo jeśli mówisz że na luzie nic ...

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 13 gru 2009, 20:46
autor: Piotrek
Sergiey,
Nie wiem, co dolega Twojemu autu, ale u mojego ojca w Nissanie były takie wibracje z powodu krzyżaka, który był do wymiany.
Generalnie musisz się przygotować ze LC 120 to baaardzo droga zabawka. Swoja użytkuje tylko sporadycznie i odpukać się nie psuje, ale koszty utrzymania sa zabójcze. Ośmielę się stwierdzić, ze utrzymanie dwu nowych aut wyższej klasy średniej (avensis, passat) jest tańsze niż Landka. Zaczynając od ubezpieczeń, opon, myjni, na serwisie kończąc.
Duzy przegląd w salonie (komplet filtrów, serwis klimy, komplet olejów, wymiana dwu zapieczonych tłoczków hamulcowych, rozrząd kompletny z p. wody) to 10tys. pęka jak nic.
Moim zdaniem jak się ma takie auto to trzeba o nie dbać, a odwdzięczy się bezproblemowa, wieloletnia eksploatacja.
Co mogę Ci poradzić to nie przejmuj się wszystkimi metalicznymi dźwiękami, stukami itp, bo zwariujesz :D . Miałem kiedyś corolle i pojechałem do salonu z problemem ciężko działającej skrzyni biegów, Panowie stwierdzili konieczność wymiany 4 synchronizatorów, sprzęgła i cos jeszcze. Przeraziłem się nie na żarty, nie miałem kasy i jeździłem dalej i powiem Ci ze zrobiłem jeszcze 150tys. sprzedałem auto i kolejny właściciel dalej jeździ nic nie robi.
Ale się rozpisałem….pozdrawiam

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 14 gru 2009, 09:38
autor: gruby_2907
Piotrek pisze:
Generalnie musisz się przygotować ze LC 120 to baaardzo droga zabawka.
Oj tak, tylko w tym roku na bieżącą obsługe pękło 10 tys, a szykuje się następne 5 tys (poduszki silnika i wtryski). Doliczyć ubezpieczenie, SPADEK WARTOSCI (mało kto mysli o tym jak o koszcie jazdy) to jest wesoło. Ale gwoli sprawiedliwosci to jest duzo innych aut z tego pułapu cenowego, ktore łatwiej kupić niż utrzymać.

Pzdr

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 14 gru 2009, 12:26
autor: sergiey
Panowie,
To, że utrzymanie samochodu kosztuje, to ja wiem. 70 czy 80 tys rocznie to 5 przeglądów, średnio po 2,5 tysia. Ale mniejsza o to. Chcę poznać możliwe przyczyny zanim naciągną mnie w ASO. Bo to, że mnie naciągną (jak zwykle) to pewne jak śmierć i podatki. ;)

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 15 gru 2009, 13:29
autor: ches00
Witam. U mnie zawieszenie również się nie obniżało. Jazda porównywalna do przejażdżki traktorem.... Okazało się że uszkodzone czujniki poziomu/wysokości w tyle auta. Oba do wymiany, a koszt jednego to około 2000 pln. Znalazłem na necie tylko jeden nowy za 900 pln a drugi musiałem zamówić w ASO. Po wymianie i kalibracji - auto jeździ bez zarzutu.
Pozdrawiam

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 16 sty 2010, 14:47
autor: Walkie
Czesc,
te czujniki beda wam klekac co 2-3 lata, przynajmniej tak jest u mnie, rozwiazania sa 2:

Pierwsze to co jakis czas przetrzasnac allegro i kupic sobie zapasowy czujnik, z premedytacja pisze czujnik bo zazwyczaj pada jeden a nie 2 to ASO wymysla komplet zeby Cie naciagnac na koszty :) mi udalo sie kupic nowke za 700 i uzywke za 500 na zapas. Warsztat musi miec dobrego mechanika/elektryka bo po wymianie zawieche trzeba zkalibrowac a to wyzsza szkola jazdy, w Szczecinie wzieli za to 300zl. P.S. sam czujnik pasuje na obie strony bez roznicy czy prawy czy lewy roznia sie tylko uchwyty.

Drugie rozwiazanie to wypierdzielic pneumatyke i wstawic sprezyny, wiaze sie to z wspawaniem kielichow na moscie i ramie, ale rozwiazanie na lata i zapominacie o chrzanionych czujnikach a przy okazji mozna sobie strzelic lifcik na OME prozd 2,5cm tyl 4cm, cena okolo 4200zl plus montaz.

Pozdrawiam
Maciek

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 01 lut 2010, 17:43
autor: Husky
U mnie czujnik wysokości padł na 15 dni przed upływem gwarancji, zgłoszenie do ASO i wymiana bez mrugnięcia okiem.

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 01 lut 2010, 18:30
autor: Cobra
to miałeś farta...

Ja na waszym miejscu jakby kupił taki samochód to od razu bym wywalił zawiechę z tymi psującymi się czujnikami.
Wszystko zależy ile zamierzacie użytkować autko. Jeśli więcej niż 3 lata to sądzę że lepiej raz zainwestowane pieniążki będą dłużej i milej służyły...

http://www.wyprawa4x4.pl/go/_search/index.php

Re: Pneumatyczne zawieszenie nie chce się opuszczać

: 23 lut 2010, 21:33
autor: Husky
Cobra pisze:to miałeś farta...
nawet więcej, wymieniono mi wówczas też felgi alu / bo były pęcherze rdzy / i halogeny / bo była w nich woda /, tak dla informacji waszej , ASO za 4 szt felg alu do 120 liczy sobie 12.000 złp