Kompatybilność części j12 i j15
Moderator: luk4s7
Kompatybilność części j12 i j15
Cześć
Na forum czytałem jakiś czas temu, że przydałby się taki temat, więc zakładam
Znalazłem info, że zaciski i jarzma są te same w obu generacjach.
Proszę koledzy o więcej danych
Konkretnie od jakiegoś czasu interesuje mnie, co w przedmiotowym temacie z:
- amortyzatory z reg. tward. (TEMS) - np. czy komp z j12 "widzi/steruje" te z j15
- miechy / spręzyny przód
- wahacze
- skrzynia automatyczna A750F
- rama. Czy jest szansa aby bez większych przeróbek spasowała z j15 do j12 zakładając, że wspólne mają: skrzynia A750F + wersja 5 drzwi/długa + tems?
W j15 pojawił się system regulujacy twardość stabilizatorów i silnik 2.8 ale może poza przeróbką wybranych mocowań zasadniczo kształt i gabaryty ramy są te same?
Na forum czytałem jakiś czas temu, że przydałby się taki temat, więc zakładam
Znalazłem info, że zaciski i jarzma są te same w obu generacjach.
Proszę koledzy o więcej danych
Konkretnie od jakiegoś czasu interesuje mnie, co w przedmiotowym temacie z:
- amortyzatory z reg. tward. (TEMS) - np. czy komp z j12 "widzi/steruje" te z j15
- miechy / spręzyny przód
- wahacze
- skrzynia automatyczna A750F
- rama. Czy jest szansa aby bez większych przeróbek spasowała z j15 do j12 zakładając, że wspólne mają: skrzynia A750F + wersja 5 drzwi/długa + tems?
W j15 pojawił się system regulujacy twardość stabilizatorów i silnik 2.8 ale może poza przeróbką wybranych mocowań zasadniczo kształt i gabaryty ramy są te same?
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Najmniej nie będzie pasował numer VIN z ramy J15 do J12. Moim zdaniem jedynym możliwym rozwiązaniem jest postawienie budy od J12 na kompletnym podwoziu J15. Wszelkiego rodzaju inne rozwiązania są mało opłacalne choć i tak to jest robota dla dłubka bo żaden warsztat tego nie zrobi ze względu na koszty i czas. Przekładałem silnik 3.0 z J150 do J12 i tu już jest sporo roboty. Zaś cały spód z jednostką napędową to cała elektryka od nowa itp. To już nie są proste rozwiązania jak kiedyś aby sobie tak przekładać bez konsekwencji.
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Jakiś czas temu czytałem dyskusję na forum diagnostów samochodowych o legalności wymiany ramy w pojeździe. Według tego, co pisali da się to ogarnąć w pełni zgodnie z przepisami, ale wydziały komunikacji niekoniecznie o tym wiedzą.
Szczegółowo opisywali, że potrzebna jest faktura/ umowa na nowo montowaną ramę A jeżeli rama jest "pobierana" z zarejestrowanego w PL pojazdu to w DR tego pojazdu wydział komunikacji umieszcza adnotację "pojazd bez ramy"
WK nadaje nowy VIN po przeszczepie.
Brzmiało pieknie:-)
Szczegółowo opisywali, że potrzebna jest faktura/ umowa na nowo montowaną ramę A jeżeli rama jest "pobierana" z zarejestrowanego w PL pojazdu to w DR tego pojazdu wydział komunikacji umieszcza adnotację "pojazd bez ramy"
WK nadaje nowy VIN po przeszczepie.
Brzmiało pieknie:-)
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Są podobne i zamienne z j15 do j12grygtomasz pisze: ↑12 mar 2024, 18:56Znalazłem info, że zaciski i jarzma są te same w obu generacjach.
Proszę koledzy o więcej danych
Z J12 do J15 tak po prostu nie założysz bo w J15 jest szersza tarcza.
W drugą nie ma problemu. Zastanawia mnie tylko, czy w niesprzyjających warunkach czyli zbyt cienka tarcza w J12, zżarta do zera okładzina kloceka i zacisk z J15 klocek nie wpadnie między zacisk A tarczę?
Trzymają to jeszcze piny / prowadnice więc może sobie wyteoretyzowałem problem
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Dzięki za info
Bardzo się cieszę, że jest reakcja z Waszej strony!
Na spokojnie wrzucę w konkretnych tematach trochę własnych obserwacji/doświadczeń, bo od 3 lat dłubię wyłącznie własnymi kończynami w swojej "maszynie"
Póki co, w moim przypadku będzie to w kierunku J15-> j12. Miechy i amorki mają już 15 lat, więc niebawem przyjdzie na nie czas.
Z ciekawostek w tym wątku, to w zeszłym roku po odgięciu/oderwaniu blachy osłonowej (odstawała już kompletnie) w lewym tylnym amorku zaczął sączyć się olej. Ponieważ był to piątek wieczorem, a w sobotę miałem wycieczkę nie miałem szans na żaden zakup. Z racji tego, że ogarniam trochę spawanie "wyciąłem" dookoła to co było praktycznie sitem i "wstawiłem" z naddatkiem w miejsce sporego otworu (około 3x4cm) kawałek odpowiednio większej blachy z nierdzewki gr1.5mm. Amorek w trakcie spawania był odwrócony 180st żeby olej się nie wylał, a poniżej spawania zanurzony w wodzie, żeby nie przypalić zawartości. Minął prawie rok i w ubiegłym tygodniu na przeglądzie sprawność 80% po obu stronach wiem, że był to bida-remont ale działa do tej pory
Wracając do tematu, wie ktoś jak wygląda sprawa z miechami i "sterowanymi" amorkami z j15 do j12? Zadziała?
Wahacze?
Odnośnie ramy z ciekawości zadzwonię jutro do WK, popytam i dam znać
Bardzo się cieszę, że jest reakcja z Waszej strony!
Na spokojnie wrzucę w konkretnych tematach trochę własnych obserwacji/doświadczeń, bo od 3 lat dłubię wyłącznie własnymi kończynami w swojej "maszynie"
Póki co, w moim przypadku będzie to w kierunku J15-> j12. Miechy i amorki mają już 15 lat, więc niebawem przyjdzie na nie czas.
Z ciekawostek w tym wątku, to w zeszłym roku po odgięciu/oderwaniu blachy osłonowej (odstawała już kompletnie) w lewym tylnym amorku zaczął sączyć się olej. Ponieważ był to piątek wieczorem, a w sobotę miałem wycieczkę nie miałem szans na żaden zakup. Z racji tego, że ogarniam trochę spawanie "wyciąłem" dookoła to co było praktycznie sitem i "wstawiłem" z naddatkiem w miejsce sporego otworu (około 3x4cm) kawałek odpowiednio większej blachy z nierdzewki gr1.5mm. Amorek w trakcie spawania był odwrócony 180st żeby olej się nie wylał, a poniżej spawania zanurzony w wodzie, żeby nie przypalić zawartości. Minął prawie rok i w ubiegłym tygodniu na przeglądzie sprawność 80% po obu stronach wiem, że był to bida-remont ale działa do tej pory
Wracając do tematu, wie ktoś jak wygląda sprawa z miechami i "sterowanymi" amorkami z j15 do j12? Zadziała?
Wahacze?
Odnośnie ramy z ciekawości zadzwonię jutro do WK, popytam i dam znać
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Sam amortyzator w przypadku zwykłego bez regulacji jest zamienny zatem i ten z regulacją powinien zadziałać.
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Dzięki Kylon,
Odnośnie ramy
Dzwoniłem do WK i potwierdzili, że kolejność jest Stefek jak napisałeś:
1 zakup z FV, w której mamy wpisany nr "nowej" ramy
2 po zmianie badanie na SD, po którym wpisują, że rama ma inne numery
3 do WK i można legalnie śmigać
O drugiej opcji (dawca w DR bez ramy) nie potrafiła mi odpowiedzieć - może przerwałem popijanie porannej kawy
Co do amorów, jak przyjdzie czas na zmianę, to potwierdzę czy TEMS z j12 czyta normalnie te z j15
Kylon, jeszcze pytanie szczegółowe do Ciebie albo Kogoś kto zna dobrze te dwie generacje w kontekście ewentualnej przekładki ramy z j15->j12.
Myślę, że mogę określić się jako "dłubaka", bo ogarniam spawanie i mechanicznie praktycznie wszystko, co się urywa, zacina, skrzywi itd
Po tym co napisałeś, to dla mnie opcja zakupu całego dołu nie wchodzi w rachubę - dlatego precyzuję pytanie:
- czy wg Twojej wiedzy występują j15-stki, które posiadają ramę z BARDZO zbliżoną/taką samą "główną" geometrią ( 2 "nośne profile wzdłużne"+spiające je "poprzeczki")?
Myślę, że przeniesienie wybranych mocowań/połączeń mechanicznych (chodzi mi o uchwyty poduch silnika/mocowania budy/zawieszenia/zderzaków, etc) powinienem być w stanie "przenieść" tj. wyciąć i należycie wspawać. Oczywiście, jeśli wszystko jest poprzesuwane, bo bym się chwilę zastanowił
Najważniejsze czy występują j15 i j12, gdzie te gabaryty główne są takie same bądź bardzo zbliżone. Może ktoś robił taki obmiar?
Moja maszyna jest z zapasowym "pod budą", 3 rzędy siedzeń, 2 aku, D3.0, 2009r - ostatnie sztuki IV generacji w tym długim wariancie - wersja X. Może akurat pierwsze j15 były na "tej" ramie?
Odnośnie ramy
Dzwoniłem do WK i potwierdzili, że kolejność jest Stefek jak napisałeś:
1 zakup z FV, w której mamy wpisany nr "nowej" ramy
2 po zmianie badanie na SD, po którym wpisują, że rama ma inne numery
3 do WK i można legalnie śmigać
O drugiej opcji (dawca w DR bez ramy) nie potrafiła mi odpowiedzieć - może przerwałem popijanie porannej kawy
Co do amorów, jak przyjdzie czas na zmianę, to potwierdzę czy TEMS z j12 czyta normalnie te z j15
Kylon, jeszcze pytanie szczegółowe do Ciebie albo Kogoś kto zna dobrze te dwie generacje w kontekście ewentualnej przekładki ramy z j15->j12.
Myślę, że mogę określić się jako "dłubaka", bo ogarniam spawanie i mechanicznie praktycznie wszystko, co się urywa, zacina, skrzywi itd
Po tym co napisałeś, to dla mnie opcja zakupu całego dołu nie wchodzi w rachubę - dlatego precyzuję pytanie:
- czy wg Twojej wiedzy występują j15-stki, które posiadają ramę z BARDZO zbliżoną/taką samą "główną" geometrią ( 2 "nośne profile wzdłużne"+spiające je "poprzeczki")?
Myślę, że przeniesienie wybranych mocowań/połączeń mechanicznych (chodzi mi o uchwyty poduch silnika/mocowania budy/zawieszenia/zderzaków, etc) powinienem być w stanie "przenieść" tj. wyciąć i należycie wspawać. Oczywiście, jeśli wszystko jest poprzesuwane, bo bym się chwilę zastanowił
Najważniejsze czy występują j15 i j12, gdzie te gabaryty główne są takie same bądź bardzo zbliżone. Może ktoś robił taki obmiar?
Moja maszyna jest z zapasowym "pod budą", 3 rzędy siedzeń, 2 aku, D3.0, 2009r - ostatnie sztuki IV generacji w tym długim wariancie - wersja X. Może akurat pierwsze j15 były na "tej" ramie?
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Już widzę jak wszyscy sprzedawcy używanych ram rozpędzają się do wystawienia faktury na ramę z obcymi numerami
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Rozmawiałem dzisiaj z jednym potencjalnym dawcą i powiedział, że bez papierów 6k, a z papierami drugie tyle. Z czego to może teoretycznie wynikać? Jakoś nie palił się do wyjaśnienia. To mogą być względy fiskalne, czy inne?
Re: Kompatybilność części j12 i j15
To ustal co będziesz miał na owych papierach. Bo może się okazać, że części samochodowe szt. 1
Z czego może to wynikać? Duża część sprzedawców części używanych prowadzi tak zwaną nielegalną rozbiórkę samochodów.
Z czego może to wynikać? Duża część sprzedawców części używanych prowadzi tak zwaną nielegalną rozbiórkę samochodów.
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Dzisiaj nie było to konkretne działanie z myślą o zakupie tylko niezobowiązująca rozmowa, bo póki co brakuje info, czy będę w stanie zaadaptować ramę j15-->j12...
Może jest ktoś z okolicy Rzeszowa (+75-100km) z długą j15 najlepiej sprzed liftu, żebym mógł zanurkować pod spód i popatrzeć/porównać/pomierzyć organoleptycznie kluczowe wymiary + zrobić też może foto-dokumenctację?
Niebawem będę posiadaczem profesjonalnej serwisówki Toyoty, to kto chętny mógły jej użyć, żeby podejrzeć, czy poregulować
Może jest ktoś z okolicy Rzeszowa (+75-100km) z długą j15 najlepiej sprzed liftu, żebym mógł zanurkować pod spód i popatrzeć/porównać/pomierzyć organoleptycznie kluczowe wymiary + zrobić też może foto-dokumenctację?
Niebawem będę posiadaczem profesjonalnej serwisówki Toyoty, to kto chętny mógły jej użyć, żeby podejrzeć, czy poregulować
Re: Kompatybilność części j12 i j15
A co to jest profesjonalna serwisówka Toyoty?
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Manual w sensie. Są w formie elektronicznej. Wykupuje się dostęp.
Re: Kompatybilność części j12 i j15
Nieprecyzyjnie się wyrazilem ale miałem na mysli...
To "coś" ze zdjęcia
To "coś" ze zdjęcia
- Załączniki
-
- 20240320_234900.jpg (25,04 KiB) Przejrzano 922 razy