Strona 1 z 1

smar w łożyskach kół - WYMIANA?

: 28 sie 2023, 17:08
autor: Man With Camera
Jak w tytule - czy jest możliwa wymiana smaru w łożyskach kół LC120? Zabieram się właśnie do wymiany manszety wewnętrznej prawej półosi, więc będę dłubał tam w okolicy i tak sobie pomyślałem, że może istnieje jakaś nieudokumentowana/znana tylko prawdziwym ekspertom :wink: procedura przedłużenia żywotności łożysk kół dzięki serwisowaniu smaru w tych łożyskach?

Pomysł wymiany smaru w łożyskach kół zainspirowany został tym postem https://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?p=41780#p41780 - poniżej można obejrzeć załącznik, zamieszczony w tym poście sugerujący, że taka wymiana jest w ogóle możliwa, choć nie jestem pewien, czy załącznik ten pochodzi z dokumentacji od LC120 a nie jakiegoś innego modelu z łożyskami, które to umożliwiały.

smark w łożyskach kół.jpg
smark w łożyskach kół.jpg (42,64 KiB) Przejrzano 1430 razy

Proszę zatem bardziej doświadczonych kolegów o weryfikację - czy da się wymienić smar w łożyskach kół LC120? Jeśli tak - to na jaki i w jaki sposób to zrobić żeby ich nie uszkodzić?

.

Re: smar w łożyskach kół - WYMIANA?

: 29 sie 2023, 22:18
autor: kylon
Raczej mało realne. Jest to podwójne łożysko, które niestety jest zakryte i wciśnięte na piastę. Zazwyczaj demontaż skończyć się może jego wymianą. Dotyczy to tak samo przodu jak i tyłu.

Re: smar w łożyskach kół - WYMIANA?

: 01 wrz 2023, 17:53
autor: Man With Camera
A jaki orientacyjnie przebieg wytrzymują oryginalne łożyska przednich kół przy eksploatacji na asfalcie?

I czy da się ocenić stan ich zużycia w sytuacji, gdy nie szumią, nie wiadomo kiedy były zakładane, bo robił to któryś z poprzednich właścicieli, ale można je obejrzeć i dotknąć, bo zdjęta jest półoś?

.

Re: smar w łożyskach kół - WYMIANA?

: 01 wrz 2023, 20:35
autor: kylon
Musisz pracę doktorską napisać na ten temat. Nikt raczej nie robi takich statystyk. Szumią - do wymiany. Mają luz - do wymiany.

Re: smar w łożyskach kół - WYMIANA?

: 02 wrz 2023, 07:18
autor: Rokfor32
I wtedy można tam załadować dodatkowy (lub inny niż fabrycznie) smar. Czyli jedynie podczas jego wymiany.