Strona 3 z 3

Re: Alternator

: 29 mar 2024, 06:11
autor: grzechu 031
Wg mnie df odpowiada za ładowanie zależne od temperatury zewnętrznej.
Bynajmniej u mnie jest tak że jak jest zimno to napięcie po odpaleniu jest ok 14.1v ,a jak jest ciepło ok 13.5v.
Tak miałem też w jeepie kiedy pod akumulatorem był czujnik temperatury a alternator był połączony z ecu silnika.

Re: Alternator

: 29 mar 2024, 12:17
autor: Rarak
Kabel podpiety jest od plusa na akumulatorze bezposrednio do alternatora- pod srubke. Mam tam dwa kable. Wtyczka swoja droga.
Od tego czasu skonczyly mi sie problemy z ladowaniem
Na jalowym mam teraz 14.3 V

Re: Alternator

: 29 mar 2024, 21:22
autor: Jake
To brzmi bardzo glupio i jesli mowimy o dolozonym drugim B+ to jest to potencjalnie pozarotworcze!! Musisz miec po drodze bezpiecznik. Poza tym robisz petle pradowa, bo ladowanie idzie tez rownolegle starym torem - jesli go nie usunales.
Generalnie jesli przerobki elektryczne - to z glowa.
Jesli mamy cos wiecej powoedziec - wrzuc foty, bo tak to wrozymy z fusow.

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 00:14
autor: Stefek
Jake pisze:
29 mar 2024, 21:22
To brzmi bardzo glupio i jesli mowimy o dolozonym drugim B+ to jest to potencjalnie pozarotworcze!!
O to to. Poprzedni właściciel lub jego mechanik się nie popisał. Najlepiej byłoby naprawić, wymienić B+.
Sprawdzić B+ można bardzo prosto. Pod obciążeniem podpinamy multimetr Jeden koniec do terminala B+ na alternatorze a drugi do słupka plus na akumulatorze. To, co się wyświetli, to będzie różnica w napięciu. Jeżeli spadek jest większy niż 0,1V to już nie jest idealnie takie problemy mogą powodować nawet brudne lub luźne klemy dlatego pomiar od terminala do słupka akumulatora a nie na końcach przewodów. Tak samo można zmierzyć spadek napięcia na podłączeniu akumulatora. Jedna sonda do słupka aku a druga do przewodu (poza zaciskiem)

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 00:48
autor: Stefek
grzechu 031 pisze:
29 mar 2024, 06:11
Wg mnie df odpowiada za ładowanie zależne od temperatury zewnętrznej.
Bynajmniej u mnie jest tak że jak jest zimno to napięcie po odpaleniu jest ok 14.1v ,a jak jest ciepło ok 13.5v.
Tak miałem też w jeepie kiedy pod akumulatorem był czujnik temperatury a alternator był połączony z ecu silnika.
albo zależy od obrotów silnika. Jak się nagrzeje to obroty lekko spadają i napięcie też.
Ostatnio walczyłem z takim przypadkiem w corolli. Na zimno 14.4V na ciepło 12.1V
Alternator niby sprawny, obroty niby ok, ale jakoś tak dziwnie silnik szarpał, pasek popiskiwał.
Po podpięciu OBD odczytane obroty 600rpm😮
Obroty na desce od rzeczywistych różniły się o 300.
Co ciekawe po wrzuceniu 90A zamiast 80A alternator dawał radę nawet przy tak niskich obrotach.
I co tu się dziwić, że Rokfor lubi alternatory z Velsatisa:-)

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 04:22
autor: Jake
VelSatis to 150A i nie tylko Rokfor je lubi, u mnie tez oczywiscie takowy jezdzi w 4R :) Rokfor po prostu wymyslil ten bardzo patent i sie nim podzielil :)

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 12:03
autor: Rarak
Jake pisze:
29 mar 2024, 21:22
To brzmi bardzo glupio i jesli mowimy o dolozonym drugim B+ to jest to potencjalnie pozarotworcze!! Musisz miec po drodze bezpiecznik. Poza tym robisz petle pradowa, bo ladowanie idzie tez rownolegle starym torem - jesli go nie usunales.
Generalnie jesli przerobki elektryczne - to z glowa.
Jesli mamy cos wiecej powoedziec - wrzuc foty, bo tak to wrozymy z fusow.
Musze sie temu uwazniej przyjrzec jak ten kabel idzie, bo wiedze ze jest przy aku i altku. Co po drodze nie paczalem- pryznaje bez bicia.

Kolejnosc zycia tego patentu jest nastepujaca ( chyba): 1 wlasciciel pracowal jako menadzer w toyocie ( w siedlach?) Gdzies to mam w papierach. Mam pelna historie serwisowa. To pewnie jemu zawdzieciam webasto, czujniki odleglosci z ekranem i inne bajery. 2 wlasciciel nie byl ani druciarzem ani dlubkiem jezdzil tylko do ASO. Mial auto 2 lata. Ja mam go 4 lata i jakies chyba 2 lata remu wymienilem altka. Chyba niepotrzebnie bo zdechle aku byly winne. Teraz na 2 nowych problem nawracal, wiec dalem 130A altek i zauwazylem ze drugi kabel wisi. Moj blad bo go nie podpialem ostatnio. Wyglada ze ten patent dosc dlugo tu funkcjonowal.
Ad rem popacze jak to idzoe.
Wesolych Swiat ;)

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 12:09
autor: Rarak
Dosc dlugo drapalem po glowie sie z problemami bo po naladowaniu 2 nowe aku po tygodniu w temp kolo zera padaly. Sprawdzalem,ze pobor pradu na wylaczonym byl zaden bo podejrzewalem ze cos kradnie prad na postoju. Konczylem z padnietymi aku. Po podpieciu tych kabli problem zniknal.

Jestem przeciw glupim przerobkom a szansa pozaru- wieje groza. Nie mam pojecia co tam nagrzebali sle wyglada ze od szeregu lat i co najmniej 60 tys km dziala. Prawdopodobnie nie znam caloksztatu obrazu

Chyba pojade do elektryka

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 12:52
autor: pinc6x6
Zakładał ktoś do 4R-3G alternator chłodzony wodą od BMW? 1KZ.

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 13:00
autor: pinc6x6
Jake pisze:
30 mar 2024, 04:22
VelSatis to 150A i nie tylko Rokfor je lubi, u mnie tez oczywiscie takowy jezdzi w 4R :) Rokfor po prostu wymyslil ten bardzo patent i sie nim podzielil :)
pasuje do 1kz?

Re: Alternator

: 30 mar 2024, 13:42
autor: Rokfor32
Ogólnie tak. Wymaga dopasowania koła pasowego.

Re: Alternator

: 13 kwie 2024, 20:17
autor: GregMar
No ja właśnie zregenerowałem orginalny DENSO 80A i chcę sprzedać go na Ebayu bo w międzyczasie zainstalowałem większy DAN1069 A130, w jakiej cenie powinienem go puścić?

Re: Alternator

: 17 kwie 2024, 17:32
autor: Jake
Przejrzyj eBaya i zobacz po ile chodza.