Strona 3 z 3
Re: Alternator
: 29 mar 2024, 06:11
autor: grzechu 031
Wg mnie df odpowiada za ładowanie zależne od temperatury zewnętrznej.
Bynajmniej u mnie jest tak że jak jest zimno to napięcie po odpaleniu jest ok 14.1v ,a jak jest ciepło ok 13.5v.
Tak miałem też w jeepie kiedy pod akumulatorem był czujnik temperatury a alternator był połączony z ecu silnika.
Re: Alternator
: 29 mar 2024, 12:17
autor: Rarak
Kabel podpiety jest od plusa na akumulatorze bezposrednio do alternatora- pod srubke. Mam tam dwa kable. Wtyczka swoja droga.
Od tego czasu skonczyly mi sie problemy z ladowaniem
Na jalowym mam teraz 14.3 V
Re: Alternator
: 29 mar 2024, 21:22
autor: Jake
To brzmi bardzo glupio i jesli mowimy o dolozonym drugim B+ to jest to potencjalnie pozarotworcze!! Musisz miec po drodze bezpiecznik. Poza tym robisz petle pradowa, bo ladowanie idzie tez rownolegle starym torem - jesli go nie usunales.
Generalnie jesli przerobki elektryczne - to z glowa.
Jesli mamy cos wiecej powoedziec - wrzuc foty, bo tak to wrozymy z fusow.
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 00:14
autor: Stefek
Jake pisze: ↑29 mar 2024, 21:22
To brzmi bardzo glupio i jesli mowimy o dolozonym drugim B+ to jest to potencjalnie pozarotworcze!!
O to to. Poprzedni właściciel lub jego mechanik się nie popisał. Najlepiej byłoby naprawić, wymienić B+.
Sprawdzić B+ można bardzo prosto. Pod obciążeniem podpinamy multimetr Jeden koniec do terminala B+ na alternatorze a drugi do słupka plus na akumulatorze. To, co się wyświetli, to będzie różnica w napięciu. Jeżeli spadek jest większy niż 0,1V to już nie jest idealnie takie problemy mogą powodować nawet brudne lub luźne klemy dlatego pomiar od terminala do słupka akumulatora a nie na końcach przewodów. Tak samo można zmierzyć spadek napięcia na podłączeniu akumulatora. Jedna sonda do słupka aku a druga do przewodu (poza zaciskiem)
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 00:48
autor: Stefek
grzechu 031 pisze: ↑29 mar 2024, 06:11
Wg mnie df odpowiada za ładowanie zależne od temperatury zewnętrznej.
Bynajmniej u mnie jest tak że jak jest zimno to napięcie po odpaleniu jest ok 14.1v ,a jak jest ciepło ok 13.5v.
Tak miałem też w jeepie kiedy pod akumulatorem był czujnik temperatury a alternator był połączony z ecu silnika.
albo zależy od obrotów silnika. Jak się nagrzeje to obroty lekko spadają i napięcie też.
Ostatnio walczyłem z takim przypadkiem w corolli. Na zimno 14.4V na ciepło 12.1V
Alternator niby sprawny, obroty niby ok, ale jakoś tak dziwnie silnik szarpał, pasek popiskiwał.
Po podpięciu OBD odczytane obroty 600rpm
Obroty na desce od rzeczywistych różniły się o 300.
Co ciekawe po wrzuceniu 90A zamiast 80A alternator dawał radę nawet przy tak niskich obrotach.
I co tu się dziwić, że Rokfor lubi alternatory z Velsatisa:-)
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 04:22
autor: Jake
VelSatis to 150A i nie tylko Rokfor je lubi, u mnie tez oczywiscie takowy jezdzi w 4R
Rokfor po prostu wymyslil ten bardzo patent i sie nim podzielil
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 12:03
autor: Rarak
Jake pisze: ↑29 mar 2024, 21:22
To brzmi bardzo glupio i jesli mowimy o dolozonym drugim B+ to jest to potencjalnie pozarotworcze!! Musisz miec po drodze bezpiecznik. Poza tym robisz petle pradowa, bo ladowanie idzie tez rownolegle starym torem - jesli go nie usunales.
Generalnie jesli przerobki elektryczne - to z glowa.
Jesli mamy cos wiecej powoedziec - wrzuc foty, bo tak to wrozymy z fusow.
Musze sie temu uwazniej przyjrzec jak ten kabel idzie, bo wiedze ze jest przy aku i altku. Co po drodze nie paczalem- pryznaje bez bicia.
Kolejnosc zycia tego patentu jest nastepujaca ( chyba): 1 wlasciciel pracowal jako menadzer w toyocie ( w siedlach?) Gdzies to mam w papierach. Mam pelna historie serwisowa. To pewnie jemu zawdzieciam webasto, czujniki odleglosci z ekranem i inne bajery. 2 wlasciciel nie byl ani druciarzem ani dlubkiem jezdzil tylko do ASO. Mial auto 2 lata. Ja mam go 4 lata i jakies chyba 2 lata remu wymienilem altka. Chyba niepotrzebnie bo zdechle aku byly winne. Teraz na 2 nowych problem nawracal, wiec dalem 130A altek i zauwazylem ze drugi kabel wisi. Moj blad bo go nie podpialem ostatnio. Wyglada ze ten patent dosc dlugo tu funkcjonowal.
Ad rem popacze jak to idzoe.
Wesolych Swiat
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 12:09
autor: Rarak
Dosc dlugo drapalem po glowie sie z problemami bo po naladowaniu 2 nowe aku po tygodniu w temp kolo zera padaly. Sprawdzalem,ze pobor pradu na wylaczonym byl zaden bo podejrzewalem ze cos kradnie prad na postoju. Konczylem z padnietymi aku. Po podpieciu tych kabli problem zniknal.
Jestem przeciw glupim przerobkom a szansa pozaru- wieje groza. Nie mam pojecia co tam nagrzebali sle wyglada ze od szeregu lat i co najmniej 60 tys km dziala. Prawdopodobnie nie znam caloksztatu obrazu
Chyba pojade do elektryka
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 12:52
autor: pinc6x6
Zakładał ktoś do 4R-3G alternator chłodzony wodą od BMW? 1KZ.
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 13:00
autor: pinc6x6
Jake pisze: ↑30 mar 2024, 04:22
VelSatis to 150A i nie tylko Rokfor je lubi, u mnie tez oczywiscie takowy jezdzi w 4R
Rokfor po prostu wymyslil ten bardzo patent i sie nim podzielil
pasuje do 1kz?
Re: Alternator
: 30 mar 2024, 13:42
autor: Rokfor32
Ogólnie tak. Wymaga dopasowania koła pasowego.
Re: Alternator
: 13 kwie 2024, 20:17
autor: GregMar
No ja właśnie zregenerowałem orginalny DENSO 80A i chcę sprzedać go na Ebayu bo w międzyczasie zainstalowałem większy DAN1069 A130, w jakiej cenie powinienem go puścić?
Re: Alternator
: 17 kwie 2024, 17:32
autor: Jake
Przejrzyj eBaya i zobacz po ile chodza.