TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: luk4s7 »

Moderator ma płacone za 8h od poniedziałku do piątku więc dzisiaj nie pracuje co oznacza że nie da się wątku przenieść ani podzielić. Trzeba dyskutować odpowiedzialnie

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: aadamuss »

Budżet Kylona to budżet klienta czyli to klient decyduje. Mnie wkurza jak mechanik chce oszczędzać moje pieniądze- on da tańszy zamiennik a ja jadę dwa razy na wymianę, dwa razy płacę, dowożę samochód, organizuję powrót i odbiór auta i auto nie jeździ tylko jest na warsztacie bo mechanik założył zamiennik niby taki sam. Jak dla mnie zamiennik nigdy nie jest taki sam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Man With Camera »

aadamuss pisze:
26 mar 2022, 14:42
Budżet Kylona to budżet klienta czyli to klient decyduje.
Nie koniecznie bo mechanik najczęściej zakłada to, co mu się najbardziej opłaca, ale jak to kalkuluje (na ile wycenia swoją wiarygodność), to się można przekonać dopiero po jakimś czasie użytkowania - dla niektórych to cztery miesiące :lol: Może w przypadku kylona budżet naprawy zgadza się z budżetem klienta. We wszystkich warsztatach z jakimi ja miałem nieprzyjemność współpracować próbowano mnie mniej lub bardziej oszukać - licząc na moją niewiedzę.

Nie jesteś w stanie skontrolować mechanika w przypadku części, które są zakryte lub takich, które nie mają wyraźnego oznaczenia - jak np zamienniki miechów. Właśnie dlatego sam serwisuję i naprawiam swoje auto. Tylko dzięki temu mam 100% pewność odnośnie jakości części, które mam zamontowane w samochodzie oraz czy robota została zrobiona dobrze.
aadamuss pisze:
26 mar 2022, 14:42
Jak dla mnie zamiennik nigdy nie jest taki sam.
A co do zamienników - zwróć uwagę, że warsztat kylona montuje zamienniki, o czym wspomina on w poście powyżej. Są zatem zamienniki dobrej jakości - cała sztuka polega na tym, żeby wiedzieć które są warte zaufania.
luk4s7 pisze:
26 mar 2022, 11:02
Trzeba dyskutować odpowiedzialnie Obrazek
Nie da się dyskutować odpowiedzialnie na tak drażliwy temat, jak zamienniki :lol: :lol: :lol:

.

cezarydob
Posty: 23
Rejestracja: 09 paź 2021, 20:29

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: cezarydob »

Widzę, że wywołałem ciekawą dyskusję :) A jak wygląda to kosztowo zestawiając koszty? Z tego co otrzymałem ofertę z prywatnego warsztatu (nie aso) to wyceniono mi wymianę miechów (+ jakichś wężyków) na 1000zł + 3500zł za części (oryginalne miechy, wężyki, spinki).

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Man With Camera »

Wężyki i spinki się nie za bardzo zużywają, bo są plastikowe. Można je oczywiście uszkodzić, ale nie wiem za bardzo, co by się musiało dziać z autem, żeby trzeba było je wymieniać. 1k za robotę jest ok ale 3,5k za części to jest niestety naciągactwo. Same oryginalne miechy kosztują 859/szt u kylona i jest to dobra cena

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: kylon »

Nie zgodzę się, że warsztat zawsze wymienia na to co mu się bardziej kalkuluje. Nie u mnie. Zakładamy tylko sprawdzone części i zazwyczaj zamienniki są tych samych producentów co OEM lub sprawdzone przez wiele lat i kupowane tylko ze sprawdzonego źródła. Podróbek też jest bardzo dużo. Co robią inne warsztaty mało mnie interesuje ;-).

Teraz np atakuje mnie Chińczyk, który się chwali, że robi dla Toyoty. Poprosiłem go o zdjęcie maszyn i fabryki to jedyne co dostałem to kilka części położonych na kartonie na klepisku. Jakość już ze zdjęć tragiczna.

cezarydob
Posty: 23
Rejestracja: 09 paź 2021, 20:29

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: cezarydob »

kylon pisze:
29 mar 2022, 21:45
Nie zgodzę się, że warsztat zawsze wymienia na to co mu się bardziej kalkuluje. Nie u mnie. Zakładamy tylko sprawdzone części i zazwyczaj zamienniki są tych samych producentów co OEM lub sprawdzone przez wiele lat i kupowane tylko ze sprawdzonego źródła. Podróbek też jest bardzo dużo. Co robią inne warsztaty mało mnie interesuje ;-).

Teraz np atakuje mnie Chińczyk, który się chwali, że robi dla Toyoty. Poprosiłem go o zdjęcie maszyn i fabryki to jedyne co dostałem to kilka części położonych na kartonie na klepisku. Jakość już ze zdjęć tragiczna.
Można zapytać gdzie mieści się Twój serwis?
I jak byś wycenił taką naprawę? (plus minus)

cezarydob
Posty: 23
Rejestracja: 09 paź 2021, 20:29

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: cezarydob »

Dla zainteresowanych tematem - instrukcja jak wymienić miechy krok po kroku
https://www.youtube.com/watch?v=o5d4qfyrnC0

Awatar użytkownika
Matiw91
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2019, 08:37

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Matiw91 »

Nie będę zakładał nowego tematu, chociaż podobno każdy chce mieć swój o TEMS :D więc dopytam tutaj:
- miechy - czy dalej można dostać oryginały od Kylona za 850 zł brutto sztuka?
- czy polecacie jakieś sprawdzone miejsce do regeneracji kompresora zawieszenia? Cena oryginału zaporowa z tego co udało mi się ustalić. Co Kylon sugeruje w kwestii kompresora zrobić?
- Jest dużo zestawów samych sprężyn + usunięcie miechów, ale każde, które znalazłem dają parę cm liftu - a ja nie chcę żadnego liftu 8) Czy polecacie jakiś zestaw amortyzatorów + kit do usunięcia miechów dobrej jakości bez liftu?


Awatar użytkownika
Matiw91
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2019, 08:37

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Matiw91 »

miechy oryginały po 134usd + wysyłka:
https://www.amayama.com/en/part/toyota/4808035011
Rozumiem, że to ostrzeżenie odnośnie wysyłki niebezpiecznych przedmiotów można zignorować?
Kompresor z wysyłką i cłem nadal nie wychodzi zbyt optymistycznie...

Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię:
- jak wygląda konwersja na wersję bez pneumatyki i TEMS'a na fabrycznych częściach?
Rozumiem, że w takim przypadku zamiast amortyzatorów z regulacją wjeżdżają zwykłe bez tej regulacji, kompresor i miechy wylatują ale co w ich miejsce? W oryginalnych wersjach bez pneumatyki były jakieś fabryczne sprężyny i podkładki (jak na przykład zestaw od IronMan), czy było to rozwiązane w jakiś inny sposób?
No i oczywiście fabryczne pudełeczko w miejscu przełącznika na tunelu środkowym, wiadomo.

mechu
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2020, 22:28
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: mechu »

Matiw91 pisze:
03 cze 2022, 21:56
miechy oryginały po 134usd + wysyłka:
https://www.amayama.com/en/part/toyota/4808035011
Rozumiem, że to ostrzeżenie odnośnie wysyłki niebezpiecznych przedmiotów można zignorować?
W razie czego napisz do nich bo nie mam pojęcia o co chodzi.


Co do zawieszenia bez pneumatyki mogę Ci zrobić zdiecia i sobie porównasz.

Awatar użytkownika
Matiw91
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2019, 08:37

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Matiw91 »

Co do zawieszenia bez pneumatyki mogę Ci zrobić zdiecia i sobie porównasz.
- dziękuję, ale udało mi się znaleźć na YouTube filmy, gdzie widać o co chodzi. Mam kilka wniosków:
1. Dolne gniazda różnią się dla wersji z miechami i sprężynami - widać to mniej więcej na tym porównaniu:
https://imgur.com/a/EsOm3Ad
2. Ta drobna różnica nie przeszkadza panom z filmu w wyjęciu miechów i bez żadnych modyfikacji włożeniu w to miejsce sprężyn. Nie potrzebowali nawet górnej czy dolnej podkładki, o odbojniku sprężyny nie wspominając. Komentarze pod filmem wyłączone - co za przypadek...
https://www.youtube.com/watch?v=o_fH1oGn6Qo
3. W katalogach znalazłem rozbierze zestawy jeśli chodzi o tylne sprężyny:
- https://www.amayama.com/en/part/toyota/482316b020 - tutaj tylko podkładka na górę i wystarczy,
- https://www.ilcats.ru/toyota/?function= ... anguage=en - tu podkładka i odbój dodatkowo
4. https://www.youtube.com/watch?v=RP3M39wxLGQ - tu widać wyraźnie, w wersji bez miechów tylko odbój na górze a dół profilowany kołnierz w moście.
5. https://www.youtube.com/watch?v=lcA5z4YPUTk - wszystkie dobre zestawy do konwersji typu Ironman czy Old Man Emu mają odbój góra, dół podkładka, sprężyny i amortyzatory.
6. https://forum.ih8mud.com/threads/airbag ... e.1224136/ - tu koledzy z innego forum prezentują takie rozwiązanie: na górę odboje wyglądające jak oryginał toyoty lub jakaś podkładka Moog K160061 z Gran Cherokee na patencie i dół z wykorzystaniem krążka do hokeja i jakiejś amerykańskiej podkładki/

Reasumując:
- do konwersji na częściach oryginalnych/bez liftu i żadnego ulepszania potrzeba: odbój na górę, podkładkę dół i sprężyny. Znaleźć górę oraz sprężynę OEM to nie problem, ale dolnej podkładki chyba Toyota oryginalnie nie produkuje. Czy macie może pomysł skąd taką podkładkę wyczarować?

Awatar użytkownika
Matiw91
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2019, 08:37

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Matiw91 »

Nie mogę edytować, więc sam sobie odpowiem, bo coś udało się znaleźć: mocowań dolnych sprężyny trochę jest:
1. https://archiwum.allegro.pl/oferta/zest ... 92156.html - Dobinsons za 1500 zł
2. https://www.sklep4x4.expedycja.pl/zesta ... r-120.html - zestaw za 750 zł
3. https://szekla4x4.pl/en/lc-120-od-2003- ... 04967.html - kawałek blachy od szekli za 130 zł
4. https://www.sklep4x4.expedycja.pl/zesta ... -j150.html - ten sam kawałek blachy za niecałą stówę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: kylon »

Zrób to porządnie ;-). Tyrtytką też można przymocować ;-) a te zestawy to takie metalowe tyrtytki ;-). Patent podpatrzony z Land Rovera gdzie zawsze tylna sprężyna wypadała.

ODPOWIEDZ