TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Moderator: luk4s7

Bronson2089
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2022, 16:16

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Bronson2089 »

Nie kolego nie napisalem, ze startuje. Napisałem ze startuje jak podam mu prąd na krótko… nie startuje z instalacji samochodu nie dostaje prądu. Jestem bliski rozwiązania tematu dzisiaj będę miał tester i wszystko się wyjaśni.

szymon1238
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2022, 14:14
Auto: J12 4.0 V6

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: szymon1238 »

Kolego Bronson2089 znalazłeś przyczynę nie włączania kompresora?
Mam podobny problem, kompresor startuje na krótko, ale komp sterujący nie załącza przekaźnika AIR SUS tego koło akumulatora. Do tego miejsca prąd dochodzi. W gniezdzie, w kabinie przy lewej nodze, koło hamulca prądu już nie ma. Sprawdzałem czarno niebieski gruby kabel, z wtyczki IB1
Czujniki wys sprawdzone kompem, pokazują tyle samo(-78),
Przy bujaniu autem, wartości się zmieniają.
Alternator zregenerowany, Aku sprawdzony, cały czas jest 14.4V.

grygtomasz
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: grygtomasz »

Czy miechy z j15 pasują do j12?

Maciek82
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2021, 12:14

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Maciek82 »

Witam.
Wymieniłem poduchy w swojej toyocie i mam problem z migającą kontrolką off od zawieszenia.
Zdemontowałem kompresor, czujniki wysokości, wszystko wyczyściłem, zakonserwowałem i nasmarowałem. Podzespoły są sprawne technicznie. Po odpaleniu silnika zanim wszystkie systemy poprawnie się załadują można ręcznie zasterować wysokość przyciskiem od regulacji wysokości. Działa opuszczanie i podnoszenie. W momencie ustalenia pożądanej wysokości pneumatyka się wyłącza w kabinie słychać trzykrotne piknięcie i zapala się kontrolka off od zawieszenia i od tej pory już nie da się zasterować zawieszeniem. Zauważyłem że na postoju jest pobór prądu około 0,2A chyba na bezpieczniku 50A od zawieszenia. Gdzie jeszcze można szukać rozwiązania problemu? Co może kraść prąd? Czy jest jakiś związek migającej kontrolki i poboru prądu na postoju przy zgaszonym silniku? Może ktoś ma większe doświadczenie i coś doradzi. Będę wdzięczny za każdy kierunek poszukiwań.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: kylon »

Komputer serwisowy. To wszystko trzeba jeszcze wyregulować.

Maciek82
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2021, 12:14

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Maciek82 »

Dzięki, tak też myślałem że bez serwisu się nie obędzie.
Ogólnie pneumatyka jest niezła i łatwa w obsłudze ale jak widać to nie wszystko. Dam znać jak problem zostanie rozwiązany. 👍

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: kylon »

Jak jesteś z Wawy to nie potrzebny serwis ASO. Tam najczęściej diagnoza - do wymiany pół samochodu ;-)

Maciek82
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2021, 12:14

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Maciek82 »

Problem rozwiązany. Obyło się bez ASO. Wtyczka od zbiornika pneumatyki miała utlenione końcówki czego nie było widać na pierwszy rzut oka. Zarobiłem nowe konektory i po podłączeniu zawieszenie ożyło. Wszystko działa prawidłowo. Naprawa pneumatyki z wymianą poduch, ściągnięciem i rozebraniem kompresora wraz z czujnikami zajęła mi około 25 godzin pracy. Prawie wszystkie śruby przy odkręcaniu pozrywały się więc dużo czasu zajęło mi rozwiercanie pourywanych śrub i gwintowanie na nowo. Jedynie mocowanie stelaża pod kompresor zrobiłem w taki sposób, że nie gwintowałem na nowo otworów bo w ramie są wspawane od wewnątrz nakrętki, które przy rozwiercanie uszkodziły się więc przewierciłem ramę na wylot i przykręciłem mocowanie długimi śrubami. Na przyszłość będzie łatwiej. Trochę pracy w to włożyłem ale jest pełna satysfakcja i trochę w kieszeni zostało.

landek750
Posty: 4
Rejestracja: 30 lis 2023, 06:19

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: landek750 »

witam
przekopałem forum ale chyba niezbyt dokładnie bo nie znalazłem parametrów ustawienia czujników poziomowania zawieszenia LC12 2004, wymieniłem prawy i ustawiłem -40 mm oba za pomocą OBD w momencie kiedy nadwozie leży na moście, auto po odpaleniu podnosi się i jednocześnie otwiera zawór na kompresorze, po czym kiedy złapie H to zaczyna powoli opuszczać do gleby. Możecie pomóc i wskazać gdzie znajdę wartości jakie ustawić?

landek750
Posty: 4
Rejestracja: 30 lis 2023, 06:19

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: landek750 »

witam
przekopałem forum ale chyba niezbyt dokładnie bo nie znalazłem parametrów ustawienia czujników poziomowania zawieszenia LC12, wymieniłem prawy i ustawiłem -40 mm oba za pomocą OBD w momencie kiedy nadwozie leży na moście, auto po odpaleniu podnosi się i jednocześnie otwiera zawór na kompresorze, po czym kiedy złapie H to zaczyna powoli opuszczać do gleby. Możecie pomóc i wskazać gdzie znajdę wartości jakie ustawić?

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: stachu_l »

Dokument RM (Repair Manual) podaje, że 0mm (czyli Normal) jest gdy dół ramy jest na wysokości środka koła.
Górne położenie (Hi) to +30mm dla Europy i 40mm dla pozostałych rynków.
Dolne położenie (Lo) to -30mm w obu wypadkach.
Jak czujniki pokazują nierówne wysokości lub coś układowi TEMS nie pasuje to opuszcza powoli zawieszenie - taka jego uroda.

landek750
Posty: 4
Rejestracja: 30 lis 2023, 06:19

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: landek750 »

witam ponownie
a może ktoś zna jakiś warsztat, który kalibruje takie zawieszenie w dobrej cenie w okolicy Będzina?

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: 021CLT »

Obrazek


Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: TEMS - czyli pneumatyczne zawieszenie w J12

Post autor: Man With Camera »

Wtyczka na załączonych zdjęciach to podłączenie kompresora zawieszenia. Czy ktoś wie jak rozpiąć tę wtyczkę? Szarpię się z nią już dłuższą chwilę i nie mam pojęcia jak ona się rozpina, a nie chcę jej zniszczyć...

HELP!!!
.
Załączniki
DSC_3292~2.JPG
DSC_3292~2.JPG (85,24 KiB) Przejrzano 200 razy
DSC_3295~2.JPG
DSC_3295~2.JPG (86,94 KiB) Przejrzano 200 razy

ODPOWIEDZ