ON sam w sobie ma całkiem niezłe właściwości czyszczące. Pod warunkiem, że jest świeży (od czasu stosowania bioestrów, które zwyczajnie gniją, jak paliwo jest stare).
Tak że, nie wiem co można czyścić "bardziej" - skoro normalnie używana pompa wtryskowa (obojętne, czy rotacyjna, czy CR- jest zwyczajnie w środku czysta.
Za to zdarza się, że może być zatarta. I po to właśnie olej 2T - żeby poprawić właściwości smarne paliwa.
Poza tym - to nie jest do końca tak z tym "niskim ciśnieniem" w przypadku układów klasycznych. A dokładniej - dotyczy to tylko wtrysku pośredniego. wówczas konstrukcja wtryskiwaczy zapewnia względnie stałe - i względnie niskie ciśnienie pracy. Ale już przy wtrysku bezpośrednim (i nadal zwykłej pompie), ciśnienie robocze (nie mylić z ciśnieniem testowym wtryskiwacza) może spokojnie przekroczyć 1000 bar. Bo tak działają wtryskiwacze otworkowe.
Kiedy wymienić wtryski
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2393
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Kiedy wymienić wtryski
Bioetanol w przypadku benzyny jest praktycznie nieszkodliwy, poza sklonnoscia do szybszego parowania (korki gazowe w silnikach gaznikowych) i potencjalnej niekompatybilnosci z niektorymi typami gumowych uszczelek nie ma negatywnych konsekwnecji. Natomiat bioestry w oleju napedowym sa koszmarnym pomyslem, bo klasyczna rope mozna bylo przechowywac miesiacami bez uszczerbku na jakosci, a dzis w baku potrafia sie tworzyc brazowe gluty w skutek dzialalnosci bakterii i to skutecznie zakleja wszystko co sie da - filtry, przewody, membranowe i rotacyjne pompki niskiego cisnienia...
Mialem juz z tym niezle przeprawy i w samochodach i na statkach. Lotnicze paliwo kompatybilne z dieslem (Jet A1) jest na szczescie nadal 100% czyste wiec problem nie istnieje.
Mialem juz z tym niezle przeprawy i w samochodach i na statkach. Lotnicze paliwo kompatybilne z dieslem (Jet A1) jest na szczescie nadal 100% czyste wiec problem nie istnieje.
Re: Kiedy wymienić wtryski
Z tego co piszecie o dodatkach w paliwach wydedukowałem jedno– należy częściej wymieniać filtr. Jak widzieliście, moje ostatnie proste zabiegi rozwiązały problem wysokich korekt.
Re: Kiedy wymienić wtryski
Przekonałem się osobiście jakie farfocle mogą wytrącać się z diesla w zbiorniku. Raz samochód stracił moc przez zapchany filtr siatkowy na ssaku pompy. Zalewam 2-3 razy w miesiącu pod korek, ale to nic nie daje, syf zostaje niezmienny, jedynie jego poziom bywa różny.. Olej do 2T to u mnie podstawa jako dodatek do paliwa. Używam też z dobrym skutkiem jako zamiennika oleju hydraulicznego. Wszystko jest dobrze smarowane, a silnik pracuje znacznie ciszej i aksamitniej.