spalanie realne a wskazania komputera
Moderator: luk4s7
Re: spalanie realne a wskazania komputera
No niestety nie chce być inaczej. Komputer zaniża spalanie o 2 litry. Zrobiłem 100 km po Krakowie i okolicy, pokazywał 9,8 a wlałem 12. I to Kraków bez korków poranną i wieczorową porą.
Co mógłbym zrobić żeby zmniejszyć to spalanie?
Prawde mówiąc wcale mnie nie dziwi takie spalanie przy tak dużych gabarytach, wadze, oponach i napędzie stałym na 4.
Ale dużo osób twierdzi że pali im 9 -10 i to np w Warszawie więc może mogłbym coś zdziałać w tym temacie?
Co mógłbym zrobić żeby zmniejszyć to spalanie?
Prawde mówiąc wcale mnie nie dziwi takie spalanie przy tak dużych gabarytach, wadze, oponach i napędzie stałym na 4.
Ale dużo osób twierdzi że pali im 9 -10 i to np w Warszawie więc może mogłbym coś zdziałać w tym temacie?
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Większe spalanie może też wskazywać na problem z lejacymi wtryskami. Może, ale nie musi.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Macie pojęcie o kosztach regeneracji? Czytałem trochę o tym na tym forum. Jedni twierdzą że nie da się regenerować wtrysków Denso. Inni twierdzą że to robili. Ale moje pytania o koszty w tych tematach spotykały się z milczeniem. Podejrzewam że sumy były astronomiczne dlatego nikt nie chciał wracać wspomnieniami do tych wydarzeń
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Wymiana na nowe Denso to koszt około 5,5tyś. Sprawdzenie na maszynie z wyjęciem i włożeniem 650zł. U mnie podobno były dobre, gość twierdził że coś tam regulował. Nie wiem co dokładnie, wziął 1200 i powiedział że na 50 tyś. starczy. Dostałem wydruk z maszyny przelewy w normie. Tak czy inaczej za rok chyba wymienię.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 19:08 przez rolkos, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Dodam że powiedzieli że nie ma końcówek oryginalnych na rynku, podobno są jakieś chińskie. Toyota oferuje wtryski regenerowane w cenie nowych. W zakładzie gdzie robiłem mają całą masę używanych wyjętych z samochodów że szrotu z zachodu, ale podobno w gorszym stanie niż to co wyjęli z mojego samochodu.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Jutro zmieniam olej, na shell helix 5w40 i bede patrzył czy przybywa go na miarce.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Osobiście nie znam auta które zawyżaslednecks pisze:No niestety nie chce być inaczej. Komputer zaniża spalanie o 2 litry.
Wynik prawidłowy.slednecks pisze:Zrobiłem 100 km po Krakowie i okolicy, pokazywał 9,8 a wlałem 12. I to Kraków bez korków poranną i wieczorową porą.
Wersja lajt kupić skuter,wersja hardcor komunikacja miejska.slednecks pisze:Co mógłbym zrobić żeby zmniejszyć to spalanie?
Brawo ty za głos rozsądkuslednecks pisze:Prawde mówiąc wcale mnie nie dziwi takie spalanie przy tak dużych gabarytach, wadze, oponach i napędzie stałym na 4.
Taa a świstak siedzi i zawija w sreberka,choć być może dlatego,że ich auta palą,a nasze spalają,a mówią że palenie szkodzi i podobno bez względu na miejsce zamieszkania.slednecks pisze:Ale dużo osób twierdzi że pali im 9 -10 i to np w Warszawie
Poprosić jednego z tych którym auta palą a nie spalają,abyś mógł naocznie to sprawdzić, osobiście przejechałbym się takim autem które pali,a nie spala,tankuję do pełna auto i właściciela,pod warunkiem że nie będę miał wrażenia że jadę rikszą nocą po starym mieście.slednecks pisze:więc może mogłbym coś zdziałać w tym temacie?
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Skoro powrócił temat spalania to się pożalę/poradzę.U mnie też komp zawyża o 2 litry. Tyle , że pokazuje 12 a pali 14. Rezultaty spalania o których piszecie są dla mnie nierealne do osiągnięcia, nawet przy super oszczędnej jeździe. Mól LC jest z 2006 ma nowe wtryski(zmiana profilaktycznie przy ok 230kkm , teral ok270kkm),skrzynię 5, seryjne opony i żadnych problemów, regularne serwisy, bardzo rzadko w terenie. Jest jeszcze opcja, że teren po którym się poruszam, na południe od Krakowa (górki i pagórki) generuje takie wyniki . Myślicie , że to możliwe?Wszelkie sugestie mile widziane.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Jezdżąc po samym Krakowie też mi napewno spali 14 ( na komputerze 12) i to bardzo lekką nogą. W samej trasie napewno nie da sie zejsc poniżej 10, albo i 11. Twój niby powinien mniej palić bo skrzynia 5 biegowa, węższe opony, oszczędniejsze wtryski. Chyba że jezdzisz normalnie, nie oszczędnie to normalne spalanie.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Teraz przejechałem trasę Kraków - Zakopane i spalił dokładnie 10 (na kompie 8,6) Zakładam że bak ma pojemnosc 80 litrów więc komputer powinien pokazywać zasięg, range 930km a po przejechaniu tych 100km 830km a pokazuje 523km a więc uznaje że wskazania kompa niewiele mają wspólnego z rzeczywistości. Ciekawe jak z wysokością i barometrem...
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Jeśli mowa o j120 (długiej) to bak ma pojemność około 90L
Re: spalanie realne a wskazania komputera
A z jaką prędkością to przejechałeś?eraz przejechałem trasę Kraków - Zakopane i spalił dokładnie 10 (na kompie 8,6) Zakładam że bak ma pojemnosc 80 litrów więc komputer powinien pokazywać zasięg, range 930km a po przejechaniu tych 100km 830km a pokazuje 523km a więc uznaje że wskazania kompa niewiele mają wspólnego z rzeczywistości. Ciekawe jak z wysokością i barometrem...
Wysokościomierz wg. moich obserwacji działa dosyć poprawnie, oczywiście należy pamiętać o kalibracji.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Na początku jechałem obwodnicą, potem dwupasmówką do Lubina i tam było 100-120 km/h a potem to 60-80 w tym z 10-12 min w korku od świateł w skomielnej.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Srenie spalanie lc120 z 30 tys km 10.34 a 150 z 50 tys km 10.74. Prowadze wpisy w programie fuelio. Zawsze tankuje do pelna pol na pol miasto i trasa.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Dużo też zależy od tego jakie to miasto. W Zamościu bedzie 10 a w Krakowie 15