Jakie sprężyny wybrać?
Moderator: luk4s7
Jakie sprężyny wybrać?
Po ostatniej wycieczce na Ukrainę wiem już mniej więcej co chciałbym osiągnąć przez wymianę spręży.
Problem w tym że producenci często nie podają dokładnych parametrów produktu więc ciężko jest porównać (często podają np.: "do średniego obciążenia" ).
Wniosek z wycieczki (na oryginalnych sprężynach): na płaskim i pod górkę jest ok, problem pojawia się przy zjazdach gdy przednia oś jest bardziej obciążona i przysiada, skutek taki że walę osłoną w każdy większy kamień.
Dodatkowo nie podoba mi się że sprężyny są takie miękkie, to znów objawia się dobijaniem tyłu na dołach.
Szukam sprężyn które będą twardsze od fabrycznych, przód obciążenie do +50kg, tył nie więcej niż +100 (może być nawet +50). Jednocześnie nie chcę super twardych (dlatego Dobinsons odpada).
Lift 30 - 40 mm (jeśli ktoś poda jakiś powód to może + 2" czyli ~50mm), koła mam 32".
I teraz czy ktoś orientuje się który producent ma coś takiego w ofercie? Nie chcę też kupować jakiejś tandety.
Wiem że trzeba wymienić amortyzatory, ale to osobny temat.
Problem w tym że producenci często nie podają dokładnych parametrów produktu więc ciężko jest porównać (często podają np.: "do średniego obciążenia" ).
Wniosek z wycieczki (na oryginalnych sprężynach): na płaskim i pod górkę jest ok, problem pojawia się przy zjazdach gdy przednia oś jest bardziej obciążona i przysiada, skutek taki że walę osłoną w każdy większy kamień.
Dodatkowo nie podoba mi się że sprężyny są takie miękkie, to znów objawia się dobijaniem tyłu na dołach.
Szukam sprężyn które będą twardsze od fabrycznych, przód obciążenie do +50kg, tył nie więcej niż +100 (może być nawet +50). Jednocześnie nie chcę super twardych (dlatego Dobinsons odpada).
Lift 30 - 40 mm (jeśli ktoś poda jakiś powód to może + 2" czyli ~50mm), koła mam 32".
I teraz czy ktoś orientuje się który producent ma coś takiego w ofercie? Nie chcę też kupować jakiejś tandety.
Wiem że trzeba wymienić amortyzatory, ale to osobny temat.
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Pod tym linkiem masz kartę Dobinsons:
http://www.dobinsonsprings.com/docs/cat ... t=Download
Do w/w zastosowań proponowałbym ci na przód C59-300 a na tył C59-325 i będzie Ok, a z tą twardością to już mi się nie chce rozpisywać bo to jak z tą przysłowiową racją....
Pozdrawiam
http://www.dobinsonsprings.com/docs/cat ... t=Download
Do w/w zastosowań proponowałbym ci na przód C59-300 a na tył C59-325 i będzie Ok, a z tą twardością to już mi się nie chce rozpisywać bo to jak z tą przysłowiową racją....
Pozdrawiam
Re: Jakie sprężyny wybrać?
W wątku o moim aucie znajdziesz więcej informacji na temat sprężyn Terrain Tamer’a w moim J9.
Można je dobrać dokładnie i zapewniają komfort jak fabryczne (ja nie widzę różnicy, a mam założone +100kg na tyle ale i tyle mam dodatkowego, stałego obciążenia). Dodatkowo warto zwrócić uwagę na amortyzatory. Dopiero po ich wymianie auto jeździ idealnie! Możliwe że u Ciebie to jest większym problemem skoro tak dobija.
Dodatkowo TT ma do 120’tki tzw. Smart Coils - czyli bez obciążenia jest komfort, a wraz ze wzrostem wiezionej masy są coraz sztywniejsze. Tutaj masz szczegóły jak to działa http://www.terraintamer.com/pl/4wd-prod ... mart-coils
Można je dobrać dokładnie i zapewniają komfort jak fabryczne (ja nie widzę różnicy, a mam założone +100kg na tyle ale i tyle mam dodatkowego, stałego obciążenia). Dodatkowo warto zwrócić uwagę na amortyzatory. Dopiero po ich wymianie auto jeździ idealnie! Możliwe że u Ciebie to jest większym problemem skoro tak dobija.
Dodatkowo TT ma do 120’tki tzw. Smart Coils - czyli bez obciążenia jest komfort, a wraz ze wzrostem wiezionej masy są coraz sztywniejsze. Tutaj masz szczegóły jak to działa http://www.terraintamer.com/pl/4wd-prod ... mart-coils
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Autorowi watku chyba jednak chodziło o sprężyny, których producent podaje dane o twardości. Wiec podpowiem:
grubosc drutu/wysokość/twardosć
Lovells Springs przód medium 19mm 360 800 lbs/inch
hd 20 mm 352 1000
Tył - podaj czy wersja krótka czy długa. Co do amorów - na przód mozna zastosować amor z regulowaną wysokością.
grubosc drutu/wysokość/twardosć
Lovells Springs przód medium 19mm 360 800 lbs/inch
hd 20 mm 352 1000
Tył - podaj czy wersja krótka czy długa. Co do amorów - na przód mozna zastosować amor z regulowaną wysokością.
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Old Man Emu podaje wszystkie parametry sprężyn w swoim katalogu na końcu.
Strona 136 i 137 http://www.arbusa.com/Uploads/PDF/onlin ... urrent.pdf
Sprawdź sobie parametry dla sprężyn:
Przód: 2883, 2885, 2885
Tył (wersja długa): 2895E, 2896, 2897(będą twarde)
Tył (wersja krótka): 2895E, 2895, 2896
Takie są do J12.
Strona 136 i 137 http://www.arbusa.com/Uploads/PDF/onlin ... urrent.pdf
Sprawdź sobie parametry dla sprężyn:
Przód: 2883, 2885, 2885
Tył (wersja długa): 2895E, 2896, 2897(będą twarde)
Tył (wersja krótka): 2895E, 2895, 2896
Takie są do J12.
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Jeśli dobrze odczytałem
Lovells będzie znacznie twardszy od OME?:
OME 2883 16,5 mm 375 mm 590 lbs/in (wg strony wersja dla prado bez bullbara/wincha)
OME 2884 16,5 mm 390 mm 590 lbs/in (spręzyny pod bullbar)
OME 2885 16,5 mm 395 mm 590 lbs/in (sprężyny pod bullbar i winch)
W moim przypadku nie planuję bullbara, ale wincha mam nadzieję się dorobić (po zawiasie).
Moje 120 to wersja long
Lovells będzie znacznie twardszy od OME?:
OME 2883 16,5 mm 375 mm 590 lbs/in (wg strony wersja dla prado bez bullbara/wincha)
OME 2884 16,5 mm 390 mm 590 lbs/in (spręzyny pod bullbar)
OME 2885 16,5 mm 395 mm 590 lbs/in (sprężyny pod bullbar i winch)
W moim przypadku nie planuję bullbara, ale wincha mam nadzieję się dorobić (po zawiasie).
Moje 120 to wersja long
Re: Jakie sprężyny wybrać?
jeszcze nie założyłeś ?
Re: Jakie sprężyny wybrać?
W międzyczasie wyszło
- sprzęgło,
- piasta,
- naprawa blokady (rozbieranie mostu),
- opony MT,
- amortyzatory z przodu,
- odrdzewianie (interplus).
Tym sposobem wymiana sprężyn przesunęła się w czasie.
Niedługo wyjdzie że więcej włożyłem niż zapłaciłem za samochód.
- sprzęgło,
- piasta,
- naprawa blokady (rozbieranie mostu),
- opony MT,
- amortyzatory z przodu,
- odrdzewianie (interplus).
Tym sposobem wymiana sprężyn przesunęła się w czasie.
Niedługo wyjdzie że więcej włożyłem niż zapłaciłem za samochód.
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Tak się to skończy na pewno! Ja już nawet nie chcę liczyćrolkos pisze:Niedługo wyjdzie że więcej włożyłem niż zapłaciłem za samochód.
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Na liście umieściłem tylko rzeczy robione od sierpnia tego roku. Pare innych było wcześniej.
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Ja też mam taką listę ale nie opublikuję bo jeszcze żona zobaczy
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Sam planuje wymianę kompletu zawiasu i tak jak Heniu pisze.. ile ludzi tyle opinii, więc nawet nie pytam . Inna sprawa, że ciężko rozkminić temat bo nawet nie wiem jak fabrycznie auto jeździło Co nie włożę ze znanych i lubianych powinno być lepiej. Popatrz jeszcze na dostępność, choć spręzyny raczej się nie psują
Przy okazji gdzie się "odrdzewiałeś" ?
Przy okazji gdzie się "odrdzewiałeś" ?
Re: Jakie sprężyny wybrać?
W sumie "odrdzewianie" jest w trakcie. Robię u mechanika od tojki, ma na etacie blacharza, co ma to ogarnąć wyciąć co do wycięcia itd. Lokalizacja okolice Bemowa.
Co do sprężyn to po przeczytaniu dużej ilości mądrości internetowych (pradopoint) wynika że co 90% ludzi jest zadowolonych z efektu, obojętne jaki producent, kilka procent trafiło bubel (np. siadły sprężyny).
Jedyne co jest dla mnie zagadką to ta twardość. Ale po sprawdzeniu tego co piszecie powyżej mam już jakieś typy.
Co do sprężyn to po przeczytaniu dużej ilości mądrości internetowych (pradopoint) wynika że co 90% ludzi jest zadowolonych z efektu, obojętne jaki producent, kilka procent trafiło bubel (np. siadły sprężyny).
Jedyne co jest dla mnie zagadką to ta twardość. Ale po sprawdzeniu tego co piszecie powyżej mam już jakieś typy.
Re: Jakie sprężyny wybrać?
rolkos pisze:Jeśli dobrze odczytałem
Lovells będzie znacznie twardszy od OME?:
OME 2883 16,5 mm 375 mm 590 lbs/in (wg strony wersja dla prado bez bullbara/wincha)
OME 2884 16,5 mm 390 mm 590 lbs/in (spręzyny pod bullbar)
OME 2885 16,5 mm 395 mm 590 lbs/in (sprężyny pod bullbar i winch)
W moim przypadku nie planuję bullbara, ale wincha mam nadzieję się dorobić (po zawiasie).
Moje 120 to wersja long
Dla porównania masz specyfikację Dobinsons:
C59-300 17 mm 385 mm 585 lbs/in
C59-302 17 mm 395 mm 585 lbs/in
czyli ciut miększe niż OME
Re: Jakie sprężyny wybrać?
Ja się mogę poskarżyć na sprężyny ironman. Niespełna rok czasu i dwie klękły po leśnych wytrzeszczach
Amortyzatory olejowe jeszcze działają ale za krótko używam żeby ocenić ich trwałość.
Amortyzatory olejowe jeszcze działają ale za krótko używam żeby ocenić ich trwałość.