J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
jwasow
Posty: 44
Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut

J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Post autor: jwasow »

Witam,

Pytanie - jak powinno działać ustawienie wybieraka na pozycji '3' w czterobiegowej skrzyni biegów. Czy wybierak przeskakuje na stałe na pozycję '3', czy też trzeba go przytrzymać na '3', po puszczeniu automatycznie powinien przechodzić w pozycję 'D'?


pzdr,
Jacek

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: rmaster »

Zaraz będą po tobie jechać że się nie przywitałeś. A lewar zostaje tam gdzie go zostawiasz.

Awatar użytkownika
jwasow
Posty: 44
Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: jwasow »

Poprawione ;)
OK, co zatem może być przyczyną tego, że wybierak nie zatrzymuje się na pozycji '3'. Pozostałe ('2', 'L') działają zupełnie poprawnie.Dodam, że to przejście 'D' -> '3' jest takie krótkie, bez lekkiego oporu, jak to ma miejsce przy przełączaniu miedzy pozostałymi pozycjami.

J.

Awatar użytkownika
jwasow
Posty: 44
Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: jwasow »

No dobra, rozwiązane.
Okazało się że wyłamany został metalowy bolec, którego zadaniem była blokada w położeniu '3'. Swoją drogą, trochę licho to wygląda. Niby hi-tech, a tu takie toporne rozwiązanie. Plastikowa tulejka, w której siedzi metalowy bolec (o średnicy ~5-6mm), ślizgający się pod wpływem przyłożonego do wybieraka ramienia siły po plastikowej blokadzie. Co ciekawe, plastik wytrzymał, pękł natomiast bolec. Skończyło się (kończy dokładnie) na montażu wybieraka z używanych elementów.

pzdr,
Jacek

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: 021CLT »

Gdzie szukać tego bolca? Pod samochodem czy przy lewarku skrzyni biegów? Chyba mam to samo...

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: Jake »

Zdecydowanie przy wybieraku biegów w kabinie.

Awatar użytkownika
jwasow
Posty: 44
Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: jwasow »

Tu można obejrzeć jak to wygląda: https://baza.drom.ru/sochi/sell_spare_p ... 38137.html
W moim przypadku wyłamał się kawałek plastiku przytrzymujący metalowy bolec (słabo widoczne, poniżej dźwigni wybieraka na fotce). Skończyło się na używce.

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: 021CLT »

U mnie okazało się wyskoczył górny metalowy bolec. Na szczęście nic nie połamał i nic nie pękło.
A problem okazuje się jest w tym, iż wspomniany bolec jest za krótki i poprostu wyłamuje górny palstikowy kołnierz.
Recepta jest banalna: dłuższy bolec i krótsza sprężyna.
Serwisy kasuja po 1000$ za nowe wybieraki, koszt poprawki to 25$. Ja już zamówiłem u kumpla z Australii
Cały konkretny opis wraz z wymianą i możliwościami zakupu na Pradopoint.
https://www.pradopoint.com.au/forum/mar ... repair-kit

Awatar użytkownika
jwasow
Posty: 44
Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '

Post autor: jwasow »

Fajny opis ;) Super, że nie połamało Ci obudowy.

kapec
Posty: 66
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:45
Auto: LC 120 2004
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Post autor: kapec »

Stary temat, ale dopiszę.
I mnie spotkało coś takiego. Bolec po prostu wypadł, obudowa chyba cała, choć jakieś pęknięcie ledwo widoczne jest.
Zrobiłem nowy pin. Poszedłem do sklepu ze śrubami z kwasiaka, kupiłem szóstkę z odsadzeniem (dłuższym niż oryginalny pin gdzieś tak o centymetr). Na tymże odsadzeniu średnica śruby jest minimalnie mniejsza niż pina (nie wiem, może 0.1mm, może nie. Obciąłem łeb, śrubę wkręciłem w wiertarkę zastępującą mi w tej robicie tokarkę :) Włączyłem, dremelem wyprofilowałem półkulę. Obciąłem na zadaną długość. W śmietniku garażowym znalazłem sprężynkę, która okazała się być idealna do zastosowania zamiast oryginalnej, ale myślę, że można też obciąć oryginał o tyle, o ile dłuższy jest pin. Złożyłem do kupy. Działa jak nówka :)
Tak szybko mi poszło, że nawet fotorelacji nie zdążyłem zrobić.
I najważniejsze. Koszt - 80 groszy. Tyle mnie za śrubkę pan w sklepie policzył.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Post autor: sebastian44 »

kapec pisze:
23 wrz 2021, 17:38
Stary temat, ale dopiszę.
I mnie spotkało coś takiego. Bolec po prostu wypadł, obudowa chyba cała, choć jakieś pęknięcie ledwo widoczne jest.
Zrobiłem nowy pin. Poszedłem do sklepu ze śrubami z kwasiaka, kupiłem szóstkę z odsadzeniem (dłuższym niż oryginalny pin gdzieś tak o centymetr). Na tymże odsadzeniu średnica śruby jest minimalnie mniejsza niż pina (nie wiem, może 0.1mm, może nie. Obciąłem łeb, śrubę wkręciłem w wiertarkę zastępującą mi w tej robicie tokarkę :) Włączyłem, dremelem wyprofilowałem półkulę. Obciąłem na zadaną długość. W śmietniku garażowym znalazłem sprężynkę, która okazała się być idealna do zastosowania zamiast oryginalnej, ale myślę, że można też obciąć oryginał o tyle, o ile dłuższy jest pin. Złożyłem do kupy. Działa jak nówka :)
Tak szybko mi poszło, że nawet fotorelacji nie zdążyłem zrobić.
I najważniejsze. Koszt - 80 groszy. Tyle mnie za śrubkę pan w sklepie policzył.
Fajny opis. U mnie jeszcze działa, czy zaleciłbyś poprawić fabrykę profilaktycznie czy lepiej poczekać aż się popsuje ? :D

kapec
Posty: 66
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:45
Auto: LC 120 2004
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Post autor: kapec »

Jak będziesz czekał, to może plastik strzeli i kłopotów narobi. To jest prosta robota a jak widać przypadłość dość często spotykana.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Post autor: sebastian44 »

Może warte rozważenia, dzieki

gracash
Posty: 23
Rejestracja: 08 sty 2014, 08:56

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Post autor: gracash »

Witajcie,
U mnie pojawił się problem z wybierakiem ale na pozycji "P". Mianowicie, bez użycia przycisku przy drążku nie jest możliwa zmiana z P na inną pozycję. Po wyjściu z pozycji "P" wybierak działa jak powinien. Mieliście może do czynienia z takim przypadkiem i podpowiedzieć gdzie szukać rozwiązania problemu?

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'

Post autor: Jake »

Yyyy. Przeciez tak powinno byc. Po to jest ten przycisk.

ODPOWIEDZ