1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
Moderator: luk4s7
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
Zara jadę i sprawdzam
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
Aaa nie pisalem wczesniej o numerkach ?? koncowki te same na 99% jezeli miales 173 KM
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
To akurat w przypadku wtrysku bezpośredniego tak nie idzie.
Końcówka wtryskowa jest dopasowana - ale do ... tłoka. Dokładniej - kąt rozpylania paliwa ma być dokładnie taki - jak jest przewidziany dla danego typu tłoka - czyli dla konkretnego silnika. Ponieważ 1KD-FTV się jednak trochę zmieniał na przestrzeni czasu - to kwestia zachowania stałej wartości kąta rozpylania wcale nie jest taka pewna.
Ujmując inaczej - jeżeli się wydobędzie wtryskiwacze, z J12 i J15, (numery będą inne - bo chociażby wtyczki są inne), rozkręci końcówki - i numery końcówek będą takie same - to wtedy można se zakładać te wtryskiwacze dowolnie - czyli np. do silnika z J12 zamontować (prawie nowe) wtryskiwacze z J15. I odwrotnie - bo w tym konkretnym przypadku mamy właśnie prawie nowy blok silnika z J15. Przy tych samych końcówkach nie ma po prostu obawy, że coś się zniszczy (np. wypali tłok).
Natomiast to - czy cały wtryskiwacz będzie pasował do reszty elektroniki - to właśnie kwestia elektroniki. Wtryskiwacze sa też kalibrowane wydajnościowo - i mają pasować pod tym względem do danej wersji sterowania, i danej wersji pompy.
Może być, że pomiędzy J12 i J15 nie ma w tej kwestii róznic - ale to tylko gdybanie, bez rzetelnych danych - chociażby danych serwisowych denso dla obu wtryskiwaczy.
Końcówka wtryskowa jest dopasowana - ale do ... tłoka. Dokładniej - kąt rozpylania paliwa ma być dokładnie taki - jak jest przewidziany dla danego typu tłoka - czyli dla konkretnego silnika. Ponieważ 1KD-FTV się jednak trochę zmieniał na przestrzeni czasu - to kwestia zachowania stałej wartości kąta rozpylania wcale nie jest taka pewna.
Ujmując inaczej - jeżeli się wydobędzie wtryskiwacze, z J12 i J15, (numery będą inne - bo chociażby wtyczki są inne), rozkręci końcówki - i numery końcówek będą takie same - to wtedy można se zakładać te wtryskiwacze dowolnie - czyli np. do silnika z J12 zamontować (prawie nowe) wtryskiwacze z J15. I odwrotnie - bo w tym konkretnym przypadku mamy właśnie prawie nowy blok silnika z J15. Przy tych samych końcówkach nie ma po prostu obawy, że coś się zniszczy (np. wypali tłok).
Natomiast to - czy cały wtryskiwacz będzie pasował do reszty elektroniki - to właśnie kwestia elektroniki. Wtryskiwacze sa też kalibrowane wydajnościowo - i mają pasować pod tym względem do danej wersji sterowania, i danej wersji pompy.
Może być, że pomiędzy J12 i J15 nie ma w tej kwestii róznic - ale to tylko gdybanie, bez rzetelnych danych - chociażby danych serwisowych denso dla obu wtryskiwaczy.
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
Dla potomnych
Rodzajów wtrysków do J150 jest już chyba z sześć numerów katalogowych. Zależy to od rynku, emisji spalin itp. Niestety silnik który posiadaliśmy miał najnowszą wersje wtryskiwaczy i nie współpracowały one z oprogramowaniem sterowania z J120. Nie było opcji zakodowania wtryskiwaczy. Oprogramowanie nie przyjmowało numeru. Nawet z najnowszym softem. W efekcie kupiliśmy wtryskiwacze od J120 i samochód hula. Przedtem zamontowaliśmy stare wtryskiwacze z J120 do silnika od J150 i też pięknie zadziałało. Była to tylko próba bo przez te wtryski narobił się w poprzednim silniku kłopot.
Nie mniej jednak zakup silnika od J150 plus wtryskiwaczy jest dużo tańszym rozwiązaniem remontu po wybuchu silnika z J120.
Rodzajów wtrysków do J150 jest już chyba z sześć numerów katalogowych. Zależy to od rynku, emisji spalin itp. Niestety silnik który posiadaliśmy miał najnowszą wersje wtryskiwaczy i nie współpracowały one z oprogramowaniem sterowania z J120. Nie było opcji zakodowania wtryskiwaczy. Oprogramowanie nie przyjmowało numeru. Nawet z najnowszym softem. W efekcie kupiliśmy wtryskiwacze od J120 i samochód hula. Przedtem zamontowaliśmy stare wtryskiwacze z J120 do silnika od J150 i też pięknie zadziałało. Była to tylko próba bo przez te wtryski narobił się w poprzednim silniku kłopot.
Nie mniej jednak zakup silnika od J150 plus wtryskiwaczy jest dużo tańszym rozwiązaniem remontu po wybuchu silnika z J120.
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
Było do przewidzenie że wtryskiwacze od 150 nie podejdą, ciekawi mnie jakie kupiliście (regenerowane, czy z ASO)?
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
To nie tak z tym przewidzeniem. Auto z wtryskami od J150 jeździ tylko jak widać z innymi. Wtryski z ASO regenerowane.
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
Po dwutygodniowej przerwie wakacyjnej autko poskładaliśmy do końca. Odpala od pierwszego strzału. Równo i cichutko pracuje. Zaprzyjaźnione ASO zrobiło porządek z softem. Przez ostatnie dwa dni sobie nim troszkę testowo pojeździłem.
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
Maszyna gra i gwizda .Cuś moc jakby większa,a spalanie mniejsze.
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
to tobie górol wziął i wybuchnął silnik?górol pisze:Maszyna gra i gwizda .Cuś moc jakby większa,a spalanie mniejsze.
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
No co? Zabieg celowykylon pisze:Wybuchnął
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1KD-FTV wtryski - robić coś, czy tak jest ok?
E tem, od razu wybuchnął ... Tłok dziurę załapał jedynie ...