Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
Moderator: luk4s7
Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
Witam Wszystkich,
Od kilku zauważyłem luz na lewarku przekładni automatycznej. Przy zmianie z "D" na 3 był zawsze opór w tej chwili lewarek ma luz. Po sprawdzeniu oraz zaciągnięciu informacji okazuje się, ze problemem jest trzpień w mechanizmie, który wpadł. Po rozebraniu lewarka faktycznie nie było go na miejscu tylko leżał w mechanizmie. Rozebrałem mechanizm i starałem się to naprawić ale trzpień przy zmianie biegów nadal wypada. Nowa cześć jak to w Aso to koszt około 3000 płn gdyż sprzedają tylko całość. I tu pytanie, czy spotkaliście z czymś takim i wiecie jak to naprawić? Problem wydaje się niewielki ale koszt 3000 za wpadający trzpień to trochę drogo. Moja Toyka jest z 2003 roku aktualnie ma 150 tys km z silnikiem 3.0d.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam
Daniel
Od kilku zauważyłem luz na lewarku przekładni automatycznej. Przy zmianie z "D" na 3 był zawsze opór w tej chwili lewarek ma luz. Po sprawdzeniu oraz zaciągnięciu informacji okazuje się, ze problemem jest trzpień w mechanizmie, który wpadł. Po rozebraniu lewarka faktycznie nie było go na miejscu tylko leżał w mechanizmie. Rozebrałem mechanizm i starałem się to naprawić ale trzpień przy zmianie biegów nadal wypada. Nowa cześć jak to w Aso to koszt około 3000 płn gdyż sprzedają tylko całość. I tu pytanie, czy spotkaliście z czymś takim i wiecie jak to naprawić? Problem wydaje się niewielki ale koszt 3000 za wpadający trzpień to trochę drogo. Moja Toyka jest z 2003 roku aktualnie ma 150 tys km z silnikiem 3.0d.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam
Daniel
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 17:58 przez Norick, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
witam
Mam to samo co ty z dźwignią. Nie przejmuj się tym i śmigaj dalej, no chyba że ci to bardzo przeszkadza to szukaj używek na necie.
Pozdrawiam
Daniel
Mam to samo co ty z dźwignią. Nie przejmuj się tym i śmigaj dalej, no chyba że ci to bardzo przeszkadza to szukaj używek na necie.
Pozdrawiam
Daniel
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
Dzięki za info
Zakupiłem używany element i to samo wypadł przy pierwszym przełożeniu biegu. Jednak zauważyłem, ze trzpień wypada przez wyżłobienie w górnej części tego mechanizmu. Wada tego spowodowana jest przebiegiem oraz duża ilością zmiany przekładni. Postaram się to poprawić i dam znać czy się uda. Jeżeli będzie ok to przedstawię pomysł na forum.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Daniel
Zakupiłem używany element i to samo wypadł przy pierwszym przełożeniu biegu. Jednak zauważyłem, ze trzpień wypada przez wyżłobienie w górnej części tego mechanizmu. Wada tego spowodowana jest przebiegiem oraz duża ilością zmiany przekładni. Postaram się to poprawić i dam znać czy się uda. Jeżeli będzie ok to przedstawię pomysł na forum.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Daniel
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
Witam, mialem ten sam problem, nalezy rozebrac mechanizm i w miejscu gdzie znajduje sie trzpień metalowy utrzymujacy dzwignie zmiany biegow zaspawac i wzmocnic to gniazdo ( spawanie plastiku) i po problemie
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
- Auto: J125
J155
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
A ja mam pomysł żeby rozwiercić plastik i włożyć metalowa tulejkę o fi wewnętrznym 6 mm. Mam ten problem w mojej 120 - końcówka otworu pękła i metalowy trzpień wypada. Napisze jaki finał jak zrobię.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
- Auto: J125
J155
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
Zrobione, DZIAŁA! Co prawda zastosowałem inny patent - szersza tulejka ze zwężka na gorze.
Matematycznie to powierzchnia walca o fi ok 10 mm
bez dolnej podstawy i z otworem w górnej podstawie fi 6 mm.
Sorry jak nieco nie zrozumiale..
Matematycznie to powierzchnia walca o fi ok 10 mm
bez dolnej podstawy i z otworem w górnej podstawie fi 6 mm.
Sorry jak nieco nie zrozumiale..
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
- Auto: J125
J155
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
Powyzsze rozwiazanie oczywiscie bez rozwiercania tunelu w ktory znajduje sie metalowy bolec ze sprezynka.
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
zdjęcie za 1000 słów.
paweł
paweł
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
- Auto: J125
J155
Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna
Na zdjęcie trochę późno - tulejka już dawno zamontowana ale dołączam odręczny szkic.