zaCHIPowanie Landa ...

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
HighTower
Posty: 14
Rejestracja: 19 lis 2008, 18:22
Auto: LC120
Kontakt:

zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: HighTower »

Mam pytanko. Z tego co mi wiadomo to do LC J120 można dokupić CHIPa.
Podnosi moc do ponad 200KM.
Pytanko tylko jak to się sprawdza? Czy ktoś to robił?
Jeśli tak to czy jest możliwość zrobienia tego nieco taniej niż w ASO?
Podobno auto jeszcze lepiej zachowuje się przy wyprzedzaniu i spada zużycie paliwa.
Jeśli tak to czy to jest warte tych pieniędzy?
Czy nie wpływa to na szybsze zużywanie się części?

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: konus »

Chips do auta to porażka i radzę tego unikać jak ognia, bardzo często okazuje się że po podpięciu chipa ( czy to z aso czy z jakiejś tam firmy) auto ma moc mniejszą niż fabryczna.

Natomiast co innego to remap czyli zawirusowanie seryjnego komputera nowymi danymi, tutaj efekty mogą być bardzo dobre i moc maksymalna nie jest najważniejsza, poprawia się charakterystyka przebiegu momentu obrotowego i mocy przenoszonej na koła co za tym idzie można lepiej ustawić auto niż fabryka. Skutkiem takiego wirusa jest większa moc i moment, zmniejszenie zużycia paliwa, oraz poprawa osiągów.

Często spotykanym rozwiązaniem jest również podpinanie drugiego komputera typu pigyback (świnka) lub standallone (zamiast seryjnego), ale to już raczej do rajdówek się stosuje.

W szczecinie nie wiem gdzie powinieneś pojechać na wirusa, ale jak chcesz to się dowiem i Ci napiszę.

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: wojtekd »

Bardzo często stosowano chipy w J120, zwłaszcza w D4-D. Faktycznie podnosi ok 30 KM. Wielu szosowych użytkowników to wstawia. Toyota ma swoje chipy, są drogie, ale daje na nie gwarancje.

W obecnym Hiluxie 2,5 D4-D też siedzi chip podnoszący moc do 137 KM ze 120 KM chyba.

We Francji są chipy firmy Adonis podnoszące moc D4-D 3,0 l do 225 KM (ze 170 kM) - wow. Używane są często w sporcie. W PL chyba nikt nie montował. Też drogie. Są też inne firmy, ale Adonis jest najbardziej znany i popularny.

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: wolf »

Mialem chipa w LR. Moc i moment wyraznie sie poprawily. Wzrosla takze predkosc maksymalna.
Z tym oszczedzaniem paliwa to lipa - ok 1 - 1.5l na 100km wiecej.

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: mlodyy »

Nie wiem jak w landzie, ale mam chipa w RAV4 D4D. Moc wzrosła ze 115 do około 135 - 140 KM moment obrotowy również tylko niestety ten moment jest osiągalny przy wyższej prędkości obrotowej silnika i jak się o tym zapomni to łatwo ją zgasić ruszając przy małej ilości gazu. W/g mnie operacja całkowicie nieopłacalna. Duże koszty (ja mam Toyotowego chipa montowanego w ASO) i przydatne i fajne generalnie na szosie ponieważ w jakimś lekkim nawet terenie trzeba ją mocniej cisnąć. Do tego wzrost spalania.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: konus »

to co pisze mlody potwierdza testy jakie przeprowadzaliśmy z rok temu dla jakiejś gazaty, żaden czip fabryczny nie podnosił mocy co było sprawdzane na hamowni, a przy okazji psuł przebiegi krzywych.

Przy okazji nie odczujesz różnicy w chipie na dupie, musiałbyś mieć 220KM zamiast 180KM aby coś poczuć no i jeszcze zrobić to bardzo profesjonalnie bo podnieść moc to można nawet na 300KM z d4d tylko że to będzie wielka porażka.

Jakbyś się decydował w wawie na taką zabawę daj znać, cena coś koło 1800-2500zł satysfakcja gwarantowana.

tomy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2009, 11:06
Auto: LC120

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: tomy »

Pozwolę sobie na odświeżenie tematu.

Mam do porównania na co dzień 2 LC120. Jeden z 2005r. 163PS(silnik przed liftem) oraz drugi z 2008r. obecne 173PS. W roczniku 2005r. po przejechaniu 25.000km ASO założyło chip TTE. Różnica kolosalna szczególnie podczas przyspieszania. W porównaniu do egz. bez chip-a ten z @200 znacznie szybciej kręci moment obrotowy co za tym idzie ma niesamowitego kopa. V-max również podniosło się powyżej normy. Dodatkowym aspektem jest (mierzone matematycznie nie z komputera on-board) zużycie ON. Średnio 1-1,5l./100km mniej niż przed dostawką.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2009, 10:03 przez tomy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: jjb »

A czy jest ktoś kto założył chip TTE* dla wersji 173KM i przejechał tym troche więcej?. Przejrzałem sporo informacji o różnych chipach do 120 (sporo o tym na Pradopoint gdzie najbardziej chwalą Steinbauera) i nie znalazłem żadnego postu od użytkownika ktory przejechal z tym np. 50 000 km, jak również opinii o chipowaniu 173.

Pamiętać należy, że chip do 120 jedynie oszukuje komputer podając mu niższe ciśnienie na listwie niż rzeczywiste

janusz

* TD340-90293-00 automatic transmission, TOYOTA Genuine Part No. for dealer reference PZ439-J9771-00; TD340-90295-00 manual transmission, TOYOTA Genuine Part No. for dealer reference PZ456-J9772-00

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: konus »

Dokładnie jest tak jak Janusz pisze chip tte to gówno zmieniające pewne dane w komputerze.

Dużo leprze wyniki i za dużo niższą cenę da profesjonalnie zrobiony program pod konkretny samochód.

www.tdi-tuning.pl jest jedną z firm które takie usługi robi, cena na obecną chwilę waha się od 1200 do 2000zł. Robiłem u nich już 3 auta w żadnym nic się nie stało, spalanie spada średnio o 12% moc się podnosi o ok. 35% moment różnie bo to zależy od skrzyni i wytrzymałości elementów silnika.

tomy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2009, 11:06
Auto: LC120

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: tomy »

jjb pisze: A czy jest ktoś kto założył chip TTE* dla wersji 173KM i przejechał tym troche więcej?. Przejrzałem sporo informacji o różnych chipach do 120 (sporo o tym na Pradopoint gdzie najbardziej chwalą Steinbauera) i nie znalazłem żadnego postu od użytkownika ktory przejechal z tym np. 50 000 km, jak również opinii o chipowaniu 173.
Pierwszy LC ma już ~110.000km (użytkowany od nowości) i na TTE nic się nie dzieje.
Zgadzam się, że to tylko zmiana parametrów na listwie.
Mimo wszystko jeździ lepiej, zdecydowanie.

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: jjb »

konus pisze:.. Dużo leprze wyniki i za dużo niższą cenę da profesjonalnie zrobiony program pod konkretny samochód.
http://www.tdi-tuning.pl jest jedną z firm które takie usługi robi...
To jasne, tylko, że nie słyszałem, żeby ktoś oferował przeprogramowanie komputera w 120. Ludzie od chip-tuningu z którymi gadałem twierdzą, że się nie da bo Toyota czegoś tam nie udostępnia. Więc pozostaje tylko oszukiwanie zewnętrzne tak jak to robi TTE. Pytanie - jak wpływa to na silnik i na komputer. Ostatnio na Okęciu pojawil sie Landek z TTE - wszystkie parametry mechaniczne silnika ok i zupełny brak mocy (po odlaczeniu chipa to samo). Prawdopodobnie pad komputera - efekt TTE czy koincydencja?

janusz

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: LEX »

A ja przy okazji byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział po co producenci tłumią silniki. Żeby potem móc chipy sprzedawać? Wiecie ja się zatrzymałem na serii 80, której chyba nie da się zchipować.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: konus »

80 się nie chipuje bo niema takiej potrzeby.
Wymiana wydechu, turbiny, kilku sprężynek tu i ówdzie i masz większą moc.

A co do chiptuningu to robi się go właściwie w silnikach turbodoładowanych gdyż najlepszy jest przyrost mocy, producenci niewiedzą jaki blik im wyjdzie jak ukształtuje się głowica więc komputer ustawiony jest pod bezpieczny setup. Jak auto trafia do warsztatu wiemy już czym dysponujemy i dzięki temu możemy podnieść moc pod odpowiednie afr. Seryjnych samochodów wielkoprodukcyjnych się przecież nie sprawdza tylko składa do kupy.

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: jjb »

To jest troche bardziej zlozone. Globalizacja, ciecie kosztow itp., w efekcie nie ma sensu robic kilkudziesieciu roznych konstrukcji silnikowych, kiedy mozna kilka. W efekcie masz taki sam silnik w aucie firmy X jak i w aucie firmy Y, albo w dwoch czy trzech roznych autach firmy Z. A moc jest takim samym parametrem markertingowo handlowym, jak odtwarzacz DVD, czy skorzane fotele. Drozszy model, to wiecej bajerow i wiecej mocy. Tanszy mniej. Smutne to, ale taki jest swiat :-)

janusz

moded
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2009, 21:39
Auto: J120 TTE D4D
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: moded »

A czy u Osob ktore maja chipa TTE przy ostrym dodaniu gazu motor tez nie przpela paliwa jak u mnie i przy wysokich predkosciach obrotowych silnika przykapca (pow. 3800 obr.) ? ...


Co do samego Chipa rewelacja! Auto bez niego jest jakby zamulone... :(

ODPOWIEDZ