zaCHIPowanie Landa ...

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

Super - więc bedzie porównanie, i opinie niezależne.
Do jakiego motoru w J12 będziesz wkadal (ile kW)? i skąd ściągasz?
Ja osobiście jeszcze się zastanawiam, bo na początku grudnia będe jechal na narty do Italii i nam taki plan aby wskoczyć do nich do Enns i niech zamontują , porzadnie przetestują i może uda się dowiedzieć badź zobaczyć coś jeszcze.

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

wkładam to do 127 KW (173 KM)
Będę miał do testów z Enns i prawdopodobnie będzie przedstawicielstwo w Polsce niedługo 8)

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

Wiec czekamy na testy i przedstawicielstwo (w Marklowicach :D ) biorąc pod uwage system daialania i cene maże to być koniec TTE w Polsce.

Atak na marginesie: szkoda, że seryjne silniki muszą być mocno duszone przez normy NOx i CH . :evil:

bartsiedlce
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: bartsiedlce »

MAC332 pisze:Do Bartasiedlce - poproś http://www.44tuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false; o informacje o sposobie przeróbki i o zmiany :D

Oczywiście masz rację, http://www.44tuning.pl/toyota/chip-tuni ... .html#form Chyba to już wklejałem, ale ................... Naturalnie chwalą się bardzo chętnie osiągnięciami i oczywiście same zalety mają ich działania :lol:
Ja nie spieszę się, więc chętnie poczekam na Twoje i gif_kuba'y testy. Zimą wymienię rozrząd i spokojnie poszukam czegoś ciekawego z potwierdzeniem jakości.

A przy okazji pytanko - czy był ciekawy wątek na temat ogrzewania postojowego? Interesuje mnie szczególnie to, czy poza Webasto i Eberspracher jest jakieś dobre urządzenie? Monopoliści mają ceny z d..y.

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Maniek 70 »

Witam,

Czy ktoś testował w Toyce dodatek mocy i momentu w wyniku montażu urządzenia firmy Hopa (niemieckie)...?

W salonie Toyoty w Niemczech sugerowali, że to zdecydowanie lepsze i tańsze urządzenie niz chipy TTE i Toyota Motorsport...

Nie mam powodu im nie wierzyć, bo to salon z ugruntowana pozycją i już od pewnego czasu znajomy...

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Maniek 70 »

gif_kuba pisze:do @MAC332:
Więc tak kolego: w systemie CR (czytaj Common Rail) ciśnienie powinno byś stałe i powiedzmy w danym egzemplarzu wynosi 1350bar . oszukanie czujnika ciśnienia z szyny i podniesienie ciśnienia spowoduje otwarcie zaworu redukcyjnego (bezpiecznika) (dopuszczalne chwilowe ciśnienie 1500bar) i upuszczenie paliwa przelewem do zbiornika. Więc podniesienie ciśnienia o 20% sporo przekroczy (1620) próg otwarcia zaworu redukcyjnego
W silnikach samochodowych z systemem Common Rail ciśnienie jest zmienne, zależne od potrzeb w danej chwili, np LandCruiser ma na wolnych obrotach około 40-50MPa. Jaki był by sens utrzymywać cały czas pełne ciśnienie np. stojąc w korku na wolnych obrotach ?. Po to właśnie jest pompa wysokiego ciśnienia z zastosowanym regulatorem ciśnienia, który to steruje wydatkiem tejże pompy, a docelowo ciśnieniem na railu.
Ja osobiście pracuję na silnikach wielkich mocy(rzędu 50 000 KW) i tutaj sterujemy zaworami dawkę paliwa poprzez kąt i długość wtrysku a nie ciśnieniem.
Z tymi silnikami, gdzie moc jest oddawana w sposób ciągły i mniej więcej podobnie przez cały czas pewnie paliwo na railu będzie miało właśnie cały czas wartość nominalną dla danej jednostki czyli np 135MPa, ale takimi silnikami się nie zajmowałem jeszcze, więc nie wiem.
Przedstaw jakie montujesz Boxy i czym one sterują, bo wiem, że są takie które nie podnoszą ciśnienia a sterują wtryskiem
Montuję to, co klient przyniesie do zamotowania, ale między innymi oryginalne TTE, żaden nie jest wpinany między wtryskiwacze. Sterowanie wtryskiwaczami w systemach CR nie jest proste i żaden BOX nie będzie tego robił, konieczna jest przetwornica, bo napięcie otwarcia wtryskiwacza CR sięga 200V AC a podczas normalnej pracy oscyluje w granicach 80V AC.
Mowa tu oczywiście o normalnych wtryskiwaczach, bo w piezoelektrykach napięcia są troszkę inne...
Pozdrawiam i nie ma co się zlościć
Ja również Ciebie pozdrawiam i się nie złoszczę, chcę tylko aby każdy miał świadomość tego, co montuje do swojego samochodu, z jakim to może być skutkiem i jak to działa. :)


Do @bartsiedlce:
Koledzy, spieracie się o zasady, technikę, a może jeszcze o coś.
Nie spieramy się :D
To się nazywa konstruktywna dyskusja...
Nie jestem rajdowcem, używam autka na asfalcie i na rybach, potrzebuję dojechać w paskudne miejsca nad rzeką i zimą na nartki. Czasem nad wodą brakuje siły w błocie i na mokrych liściach. Najczęściej zdarza się to na stromych i mokrych podjazdach, gdzie trzeba prawie z miejsca ruszać.
Od tego to jest reduktor i na nim mocy nie zabraknie, w takich sytuacjach BOX nie pomoże wcale.
Po montażu BOXu odczuł byś najbardziej na czarnym, ale w terenie te parę koni i Nm niewiele zmieni.
MT-eków nie założę, samochód musi radzić sobie na zimówkach albo na AT-ekach latem.
Dlatego pytam o godne uwagi wzmocnienie chipem, ewentualnie nowym programem dla silnika i skrzyni
Lepiej zainwestować w porządne ATki niż w BOXa - takie jest moje zdanie.
Nie znam firmy, nie wiem czy to ich wyrób własny czy inny przebrandowany, więc nie zabieram głosu.
Z tych z którymi miałem do czynienia to jakościowo najlepiej elektronika była wykonana w TTE i HOPA.
Reszta to konstrukcje podobne, ale staranność wykonania i selekcja części pozostawia wiele do życzenia.

Proszę o info jak współpracuje Hopa z silnikami 3.0 D4D i jakie miałeś doświadczenia, ew. co relacjonowali klienci...
Pozdr.
M.

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Maniek 70 »

zachary pisze:
Maniek 70 pisze:Witam,

Właśnie nabyłem Chipa Motorsport Toyota DEPK do landka 120 173 KM - jutro zamontują w serwisie i wtedy zobaczymu co się dzieje...

Słyszałem opinie, że z tym chipem - śmiga nieźle...

Swego czasu był jeszcze drugi w sprzedarzy w Toyocie, ale słabszy...

Dam znac jak pojeźdzę...

Pozdrawiam
I co, pojeździłeś?

A tak...

Po zamontowaniu pojechałem na hamownię... i tam sie okazało, że auto ma niecałe 190 KM i ok. 430 NM - czyli niewiele więcej niż teoretycznie fabryczny LC120...

Niestety nie mierzyłem przed montażem - bo pewnie okazałoby się, że fabrycznie jest ok. 150 KM co sugerowali goście z hamowni sprawdzając inne odwiedzające ich LC120 bez chipowania...

Subiektywnie różnica była pozytywna - więcej dynamiki, ciągnął z dołu a do tego o dziwo rzeczywiście mniej palił - czego do dzisiaj nie mogę zrozumieć... :)

Konkludując - za 6 tys. (lub 9tys. w J15) zakup chipa w serwisie Toyki - to efekt nie adekwatny do wydatku - ale jak się znajdzie w necie za rozsądne pieniądze - to gra warta świeczki i odczuwalny przyrost...przyjemności z jazdy po czarnym.

Pozdr.
M.

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Pyrka »

Polecam Wam nową gazetę, od środy w kioskach :wink:
Obrazek

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Tuco »

Pyrka, śmiałem się do łez.

bartsiedlce
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: bartsiedlce »

Rzeknij kolego, gdzie kupiłeś i za ile, kto montował itd.
Salonowo serwisowe usługi w tym względzie są ..................... :evil:

lightflame
Posty: 12
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:29
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: lightflame »

zajebiaszczy tygodnik kiedyś czytałem /świetny był tekst o amerykańskich gąbkach do pielęgnacji wycieraczek tylnych oraz nakrapianych kaloszach/ gdzie obecnie można nabyć prenumeratę

Łukasz
Posty: 54
Rejestracja: 11 sty 2010, 10:48
Auto: LC120, D4D, 173 KM

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Łukasz »

Dla wszystkich zainteresowanych, w związku z tym, że będę podnosił moc w innym aucie, trafiłem na taką informację u jednego z tunerów:

"NOWOŚĆ! Elektroniczna modyfikacja japońskich sterowników DENSO!
Od 15 września nasza firma wprowadziła do oferty możliwość modyfikacji elektronicznej japońskich sterowników DENSO. Możliwe jest zatem, w większości japońskich samochodów z silnikiem diesla dostępnych na naszym rynku, podniesienie parametrów mocy i momentu obrotowego, co do tej pory było możliwe głównie za pomocą tzw. boxów.
W najbliższym czasie zaproponujemy naszym klientom także możliwość przeprogramowania w/w sterowników pod kątem usunięcia filtra cząstek stałych co do tej pory możliwe było wyłącznie za pomocą tzw. emulatorów.
Zapraszamy serdecznie."

Źródło: http://www.kreatormocy.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie pytalem się o szczegóły, cenę, przyrosty mocy. Nie miałem czasu na rozmowy.

Kameleon

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Kameleon »

Sterowniki Denso w Nissanie, Subaru czy Mitsubishi programuje się już od jakiegoś czasu :wink:
W informacji napisane jest że "w większości samochodów japońskich", czy zatem ta "większość " obejmuje wreszcie Toyotę :mrgreen:

Awatar użytkownika
duch
Posty: 275
Rejestracja: 22 gru 2009, 20:26
Auto: LAND CRUISER J12 3.0
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: duch »

Kameleon pisze:Sterowniki Denso w Nissanie, Subaru czy Mitsubishi programuje się już od jakiegoś czasu :wink:
W informacji napisane jest że "w większości samochodów japońskich", czy zatem ta "większość " obejmuje wreszcie Toyotę :mrgreen:

I tu sie Kamilu mylisz :D Jedynie w Toyocie sie nadal nie da nic zrobić,nadal nikt nie opanował kodów tak więc z przykrością zawiadamiam że nic z tego :evil:
Informacja pewna i sprawdzona :|

Kameleon

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: Kameleon »

duch pisze:
Kameleon pisze:Sterowniki Denso w Nissanie, Subaru czy Mitsubishi programuje się już od jakiegoś czasu :wink:
W informacji napisane jest że "w większości samochodów japońskich", czy zatem ta "większość " obejmuje wreszcie Toyotę :mrgreen:
I tu sie Kamilu mylisz :D
Powiedz Duchu w czym się pomyliłem, bo nie wiem :oops:

ODPOWIEDZ