Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Moderator: luk4s7
Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Dzień dobry!
Nigdy nie byłem zwolennikiem gazowania benzyny ale nastały trudne czasy i musze zredukować dość duże koszty użytkowania mojej kochanej toyotki... Mamy także Jeepa Grand Cherokee 5.7 Hemi V8 z instalacją sekwncyjnego wtrysku gazu PRINCE, którym aktualnie jeżdzi moja żona. Musze powiedzieć,że przez 2 lata intensywnego użytkowania z autem nie dzieje sie absolutnie nic! Nie ma też dużej różnicy w jeżdzie na gazie w porównaniu z benzyną (różnica jest na prawde minimalna! niemalże niezauważalna) a koszty znacznie niższe...
Postanowiłem zagazować także moją TLC 4.0 V6. Niestety o ile do silników Hemi nadaje sie tylko Prince (a to mam przetrenowane) o tyle gazownicy uważają,że do VVTi V6 może być prostsza instalacja np BRC czy STAG. Zazwyczaj jestem sceptycznie nastawiony do "wynalazków rodzimych" ale naprawde wiele zakładow montujących LPG poleca mi STAG-300 sekwencje, podpierając się tym,że instalacje montują od wielu lat i dobrze sie sprawdza oraz (co bardziej mnie przekonuje) jest ona o tyle dobra,że można dobierać do niej innych firm wtrystki, parownik i inne podzespoły bo układ STAG to głownie samo sterowanie, które współpracuje z innymi firmami (w tym z wtryskami KEIHIN)... Podobno nie ma tego w instalacji PRINCE - tam chyba musi byc cały firmowy set a instalatorzy uważają,że samo sterowanie jest może nieco lepsze ale inne podespoły już niekoniecznie a cena prawie 2-krotnie wyższa...
Bardzo prosze o pomoc! Może Kolega Rokfor32 lub Remiołek (którzy mi ostatnio pomogli z baterią i ucieczka prądu) mają jakies doswiadczenia w tym zakresie?
Nigdy nie byłem zwolennikiem gazowania benzyny ale nastały trudne czasy i musze zredukować dość duże koszty użytkowania mojej kochanej toyotki... Mamy także Jeepa Grand Cherokee 5.7 Hemi V8 z instalacją sekwncyjnego wtrysku gazu PRINCE, którym aktualnie jeżdzi moja żona. Musze powiedzieć,że przez 2 lata intensywnego użytkowania z autem nie dzieje sie absolutnie nic! Nie ma też dużej różnicy w jeżdzie na gazie w porównaniu z benzyną (różnica jest na prawde minimalna! niemalże niezauważalna) a koszty znacznie niższe...
Postanowiłem zagazować także moją TLC 4.0 V6. Niestety o ile do silników Hemi nadaje sie tylko Prince (a to mam przetrenowane) o tyle gazownicy uważają,że do VVTi V6 może być prostsza instalacja np BRC czy STAG. Zazwyczaj jestem sceptycznie nastawiony do "wynalazków rodzimych" ale naprawde wiele zakładow montujących LPG poleca mi STAG-300 sekwencje, podpierając się tym,że instalacje montują od wielu lat i dobrze sie sprawdza oraz (co bardziej mnie przekonuje) jest ona o tyle dobra,że można dobierać do niej innych firm wtrystki, parownik i inne podzespoły bo układ STAG to głownie samo sterowanie, które współpracuje z innymi firmami (w tym z wtryskami KEIHIN)... Podobno nie ma tego w instalacji PRINCE - tam chyba musi byc cały firmowy set a instalatorzy uważają,że samo sterowanie jest może nieco lepsze ale inne podespoły już niekoniecznie a cena prawie 2-krotnie wyższa...
Bardzo prosze o pomoc! Może Kolega Rokfor32 lub Remiołek (którzy mi ostatnio pomogli z baterią i ucieczka prądu) mają jakies doswiadczenia w tym zakresie?
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Stag 300 , reduktor kme gold i wtryskiwacze hana o parametrach keihina a kilkakrotnie tańsze.Stag
programowo wyprzedził całą konkurencję.I oczywiście podstawa ,dobry gazownik-trzeba zasięgnąć języka
od użytkowników instalacji w sąsiedztwie.Sam jeżdżę na podobnym zestawie RJ73 parę lat i nie narzekam.
Stag obrabia bez problemu silniki hemi.Zakład montażu gazu prowadzę już ponad 20 lat więc przetestowałem
już większość instalacji.
programowo wyprzedził całą konkurencję.I oczywiście podstawa ,dobry gazownik-trzeba zasięgnąć języka
od użytkowników instalacji w sąsiedztwie.Sam jeżdżę na podobnym zestawie RJ73 parę lat i nie narzekam.
Stag obrabia bez problemu silniki hemi.Zakład montażu gazu prowadzę już ponad 20 lat więc przetestowałem
już większość instalacji.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Dzięki za odpowiedź! Właśnie o takie opinie doświadczonych w gazowaniu mi chodzi!vico pisze:Stag 300 , reduktor kme gold i wtryskiwacze hana o parametrach keihina a kilkakrotnie tańsze.Stag
programowo wyprzedził całą konkurencję.I oczywiście podstawa ,dobry gazownik-trzeba zasięgnąć języka
od użytkowników instalacji w sąsiedztwie.Sam jeżdżę na podobnym zestawie RJ73 parę lat i nie narzekam.
Stag obrabia bez problemu silniki hemi.Zakład montażu gazu prowadzę już ponad 20 lat więc przetestowałem
już większość instalacji.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
jak piszesz masz już doświadczenia z instalacją gazową. Ja jezdżę dośc krótko bo zrobiłem 25000 km na instalacji Prins i nie mam żadnych, absolutnie zadnych kłopotów. Zagazowałem auto 4 letnie z przebiegiem prawie 200000 km. Przy wyborze kierowałem się opiniami uzytkowników danych instalacji w tym konretnym silniku. Jest na forum kolega Vacky, który zrobił na gazie duzo powyżej 100000 km też bezproblemowo. Z nim oczywiscie sie konsultowałem. Mam też 2 znajomych w Niemczech z tą istalacją - bez problemu.
Nie chcę powiedziec, że Prins jest lepszy, ale ma inną zasadę sterowania.
Jeżeli znajdziesz kogoś zadowolonego z tańszą instalacją to zakładaj bo po co przepłacac. Ja nie znalazłem. Temat nie jest łatwy, ja potrzebowałem 2 miesięcy żeby dokonac wyboru instalacji.
Nie chcę powiedziec, że Prins jest lepszy, ale ma inną zasadę sterowania.
Jeżeli znajdziesz kogoś zadowolonego z tańszą instalacją to zakładaj bo po co przepłacac. Ja nie znalazłem. Temat nie jest łatwy, ja potrzebowałem 2 miesięcy żeby dokonac wyboru instalacji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Odpowiednio wydajny parownik to podstawa w tym silniku - 260Hp nie pójdzie na byle czym. Wtryski - trzeba albo zerknąć do manuala, albo pomierzyć fizycznie czasy otwarcia na aucie. Niektóre modele toyek wymagają bardzo szybkich wtryskiwaczy (np. silniki 22R-E), inne zadowalają się standardowymi. Generalnie - chodzi o to, że część modeli ma wszystkie wtryskiwacze sterowane równocześnie (mimo że nazywa się to sekwencyjnym wtryskiem, pracują wszystkie naraz) - i wtedy mają bardzo krótkie czasy otwarcia na wolnych obrotach i przy hamowaniu silnikiem w zakresie do 1500 rpm - dla takiego typu sterowania potrzebne są bardzo szybkie wtryski gazowe. Większość typowych sterowników japońskich pracuje w trybie 2+2, czyli wtryski są sterowane parami - przy rzędowych czwórkach to już wystarcza dla standardowych wtrysków gazowych. A część silników jest faktycznie sterowana sekwencyjnie, pojedynczo - wtedy wogule nie ma problema.
Sterownk - w przypadku konieczności szybkich wtryskiwaczy trza jedynie sprawdzić czy jest je w stanie obsłużyć (nie tylko czasy, ale i moc wyjścia jest ważna), natomiast pod kątem dopasowania charakterystyki powinien se poradzić każdy ze współcześnie oferowanych.
Sterownk - w przypadku konieczności szybkich wtryskiwaczy trza jedynie sprawdzić czy jest je w stanie obsłużyć (nie tylko czasy, ale i moc wyjścia jest ważna), natomiast pod kątem dopasowania charakterystyki powinien se poradzić każdy ze współcześnie oferowanych.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Dziękuje Koledzy za odpowiedzi!Rokfor32 pisze:Odpowiednio wydajny parownik to podstawa w tym silniku - 260Hp nie pójdzie na byle czym. Wtryski - trzeba albo zerknąć do manuala, albo pomierzyć fizycznie czasy otwarcia na aucie. Niektóre modele toyek wymagają bardzo szybkich wtryskiwaczy (np. silniki 22R-E), inne zadowalają się standardowymi. Generalnie - chodzi o to, że część modeli ma wszystkie wtryskiwacze sterowane równocześnie (mimo że nazywa się to sekwencyjnym wtryskiem, pracują wszystkie naraz) - i wtedy mają bardzo krótkie czasy otwarcia na wolnych obrotach i przy hamowaniu silnikiem w zakresie do 1500 rpm - dla takiego typu sterowania potrzebne są bardzo szybkie wtryski gazowe. Większość typowych sterowników japońskich pracuje w trybie 2+2, czyli wtryski są sterowane parami - przy rzędowych czwórkach to już wystarcza dla standardowych wtrysków gazowych. A część silników jest faktycznie sterowana sekwencyjnie, pojedynczo - wtedy wogule nie ma problema.
Sterownk - w przypadku konieczności szybkich wtryskiwaczy trza jedynie sprawdzić czy jest je w stanie obsłużyć (nie tylko czasy, ale i moc wyjścia jest ważna), natomiast pod kątem dopasowania charakterystyki powinien se poradzić każdy ze współcześnie oferowanych.
W przyszłym tygodniu będę w kilku warsztatach gazowniczych i będę musiał cos wybrać!
Rokfor32 jak zwykle dziękuję za fachową radę. Czy masz może zdanie o Stagu 300 , reduktorze kme gold i wtryskiwaczach hana?? Jak one sie mają do czasu otwierania? Bo na razie wszystko wskazauje, że albo drogi (i sprawdzony nawet przeze mnie 80 tys km eksploatacji) Prince albo wlasnie Stag 300 w w/w konfiguracji... Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Aż tak bardzo to się gazowaniem nie interesowałem, żeby znać takie szczegóły. To już musisz obgadać z kumatym gazownikiem.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Witam,
Ja co prawda nie mam silnika 4.0 ale mam 3,5 V6 VVTi w Toyocie Sienna. Mam Staga 300 i jest z nim problem tego typu, że czasami potrafi wyrzucić błędy. Ponoć są lepsze sterowniki, które same je kasują. Podstawa w Toyocie - jak ktoś już wcześniej pisał - to bardzo szybkie wtryski, ponieważ Toyoty pracują na bardzo krótkich czasach. Druga ważna rzecz to odpowiedni reduktor ( z dużym zapasem ). Te dwie rzeczy gazownik wymienił mi po reklamacji, ponieważ auto słabo jeździło i dużo paliło ( 20 l gazu ). W tej chwili na gazie jedzie identycznie jak na benzynie i pali 12-14 l w mieście. Zrobiłem bezproblemowo 80000 km.
Ja co prawda nie mam silnika 4.0 ale mam 3,5 V6 VVTi w Toyocie Sienna. Mam Staga 300 i jest z nim problem tego typu, że czasami potrafi wyrzucić błędy. Ponoć są lepsze sterowniki, które same je kasują. Podstawa w Toyocie - jak ktoś już wcześniej pisał - to bardzo szybkie wtryski, ponieważ Toyoty pracują na bardzo krótkich czasach. Druga ważna rzecz to odpowiedni reduktor ( z dużym zapasem ). Te dwie rzeczy gazownik wymienił mi po reklamacji, ponieważ auto słabo jeździło i dużo paliło ( 20 l gazu ). W tej chwili na gazie jedzie identycznie jak na benzynie i pali 12-14 l w mieście. Zrobiłem bezproblemowo 80000 km.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Dziękuję za podpowiedź! Będę go męczył o duży reduktor i szybkie wtryskiwacze ale między nami mówiąc nie znam sie na tym i nawet jeśli go poprosze to i tak pewnie wciśnie mi co będzie chciał...aaawaldi pisze:Witam,
Ja co prawda nie mam silnika 4.0 ale mam 3,5 V6 VVTi w Toyocie Sienna. Mam Staga 300 i jest z nim problem tego typu, że czasami potrafi wyrzucić błędy. Ponoć są lepsze sterowniki, które same je kasują. Podstawa w Toyocie - jak ktoś już wcześniej pisał - to bardzo szybkie wtryski, ponieważ Toyoty pracują na bardzo krótkich czasach. Druga ważna rzecz to odpowiedni reduktor ( z dużym zapasem ). Te dwie rzeczy gazownik wymienił mi po reklamacji, ponieważ auto słabo jeździło i dużo paliło ( 20 l gazu ). W tej chwili na gazie jedzie identycznie jak na benzynie i pali 12-14 l w mieście. Zrobiłem bezproblemowo 80000 km.
Pamiętasz może jaki dokładnie reduktor po tej reklamacji u Ciebie założyli???! A wtryskiwacze szybkie to np jakie? Hana mogą być? Kurcze zupełnie zielony jestem w tych sprawach a na stronach internetowych najcześciej są mocno reklamujące ulotki lub zachęcajace, najczęściej stronnicze w kierunku danej firmy, reklamy gazowników... Dlatego najważniejsze są opinie użytkowników!!! Pozdrawiam
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Jeżeli masz pytania i wątpliwości po tych wpisach ,napisz na PW i ewentualnie podaj nr tel to Ci oddzwonie.
Pozdrawiam vico.
Pozdrawiam vico.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Jeśli byłbys tak miły...vico pisze:Jeżeli masz pytania i wątpliwości po tych wpisach ,napisz na PW i ewentualnie podaj nr tel to Ci oddzwonie.
Pozdrawiam vico.
Nie umiem pisać na pw Jak to zrobić?
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Już wysłałem Ci na pw dręczące mnie pytania! Będę wdzięczny za odpowiedź! Pozdrawiammabor pisze:Jeśli byłbys tak miły...vico pisze:Jeżeli masz pytania i wątpliwości po tych wpisach ,napisz na PW i ewentualnie podaj nr tel to Ci oddzwonie.
Pozdrawiam vico.
Nie umiem pisać na pw Jak to zrobić?
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
Panowie,mam prośbę.Podajcie z autopsji ile pali pb silnik 4 litrowy toyoty w warunkach miejskich i trasy.
Z góry dziękuję za informację.
Z góry dziękuję za informację.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
W mieście nie wiem, bo nie jeżdżę do miasta, ale pomiar w ostatni weekend na trasie (50% autostrada 130 km/h, 50% drogi krajowe i miejscowości po drodze) dał 11,8 l. Ale to nie LC, tylko tacoma, automat, jazda na samym tyle, 4 osoby z bagażami. O gazowaniu silnika ani myślę...vico pisze:Panowie,mam prośbę.Podajcie z autopsji ile pali pb silnik 4 litrowy toyoty w warunkach miejskich i trasy.
Re: Jaka instalację LPG do TLC 4.0 V6?
U mnie przed przeróbkami, krótki LC120, automat
trasa 10-11l, 10 przy stalej prędkości 100km/h
miasto 14l, w zimie i jak go pocisniesz to 16l
Ale za to dostajesz wspaniałe auto, bez porównania dynamiczniejsze i bardziej komfortowe niż diesel
ja jestem bardzo zadowolony i choć już podjąłem decyzję o sprzedaży, to moment ten odwlekam jak się da : )
trasa 10-11l, 10 przy stalej prędkości 100km/h
miasto 14l, w zimie i jak go pocisniesz to 16l
Ale za to dostajesz wspaniałe auto, bez porównania dynamiczniejsze i bardziej komfortowe niż diesel
ja jestem bardzo zadowolony i choć już podjąłem decyzję o sprzedaży, to moment ten odwlekam jak się da : )