zaCHIPowanie Landa ...
Moderator: luk4s7
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Super - więc bedzie porównanie, i opinie niezależne.
Do jakiego motoru w J12 będziesz wkadal (ile kW)? i skąd ściągasz?
Ja osobiście jeszcze się zastanawiam, bo na początku grudnia będe jechal na narty do Italii i nam taki plan aby wskoczyć do nich do Enns i niech zamontują , porzadnie przetestują i może uda się dowiedzieć badź zobaczyć coś jeszcze.
Do jakiego motoru w J12 będziesz wkadal (ile kW)? i skąd ściągasz?
Ja osobiście jeszcze się zastanawiam, bo na początku grudnia będe jechal na narty do Italii i nam taki plan aby wskoczyć do nich do Enns i niech zamontują , porzadnie przetestują i może uda się dowiedzieć badź zobaczyć coś jeszcze.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
wkładam to do 127 KW (173 KM)
Będę miał do testów z Enns i prawdopodobnie będzie przedstawicielstwo w Polsce niedługo
Będę miał do testów z Enns i prawdopodobnie będzie przedstawicielstwo w Polsce niedługo
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Wiec czekamy na testy i przedstawicielstwo (w Marklowicach ) biorąc pod uwage system daialania i cene maże to być koniec TTE w Polsce.
Atak na marginesie: szkoda, że seryjne silniki muszą być mocno duszone przez normy NOx i CH .
Atak na marginesie: szkoda, że seryjne silniki muszą być mocno duszone przez normy NOx i CH .
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
- Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
MAC332 pisze:Do Bartasiedlce - poproś http://www.44tuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false; o informacje o sposobie przeróbki i o zmiany
Oczywiście masz rację, http://www.44tuning.pl/toyota/chip-tuni ... .html#form Chyba to już wklejałem, ale ................... Naturalnie chwalą się bardzo chętnie osiągnięciami i oczywiście same zalety mają ich działania
Ja nie spieszę się, więc chętnie poczekam na Twoje i gif_kuba'y testy. Zimą wymienię rozrząd i spokojnie poszukam czegoś ciekawego z potwierdzeniem jakości.
A przy okazji pytanko - czy był ciekawy wątek na temat ogrzewania postojowego? Interesuje mnie szczególnie to, czy poza Webasto i Eberspracher jest jakieś dobre urządzenie? Monopoliści mają ceny z d..y.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Witam,
Czy ktoś testował w Toyce dodatek mocy i momentu w wyniku montażu urządzenia firmy Hopa (niemieckie)...?
W salonie Toyoty w Niemczech sugerowali, że to zdecydowanie lepsze i tańsze urządzenie niz chipy TTE i Toyota Motorsport...
Nie mam powodu im nie wierzyć, bo to salon z ugruntowana pozycją i już od pewnego czasu znajomy...
Czy ktoś testował w Toyce dodatek mocy i momentu w wyniku montażu urządzenia firmy Hopa (niemieckie)...?
W salonie Toyoty w Niemczech sugerowali, że to zdecydowanie lepsze i tańsze urządzenie niz chipy TTE i Toyota Motorsport...
Nie mam powodu im nie wierzyć, bo to salon z ugruntowana pozycją i już od pewnego czasu znajomy...
Re: zaCHIPowanie Landa ...
gif_kuba pisze:do @MAC332:W silnikach samochodowych z systemem Common Rail ciśnienie jest zmienne, zależne od potrzeb w danej chwili, np LandCruiser ma na wolnych obrotach około 40-50MPa. Jaki był by sens utrzymywać cały czas pełne ciśnienie np. stojąc w korku na wolnych obrotach ?. Po to właśnie jest pompa wysokiego ciśnienia z zastosowanym regulatorem ciśnienia, który to steruje wydatkiem tejże pompy, a docelowo ciśnieniem na railu.Więc tak kolego: w systemie CR (czytaj Common Rail) ciśnienie powinno byś stałe i powiedzmy w danym egzemplarzu wynosi 1350bar . oszukanie czujnika ciśnienia z szyny i podniesienie ciśnienia spowoduje otwarcie zaworu redukcyjnego (bezpiecznika) (dopuszczalne chwilowe ciśnienie 1500bar) i upuszczenie paliwa przelewem do zbiornika. Więc podniesienie ciśnienia o 20% sporo przekroczy (1620) próg otwarcia zaworu redukcyjnego
Z tymi silnikami, gdzie moc jest oddawana w sposób ciągły i mniej więcej podobnie przez cały czas pewnie paliwo na railu będzie miało właśnie cały czas wartość nominalną dla danej jednostki czyli np 135MPa, ale takimi silnikami się nie zajmowałem jeszcze, więc nie wiem.Ja osobiście pracuję na silnikach wielkich mocy(rzędu 50 000 KW) i tutaj sterujemy zaworami dawkę paliwa poprzez kąt i długość wtrysku a nie ciśnieniem.
Montuję to, co klient przyniesie do zamotowania, ale między innymi oryginalne TTE, żaden nie jest wpinany między wtryskiwacze. Sterowanie wtryskiwaczami w systemach CR nie jest proste i żaden BOX nie będzie tego robił, konieczna jest przetwornica, bo napięcie otwarcia wtryskiwacza CR sięga 200V AC a podczas normalnej pracy oscyluje w granicach 80V AC.Przedstaw jakie montujesz Boxy i czym one sterują, bo wiem, że są takie które nie podnoszą ciśnienia a sterują wtryskiem
Mowa tu oczywiście o normalnych wtryskiwaczach, bo w piezoelektrykach napięcia są troszkę inne...
Ja również Ciebie pozdrawiam i się nie złoszczę, chcę tylko aby każdy miał świadomość tego, co montuje do swojego samochodu, z jakim to może być skutkiem i jak to działa.Pozdrawiam i nie ma co się zlościć
Do @bartsiedlce:
Nie spieramy sięKoledzy, spieracie się o zasady, technikę, a może jeszcze o coś.
To się nazywa konstruktywna dyskusja...
Od tego to jest reduktor i na nim mocy nie zabraknie, w takich sytuacjach BOX nie pomoże wcale.Nie jestem rajdowcem, używam autka na asfalcie i na rybach, potrzebuję dojechać w paskudne miejsca nad rzeką i zimą na nartki. Czasem nad wodą brakuje siły w błocie i na mokrych liściach. Najczęściej zdarza się to na stromych i mokrych podjazdach, gdzie trzeba prawie z miejsca ruszać.
Po montażu BOXu odczuł byś najbardziej na czarnym, ale w terenie te parę koni i Nm niewiele zmieni.
Lepiej zainwestować w porządne ATki niż w BOXa - takie jest moje zdanie.MT-eków nie założę, samochód musi radzić sobie na zimówkach albo na AT-ekach latem.
Dlatego pytam o godne uwagi wzmocnienie chipem, ewentualnie nowym programem dla silnika i skrzyni
Nie znam firmy, nie wiem czy to ich wyrób własny czy inny przebrandowany, więc nie zabieram głosu.
Z tych z którymi miałem do czynienia to jakościowo najlepiej elektronika była wykonana w TTE i HOPA.
Reszta to konstrukcje podobne, ale staranność wykonania i selekcja części pozostawia wiele do życzenia.
Proszę o info jak współpracuje Hopa z silnikami 3.0 D4D i jakie miałeś doświadczenia, ew. co relacjonowali klienci...
Pozdr.
M.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
zachary pisze:I co, pojeździłeś?Maniek 70 pisze:Witam,
Właśnie nabyłem Chipa Motorsport Toyota DEPK do landka 120 173 KM - jutro zamontują w serwisie i wtedy zobaczymu co się dzieje...
Słyszałem opinie, że z tym chipem - śmiga nieźle...
Swego czasu był jeszcze drugi w sprzedarzy w Toyocie, ale słabszy...
Dam znac jak pojeźdzę...
Pozdrawiam
A tak...
Po zamontowaniu pojechałem na hamownię... i tam sie okazało, że auto ma niecałe 190 KM i ok. 430 NM - czyli niewiele więcej niż teoretycznie fabryczny LC120...
Niestety nie mierzyłem przed montażem - bo pewnie okazałoby się, że fabrycznie jest ok. 150 KM co sugerowali goście z hamowni sprawdzając inne odwiedzające ich LC120 bez chipowania...
Subiektywnie różnica była pozytywna - więcej dynamiki, ciągnął z dołu a do tego o dziwo rzeczywiście mniej palił - czego do dzisiaj nie mogę zrozumieć...
Konkludując - za 6 tys. (lub 9tys. w J15) zakup chipa w serwisie Toyki - to efekt nie adekwatny do wydatku - ale jak się znajdzie w necie za rozsądne pieniądze - to gra warta świeczki i odczuwalny przyrost...przyjemności z jazdy po czarnym.
Pozdr.
M.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Polecam Wam nową gazetę, od środy w kioskach
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Pyrka, śmiałem się do łez.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
- Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Rzeknij kolego, gdzie kupiłeś i za ile, kto montował itd.
Salonowo serwisowe usługi w tym względzie są .....................
Salonowo serwisowe usługi w tym względzie są .....................
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:29
- Auto: LC 120
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
zajebiaszczy tygodnik kiedyś czytałem /świetny był tekst o amerykańskich gąbkach do pielęgnacji wycieraczek tylnych oraz nakrapianych kaloszach/ gdzie obecnie można nabyć prenumeratę
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Dla wszystkich zainteresowanych, w związku z tym, że będę podnosił moc w innym aucie, trafiłem na taką informację u jednego z tunerów:
"NOWOŚĆ! Elektroniczna modyfikacja japońskich sterowników DENSO!
Od 15 września nasza firma wprowadziła do oferty możliwość modyfikacji elektronicznej japońskich sterowników DENSO. Możliwe jest zatem, w większości japońskich samochodów z silnikiem diesla dostępnych na naszym rynku, podniesienie parametrów mocy i momentu obrotowego, co do tej pory było możliwe głównie za pomocą tzw. boxów.
W najbliższym czasie zaproponujemy naszym klientom także możliwość przeprogramowania w/w sterowników pod kątem usunięcia filtra cząstek stałych co do tej pory możliwe było wyłącznie za pomocą tzw. emulatorów.
Zapraszamy serdecznie."
Źródło: http://www.kreatormocy.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie pytalem się o szczegóły, cenę, przyrosty mocy. Nie miałem czasu na rozmowy.
"NOWOŚĆ! Elektroniczna modyfikacja japońskich sterowników DENSO!
Od 15 września nasza firma wprowadziła do oferty możliwość modyfikacji elektronicznej japońskich sterowników DENSO. Możliwe jest zatem, w większości japońskich samochodów z silnikiem diesla dostępnych na naszym rynku, podniesienie parametrów mocy i momentu obrotowego, co do tej pory było możliwe głównie za pomocą tzw. boxów.
W najbliższym czasie zaproponujemy naszym klientom także możliwość przeprogramowania w/w sterowników pod kątem usunięcia filtra cząstek stałych co do tej pory możliwe było wyłącznie za pomocą tzw. emulatorów.
Zapraszamy serdecznie."
Źródło: http://www.kreatormocy.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie pytalem się o szczegóły, cenę, przyrosty mocy. Nie miałem czasu na rozmowy.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Sterowniki Denso w Nissanie, Subaru czy Mitsubishi programuje się już od jakiegoś czasu
W informacji napisane jest że "w większości samochodów japońskich", czy zatem ta "większość " obejmuje wreszcie Toyotę
W informacji napisane jest że "w większości samochodów japońskich", czy zatem ta "większość " obejmuje wreszcie Toyotę
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Kameleon pisze:Sterowniki Denso w Nissanie, Subaru czy Mitsubishi programuje się już od jakiegoś czasu
W informacji napisane jest że "w większości samochodów japońskich", czy zatem ta "większość " obejmuje wreszcie Toyotę
I tu sie Kamilu mylisz Jedynie w Toyocie sie nadal nie da nic zrobić,nadal nikt nie opanował kodów tak więc z przykrością zawiadamiam że nic z tego
Informacja pewna i sprawdzona
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Powiedz Duchu w czym się pomyliłem, bo nie wiemduch pisze:I tu sie Kamilu myliszKameleon pisze:Sterowniki Denso w Nissanie, Subaru czy Mitsubishi programuje się już od jakiegoś czasu
W informacji napisane jest że "w większości samochodów japońskich", czy zatem ta "większość " obejmuje wreszcie Toyotę