Panowie podpowiedzcie proszę jaki gwint ma śruba trzymająca koło pasowe z tłumikiem drgań na wale silnika.
Bo nie wiem w którą stronę ją kręcić.
I druga sprawa - czy przy wymianie koła pasowego trzeba wymienić jakiś simering na wale bo po kuponie drugiego używanego koła widać że chyba coś tam po jego wewnętrznej stronie jest uszczelnione - wytarty rowek na obwodzie...
Wymiana koła pasowego na wale w 3.0D4D
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8470
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymiana koła pasowego na wale w 3.0D4D
Gwint jest klasyczny, czyli prawy. Ale zapieczona śruba wymaga przyłożenia dobrego klucza udarowego, inaczej odmawia współpracy
Uszczelniacz jest zaraz za kołem pasowym wału - jeżeli są wokół ślady oleju - to wymień.
Uszczelniacz jest zaraz za kołem pasowym wału - jeżeli są wokół ślady oleju - to wymień.
Re: Wymiana koła pasowego na wale w 3.0D4D
Dzięki Rokfor za pomoc
Klucz udarowy mam, ale użycie klucza wiązałoby się z demontażem przedniego pasa chłodnic itp, a tego wolałbym uniknąć
dorobiłem sobie specjalną blokadę na koło pasowe w specjalnie do tego przygotowane otwory w kole.
Teraz pytanie czy da to radę odkręcić dobrym kluczem na przedłużce bez użycia udaru, cy może jest to tak dowalone i tak zapieczone, że można zerwać śrubę a nie puści
Klucz udarowy mam, ale użycie klucza wiązałoby się z demontażem przedniego pasa chłodnic itp, a tego wolałbym uniknąć
dorobiłem sobie specjalną blokadę na koło pasowe w specjalnie do tego przygotowane otwory w kole.
Teraz pytanie czy da to radę odkręcić dobrym kluczem na przedłużce bez użycia udaru, cy może jest to tak dowalone i tak zapieczone, że można zerwać śrubę a nie puści
Re: Wymiana koła pasowego na wale w 3.0D4D
Da radę bez problemu bez udaru. Musisz tylko z wyczuciem. No i co by dorobiona blokada dobrze trzymała. Jeśli jest za delikatna to możesz narobić sobie kłopotów. Gruby, solidny klucz i rura. Nic hipermarketowego bo się powygina w chińskie osiem.