Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Moderator: luk4s7

górol
Klubowicz
Posty: 1095
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: górol »

Coś masz chyba nie tak ,bo wczoraj na imprezce nasz kolega Husky zamiatał dupą jak ta lala :mrgreen:

Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 00:27 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

Grzegora
Posty: 41
Rejestracja: 05 cze 2011, 21:56
Auto: LC J15
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: Grzegora »

Podepnę się do tematu z jaką prędkością max. można jeździć z blokadą mechanizmu różnicowego ?

Co do jazdy w śniegu to mój kolega określił że samochód zachowuje się tak jak dzik w kartoflisku idzie cały czas do przodu, bez włączonej blokady mech. różnicowego.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: Kwieczor »

Grzegora pisze:Podepnę się do tematu z jaką prędkością max. można jeździć z blokadą mechanizmu różnicowego ?

Co do jazdy w śniegu to mój kolega określił że samochód zachowuje się tak jak dzik w kartoflisku idzie cały czas do przodu, bez włączonej blokady mech. różnicowego.
Nie wiem, jak w LC, ale w manualu do Hila jest info, ze przy dopiętym przodzie (ergo: 100% spięciu przodu i tyłu) maksymalna zalecana prędkość to 80 km/h

Grzegora
Posty: 41
Rejestracja: 05 cze 2011, 21:56
Auto: LC J15
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: Grzegora »

Szybki jesteś :D

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: kmltyr88 »

W prawidłowo działającym LC 120 po zablokowaniu centralnego dyfra kontrola trakcji jest wyłączona. Ostatnio przejechałem tak niezły odcinek bokiem na pustym parkingu;) Ale mam też patent na wyłączenie kontroli trakcji i a-trac bez załączania blokady. Pod maską jest bezpiecznik, który trzeba wyjąć, ale nie pamiętam numeru (jest w instrukcji). ABS pozostaje działający.

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: kmltyr88 »

A tak przy okazji... W Bieszczadach bawiłem się w głębszych kałużach w lato, miałem reduktor i zapiętą blokadę. Wtopiłem się na chwilę i musiałem dać w palnik porządnie. Obroty prawie się zamykały, a-trac chrupał, ale gazu mi nie odejmowało i całe szczęście, bo bym tam został na dłużej :)

WojtekJ120
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
Auto: J120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: WojtekJ120 »

Wjechalem specjalnie jeszcze w najwieksze sniegi jakie byly aby zobaczyc co jest grane. Wiec tak jak juz udalo mi sie zakopac auto to zalaczam blokade miedzyosiowa guzikiem - info na zegarach ze blokada wlaczona a vsc off, no to ok - moze fakt gazu nie odejmuje ale np jesli wykryje poslizg - np przy wygrzebywaniu sie czy probie pojscia bokiem to odrazu jest reakcja systemu (dzwiek jak przy zadzialaniu absu takie chrobotanie) i pisniecie ostrzegajace nas o tym ze auto sie sliznelo.
I to automatycznie oslabia mozliwosc wyjazdu podjazdu bo tak by auto szlo caly czas pelna para a jak system zaczyna przychamowywac ktores kola auto zwalnia i zaczyna sie robic problem przeciez tak nie powinni za cholere byc powinno sie wszystko wylaczyc i auto chodzic jak zle bokiem a zaden system nie ingerowac bo bardzo to oslabia mozliwosci wyjechania czy z glebokiego sniegu czy pod jakas oblocona gorke - wyjezdzam pod taka na zalaczonej blokadzie np dupa sie uslizne na bok i odrazu slychac ze system jakis reaguje... porazka...

WojtekJ120
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
Auto: J120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: WojtekJ120 »

oglądałem tylko do 2 min filmu ale jest miej więcej taki efekt jak w tym lc tu na filmie

Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 00:28 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

WojtekJ120
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
Auto: J120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: WojtekJ120 »

a chcial bym zeby bylo tak:

Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 00:29 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: Transporter »

Ciekawe dlaczego w tym filmiku w błocie kręciły się pięknie wszystkie koła, tak jakbyśmy wszyscy tego chcieli.
Bo np tutaj w śniegu widać że tez się blokowały.

Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 00:30 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

kmltyr88
Posty: 85
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:54
Auto: lc 120

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: kmltyr88 »

WojtekJ120 pisze:Wjechalem specjalnie jeszcze w najwieksze sniegi jakie byly aby zobaczyc co jest grane. Wiec tak jak juz udalo mi sie zakopac auto to zalaczam blokade miedzyosiowa guzikiem - info na zegarach ze blokada wlaczona a vsc off, no to ok - moze fakt gazu nie odejmuje ale np jesli wykryje poslizg - np przy wygrzebywaniu sie czy probie pojscia bokiem to odrazu jest reakcja systemu (dzwiek jak przy zadzialaniu absu takie chrobotanie) i pisniecie ostrzegajace nas o tym ze auto sie sliznelo.
I to automatycznie oslabia mozliwosc wyjazdu podjazdu bo tak by auto szlo caly czas pelna para a jak system zaczyna przychamowywac ktores kola auto zwalnia i zaczyna sie robic problem przeciez tak nie powinni za cholere byc powinno sie wszystko wylaczyc i auto chodzic jak zle bokiem a zaden system nie ingerowac bo bardzo to oslabia mozliwosci wyjechania czy z glebokiego sniegu czy pod jakas oblocona gorke - wyjezdzam pod taka na zalaczonej blokadzie np dupa sie uslizne na bok i odrazu slychac ze system jakis reaguje... porazka...
Fakt. Teren bywa różny i czasami być może bez a-trac było by lepiej. Ale obawiam się, że gdybyś wyjął bezpiecznik o którym pisałem wcześniej, efekt był by taki, że auto szło by pełną parą ale kręciły by się 2 koła (jedno przednie i jedno tylne), co raczej nie wystarcza do sprawnego wydostania się z opresji. Ja osobiście uważam, że ten system działa naprawdę dobrze, gdyż przynajmniej u mnie jego działanie jest idealnie wyważone pomiędzy pomaganiem, a przeszkadzaniem. W sytuacji gdzie opór działający na poszczególne koła jest w miarę równy nic nie chrobocze. Trzeba pamiętać, że nasze LC nie mają blokad osiowych i bez tego systemu byle nierówność mogła by unieruchomić samochód, a tak można sobie na więcej pozwolić w nierównym terenie.
Oczywiście jeśli komuś a-trac przeszkadza, lub nie wystarcza można dokupić pełne blokady mostów od ARB i wtedy używanie hamulców staje się zbędne.
Dodam jeszcze, że kiedyś jeździłem długim Patrolem, gdzie nie ma takich systemów i choć trudno te auta porównać, tam gdzie w Parchu musiałem iść pełną parą i modlić się żeby w pobliżu jakaś Tatra była jak coś :wink: , tak w LC te same miejsca da radę technicznie pokonać. Cóż masa robi swoje...

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: Rafi »

WojtekJ120 pisze:przeciez tak nie powinni za cholere byc powinno sie wszystko wylaczyc i auto chodzic jak zle bokiem a zaden system nie ingerowac bo bardzo to oslabia mozliwosci wyjechania czy z glebokiego sniegu czy pod jakas oblocona gorke
Użyję większej czcionki, bo zwykłej najwidoczniej nie zauważasz. Dziękujemy Ci, że dziesiąty raz napisałeś to samo. Szkoda, że w międzyczasie nie przeczytałeś odpowiedzi innych forumowiczów, ani nie zajrzałeś do instrukcji obsługi. Co najmniej trzech, wliczając mnie, napisało Ci, że po zblokowaniu centralnego mechanizmu różnicowego kontrola trakcji oraz ESP (VSC) przestają działać. I auto wtedy idzie jak burza, nic nie osłabia możliwości wyjechania z czegokolwiek. We wszystkich innych J12 tak to działa, zresztą nie miałaby sensu blokada centralnego dyfra gdyby te systemy, w terenie tylko przeszkadzające, nadal działały. Więc ostatni raz Ci napiszę- masz najwidoczniej coś spieprzone w auciej. W J12 po zblokowaniu centralnego dyfra TC i VSC się dezaktywują. Masz zapewne jakiś problem z elektroniką, jedż do ASO lub do kogoś kto robi LC. Naprawdę nie jest dla Ciebie co najmniej podejrzany fakt, że włącza się kontrolka "VSC OFF", a VSC nadal działa?

Co do filmów, które wkleiłeś, na pierwszym ta 150-ka ma fatalne na śnieg opony. Po drugie może mieć systemy, których w J12 nie ma. Po trzecie nie wiadomo czy ma blokadę tyłu czy LSD. Po czwarte nie wiemy co ma uruchomione, a co nie. Takie gdybanie. Na drugim filmie jedzie sobie zwykła 120-ka z zapewne zblokowanym centralnym dyfrem i z dezaktywowanym VSC i TC. Czyli jak każda 120-ka.

WojtekJ120
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
Auto: J120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: WojtekJ120 »

Rafi nie potrzebnie sie burzysz bo jak kolega kmltry88 wyzej napisal u niego jest tak samo wiec widocznie nie w wszystkich lc.

U mnie jest efekt jak na filmie w tym nowym lc czyli znaczy to jednoznacznie ze jakis system przeszkadza (jesli szlo by to calkiem wylaczyc za pomoca blokady srodkowego to tam na filmie pisze kiedy blokuje srodkowy jakos auto nie idzie pelna para tylko sie pier.... przy zablokowanym srodkowym i u mnie jest tak samo...)

Moja jest wersja 166 km 6b krotka i posiada z tylu lsd (moze wersje wczesniejsze mialy tak ze wylaczalo sie calkiem a tu sie calkiem nie wylacza ?)

Bez tej elektroniki z zablokowanym centralnym mial bym naped na 2 kola z tylu i jedno z przodu i mogl bym isc pelna para tak jak na 2 filmie. System ten dziala po to aby hamulcami wywierac naped po kolei na wszystkie kola - kolo traci przyczepnosc z przodu wiec zostaje przychamowane aby naped poszdl na 2... czasem pomocne a czasem bez sensu.
Moze sprobowac wyjac jakis bezpiecznik tylko czy nie bedzie innych bledow ?

WojtekJ120
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
Auto: J120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: WojtekJ120 »

Moze tak bedzie prosciej bo z tego co widze to mi przeszkadza system a-track ktory ma symulowac blokadu mostow wiec jak wylaczyc jego ?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Jak wylaczyc wszystkie systemy kontroli trakcji ?

Post autor: Rafi »

To faktycznie jakieś gówno, ale błagam nie pisz już tego samego któryś raz. Masz instrukjcę od swojego auta? W tych do J12 co mam nie ma słowa o tym systemie. Generalnie wyjęcie bezpiecznika może się różnie skończyć, ale w najgorszym wypadku trzeba będzie jechać do kogoś kto ma Toyotowski komputer i skasuje Ci błąd. Nie wiem na ile wszystkie systemy są połączone. Generalnie w starszych autach nie było problemu- wyjmowałeś np. bezpiecznik ABS-u i nie było ABS-u. Wkładałeś był. Ja musiałem czasami zdjąć klemę i się błąd kasował. Ale tutaj może być wspólny bezpiecznik od ABS-u, VSC i tego badziewia, dlatego może być większy problem. Z drugiej strony tej zimy z praktycznie nowego Avensisa wyjąłem bezpiecznik (był wspólny od VSC i ABS-u, ale nie TC) i był błąd, ale można się było pobawić. Ssadziłem spowrotem i nie było problemu. Trzeba się upewnić, jest nadzieja, że ten system ma oddzielny bezpiecznik- jakby tak było w moim aucie bym go wyjął i wywalił, oczywiście pod warunkiem, że miałbym ABS i VSC podczas normalnej jazdy (kij z tym VSC, przydaje się tak naprawdę ABS czasmi). Nie wiem po co takie coś, co niby udaje blokadę i to w tak debilny sposób... Zobacz jak są opisane bezpieczniki i próbuj, oczywiście nie biorę odpowiedzialności ;) ale raczej, jak już pisałem, największym problemem może być potrzeba skasowania błędu w ASO. I naprawdę Cię przepraszam, ale w głowie mi się nie mieści, że w LC mógł być tak gówniany system i do tego, że nie można go odłączyć :|

ODPOWIEDZ