zaCHIPowanie Landa ...
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
- Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Odświeżam zdechły wątek, jakie podsumowania? Zrobiliście, wynegocjowaliście, aktualne? Jeśli nie, to jakie plany w temacie?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 lip 2009, 23:53
- Auto: HDJ80
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Robię przymiarkę do j12 2003 163KM i chętnie podniósłbym moment obrotowy (od 2005 fabrycznie miały już 410Nm, czyli sporo więcej niż wcześniejsze) i KM, czytam forum i dużo opinii, kilka wersji (chip, zmiana/zawirusowanie oprogramowania, belka - nie mylić z byłym premierem - itp.).
Czy przy aucie z 300k przebiegu warto robić takie zmiany, nie strzeli co w nim ze względu na wysługę lat i kilometraż?
Czy przy aucie z 300k przebiegu warto robić takie zmiany, nie strzeli co w nim ze względu na wysługę lat i kilometraż?
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
lepiej kupic odrazu wersje 166km
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 lip 2009, 23:53
- Auto: HDJ80
Re: zaCHIPowanie Landa ...
chciałaby dusza do raju, ale rogi przeszkadzają!WojtekJ120 pisze:lepiej kupic odrazu wersje 166km
mam ograniczenia - jak to w światowej ekonomii: budżet, oraz sprawdzone auto pierwszy właściciel, serwisowany przez 9 lat w ASO. jeśli chcę zacząć przygodę z j12, to to jest ten moment
ponawiam drodzy Forumowicze pytanie: radzicie zmieniać program do j12 z 300k przebiegu, 2003 163KM? Proszę o info, bo to dość istotne dla kogoś, kto przymierza się do takiego auta.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
na podstawie informacji 300 kkm/serwisowany w ASO trudno powiedzieć...
1. kiedy były wymieniane wtryski ?
2. czy była robiona turbina ?
ale mimo wszystko ja bym nie robił gdybym był w takiej sytuacji
1. kiedy były wymieniane wtryski ?
2. czy była robiona turbina ?
ale mimo wszystko ja bym nie robił gdybym był w takiej sytuacji
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
nie chce cie wprowadzac w blad ale bodajrze w wersji 166 jakis silniczek krokowy steruje turbina i chyba to powoduje takie budowanie momentu wiekszego od dolu.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 lip 2009, 23:53
- Auto: HDJ80
Re: zaCHIPowanie Landa ...
A wie kto czy można taki silniczek zamontować do 163KM?WojtekJ120 pisze:nie chce cie wprowadzac w blad ale bodajrze w wersji 166 jakis silniczek krokowy steruje turbina i chyba to powoduje takie budowanie momentu wiekszego od dolu.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
moim zdaniem za bardzo kombinujesz, lepiej dolozyc i kupic taka wersje jaka ma byc a pozatym 300 tys to juz troszke jest przelotu, moja wersja 166 ma zaledwie 110 tys i to nie cale jeszcze. Ponoc tez ta wersja jest duzo bardziej ekonomiczna.
Czy da sie zalozyc turbo z takim elektrozaworem to pewnie sie da tylko nie wiem czym nim chcesz sterowac bo pewnie komp nie bedzie mial takiej opcji. Auto po chipie jeszcze cisniete bedzie palic naprawde duzo wiec tak czy tak jest to bez sensu i nie oplacalne.
Czy da sie zalozyc turbo z takim elektrozaworem to pewnie sie da tylko nie wiem czym nim chcesz sterowac bo pewnie komp nie bedzie mial takiej opcji. Auto po chipie jeszcze cisniete bedzie palic naprawde duzo wiec tak czy tak jest to bez sensu i nie oplacalne.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
W UK za taki box cena 375 funtów, a ile życzą sobie dilerzy w Bolanda
Z tego co wyczytałem kostki podpina się do listwy wtryskowej, boost sensora i 4 wtryskiwaczy.
Z tego co wyczytałem kostki podpina się do listwy wtryskowej, boost sensora i 4 wtryskiwaczy.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
troche wiecej, ale nie wiemy czy to ten sam produkt / ja nie wiem /
ceny sa rozne
http://prolex-uk.com/shop/index.php?mai ... s_id=13245" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chiptuning.com/car-config-vi ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ceny sa rozne
http://prolex-uk.com/shop/index.php?mai ... s_id=13245" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chiptuning.com/car-config-vi ... no_cache=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Cena stąd : http://www.lindoptoyota.co.uk/diesel-pe ... -kits.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Huski - za duzo jezdzisz aby czipa wkladac.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Z mojego doświadczenia powiem tyle, bo kilka aut po programie już miałem...
To tuner stwierdza czy auto nadaję się na chipa czy nie. Przed zawirusowaniem sprawdza wszystkie parametry auta i sprawdza stan wtrysków, turbo itp. I nigdy nie patrzy na przebieg tylko stan techniczny podzespołów.
Ostatniego chipa robiłem przy 250kkm a wcześneijsze auto chipowałem przy 320kkm.
Autka śmigały rewelacyjne i przez 3 lata i około 50kkm po chipie rzadnego problemu nigdy z nimi nie miałem.
Autko śmiga jak szalone a pali tyle samo albo ciutkę mniej...
Ale oczywiście mówimy tu o profesjonalnym tunerze i programem dopasowanym idywidualnie pod auto na hamowni.
W rzadne boxy nie chcę się bawić bo to strata czasu i pieniędzy. Każdy silnik układa się inaczej i do kazdego silnika dopsowywuje się idywidualnie program. W wkładanie podkręconego boxa o takich samych parametrach to loteria.
W jednym będzie trochę lepiej, a w drugim będzie puszczał chmurę itp. Niedopasowany program szkodzi silnikowi.
I rzaden box nigdy nie da tyle co program dopasowany idywidualnie do auta.
Po drugie są pewne ograniczenia w parametrach których tuner musi się przestrzegac i nie może przekroczyć dla bezpieczeństwa silnika i i podzespołów. W przypadku boxa nie mamy rzadnej kontroli nad tym ani pewności, że pewne paramtery w najcięższych warunkach nie są przekroczone...
A to, że sterownik DENSO jest cieżki w programowaniu i nikt się nie chce za niego brać to inna sprawa... Ale wole mieć serię niż boxa. Na razie czekam na śmiałka który weźmie się za rozpracowanie sterownika DENSO...
To tuner stwierdza czy auto nadaję się na chipa czy nie. Przed zawirusowaniem sprawdza wszystkie parametry auta i sprawdza stan wtrysków, turbo itp. I nigdy nie patrzy na przebieg tylko stan techniczny podzespołów.
Ostatniego chipa robiłem przy 250kkm a wcześneijsze auto chipowałem przy 320kkm.
Autka śmigały rewelacyjne i przez 3 lata i około 50kkm po chipie rzadnego problemu nigdy z nimi nie miałem.
Autko śmiga jak szalone a pali tyle samo albo ciutkę mniej...
Ale oczywiście mówimy tu o profesjonalnym tunerze i programem dopasowanym idywidualnie pod auto na hamowni.
W rzadne boxy nie chcę się bawić bo to strata czasu i pieniędzy. Każdy silnik układa się inaczej i do kazdego silnika dopsowywuje się idywidualnie program. W wkładanie podkręconego boxa o takich samych parametrach to loteria.
W jednym będzie trochę lepiej, a w drugim będzie puszczał chmurę itp. Niedopasowany program szkodzi silnikowi.
I rzaden box nigdy nie da tyle co program dopasowany idywidualnie do auta.
Po drugie są pewne ograniczenia w parametrach których tuner musi się przestrzegac i nie może przekroczyć dla bezpieczeństwa silnika i i podzespołów. W przypadku boxa nie mamy rzadnej kontroli nad tym ani pewności, że pewne paramtery w najcięższych warunkach nie są przekroczone...
A to, że sterownik DENSO jest cieżki w programowaniu i nikt się nie chce za niego brać to inna sprawa... Ale wole mieć serię niż boxa. Na razie czekam na śmiałka który weźmie się za rozpracowanie sterownika DENSO...
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 21:07
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Witam wszystkich!
Widzę że temat powoli zanika... a szkoda bo ciekawy:)
Osobiście szukałem z rynku wtórnego TTE ale dosyć ciężko jest znaleźć odpowiedni do LC 120 173KM niestety jak już znalazłem to się okazało że już niestety nieaktualny:(
Posiedziałem troszkę, poszukałem i wpadłem na coś takiego...
http://www.speed-buster.de/chiptuning-b ... -10103640/" onclick="window.open(this.href);return false;
Powiedzcie proszę co o tym sądzicie? Czy ktoś się może z tym spotkał?
Cena jest do przełknięcia i osiągi całkiem przyzwoite (bynajmniej na stronie).
A jako że jestem sceptykiem to szukam więcej informacji na ten temat
Wiem że mają dealera w Polsce i można go kupić poniżej 2k PLN.
Warto zakładać coś takiego?
Druga opcja którą rozważam to:
http://www.steygas.fdf.pl/gaz-do-diesla.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiem że większość z Was pewnie mnie zasypie komentarzami typu że LPG to SAMO ZŁO ale wchodząc głębiej w temat może warto się zastanowić nad tym tematem ponieważ wiąże się to ze zwiększeniem mocy i momentu o około 20-30% i zmniejszeniem kosztów spalania oraz poprawieniem spalania mieszanki. Instalacja do niego kosztuje ok 5k PLN.
Proszę o każdy komentarz... im więcej informacji tym więcej można wyciągnąć z tematu:)
Pozdrawiam
Tomek
Widzę że temat powoli zanika... a szkoda bo ciekawy:)
Osobiście szukałem z rynku wtórnego TTE ale dosyć ciężko jest znaleźć odpowiedni do LC 120 173KM niestety jak już znalazłem to się okazało że już niestety nieaktualny:(
Posiedziałem troszkę, poszukałem i wpadłem na coś takiego...
http://www.speed-buster.de/chiptuning-b ... -10103640/" onclick="window.open(this.href);return false;
Powiedzcie proszę co o tym sądzicie? Czy ktoś się może z tym spotkał?
Cena jest do przełknięcia i osiągi całkiem przyzwoite (bynajmniej na stronie).
A jako że jestem sceptykiem to szukam więcej informacji na ten temat
Wiem że mają dealera w Polsce i można go kupić poniżej 2k PLN.
Warto zakładać coś takiego?
Druga opcja którą rozważam to:
http://www.steygas.fdf.pl/gaz-do-diesla.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiem że większość z Was pewnie mnie zasypie komentarzami typu że LPG to SAMO ZŁO ale wchodząc głębiej w temat może warto się zastanowić nad tym tematem ponieważ wiąże się to ze zwiększeniem mocy i momentu o około 20-30% i zmniejszeniem kosztów spalania oraz poprawieniem spalania mieszanki. Instalacja do niego kosztuje ok 5k PLN.
Proszę o każdy komentarz... im więcej informacji tym więcej można wyciągnąć z tematu:)
Pozdrawiam
Tomek