Tunning J10

Moderator: luk4s7

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Tunning J10

Post autor: Jerzy23 »

Witam

Przyszedl czas na na maly remoncik mojej FZJ100L, bo mimo wszystsko nieco styrana jest czestym jezdzeniem poza czarnym. Jako, ze minelo jej 330 tys to oczywiscie w pierwszej kolejnosci poszly do wymiany wszelkiej masci plyny i oleje. W dalszej kolejnosci naprawa kilku drobnych elektrycznych problemow. Zawieszenie jest mocno zmeczone a i geometria nieco walnieta przez kilkukrotne przywalenie w glazy.

Przy okazji tych wsztskich napraw podjalem decyzje o malej przerobce auta.

Chcialbym podniesc auto o 3 cale i zamontowac lepsze amortyzatory i tu pierwsze pytanie jaki producent oferuje najlepsza jakosc w stosunku do ceny i czy lepiej zalozyc amortyzatory gazowe czy amortyzatory z piana?

http://www.ironman4x4.com/html/foam_cell.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bagaznik dachowy i zderzak wykonam na miejscu. Robia to tu calkiem niezle. Najczesciej wzorujac sie na produktach ARB

Na koniec sprawa z wyciagarka, bo przydaje sie nawet na piachu czasami. Jaki model bylby odpowiedni do masy J100? Nie chce mpodelu najdrozszego, ale tez nie jakiejs taniej chinskiej podrobki.

JW :wink:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: plum76 »

hej

ja polecam OME Nitrocharge sa bardzo fajne, polecam, najtańsze zapewne nie są.
Pytanie tylko czy na Twoj klimat będą optymalne, może są jakieś lepsiejsze.

co do wyciągarki to jak elektryk to pomiędzy tanim chińczykiem a Warnem ja wybrałem Escape evo12500, do turystyki powinno wystarczyć a i uciągu dość. Ograniczenie to długość liny maks 25metrów. A jak do okazjonalnego użycia to kiedyś chorowałem na coś takiego

, ale cenowo rewelacyjnie nie jest.

Paweł
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 23:21 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: seburaj »

trzy cale to moim zdaniem w secie za dużo - zreszta wszystki lifty z jakimi sie spotkałem do J100 (ale to bylo ze dwa lata temu) dawały w przybliżeniu 2" liftu (choć to wszystko nie takie proste w przypadku tego modelu)

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Tunning J10

Post autor: Jerzy23 »

witam

Liny w wyciagarce potrzebuje zdecydowanie wiecej niz 25m. Nawet 100 nie byloby za duzo. Tu w interiorze czasami dosc daleko jest do skal, drzewek itp punktow do ktorych mozna sie podpinac.

Seburaj w czym problem w liftowaniu 100? Ja mam sprezyny z tylu, wiec zakladam, ze wystarczy poprostu je zamienic i wstawic inne amortyzatory. 3" przy 33" oponach wydaje mi sie idealne, zeby uzyskac idealne katy do jezdzenia po malych scisnietych wydmach.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: MaxLux »

Wiecej liny niz 30 m i tak nie zmiescisz na bebnie, normalnie wozi sie kilka tasm i szekle do spiecia.

A nie macie tam na pustynie jakiegos patentu z zakopywaniem kola, czy jakis specjalny spej a'la kotwica ?

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Tunning J10

Post autor: Jerzy23 »

Maxlux najlepiej sie wyciagac za pomoca innego auta, ale czasami jezdze sam. Co do zakopywania kotwic, kol itd. to uwazam to za lekki bezsens. Lepiej juz kopac pod autem zeby wyjechac. Szkoda energii w tym upale. Dzis przeszedlem 3 km przy 46 C i nie bylo milo ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: Pyrka »

Tu masz Jurek przykład skromnego tuningu J10 - nawet szufladki na D3 i obiektywy są wewnątrz :mrgreen: . Lift 2,5" wg opisu.
http://www.proffittscruisers.com/vehicl ... hicle.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: Addams »

Większy bęben to tylko w warnie grzechotniku (50 metrów wejdzie, a można większy bęben gigglepina założyć), przy masie setki to najlepsze wyjście zresztą, tylko wyglądać będzie cokolwiek dziwnie :wink:
No i cenowo górna półka niestety. Bardzo dobrą opinię u nas ma Escape- duży wybór różnych mocy

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Tunning J10

Post autor: Jerzy23 »

Pyrka dzieki za link. Przerobka mojej toyoty ma byc tylko tam gdzie to konieczne. Wiesz ze zabudowe w srodku mam idealna i najlepsza na moje warunki :mrgreen:

Ta podniesiona 2,5" wyglada jak moja na seryjnym zawieszeniu, ale moze to byc zludzenie.

addams wielkie dzieki za cenne info. 50m liny byloby juz ok, majac tez kilka lin w zapasie jak sugerowal wczesniej maxlux.

a co z tymi amortyzatorami? gas shocks czy foam shocks?

:wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: Rokfor32 »

W wersji arabskiej możliwe że masz okno w reduktorze na pto - sprawdź. Jak masz - to zapodajesz przystawkę, dorabiasz wałek, a windę pozyskujesz z jakiego brdm - na nią wlezie ze 100 metrów dziesiątki. Całość wyjdzie taniej niż górnopółkowe elektryki, a ciągać się można dowolnie długo.

Co do liftu - tył nie jest problemem, tylko przód. Niezależne zawieszenie nie puszcza za wiele. W Isla te auta liftuje się w zasadzie tylko na nadwoziu, zawiasu się nie rusza, a robi się to żeby wlazły duże koła. No a koła 38" dają powiększony prześwit same z siebie ... :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Tunning J10

Post autor: Jerzy23 »

Rokfor taka przerobka wyciagarki od reduktora moze przerosnac miejscowych mistrzow mechaniki, wiec bezpieczniej bedzie zalozyc elektryka na zderzak i koniec.

Co do zawiasu to ponizej jest zdjecie FZL100 w automacie na lifcie OME 2", ale na standardowych oponach 275/70/17, auto ma gorsze katy niz moja na seryjnym zawiasie i 33" oponach.

Obserwujac jazde po diunach widze, ze 3" liftu byloby idealnie?

Jaki problem przy liftowaniu robi IFS? Widze mase FJ-ot po lifcie i jakos nikt nie narzeka, tam tez jest IFS. :wink:

JER_6574.jpg

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: Rokfor32 »

Taki, że z przodu to nie jest żaden lift, tylko rozregulowanie zawieszenia ... :wink:

Zawias żeby pracował poprawnie, musi mieć odpowiedni skok zarówno w górę, jak i w dół. Fabrycznie ustawia się zwykle w proporcji 2:3 - 1/3 skoku w górę, 2/3 w dół. Takie zestrojenie daje dobrą przyczepność i stabilne prowadzenie.
Można to nieco zakłócić, ale rozsądny max to odwrócenie tej proporcji, czyli zostawienie 1/3 skoku w dół. To daje w przypadku J100 jakieś 2" liftu na kole - pozwala to na wykonywanie większych "skoków" autem, ale wóz ma tendencję do tracenia przyczepności (przy odbiciu koła odrywają się od gleby, bo skok zawiasu jest za mały). Wg. moich obserwacji najlepiej (w terenie) robi zestrojenie 50:50.

Podkręcenie drążków na jeszcze wyżej powoduje że skoku w dół praktycznie nie ma - i jeździ się fatalnie.

Drugie ograniczenie to półosie - w ustawieniu fabrycznym idą możliwie płasko - oznacza to i dłuższą żywotność przegubów i osłon, i większe siły jakie są one w stanie przenieść. Przeguby są też ogranicznikiem dla dłuższych amortyzatorów - przy próbie zapodania dłuższych przegub opiera się o wahacz.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: seburaj »

ano właśnie - jako rzecze rokfor, problem z liftowaniem zasadza sie właśnie na przednim zawiasie :wink:

kiedys przejechalem sie takim niebotycznie wyliftowanym terrano - generalnie taczka, przód jedzie jak na szczudłach, drążki napięte i żadnego skoku zawiasu w dół...

podliftuj sobie auto - lewarkiem - z przodu o 7,5 cm i zaobacz jakie ciekawe kąty osiąga J100 na zewnętrznych przegubach (połoś-przegub) i pomyśl, że to jeszcze musi w trakcie zawieszenia pójśc w dół, czyli jeszcze tem kąt pogłębić... :roll: (chociaż nie bardzo juz pójdzie, bo lift nie puści :| )

dodatkowo w J100 po lifcie (i to nawet o "tylko" 2-2,5") pojawiają się problemy z prawidłowym wyregulowaniem kąta pochylenia przednich kół :roll: nie to, żebym Cie zniechęcał - ale zobaczysz sam

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Tunning J10

Post autor: Jerzy23 »

No rozumiem o co chodzi. Wynika z tego, ze liftowanie takiej J8 bylo znacznie prostrze. A czy w zwiazku z tym jakis producent oferuje zestaw liftowania J10 uwzgledniajacy wszelkie nie dogodnosci zwiazane z tym nieszczesnym IFS-em?

Moze toyota ma taki lift kit?

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Tunning J10

Post autor: Addams »

Oczywiście że liftowanie auta na sztywnych mostach jest prostsze. W Europie żadne zawieszenie podnoszące auto powyżej 6 cm nie jest homologowane. Ja mam w Pajero (też niezależny zawias, także z tylu) lift dwa cale- to max na który pozwala konstrukcja- kąty zbieżności, półosi itd.
Można oczywiście podnieść auto z niezależną zawiechą wyżej, ale zrobienie tego zgodnie ze sztuką wymaga np wymiany wahaczy czy obniżenia skrzyni biegów a to już grubsze wyzwania, no i po co to robić?
A toyota nie ma lift kitów :wink:
Jurek wejdź sobie na http://sleeoffroad.com/, masz tam w zawieszeniach diff drop kit, to jedno z rozwiązań. Przedstawicielem Slee na Polskę jest obecny na forum Maciek- Koyot, na pewno pomoże.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, 11:04 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Scaliłem posty Addamsa. Poprawiłem link.

ODPOWIEDZ