Tunning J10
Moderator: luk4s7
Tunning J10
Witam
Przyszedl czas na na maly remoncik mojej FZJ100L, bo mimo wszystsko nieco styrana jest czestym jezdzeniem poza czarnym. Jako, ze minelo jej 330 tys to oczywiscie w pierwszej kolejnosci poszly do wymiany wszelkiej masci plyny i oleje. W dalszej kolejnosci naprawa kilku drobnych elektrycznych problemow. Zawieszenie jest mocno zmeczone a i geometria nieco walnieta przez kilkukrotne przywalenie w glazy.
Przy okazji tych wsztskich napraw podjalem decyzje o malej przerobce auta.
Chcialbym podniesc auto o 3 cale i zamontowac lepsze amortyzatory i tu pierwsze pytanie jaki producent oferuje najlepsza jakosc w stosunku do ceny i czy lepiej zalozyc amortyzatory gazowe czy amortyzatory z piana?
http://www.ironman4x4.com/html/foam_cell.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bagaznik dachowy i zderzak wykonam na miejscu. Robia to tu calkiem niezle. Najczesciej wzorujac sie na produktach ARB
Na koniec sprawa z wyciagarka, bo przydaje sie nawet na piachu czasami. Jaki model bylby odpowiedni do masy J100? Nie chce mpodelu najdrozszego, ale tez nie jakiejs taniej chinskiej podrobki.
JW
Przyszedl czas na na maly remoncik mojej FZJ100L, bo mimo wszystsko nieco styrana jest czestym jezdzeniem poza czarnym. Jako, ze minelo jej 330 tys to oczywiscie w pierwszej kolejnosci poszly do wymiany wszelkiej masci plyny i oleje. W dalszej kolejnosci naprawa kilku drobnych elektrycznych problemow. Zawieszenie jest mocno zmeczone a i geometria nieco walnieta przez kilkukrotne przywalenie w glazy.
Przy okazji tych wsztskich napraw podjalem decyzje o malej przerobce auta.
Chcialbym podniesc auto o 3 cale i zamontowac lepsze amortyzatory i tu pierwsze pytanie jaki producent oferuje najlepsza jakosc w stosunku do ceny i czy lepiej zalozyc amortyzatory gazowe czy amortyzatory z piana?
http://www.ironman4x4.com/html/foam_cell.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bagaznik dachowy i zderzak wykonam na miejscu. Robia to tu calkiem niezle. Najczesciej wzorujac sie na produktach ARB
Na koniec sprawa z wyciagarka, bo przydaje sie nawet na piachu czasami. Jaki model bylby odpowiedni do masy J100? Nie chce mpodelu najdrozszego, ale tez nie jakiejs taniej chinskiej podrobki.
JW
Re: Tunning J10
hej
ja polecam OME Nitrocharge sa bardzo fajne, polecam, najtańsze zapewne nie są.
Pytanie tylko czy na Twoj klimat będą optymalne, może są jakieś lepsiejsze.
co do wyciągarki to jak elektryk to pomiędzy tanim chińczykiem a Warnem ja wybrałem Escape evo12500, do turystyki powinno wystarczyć a i uciągu dość. Ograniczenie to długość liny maks 25metrów. A jak do okazjonalnego użycia to kiedyś chorowałem na coś takiego
, ale cenowo rewelacyjnie nie jest.
Paweł
ja polecam OME Nitrocharge sa bardzo fajne, polecam, najtańsze zapewne nie są.
Pytanie tylko czy na Twoj klimat będą optymalne, może są jakieś lepsiejsze.
co do wyciągarki to jak elektryk to pomiędzy tanim chińczykiem a Warnem ja wybrałem Escape evo12500, do turystyki powinno wystarczyć a i uciągu dość. Ograniczenie to długość liny maks 25metrów. A jak do okazjonalnego użycia to kiedyś chorowałem na coś takiego
, ale cenowo rewelacyjnie nie jest.
Paweł
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 23:21 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.
Powód: Poprawiłem link do YT.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Tunning J10
trzy cale to moim zdaniem w secie za dużo - zreszta wszystki lifty z jakimi sie spotkałem do J100 (ale to bylo ze dwa lata temu) dawały w przybliżeniu 2" liftu (choć to wszystko nie takie proste w przypadku tego modelu)
Re: Tunning J10
witam
Liny w wyciagarce potrzebuje zdecydowanie wiecej niz 25m. Nawet 100 nie byloby za duzo. Tu w interiorze czasami dosc daleko jest do skal, drzewek itp punktow do ktorych mozna sie podpinac.
Seburaj w czym problem w liftowaniu 100? Ja mam sprezyny z tylu, wiec zakladam, ze wystarczy poprostu je zamienic i wstawic inne amortyzatory. 3" przy 33" oponach wydaje mi sie idealne, zeby uzyskac idealne katy do jezdzenia po malych scisnietych wydmach.
Liny w wyciagarce potrzebuje zdecydowanie wiecej niz 25m. Nawet 100 nie byloby za duzo. Tu w interiorze czasami dosc daleko jest do skal, drzewek itp punktow do ktorych mozna sie podpinac.
Seburaj w czym problem w liftowaniu 100? Ja mam sprezyny z tylu, wiec zakladam, ze wystarczy poprostu je zamienic i wstawic inne amortyzatory. 3" przy 33" oponach wydaje mi sie idealne, zeby uzyskac idealne katy do jezdzenia po malych scisnietych wydmach.
Re: Tunning J10
Wiecej liny niz 30 m i tak nie zmiescisz na bebnie, normalnie wozi sie kilka tasm i szekle do spiecia.
A nie macie tam na pustynie jakiegos patentu z zakopywaniem kola, czy jakis specjalny spej a'la kotwica ?
A nie macie tam na pustynie jakiegos patentu z zakopywaniem kola, czy jakis specjalny spej a'la kotwica ?
Re: Tunning J10
Maxlux najlepiej sie wyciagac za pomoca innego auta, ale czasami jezdze sam. Co do zakopywania kotwic, kol itd. to uwazam to za lekki bezsens. Lepiej juz kopac pod autem zeby wyjechac. Szkoda energii w tym upale. Dzis przeszedlem 3 km przy 46 C i nie bylo milo ...
Re: Tunning J10
Tu masz Jurek przykład skromnego tuningu J10 - nawet szufladki na D3 i obiektywy są wewnątrz . Lift 2,5" wg opisu.
http://www.proffittscruisers.com/vehicl ... hicle.html
http://www.proffittscruisers.com/vehicl ... hicle.html
Re: Tunning J10
Większy bęben to tylko w warnie grzechotniku (50 metrów wejdzie, a można większy bęben gigglepina założyć), przy masie setki to najlepsze wyjście zresztą, tylko wyglądać będzie cokolwiek dziwnie
No i cenowo górna półka niestety. Bardzo dobrą opinię u nas ma Escape- duży wybór różnych mocy
No i cenowo górna półka niestety. Bardzo dobrą opinię u nas ma Escape- duży wybór różnych mocy
Re: Tunning J10
Pyrka dzieki za link. Przerobka mojej toyoty ma byc tylko tam gdzie to konieczne. Wiesz ze zabudowe w srodku mam idealna i najlepsza na moje warunki
Ta podniesiona 2,5" wyglada jak moja na seryjnym zawieszeniu, ale moze to byc zludzenie.
addams wielkie dzieki za cenne info. 50m liny byloby juz ok, majac tez kilka lin w zapasie jak sugerowal wczesniej maxlux.
a co z tymi amortyzatorami? gas shocks czy foam shocks?
Ta podniesiona 2,5" wyglada jak moja na seryjnym zawieszeniu, ale moze to byc zludzenie.
addams wielkie dzieki za cenne info. 50m liny byloby juz ok, majac tez kilka lin w zapasie jak sugerowal wczesniej maxlux.
a co z tymi amortyzatorami? gas shocks czy foam shocks?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning J10
W wersji arabskiej możliwe że masz okno w reduktorze na pto - sprawdź. Jak masz - to zapodajesz przystawkę, dorabiasz wałek, a windę pozyskujesz z jakiego brdm - na nią wlezie ze 100 metrów dziesiątki. Całość wyjdzie taniej niż górnopółkowe elektryki, a ciągać się można dowolnie długo.
Co do liftu - tył nie jest problemem, tylko przód. Niezależne zawieszenie nie puszcza za wiele. W Isla te auta liftuje się w zasadzie tylko na nadwoziu, zawiasu się nie rusza, a robi się to żeby wlazły duże koła. No a koła 38" dają powiększony prześwit same z siebie ...
Co do liftu - tył nie jest problemem, tylko przód. Niezależne zawieszenie nie puszcza za wiele. W Isla te auta liftuje się w zasadzie tylko na nadwoziu, zawiasu się nie rusza, a robi się to żeby wlazły duże koła. No a koła 38" dają powiększony prześwit same z siebie ...
Re: Tunning J10
Rokfor taka przerobka wyciagarki od reduktora moze przerosnac miejscowych mistrzow mechaniki, wiec bezpieczniej bedzie zalozyc elektryka na zderzak i koniec.
Co do zawiasu to ponizej jest zdjecie FZL100 w automacie na lifcie OME 2", ale na standardowych oponach 275/70/17, auto ma gorsze katy niz moja na seryjnym zawiasie i 33" oponach.
Obserwujac jazde po diunach widze, ze 3" liftu byloby idealnie?
Jaki problem przy liftowaniu robi IFS? Widze mase FJ-ot po lifcie i jakos nikt nie narzeka, tam tez jest IFS.
Co do zawiasu to ponizej jest zdjecie FZL100 w automacie na lifcie OME 2", ale na standardowych oponach 275/70/17, auto ma gorsze katy niz moja na seryjnym zawiasie i 33" oponach.
Obserwujac jazde po diunach widze, ze 3" liftu byloby idealnie?
Jaki problem przy liftowaniu robi IFS? Widze mase FJ-ot po lifcie i jakos nikt nie narzeka, tam tez jest IFS.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning J10
Taki, że z przodu to nie jest żaden lift, tylko rozregulowanie zawieszenia ...
Zawias żeby pracował poprawnie, musi mieć odpowiedni skok zarówno w górę, jak i w dół. Fabrycznie ustawia się zwykle w proporcji 2:3 - 1/3 skoku w górę, 2/3 w dół. Takie zestrojenie daje dobrą przyczepność i stabilne prowadzenie.
Można to nieco zakłócić, ale rozsądny max to odwrócenie tej proporcji, czyli zostawienie 1/3 skoku w dół. To daje w przypadku J100 jakieś 2" liftu na kole - pozwala to na wykonywanie większych "skoków" autem, ale wóz ma tendencję do tracenia przyczepności (przy odbiciu koła odrywają się od gleby, bo skok zawiasu jest za mały). Wg. moich obserwacji najlepiej (w terenie) robi zestrojenie 50:50.
Podkręcenie drążków na jeszcze wyżej powoduje że skoku w dół praktycznie nie ma - i jeździ się fatalnie.
Drugie ograniczenie to półosie - w ustawieniu fabrycznym idą możliwie płasko - oznacza to i dłuższą żywotność przegubów i osłon, i większe siły jakie są one w stanie przenieść. Przeguby są też ogranicznikiem dla dłuższych amortyzatorów - przy próbie zapodania dłuższych przegub opiera się o wahacz.
Zawias żeby pracował poprawnie, musi mieć odpowiedni skok zarówno w górę, jak i w dół. Fabrycznie ustawia się zwykle w proporcji 2:3 - 1/3 skoku w górę, 2/3 w dół. Takie zestrojenie daje dobrą przyczepność i stabilne prowadzenie.
Można to nieco zakłócić, ale rozsądny max to odwrócenie tej proporcji, czyli zostawienie 1/3 skoku w dół. To daje w przypadku J100 jakieś 2" liftu na kole - pozwala to na wykonywanie większych "skoków" autem, ale wóz ma tendencję do tracenia przyczepności (przy odbiciu koła odrywają się od gleby, bo skok zawiasu jest za mały). Wg. moich obserwacji najlepiej (w terenie) robi zestrojenie 50:50.
Podkręcenie drążków na jeszcze wyżej powoduje że skoku w dół praktycznie nie ma - i jeździ się fatalnie.
Drugie ograniczenie to półosie - w ustawieniu fabrycznym idą możliwie płasko - oznacza to i dłuższą żywotność przegubów i osłon, i większe siły jakie są one w stanie przenieść. Przeguby są też ogranicznikiem dla dłuższych amortyzatorów - przy próbie zapodania dłuższych przegub opiera się o wahacz.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Tunning J10
ano właśnie - jako rzecze rokfor, problem z liftowaniem zasadza sie właśnie na przednim zawiasie
kiedys przejechalem sie takim niebotycznie wyliftowanym terrano - generalnie taczka, przód jedzie jak na szczudłach, drążki napięte i żadnego skoku zawiasu w dół...
podliftuj sobie auto - lewarkiem - z przodu o 7,5 cm i zaobacz jakie ciekawe kąty osiąga J100 na zewnętrznych przegubach (połoś-przegub) i pomyśl, że to jeszcze musi w trakcie zawieszenia pójśc w dół, czyli jeszcze tem kąt pogłębić... (chociaż nie bardzo juz pójdzie, bo lift nie puści )
dodatkowo w J100 po lifcie (i to nawet o "tylko" 2-2,5") pojawiają się problemy z prawidłowym wyregulowaniem kąta pochylenia przednich kół nie to, żebym Cie zniechęcał - ale zobaczysz sam
kiedys przejechalem sie takim niebotycznie wyliftowanym terrano - generalnie taczka, przód jedzie jak na szczudłach, drążki napięte i żadnego skoku zawiasu w dół...
podliftuj sobie auto - lewarkiem - z przodu o 7,5 cm i zaobacz jakie ciekawe kąty osiąga J100 na zewnętrznych przegubach (połoś-przegub) i pomyśl, że to jeszcze musi w trakcie zawieszenia pójśc w dół, czyli jeszcze tem kąt pogłębić... (chociaż nie bardzo juz pójdzie, bo lift nie puści )
dodatkowo w J100 po lifcie (i to nawet o "tylko" 2-2,5") pojawiają się problemy z prawidłowym wyregulowaniem kąta pochylenia przednich kół nie to, żebym Cie zniechęcał - ale zobaczysz sam
Re: Tunning J10
No rozumiem o co chodzi. Wynika z tego, ze liftowanie takiej J8 bylo znacznie prostrze. A czy w zwiazku z tym jakis producent oferuje zestaw liftowania J10 uwzgledniajacy wszelkie nie dogodnosci zwiazane z tym nieszczesnym IFS-em?
Moze toyota ma taki lift kit?
Moze toyota ma taki lift kit?
Re: Tunning J10
Oczywiście że liftowanie auta na sztywnych mostach jest prostsze. W Europie żadne zawieszenie podnoszące auto powyżej 6 cm nie jest homologowane. Ja mam w Pajero (też niezależny zawias, także z tylu) lift dwa cale- to max na który pozwala konstrukcja- kąty zbieżności, półosi itd.
Można oczywiście podnieść auto z niezależną zawiechą wyżej, ale zrobienie tego zgodnie ze sztuką wymaga np wymiany wahaczy czy obniżenia skrzyni biegów a to już grubsze wyzwania, no i po co to robić?
A toyota nie ma lift kitów
Jurek wejdź sobie na http://sleeoffroad.com/, masz tam w zawieszeniach diff drop kit, to jedno z rozwiązań. Przedstawicielem Slee na Polskę jest obecny na forum Maciek- Koyot, na pewno pomoże.
Można oczywiście podnieść auto z niezależną zawiechą wyżej, ale zrobienie tego zgodnie ze sztuką wymaga np wymiany wahaczy czy obniżenia skrzyni biegów a to już grubsze wyzwania, no i po co to robić?
A toyota nie ma lift kitów
Jurek wejdź sobie na http://sleeoffroad.com/, masz tam w zawieszeniach diff drop kit, to jedno z rozwiązań. Przedstawicielem Slee na Polskę jest obecny na forum Maciek- Koyot, na pewno pomoże.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, 11:04 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Scaliłem posty Addamsa. Poprawiłem link.
Powód: Scaliłem posty Addamsa. Poprawiłem link.