Tunning J10
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning J10
Tak warsztatowo - pierwsze co się sprawdza to luz na łożyskach ataku. Normalnie ręką, szarpiąc góra - dół. Ma się nie dać wyczuć żadnych luzów. Potem luz międzyzębny - mając wprawę da się wyczuć przejścia pomiędzy kolejnymi mechanizmami - luz międzyzębny jest pierwszy - czyli zakres obrotu flanszy do pierwszego odczuwalnego (minimalnie) oporu. tak z 1 - 1,5 mm na obwodzie flanszy powinno być. No i hałas - dobrze poskładany dyfer jest cichuteńki. Nie ma prawa dawać żadnego dźwięku przy żadnej prędkości. Dlatemu przy składaniu kontroluje się nie tylko luz, ale i jakość zazębienia (specjalną pastą pokazującą powierzchnie współpracy zębów), bo luz można skasować dosuwając talerz przekładni, ale to nie oznacza że przekładnia będzie prawidłowo ustawiona ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning J10
Jurek - kiedyś Cię pytałem i HZJ105 - bo z EPC mi wychodziło że maja mieć lekką skrzynię (R151F). Sprawdziłeś organoleptycznie - te jeżdżące po Omanie maja skrzykni H. Ja słyszałem też o grubszych tylnych mostach (grubsze rury), może i przednie dyfry na ten rynek szły większe ...
Re: Tunning J10
Dokładnie. Przesuwając wałek atakujący zmieniamy ślad zazębienia. Przesuwając mechanizm na łożyskach ustalamy luz. Musi jedno i drugie być prawidłowo ustawione. Istotne jest to iż jeśli taki talerz pracował dłuższy czas na nieprawidłowym ustawieniu powrót do poprawnego śladu czy luzu może nie usunąć przykrych dźwięków. Wyrabiają się wtedy powierzchnie zębów pod nieprawidłowymi kątami. No i dokręcanie łożysk odbywa się za pomocą sił wstępnych i końcowych z kluczem dynamometrycznym w ręku. Nic na pałę i na siłę. Tuleja rozprężna jest jednorazowa.
Re: Tunning J10
A mozna jakos to sprawdzic czy na rynek BW dawali inne mechanizmy roznicowe?Rokfor32 pisze:Jurek - kiedyś Cię pytałem i HZJ105 - bo z EPC mi wychodziło że maja mieć lekką skrzynię (R151F). Sprawdziłeś organoleptycznie - te jeżdżące po Omanie maja skrzykni H. Ja słyszałem też o grubszych tylnych mostach (grubsze rury), może i przednie dyfry na ten rynek szły większe ...
Faktem jest, ze Skrzynie R widzialem tylko w J9, J12 oraz J15, te ostatnie glownie ze slabszym silnikiem 2,7. Wszytskie duze manualne toyoty LC z silnikami powyzej 4 litry maja skrzynie H.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning J10
Wiesz, jak bym miał taki dyfer w ręcach, to bym mógł powiedzieć czy to to samo co europejskie. Ale na podstawie obrazka to ciężko ...
Kylon - ja się coraz bardziej skłaniam do niestosowania tulei rozprężnych - a zakładania tulei stałych z kalibracją podkładkami. Jest to bardziej upierdliwe, ale przynajmniej można atak solidnie dokręcić, bez obawy luzowania się flanszy (jak za słabo) - i zniszczenia łożysk (jak za mocno). Poz tym ta tuleja rozprężna lubi się "dognieść" przy silnych obciążeniach, i wtedy całe ustawiane bierze w łeb. W Isla poluzowane flansze (właśnie przez dogniecenie się tulei) często się zdarzały.
Kylon - ja się coraz bardziej skłaniam do niestosowania tulei rozprężnych - a zakładania tulei stałych z kalibracją podkładkami. Jest to bardziej upierdliwe, ale przynajmniej można atak solidnie dokręcić, bez obawy luzowania się flanszy (jak za słabo) - i zniszczenia łożysk (jak za mocno). Poz tym ta tuleja rozprężna lubi się "dognieść" przy silnych obciążeniach, i wtedy całe ustawiane bierze w łeb. W Isla poluzowane flansze (właśnie przez dogniecenie się tulei) często się zdarzały.
Re: Tunning J10
Kiedyś owszem były podkładki a brak wyszkolenia kadry mechaników w Aso spowodował ułatwienie pracy. Jak dobrze się to zrobi to nie ma problemów. Tylko tak jak wspominałem trzeba mieć pojęcie klucz dynamometryczny a nie rurę do dokręcania łożysk.
Re: Tunning J10
HZJ105L-GCMNSV 2003 rok GCC Spec ma skrzynie R151FJerzy23 pisze:A mozna jakos to sprawdzic czy na rynek BW dawali inne mechanizmy roznicowe?Rokfor32 pisze:Jurek - kiedyś Cię pytałem i HZJ105 - bo z EPC mi wychodziło że maja mieć lekką skrzynię (R151F). Sprawdziłeś organoleptycznie - te jeżdżące po Omanie maja skrzykni H. Ja słyszałem też o grubszych tylnych mostach (grubsze rury), może i przednie dyfry na ten rynek szły większe ...
Faktem jest, ze Skrzynie R widzialem tylko w J9, J12 oraz J15, te ostatnie glownie ze slabszym silnikiem 2,7. Wszytskie duze manualne toyoty LC z silnikami powyzej 4 litry maja skrzynie H.
Jerzy poszukaj sobie FZJ105 a sprzedaj FZJ100 i będziesz miał święty spokój z liftem zawiasu.
Re: Tunning J10
Kamil tos jakas perelke wynalazl,bo jeszcze kilka HZJ105L tu jezdzi i jak zagladam w specyfikacje to zawsze H150F wsrodku
FZJ105L to rodzynek tutaj, wiec predzej i taniej bedzie wyliftowac moja FZJ100 niz szukac beznyzny ze sztywnym mostem z przodu
FZJ105L to rodzynek tutaj, wiec predzej i taniej bedzie wyliftowac moja FZJ100 niz szukac beznyzny ze sztywnym mostem z przodu
Re: Tunning J10
Jerzy, twoje auto przejechało 300 tys. a Ty dopiero teraz oleje wymieniasz
Jeśli mogę doradzić to zapomnij o dużym lifcie, zapodaj 1.5" max i wtedy nie potrzebne żadne obniżanie dyferencjałów. Daj twarde sprężyny, drążki i amorki, polecam Dobinsona. Jak chcesz wydać więcej kaski na amorki to Piggyback ze wspomnianej sleeoffroad lub jakieś inne z zewnętrznym zbiornikiem - znacznie lepsze chłodzenie w gorących warunkach. Na marginesie możesz na Sleeoffroad poczytać o przeróbkach setek na sztywną oś - zrobili już dwa takie. Moim zdaniem to zbędne w Twoim przypadku jak i tak nie lubisz jeździć za dużo po górach. 100tka jest i tak świetna bez tego wszystkiego. Ewentualnie włóż górne wahacze od TotalChaos.
Na twoim miejscu uzbroiłbym autko w jakieś osłony od spodu i wtedy nie będziesz się przejmował wyjazdami z Wadi, a i tak żaden lift nie pomoże Ci w znaczący sposób przy przejazdach przez wydmy. Będziesz miał osłony i stalowy zderzak to będziesz śmielej naciskał gaz i to pomoże bardziej moim zdaniem, a twarde drążki przyjmą ewentualny upadek po skoku
Wyciągarki bym nie polecał bo raczej słabo przydatna w piasku a bardzo dociąża przód. Chyba lepiej porządne trapy, polecam te, akurat chłopaki robią nowe zamówienie w Dubaju.
Powodzenia!
Jeśli mogę doradzić to zapomnij o dużym lifcie, zapodaj 1.5" max i wtedy nie potrzebne żadne obniżanie dyferencjałów. Daj twarde sprężyny, drążki i amorki, polecam Dobinsona. Jak chcesz wydać więcej kaski na amorki to Piggyback ze wspomnianej sleeoffroad lub jakieś inne z zewnętrznym zbiornikiem - znacznie lepsze chłodzenie w gorących warunkach. Na marginesie możesz na Sleeoffroad poczytać o przeróbkach setek na sztywną oś - zrobili już dwa takie. Moim zdaniem to zbędne w Twoim przypadku jak i tak nie lubisz jeździć za dużo po górach. 100tka jest i tak świetna bez tego wszystkiego. Ewentualnie włóż górne wahacze od TotalChaos.
Na twoim miejscu uzbroiłbym autko w jakieś osłony od spodu i wtedy nie będziesz się przejmował wyjazdami z Wadi, a i tak żaden lift nie pomoże Ci w znaczący sposób przy przejazdach przez wydmy. Będziesz miał osłony i stalowy zderzak to będziesz śmielej naciskał gaz i to pomoże bardziej moim zdaniem, a twarde drążki przyjmą ewentualny upadek po skoku
Wyciągarki bym nie polecał bo raczej słabo przydatna w piasku a bardzo dociąża przód. Chyba lepiej porządne trapy, polecam te, akurat chłopaki robią nowe zamówienie w Dubaju.
Powodzenia!
Re: Tunning J10
Jerzy, czy ta skrzynia H150F to jest odczyt z tabliczki znamionowej czy wzrokowa obserwacja
Miałem styczność z kilkoma HZJ105 i zawsze siedziała tam skrzynia R151F
Zmyłka może polegać na tym ,że FZJ105 ma skrzynię H , a HZJ105 ma skrzynię R, ale nigdy nie znalazłem specyfikacji żeby była skrzynia H połączona z dieslem w 105
Ale ja się nie znam....
Miałem styczność z kilkoma HZJ105 i zawsze siedziała tam skrzynia R151F
Zmyłka może polegać na tym ,że FZJ105 ma skrzynię H , a HZJ105 ma skrzynię R, ale nigdy nie znalazłem specyfikacji żeby była skrzynia H połączona z dieslem w 105
Ale ja się nie znam....
Re: Tunning J10
A to prawda! Na wydmach lift, nawet spory nie pomaga zawiele, a moze nawet przeszkdzac poprzez podniesiony srodek ciezkosci. Co do wyciagarki to juz niedokonca, przydaje sie czasami i to bardzo. Na tym zdjeciu ponizej wyciagal mnie kolega, ale jak bylbym sam to obok bylo drzewo do ktorego bym sie podpial. Trapy mam i faktycznie przydaja sie czasemczakolo pisze:...
Na twoim miejscu uzbroiłbym autko w jakieś osłony od spodu i wtedy nie będziesz się przejmował wyjazdami z Wadi, a i tak żaden lift nie pomoże Ci w znaczący sposób przy przejazdach przez wydmy. ...
Wyciągarki bym nie polecał bo raczej słabo przydatna w piasku a bardzo dociąża przód. ..
Powodzenia!
Kameleon. Mam na mysli odczyt z tabliczki znamionowej, ktora w przypadku HZJ105L jest widoczna po otwarciu drzwi od strony kierowcy. HZJ105L jakie widuje w Omanie, sa w dwoch skrajnie roznych typach. Pierwszy bardzo rzadki to auta wygladajace jak full wersje V8 albo nawet LX470. Druga znacznie czestrza to robocza prosta wersja podobna do mojej J100 i tam jest skrzynia H. ale popatrze jeszcze przy okazji wizyty w serwisie.
Re: Tunning J10
Jerzy, jak się trafi taka HZJ 105 ze skrzynią H to koniecznie zrób zdjęcie tabliczki znamionowej bo potem po vinie i po innych oznaczeniach dojdziemy do tego co to za cudak.