Może po krótkie opisze przypadłość.
Moja UZJ 100 została odstawiona do warsztatu, gdzie to miała przejść przegląd, oraz drobne zabiegi standardowe, typu przesmarowanie krzyżaków, sprawdzenie płynów i ogólnej sprawności technicznej.
Po paru godzinach otrzymałem telefon, że zostały zlokalizowane lekkie luzy na piastach, dobrze było by wiec wymienić smar i zlikwidować luz.
Oczywiście zgodziłem się, jedna strona poszła bez niespodzianek, przy drugiej zaś otrzymałem kolejny telefon, że pojawił problem. Panowie z warsztatu oświadczyli, że po rozebraniu piasty okazało się, że trzpień na który nachodzi piasta wraz z łożyskami oraz dwoma nakrętkami którymi kasuje się luz, został przez kogoś przy poprzednim składaniu skręcony w sposób siłowy, co doprowadziło do zniszczenia gwintu.
Na obecną chwilę gwint ten po złożeniu nie da pewności, że koło podczas większych obciążeń nie wyjedzie z auta, ze znanych i obdzwonionych zakładów ślusarskich nie ma też takowego który jest w stanie przetoczyć ten gwint, gdyż gabaryty całej zwrotnicy uniemożliwiają zamontowanie jej w normalnej maszynie tokarskiej.
Pozostaje zakup jakiejś używanej zwrotnicy co jest kolejną niewiadomą, gdzyż zakupiona może okazać nap. zbyt wyeksploataowana - zniszczone slizgi łożyszk, czy nap krzywa.
Czy ktoś spotkał się już z takim problemem, ewentualnie jak sobie z tym radził, lub może podpowiedzieć coś w temacie, czy może ktoś ma i mógł by poratować pewnymi częściami w postaci lewej zwrotnicy ?
Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc
Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów
Zwrotnica lewa do J10
Moderator: luk4s7
Re: Zwrotnica lewa do J10
Gwint na czopie piasty jest faktycznie delikatny. Jego rzeźbienie może faktycznie zakończyć się utratą koła w czasie jazdy.
Musisz sobie kupić używkę w dobrym stanie albo nówkę. Wygląda to tak i niestety w ASO kosztuje kole 3 tyś PLN. Tak więc pozostaje Ci tylko używka jeśli faktycznie gdzieś namierzysz. W przypadku używki warto sprawdzić stan uszczelniaczy, stan czopa piasty i wspomniany przez Ciebie gwint oraz najważniejsze czy nie jest krzywa po jakimś dzwonie. Nie pytaj mnie o lewą bo w takiej cenie mam tylko prawą
http://www.wyprawa4x4.pl/info/zwrotnica ... -5122.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Musisz sobie kupić używkę w dobrym stanie albo nówkę. Wygląda to tak i niestety w ASO kosztuje kole 3 tyś PLN. Tak więc pozostaje Ci tylko używka jeśli faktycznie gdzieś namierzysz. W przypadku używki warto sprawdzić stan uszczelniaczy, stan czopa piasty i wspomniany przez Ciebie gwint oraz najważniejsze czy nie jest krzywa po jakimś dzwonie. Nie pytaj mnie o lewą bo w takiej cenie mam tylko prawą
http://www.wyprawa4x4.pl/info/zwrotnica ... -5122.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zwrotnica lewa do J10
Kylonw tym linku jest informacja, ze zwrotnica pasuje do modeli od 98do 05. Co zmienilo sie pozniej?
Re: Zwrotnica lewa do J10
A nie wiem. Napisałem tak bo taki miałem jej opis. trzeba by sprawdzić dokładnie po VIN-ie
Re: Zwrotnica lewa do J10
Dzięki za wszelkie podpowiedzi, wrzucę po wszystkim info jak się sprawa zakończyła.