Twardość zawieszenia

Moderator: luk4s7

Bartek_Opole
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
Auto: HDJ100
Kontakt:

Twardość zawieszenia

Post autor: Bartek_Opole »

Cześć,

od jakiegoś czasu mam bardzo twarde zawieszenie. Zmiana położenia regulatora między sport-comfort nic nie zmienia. Zawieszenie bez problemu się podnosi i opuszcza. Chodzi o samą twardość. Ma ktoś jakiś pomysł o co kaman ?

pozdrawiam,
Bartek

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Twardość zawieszenia

Post autor: lucjan »

Ja wogóle odczuwam jakąkolwiek różnicę jedynie w skrajnych położeniach regulatora :mrgreen:

Bartek_Opole
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Twardość zawieszenia

Post autor: Bartek_Opole »

no fakt. też nie pamiętam, żeby różnice była duże na tym regulatorze. Ale jednak teraz to mam istny hardcore. Twarde jak cholera to zawieszenie. O co kaman ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Twardość zawieszenia

Post autor: seburaj »

o to kaman, ze czas je albo wypruc albo wyremontować - z tym, że ta druga opcja bedzie bardziej bolesna finansowo :mrgreen:

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Twardość zawieszenia

Post autor: igor »

I taka sama twardość jest na wszystkich położeniach?
Faktycznie ciekawe. Trzeba sprawdzić czy jakiś kod błędu nie występuje.

Ja miałem taki efekt gdy poszedł czujnik wysokości zawieszenia.
No ale wtedy istotnie dopompowało mi przód. Regulacja wysokości nie działała.

Różnica istnieje w tych ustawieniach - ja wyczuwam różne przełączenia.
Najczęściej po mieście jeżdżę na ustawieniu pomiędzy standard a sport.
W terenie powolna jazda - ustawiam na komfort.
Być może nie odczuwacie różnicy z powodu dużych opon i małego ciśnienia w oponach.

Bartek_Opole
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Twardość zawieszenia

Post autor: Bartek_Opole »

Seburaj, mam jednak nadzieję że to jakiś czujnik padł...
Przy okazji czy mógłbyś mnie oświecić ile +/- trzeba położyć na stole, żeby wymienić całe zawieszenie ? opcja ekono.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Twardość zawieszenia

Post autor: seburaj »

potrzebujesz 4 amortyzatory, dwa drążki skrętne (tu wyboru nie ma, raczej tylko OME) i dwie sprezyny (tutaj troche wyboru jest) - poszukaj po necie cen detalicznych, przyłoż sie trochę :lol:

do tego demontaz hydrauliki (samodzielnie lub według cen lokalnych warsztatow) i montaz nowego zestawu (tak samo)

dodatkowym bonusem bedzie to, ze czesc hydrauliki (amortyzatory i czujniki wysokosci) sprzedaz na pniu - pod warunkiem, ze nie bedziesz chcial za to takich poj.ebanych cen jak handlarze wystawiajacy na pewnym znanym portalu aukcyjnym... zwroci Ci sie w ten sposob czesc kosztow nowego zawieszenia :wink:

na koniec pozostaje już tylko wisienka na torcie - wyjac jeden z dwoch bezpiecznikow AHC celem wygaszenia obrazka samochodu i kontrolek zawieszenia na tablicy przyrządów pokładowych... to na pewno dasz radę samodzielnie :mrgreen:

ODPOWIEDZ