Cześć,
od jakiegoś czasu mam bardzo twarde zawieszenie. Zmiana położenia regulatora między sport-comfort nic nie zmienia. Zawieszenie bez problemu się podnosi i opuszcza. Chodzi o samą twardość. Ma ktoś jakiś pomysł o co kaman ?
pozdrawiam,
Bartek
Twardość zawieszenia
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
- Auto: HDJ100
- Kontakt:
Re: Twardość zawieszenia
Ja wogóle odczuwam jakąkolwiek różnicę jedynie w skrajnych położeniach regulatora
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
- Auto: HDJ100
- Kontakt:
Re: Twardość zawieszenia
no fakt. też nie pamiętam, żeby różnice była duże na tym regulatorze. Ale jednak teraz to mam istny hardcore. Twarde jak cholera to zawieszenie. O co kaman ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Twardość zawieszenia
o to kaman, ze czas je albo wypruc albo wyremontować - z tym, że ta druga opcja bedzie bardziej bolesna finansowo
Re: Twardość zawieszenia
I taka sama twardość jest na wszystkich położeniach?
Faktycznie ciekawe. Trzeba sprawdzić czy jakiś kod błędu nie występuje.
Ja miałem taki efekt gdy poszedł czujnik wysokości zawieszenia.
No ale wtedy istotnie dopompowało mi przód. Regulacja wysokości nie działała.
Różnica istnieje w tych ustawieniach - ja wyczuwam różne przełączenia.
Najczęściej po mieście jeżdżę na ustawieniu pomiędzy standard a sport.
W terenie powolna jazda - ustawiam na komfort.
Być może nie odczuwacie różnicy z powodu dużych opon i małego ciśnienia w oponach.
Faktycznie ciekawe. Trzeba sprawdzić czy jakiś kod błędu nie występuje.
Ja miałem taki efekt gdy poszedł czujnik wysokości zawieszenia.
No ale wtedy istotnie dopompowało mi przód. Regulacja wysokości nie działała.
Różnica istnieje w tych ustawieniach - ja wyczuwam różne przełączenia.
Najczęściej po mieście jeżdżę na ustawieniu pomiędzy standard a sport.
W terenie powolna jazda - ustawiam na komfort.
Być może nie odczuwacie różnicy z powodu dużych opon i małego ciśnienia w oponach.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
- Auto: HDJ100
- Kontakt:
Re: Twardość zawieszenia
Seburaj, mam jednak nadzieję że to jakiś czujnik padł...
Przy okazji czy mógłbyś mnie oświecić ile +/- trzeba położyć na stole, żeby wymienić całe zawieszenie ? opcja ekono.
Przy okazji czy mógłbyś mnie oświecić ile +/- trzeba położyć na stole, żeby wymienić całe zawieszenie ? opcja ekono.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Twardość zawieszenia
potrzebujesz 4 amortyzatory, dwa drążki skrętne (tu wyboru nie ma, raczej tylko OME) i dwie sprezyny (tutaj troche wyboru jest) - poszukaj po necie cen detalicznych, przyłoż sie trochę
do tego demontaz hydrauliki (samodzielnie lub według cen lokalnych warsztatow) i montaz nowego zestawu (tak samo)
dodatkowym bonusem bedzie to, ze czesc hydrauliki (amortyzatory i czujniki wysokosci) sprzedaz na pniu - pod warunkiem, ze nie bedziesz chcial za to takich poj.ebanych cen jak handlarze wystawiajacy na pewnym znanym portalu aukcyjnym... zwroci Ci sie w ten sposob czesc kosztow nowego zawieszenia
na koniec pozostaje już tylko wisienka na torcie - wyjac jeden z dwoch bezpiecznikow AHC celem wygaszenia obrazka samochodu i kontrolek zawieszenia na tablicy przyrządów pokładowych... to na pewno dasz radę samodzielnie
do tego demontaz hydrauliki (samodzielnie lub według cen lokalnych warsztatow) i montaz nowego zestawu (tak samo)
dodatkowym bonusem bedzie to, ze czesc hydrauliki (amortyzatory i czujniki wysokosci) sprzedaz na pniu - pod warunkiem, ze nie bedziesz chcial za to takich poj.ebanych cen jak handlarze wystawiajacy na pewnym znanym portalu aukcyjnym... zwroci Ci sie w ten sposob czesc kosztow nowego zawieszenia
na koniec pozostaje już tylko wisienka na torcie - wyjac jeden z dwoch bezpiecznikow AHC celem wygaszenia obrazka samochodu i kontrolek zawieszenia na tablicy przyrządów pokładowych... to na pewno dasz radę samodzielnie