Czy ktos ma j105?
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy ktos ma j105?
"jakas twoja zmota" zabrzmiało umiarkowanie uprzejmie
widziałeś już jakąś Moją zmotę ?
widziałeś już jakąś Moją zmotę ?
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: Czy ktos ma j105?
Z przyjemnocią zamienił bym 80 na 100 z mostami z GR. wykonaną w odpowiednij kulturze technicznej. Może Bigu by coś zadziałał.... Atak na poważnie w Bielsku jeździ długie terrano II przerobiona na mosty od parcha i podobno dobrze się sprawdza, z wyglądu super.
Re: Czy ktos ma j105?
widzialem to auto na wilczych echac. szalu nie ma
wasciciel udziela sie na forum rajdow
co do takiej przekladki to z calym szacunkiem nie po to kupuje sie toyote zeby robic z tego zmote.
Nawet najfajniej i z ogromna kultura techniczna zrobiona przerobka to zawsze zmota.
zrobic mozna wszystko ...tylko po co ? czy 100 na mostach parcha ( z ciulatym przeswitem) na 35 calach dojedzie w terenie dalej jak zwykla? moze zakopie sie5 metrow dalej. Nie jest to warte kilkunastu /dziesieciu tysiecy wpakowanych w ta przerobke.
wasciciel udziela sie na forum rajdow
co do takiej przekladki to z calym szacunkiem nie po to kupuje sie toyote zeby robic z tego zmote.
Nawet najfajniej i z ogromna kultura techniczna zrobiona przerobka to zawsze zmota.
zrobic mozna wszystko ...tylko po co ? czy 100 na mostach parcha ( z ciulatym przeswitem) na 35 calach dojedzie w terenie dalej jak zwykla? moze zakopie sie5 metrow dalej. Nie jest to warte kilkunastu /dziesieciu tysiecy wpakowanych w ta przerobke.
Re: Czy ktos ma j105?
Dobrze waść prawisz.
Żadna przeróbka IFS setki nie uzdrowi, dalej będzie ciężkim klocem z namiastką diesla, nieruchawą w terenie, co widać na zlotach i rajdach -obiekt śmiechu dla samurajów.
Jest świetną, przestronną wyprawówką z bardzo wysokiej półki, a do tego niekonieczny jest SAS.
Ulokowanie środków na przebudowę w zakup innego auta, sprawniejszego, mocniejszego i bardziej ekonomicznego jest rozsądnym wyborem.
Żadna przeróbka IFS setki nie uzdrowi, dalej będzie ciężkim klocem z namiastką diesla, nieruchawą w terenie, co widać na zlotach i rajdach -obiekt śmiechu dla samurajów.
Jest świetną, przestronną wyprawówką z bardzo wysokiej półki, a do tego niekonieczny jest SAS.
Ulokowanie środków na przebudowę w zakup innego auta, sprawniejszego, mocniejszego i bardziej ekonomicznego jest rozsądnym wyborem.
Re: Czy ktos ma j105?
Dzisiejszy Off Road nie ma juz z tą nazwą nic współnego . no moze jakies wyprawylech pisze:Dobrze waść prawisz.
Żadna przeróbka IFS setki nie uzdrowi, dalej będzie ciężkim klocem z namiastką diesla, nieruchawą w terenie, co widać na zlotach i rajdach -obiekt śmiechu dla samurajów.
Jest świetną, przestronną wyprawówką z bardzo wysokiej półki, a do tego niekonieczny jest SAS.
Ulokowanie środków na przebudowę w zakup innego auta, sprawniejszego, mocniejszego i bardziej ekonomicznego jest rozsądnym wyborem.
reszta to rajd wyciągarek, stosowanie zwolnic , coraz to lzejszych zmot z amortyzatorami po 10 klocków od sztuki
kazde auto ma swoje przeznaczenie i jak z samuraja nigdy nie będzie sam wyprawowego ,tak z 100 czy Parcha samochodu do extremu .Wszystko ma swoje granice ,tylko nie ludzka fantazja połączona z kasiorą
Re: Czy ktos ma j105?
tutaj okrutnie się mylisz, spróbuj przejechać na tym oryginalnym zawiasie z setki rajd typu Drezno Wrocław, w trzecim, maksymalnie czwartym dniu zostaną z niego zgliszcza, ten zawias jest fajny gdy używamy auta jako dupowozuJerzy23 pisze:seburaj dam sie zalozyc, ze seryjne niezalezne zawieszenie w 100 jest bardziej niezawodne niz jakas twoja zmota na mostach z parcha
natomiast mamy w rajdówce mosty właśnie z parcha, mądrze i dobrze założone, po całym D-W nie było żadnego problemu, to dobre mosty i mocna konstrukcja
Re: Czy ktos ma j105?
twierdzisz że 1HD-FTE to namiastka Diesla ?lech pisze: dalej będzie ciężkim klocem z namiastką diesla
dobre
Re: Czy ktos ma j105?
Ciezko mi cokolwiek powiedziec, bo 105 widzialem tylko na zdjeciach Wiem tylko, ze wolnoobrotowe, slamazarne klekoty wcale mi nie przeszkadzaja. Jezdze dostojnie Prowadzilem rozne stare diesle i bylo OK. Mam tez naturalna sklonnosc do pakowania sie osobowka tam, skad potem trzeba mnie targac ciagnikiem, wiec bezpieczneij bedzie dla mnie przesiasc sie na auto terenoweCooder pisze:Po prostu automatycznie założyłem, że jak ktoś się interesuje 105-ką, to szuka klasycznej wyprawówki. 105-ka jako zwykły dupowóz, kombi rodzinne, terenówka do wszystkiego, to przerost formy nad treścią, bo wszystkie zalety tego auta w codziennej eksploatacji (głównie na asfaltach) będą zbytkiem, albo będą przeszkadzać - jak np. wolnossąca, "dostojnie" przyspieszająca jednostka napędowa. Wtedy faktycznie lepszym wyborem będzie 100, a przy mniejszym budżecie 95.
A poza tym, to czy Was nie przeraza stopien nabicia elektronika wspolczesnych aut? Mnie korci, zeby znalezc sobie cos mozliwie czysto mechanicznego, trwalego, moze nawet nieco czolgowatego, ale na lata.
Re: Czy ktos ma j105?
Patry...ogarnij się, mamy 2010 rok.Patry pisze:twierdzisz że 1HD-FTE to namiastka Diesla ?lech pisze: dalej będzie ciężkim klocem z namiastką diesla
dobre
Współczesne diesle w tej pojemności maja ponad 300 KM i moment o połowę wiekszy. I katapultują wręcz auta do setki nie żłopiąc przy tym więcej niż 1HD-FTE.
BTW.Na jednym ze zlotów ostro wypasiona setka nie zaliczyła żadnej z trzech prób, przez które przeleciała stawka 50 aut. Przypomniało mi się Francka: najbardziej przereklamowany niejazd świata...czy jakoś tak...
Ale zawsze powtarzam: jak ktoś lubi - jego rzecz.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy ktos ma j105?
hdfte to akurat bardzo przyzwoity agregat, i co z tego, ze obecnie wyciaga sie z takich pojemnosci tysiąc koni ??
ani to nie bedzie żywotne, ani odporne na traktowanie i paliwo...
do silnika i skrzyni nic nie mam, wręcz przeciwnie
do reduktora z różnicówką juz więcej
ciekawe, czy moznaby założyć reduktor nie-permanent, np. od hzj 80
w całej potencjalnej przeróbce nie chodzi o to, aby z tego auta (mówimy o hdj-100) zrobic auto do mega offroadu !!
chodzi wyłacznie o poprawienie trwałości i niezawodnosci układu napędowego, lekko - oględnie mówiąc - zjebanego...
polowa całego tego posranego efektu wagonowego generuje sie właśnie na czterech przegubach i zabierakach przedniego napędu, dodatkowo żywotność i możliwości przednich wahaczy są - również oględnie - takie sobie
ja na przykład na nowych przegubach zewnetrznych (maja moze ze 12 tys przebiegu, fakt, że chińskie) mam jakieś dziwne terkotanie przy skręcie w lewo (i tylko w lewo) i to nawet nie przy skręcie na maksa dzwiek jest wprawdzie taki malo klasyczny - bo brzmi jak obcieranie kloców mt-ka o krawędź nadkola - ale inne wszystko wskazuje raczej na przegub, bo obcierac sie przy rozmiarze 285/75 tam nie ma co...
skojarzenie budy i silnika j100 z mostami patrolowymi dałoby całkiem interesujący mezalians, łaczący zalety tych dwóch konstrukcji - ortodoksem jak Drako nie jestem i taki mezalins mnie akurat nie przeraża
ani to nie bedzie żywotne, ani odporne na traktowanie i paliwo...
do silnika i skrzyni nic nie mam, wręcz przeciwnie
do reduktora z różnicówką juz więcej
ciekawe, czy moznaby założyć reduktor nie-permanent, np. od hzj 80
w całej potencjalnej przeróbce nie chodzi o to, aby z tego auta (mówimy o hdj-100) zrobic auto do mega offroadu !!
chodzi wyłacznie o poprawienie trwałości i niezawodnosci układu napędowego, lekko - oględnie mówiąc - zjebanego...
polowa całego tego posranego efektu wagonowego generuje sie właśnie na czterech przegubach i zabierakach przedniego napędu, dodatkowo żywotność i możliwości przednich wahaczy są - również oględnie - takie sobie
ja na przykład na nowych przegubach zewnetrznych (maja moze ze 12 tys przebiegu, fakt, że chińskie) mam jakieś dziwne terkotanie przy skręcie w lewo (i tylko w lewo) i to nawet nie przy skręcie na maksa dzwiek jest wprawdzie taki malo klasyczny - bo brzmi jak obcieranie kloców mt-ka o krawędź nadkola - ale inne wszystko wskazuje raczej na przegub, bo obcierac sie przy rozmiarze 285/75 tam nie ma co...
skojarzenie budy i silnika j100 z mostami patrolowymi dałoby całkiem interesujący mezalians, łaczący zalety tych dwóch konstrukcji - ortodoksem jak Drako nie jestem i taki mezalins mnie akurat nie przeraża
Re: Czy ktos ma j105?
Bez problemu można przełożyć reduktor HF1A part time.seburaj pisze: ciekawe, czy moznaby założyć reduktor nie-permanent, np. od hzj 80
W miejsce zabieraków półosi zamontować ręczne sprzęgiełka i cały przód jest odciążony.
W mojej HZJ80 postąpiłem odwrotnie i zafundowałem sobie FULL TIME 4WD z reduktorem HF2AV wisco i ręczną blokadą centralnego dyferencjału na 4H i 4L
Re: Czy ktos ma j105?
jedna 100-tka aż się prosi o mosty z patrola, kto wie może za rok
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy ktos ma j105?
po co czekać
podejmiesz się wyzwania ??
podejmiesz się wyzwania ??
Re: Czy ktos ma j105?
to żadne wyzwanie tylko skąd brać ten czasseburaj pisze:po co czekać
podejmiesz się wyzwania ??
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy ktos ma j105?
no brak czasu to jeden z elementow wyzwania