Czy ktos ma j105?

Moderator: luk4s7

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: Jerzy23 »

macieqsz pisze:
lech pisze:
macieqsz pisze:A robili setki z dieslem nieuturbionym?
3-tonowego mastodonta napędzać 100 KM silniczkiem? :mrgreen:
Boszzz... :roll:
To ma jeździć, a nie zdychać pod byle górką.
Wersje najubozsze tez waza pod 3 tony? Cholera, zeby tesciowa przewiezc bede musial robic nowa kategorie?

A powaznie, to z manualna skrzynia i bez pierdol w stylu automatycznej klimatyzacji, telewizji, nawigacji i pneumatyki itp., itd. ten potwor wazy chyba troche mniej?

No i przeciez 105 nie jest chyba duzo lzejsza, a bywa w wersji "bez turba"...

w 105 niema zadnej pnelmatyki! To poziom LC80 ! Nie wazy jakos wiele i 130 konny nieuturbiony diesel wystarczyy. W hZJ105 jak i w HZJ80 jest skrzynia H150F z nizszzymi przelozeniami pierwszego i drugiego biegu. Na pustynii HZJ80 spisuje sie dzielnie co sprawdzilem empirycznie...

zaden LC nie wazy 3 ton!!!

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: macieqsz »

Jerzy23 pisze: w 105 niema zadnej pnelmatyki!
Ja mialem setke na mysli.

lech
Posty: 222
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:46

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: lech »

Wujek G mówi, że nawet więcej... :mrgreen:

http://www.brian894x4.com/LC100specs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A czym jest te mikre 96 kW zaprzęgnięte do bunkra 3t z 3,5 t na haku w normalnym ruchu? Zagrożeniem i zródłem korków szanowny panie. Ale skoro ktoś lubi...jego sprawa. :wink:

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: macieqsz »

lech pisze:Wujek G mówi, że nawet więcej... :mrgreen:

http://www.brian894x4.com/LC100specs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A czym jest te mikre 96 kW zaprzęgnięte do bunkra 3t z 3,5 t na haku w normalnym ruchu? Zagrożeniem i zródłem korków szanowny panie. Ale skoro ktoś lubi...jego sprawa. :wink:
Koni malo, ale za to Nm sporo :)

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: macieqsz »

lech pisze:Wujek G mówi, że nawet więcej... :mrgreen:

http://www.brian894x4.com/LC100specs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
To jest zbiorcza tabela dla 100 i 105, tak? Bo opisuja tam np. jakas wersje STD ze sztywna osia przednia, dolaczanym napedem na przod itp... Czy to jedna z wersji zwyklej "setki"?

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: Cooder »

macieqsz pisze:No, mnie moze tez :) Mam nadzieje, ze przed wyczerpaniem sie swiatowych zasobow ropy :)

Poki co, trzeba patrzec realnie i zdecydowac sie na 80, 95 albo 100...
95 trochę nie pasuje do tego zestawu. Nic nie mam do tego auta, chodzi mi tylko o ilość miejsca wewnątrz. Spania dla 2 osób tam raczej się nie zrobi (jeśli to ma być wyprawówka).

Jest jeszcze inna opcja. Kupno i remont jakiejś ładnej HJ-61 :wink: Znajdź jakiś fajny egzemplarz (a najlepiej 2 :lol: ), wyremontuj gruntownie i będziesz miał proste i wytrzymałe auto wyprawowe za znacznie niższe pieniądze niż np. 105.

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: macieqsz »

Cooder pisze:
macieqsz pisze:No, mnie moze tez :) Mam nadzieje, ze przed wyczerpaniem sie swiatowych zasobow ropy :)

Poki co, trzeba patrzec realnie i zdecydowac sie na 80, 95 albo 100...
95 trochę nie pasuje do tego zestawu. Nic nie mam do tego auta, chodzi mi tylko o ilość miejsca wewnątrz. Spania dla 2 osób tam raczej się nie zrobi (jeśli to ma być wyprawówka)
To i tak raczej odpada, bo mnie jest wiecej niz 2 sztuki :)

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: Cooder »

macieqsz pisze:
Cooder pisze:
macieqsz pisze:No, mnie moze tez :) Mam nadzieje, ze przed wyczerpaniem sie swiatowych zasobow ropy :)

Poki co, trzeba patrzec realnie i zdecydowac sie na 80, 95 albo 100...
95 trochę nie pasuje do tego zestawu. Nic nie mam do tego auta, chodzi mi tylko o ilość miejsca wewnątrz. Spania dla 2 osób tam raczej się nie zrobi (jeśli to ma być wyprawówka)
To i tak raczej odpada, bo mnie jest wiecej niz 2 sztuki :)
Mnie też jest więcej (4), ale nie zawsze wszystkie sztuki jeżdżą :-) Zabudowa jest pomyślana tak, że auto może być 4-5 osobowym kombi rodzinnym (+ przyczepka na urlop w komplecie), a po kilku prostych czynnościach jest wyprawówką na 2 osoby - z zabudową, spaniem, lodówką etc.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: seburaj »

Krzysztof pisze:A jak by wziąść europejską 100 wytargać orginalny zawias i wstawić mosty od 80? Ciekawe ile trzeba by motać ?
bardzo mocno o tym przemyśliwałem ostatnio :mrgreen:
z ty, ze zastanawiałem sie nad wsadzeniem do setki mostów z gieera - mocniejsze, tanie w serwisie i dostępne w miliardach używek :wink:

trzeba by zacząć od zbadania przełożeń - jaka jest różnica, a nastąpnie robote jest naprawde sporo:
tył
- o ile z tyłu prowadzenie mostu jest podobne (4 drązki i panhard) to mogłyby wystąpić różnice w miejscach mocowań
- problem z hamulcem ręcznym (przy mostach od j80 ten problem by odpadl)
- flansze przy odrobinie szczescia by pasowały, ale juz wał raczej do przeróbki
- nie wiem, czy pasowałyby przewody elastyczne do zacisków - prawdopodobnie tu tez wymiana (przy mostach od j80 problem odpada)
przód (tu sie zaczyna jazda)
- najpierw dokladnie poprzymierzac, czy most nie bedzie kolizyjny z miską, elementami ramy (do ifs moze byc inaczej profilowana)
- montaz mocowań wahaczy w ramie i zmotanie panharda
- wydumanie i rzeźba kielichow sprężyn
- wywalenie maglownicy, przekładnia kierownicza od czegos i cala przerobka ukladu kierowniczego (!)
- z hamulcami to samo co przy tylnym moscie
- najprawdopodobniej nowy wał, flansze moze zostaną

i jeszcze kuuuupe innych rzeczy, ktore wyjdą po drodze, ogolnie sporo rzeźby :mrgreen:
aczkolwiek przy odpowiedniej kulturze technicznej wykonania efekt bylby imponujący, łączyłoby to calkiem niezlą bude i swietny motor ze skrzynia i reduktorem od J100 z mostami GR, przy odpowiednim doborze przelozen 35" i wiecej bez zadnego strachu

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: Jerzy23 »

poco wam ten sztywny most z przodu? :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: seburaj »

nie tylko sztywny most, ale przede wszystkim rowniez sprezyna :roll:
po co ? nie masz czterech gum (manszet) które moga sie rozerwac... nie masz czterech przegubów, które moga eksplodować... nie masz dodatkowych czterech wielowypustów, które generują luzy

masz za to skok zawieszenia, mocniejszy (mocno) dyferencjał i mozliwosc założenia wiekszych kół bez jazdy z dusza na ramieniu...

mało ? :mrgreen:

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: macieqsz »

Cooder pisze:
macieqsz pisze:
To i tak raczej odpada, bo mnie jest wiecej niz 2 sztuki :)
Mnie też jest więcej (4), ale nie zawsze wszystkie sztuki jeżdżą :-) Zabudowa jest pomyślana tak, że auto może być 4-5 osobowym kombi rodzinnym (+ przyczepka na urlop w komplecie), a po kilku prostych czynnościach jest wyprawówką na 2 osoby - z zabudową, spaniem, lodówką etc.
Spaniem sie nie przejmuje, mozna na dachu, mozna w namiocie :) Kazdy z tych trzech modeli ma plusy i minusy - z tego, co sie zdazylem zorientowac, to za J95 przemawia cena, za J80 - wielkosc i silnik, a za J100 wiek i silnik :)

Na temat dizli z J9 jakos nie ma az tyle do poczytania, co o tych potworach 4,2-litrowych. Tylko jeszcze nie wiem, czy to dobrze, czy zle :)

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: Tuco »

W 95 da się spać w dwie osoby... nie przesadzajcie.

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: Cooder »

Tuco pisze:W 95 da się spać w dwie osoby... nie przesadzajcie.
Nie no, pewnie, spać można również w małym fiacie :wink: Między "da się" a "komfortowo" jest jednak różnica. Tak jak mówiłem, nie mam nic do tych aut. Po prostu automatycznie założyłem, że jak ktoś się interesuje 105-ką, to szuka klasycznej wyprawówki. 105-ka jako zwykły dupowóz, kombi rodzinne, terenówka do wszystkiego, to przerost formy nad treścią, bo wszystkie zalety tego auta w codziennej eksploatacji (głównie na asfaltach) będą zbytkiem, albo będą przeszkadzać - jak np. wolnossąca, "dostojnie" przyspieszająca jednostka napędowa. Wtedy faktycznie lepszym wyborem będzie 100, a przy mniejszym budżecie 95.

(moje 3 grosze)

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Czy ktos ma j105?

Post autor: Jerzy23 »

seburaj dam sie zalozyc, ze seryjne niezalezne zawieszenie w 100 jest bardziej niezawodne niz jakas twoja zmota na mostach z parcha :mrgreen:

ODPOWIEDZ