Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Moderator: luk4s7
Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Od półtora roku walczę z elektronicznie sterowaną skrzynią (A442F) i wszystko wskazuje na to, że jest jakiś problem z elektroniką, ale nie znalazłem jeszcze fachowca, który miałby o tym jakieś pojęcie...
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Rozwiń trochę temat...
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
sprobuj zadzwonic tu
http://www.autotransmisja.pl/jak_do_nas_trafic" onclick="window.open(this.href);return false;
gosc ma leb na karku a i zęby zjadl na skrzyniach
ogarnal mi awarie zewnetrznej wiazki i przegnity czunik
nie boi sie wyzwan
v
http://www.autotransmisja.pl/jak_do_nas_trafic" onclick="window.open(this.href);return false;
gosc ma leb na karku a i zęby zjadl na skrzyniach
ogarnal mi awarie zewnetrznej wiazki i przegnity czunik
nie boi sie wyzwan
v
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Problem polega na tym, że na wolnych obrotach, po puszczeniu hamulca auto rusza z miejsca. Następnie po dodaniu gazu przyspiesza coraz mocniej do około 1200 obrotów. Powyżej 1200 do 2000rpm obroty wzrastają, a auto przyspiesz cały czas tak samo i dopiero po przekroczeniu 2000rpm zaczyna lepiej przyspieszać. Jest takie wrażenie jakby pomiędzy 1200 i 2000 tam w środku coś się kotłowało, jak ślizgające się sprzęgło w manualu. Specjalista Szwagier powiedział, że można to naprawić zwiększając ciśnienie na pompie przez podciągnięcie linki, sęk w tym że u mnie jest stara, dobra 4-biegowa A442F, jednak bez linki, sterowana całkowicie elektronicznie. Problem więc może być w konwerterze, sterowaniu elektroniką lub już sam nie wiem w czym. Myślę o elektronice, ponieważ mam jeszcze jeden dziwny objaw, mianowicie na równej, asfaltowej drodze, po włączeniu Cruise Control wyłącza się lock-up, co objawia sie wzrostem obrotów np przy 100/h z 2000 na 2200 ((
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Zawoziłem tam samochody pracując jeszcze u kogoś na pensji sto lat temu - inż ŁokajVacky pisze:sprobuj zadzwonic tu
http://www.autotransmisja.pl/jak_do_nas_trafic" onclick="window.open(this.href);return false;
gosc ma leb na karku a i zęby zjadl na skrzyniach
ogarnal mi awarie zewnetrznej wiazki i przegnity czunik
nie boi sie wyzwan
v
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Dzwoniłem tam dzisiaj i rozmawiałem z człowiekiem który początkowo pytał mnie czy FJcruiser to to samo co land cruiser ( mają szczegółową dokumentację do wersji amerykańskich )ale po 15 minutach tłumaczenia gość pokazał, że na prawdę ma pojęcie. Twierdzi, że to najprawdopodobniej nieoryginalny (może jakiś wyścigowy) konwerter, ale może to także być wina sterowania, zaworków, epc albo CHGW . Zapomniałem, tylko zapytać o ten lock-up na Cruise Control. Ktoś może się z tym spotkał???
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
czy kiedykolwiek był wymieniany olej w skrzyni? jeżel tak, to na jaki?
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Oczywiście , że był. Razem z wymianą filtra i ostatnio EPC. Jest to Dexron III i już w tej sprawie dzwoniłem do znajomego z Motula, bo przecież jest to chyba kolejny następca oleju, do którego była ta skrzynia projektowana 20 lub więcej lat temu...
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
Samochód NIE rusza po puszczeniu hamulca, a dopiero po lekkim dodaniu gazu...
Zastanawiałem się czy to normalne? Wszystkie automaty jakie znam, zawsze ruszają z miejsca
już po odpuszczeniu hamulca...
Ma ktoś UZJ 100? jak to jest u was?
Igor
Otóż ja mam zagwozdkę dokładnie odwrotną (choć nie musi to oznaczać, że coś jest nie tak)Problem polega na tym, że na wolnych obrotach, po puszczeniu hamulca auto rusza z miejsca
Samochód NIE rusza po puszczeniu hamulca, a dopiero po lekkim dodaniu gazu...
Zastanawiałem się czy to normalne? Wszystkie automaty jakie znam, zawsze ruszają z miejsca
już po odpuszczeniu hamulca...
Ma ktoś UZJ 100? jak to jest u was?
Igor
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
nie jest to normalne, ma pełzać (im bardziej tym lepiej)
ale zanim zaczniesz grzebać w skrzyni to zacznij od sprawdzenia hamulców - czy Ci którys zacisk nie trzyma
ale zanim zaczniesz grzebać w skrzyni to zacznij od sprawdzenia hamulców - czy Ci którys zacisk nie trzyma
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Zacisku nie podejrzewam.
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to przekładnia hydrokinetyczna -
- to jest to miejsce w układzie gdzie pojawia się uślizg.
No chyba, że jakieś okładziny/tarczki cierne w samej skrzyni....
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to przekładnia hydrokinetyczna -
- to jest to miejsce w układzie gdzie pojawia się uślizg.
No chyba, że jakieś okładziny/tarczki cierne w samej skrzyni....
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
jak tam marysia uwaza
auto powinno pełzać - jeżeli nie pełza - coś jest nie tak
sugeruje jednak zacząć od rzeczy najbardziej prozaicznej czyli hamulcow
jezeli nie to - to przyczyn szukac w skrzyni, olej jest wlasciwy ? kiedy przestała pełzać i czy jest korelacja z jakimis faktami (wymiany, naprawy itd) ?
auto powinno pełzać - jeżeli nie pełza - coś jest nie tak
sugeruje jednak zacząć od rzeczy najbardziej prozaicznej czyli hamulcow
jezeli nie to - to przyczyn szukac w skrzyni, olej jest wlasciwy ? kiedy przestała pełzać i czy jest korelacja z jakimis faktami (wymiany, naprawy itd) ?
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
A co się dzieje dalej, tzn kiedy rusza i jak zmienia biegi?
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
Potem jest spoko.
Mgło by tych biegów być co prawda więcej, ale są 4 i też dobrze.
Przyspieszenie jest OK. Kickdowny wtedy kiedy chcę. Nie ma jakichś gwałtownych szarpnięć.
Jest tąpnięcie przy zmianie D-R, ale to wynika z luzu na przednim dyfrze. (w przy włączonym CDL jest płynnie)
To nie moje auto - więc ja nim na co dzień nie jeżdżę - ale jest w rodzinie.
Specjalista od skrzyń automatycznych powiedział mi 2 rzeczy:
- te skrzynie są "nie-do-zaje..nia"
- może wolne obroty są ciut za niskie?
- mam sprawdzić na wstecznym - wtedy ciśnienie jest większe
Sprawdzę jak będę u rodziny.
Mgło by tych biegów być co prawda więcej, ale są 4 i też dobrze.
Przyspieszenie jest OK. Kickdowny wtedy kiedy chcę. Nie ma jakichś gwałtownych szarpnięć.
Jest tąpnięcie przy zmianie D-R, ale to wynika z luzu na przednim dyfrze. (w przy włączonym CDL jest płynnie)
To nie moje auto - więc ja nim na co dzień nie jeżdżę - ale jest w rodzinie.
Specjalista od skrzyń automatycznych powiedział mi 2 rzeczy:
- te skrzynie są "nie-do-zaje..nia"
- może wolne obroty są ciut za niskie?
- mam sprawdzić na wstecznym - wtedy ciśnienie jest większe
Sprawdzę jak będę u rodziny.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?
fanzolenie i tyleigor pisze:- może wolne obroty są ciut za niskie?
- mam sprawdzić na wstecznym - wtedy ciśnienie jest większe
.
auto - tak jak pisalem - powinno pełzac na pierwszym biegu (pisze to nieprzypadkowo, ale o tym dalej)
skoro to nie Twoje auto - wobec tego skąd pewność, ze któryś zacisk nie "trzyma" ?? ja nawet w swoim aucie, gdzie były przełożone wszystkie zaciski na reperaturkach i wymienione niektóre tłoczki nie byłbym tego stuprocentowo zawsze pewnien...
no dobrze - skoro wyeliminowaliśmy zwiększone opory toczenia (?)
więc sprawdzmy, czy aby skrzynia nie startuje z drugiego biegu (przycisk 2nd strt, w UZJ chby tez jest ?)
auto w konfiguracji skrzyni "start z drugiego biegu" NIE BEDZIE PEŁZAĆ - sprawdz, czy rzeczona funkcja nie jest włączona a jezeli nie - policz biegi począwszy od ruszenia, z lock-up`em, powinno być w A343 biegów mniej więcej pięć... jeżeli jest cztery (wliczywszy zapięcie lock-up`a to coś jest nie tak z pierwszym biegiem)
a jeżeli to wszystko nic nie pokaze - zrób test: noga na hamulcu, dzwignia na D i pedał gazu w dół zdecydowanie... obrotomierz powinien dojśc góra do 3 tys obr - po czym auto albo urwie dupę (nie stój w garażu naprzeciw ściany) albo silnik sie zdusi... jeżeli będzie kręcil się wyżej to wslazuje na usterkę konwertera (a właściwie turbiny) i sporo pary idzie w grzanie oleju tylko i wyłącznie