Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Moderator: luk4s7

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: Maciek »

Od półtora roku walczę z elektronicznie sterowaną skrzynią (A442F) i wszystko wskazuje na to, że jest jakiś problem z elektroniką, ale nie znalazłem jeszcze fachowca, który miałby o tym jakieś pojęcie...

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: LEX »

Rozwiń trochę temat...

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: Vacky »

sprobuj zadzwonic tu
http://www.autotransmisja.pl/jak_do_nas_trafic" onclick="window.open(this.href);return false;
gosc ma leb na karku a i zęby zjadl na skrzyniach :mrgreen:
ogarnal mi awarie zewnetrznej wiazki i przegnity czunik
nie boi sie wyzwan
v

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: Maciek »

Problem polega na tym, że na wolnych obrotach, po puszczeniu hamulca auto rusza z miejsca. Następnie po dodaniu gazu przyspiesza coraz mocniej do około 1200 obrotów. Powyżej 1200 do 2000rpm obroty wzrastają, a auto przyspiesz cały czas tak samo i dopiero po przekroczeniu 2000rpm zaczyna lepiej przyspieszać. Jest takie wrażenie jakby pomiędzy 1200 i 2000 tam w środku coś się kotłowało, jak ślizgające się sprzęgło w manualu. Specjalista Szwagier powiedział, że można to naprawić zwiększając ciśnienie na pompie przez podciągnięcie linki, sęk w tym że u mnie jest stara, dobra 4-biegowa A442F, jednak bez linki, sterowana całkowicie elektronicznie. Problem więc może być w konwerterze, sterowaniu elektroniką lub już sam nie wiem w czym. Myślę o elektronice, ponieważ mam jeszcze jeden dziwny objaw, mianowicie na równej, asfaltowej drodze, po włączeniu Cruise Control wyłącza się lock-up, co objawia sie wzrostem obrotów np przy 100/h z 2000 na 2200 :-(((

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: kylon »

Vacky pisze:sprobuj zadzwonic tu
http://www.autotransmisja.pl/jak_do_nas_trafic" onclick="window.open(this.href);return false;
gosc ma leb na karku a i zęby zjadl na skrzyniach :mrgreen:
ogarnal mi awarie zewnetrznej wiazki i przegnity czunik
nie boi sie wyzwan
v
Zawoziłem tam samochody pracując jeszcze u kogoś na pensji sto lat temu :wink: - inż Łokaj

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: Maciek »

Dzwoniłem tam dzisiaj i rozmawiałem z człowiekiem który początkowo pytał mnie czy FJcruiser to to samo co land cruiser ( mają szczegółową dokumentację do wersji amerykańskich :( )ale po 15 minutach tłumaczenia gość pokazał, że na prawdę ma pojęcie. Twierdzi, że to najprawdopodobniej nieoryginalny (może jakiś wyścigowy) konwerter, ale może to także być wina sterowania, zaworków, epc albo CHGW :roll: . Zapomniałem, tylko zapytać o ten lock-up na Cruise Control. Ktoś może się z tym spotkał???

tom
Posty: 4
Rejestracja: 16 cze 2010, 20:58
Auto: UZJ100
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: tom »

czy kiedykolwiek był wymieniany olej w skrzyni? jeżel tak, to na jaki?

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: Maciek »

Oczywiście , że był. Razem z wymianą filtra i ostatnio EPC. Jest to Dexron III i już w tej sprawie dzwoniłem do znajomego z Motula, bo przecież jest to chyba kolejny następca oleju, do którego była ta skrzynia projektowana 20 lub więcej lat temu...

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: igor »

Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
Problem polega na tym, że na wolnych obrotach, po puszczeniu hamulca auto rusza z miejsca
Otóż ja mam zagwozdkę dokładnie odwrotną (choć nie musi to oznaczać, że coś jest nie tak)
Samochód NIE rusza po puszczeniu hamulca, a dopiero po lekkim dodaniu gazu...
Zastanawiałem się czy to normalne? Wszystkie automaty jakie znam, zawsze ruszają z miejsca
już po odpuszczeniu hamulca...

Ma ktoś UZJ 100? jak to jest u was?

Igor

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: seburaj »

nie jest to normalne, ma pełzać (im bardziej tym lepiej)
ale zanim zaczniesz grzebać w skrzyni to zacznij od sprawdzenia hamulców - czy Ci którys zacisk nie trzyma :roll:

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: igor »

Zacisku nie podejrzewam.

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to przekładnia hydrokinetyczna -
- to jest to miejsce w układzie gdzie pojawia się uślizg.
No chyba, że jakieś okładziny/tarczki cierne w samej skrzyni....

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: seburaj »

jak tam marysia uwaza
auto powinno pełzać - jeżeli nie pełza - coś jest nie tak
sugeruje jednak zacząć od rzeczy najbardziej prozaicznej czyli hamulcow

jezeli nie to - to przyczyn szukac w skrzyni, olej jest wlasciwy ? kiedy przestała pełzać i czy jest korelacja z jakimis faktami (wymiany, naprawy itd) ?

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: Maciek »

A co się dzieje dalej, tzn kiedy rusza i jak zmienia biegi?

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: igor »

Potem jest spoko.
Mgło by tych biegów być co prawda więcej, ale są 4 i też dobrze.

Przyspieszenie jest OK. Kickdowny wtedy kiedy chcę. Nie ma jakichś gwałtownych szarpnięć.
Jest tąpnięcie przy zmianie D-R, ale to wynika z luzu na przednim dyfrze. (w przy włączonym CDL jest płynnie)
To nie moje auto - więc ja nim na co dzień nie jeżdżę - ale jest w rodzinie.

Specjalista od skrzyń automatycznych powiedział mi 2 rzeczy:
- te skrzynie są "nie-do-zaje..nia"
- może wolne obroty są ciut za niskie?
- mam sprawdzić na wstecznym - wtedy ciśnienie jest większe

Sprawdzę jak będę u rodziny.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś na świecie mający pojęcie o automatach w 100?

Post autor: seburaj »

igor pisze:- może wolne obroty są ciut za niskie?
- mam sprawdzić na wstecznym - wtedy ciśnienie jest większe

.
fanzolenie i tyle

auto - tak jak pisalem - powinno pełzac na pierwszym biegu (pisze to nieprzypadkowo, ale o tym dalej)
skoro to nie Twoje auto - wobec tego skąd pewność, ze któryś zacisk nie "trzyma" ?? ja nawet w swoim aucie, gdzie były przełożone wszystkie zaciski na reperaturkach i wymienione niektóre tłoczki nie byłbym tego stuprocentowo zawsze pewnien... :lol:

no dobrze - skoro wyeliminowaliśmy zwiększone opory toczenia (?)

więc sprawdzmy, czy aby skrzynia nie startuje z drugiego biegu (przycisk 2nd strt, w UZJ chby tez jest ?)
auto w konfiguracji skrzyni "start z drugiego biegu" NIE BEDZIE PEŁZAĆ - sprawdz, czy rzeczona funkcja nie jest włączona a jezeli nie - policz biegi począwszy od ruszenia, z lock-up`em, powinno być w A343 biegów mniej więcej pięć... jeżeli jest cztery (wliczywszy zapięcie lock-up`a to coś jest nie tak z pierwszym biegiem)

a jeżeli to wszystko nic nie pokaze - zrób test: noga na hamulcu, dzwignia na D i pedał gazu w dół zdecydowanie... obrotomierz powinien dojśc góra do 3 tys obr - po czym auto albo urwie dupę (nie stój w garażu naprzeciw ściany) albo silnik sie zdusi... jeżeli będzie kręcil się wyżej to wslazuje na usterkę konwertera (a właściwie turbiny) i sporo pary idzie w grzanie oleju tylko i wyłącznie :(
:?

ODPOWIEDZ