J100 - ile podnosić przód?
Moderator: luk4s7
Re: J100 - ile podnosić przód?
teraz obserwuj opony na ścinanie po zewnętrznej stronie, ustawienia fabryczne nie robią. Pozostaje regulować i obserwować, jak będziesz miał problemy to ja dysponuje swoimi ustawieniami(wydruk). Głównie chodzi o pochylenie koła regulowane na górnym wahaczu(żeby nie stał jak niezaładowany Steyer, z kolami podkulonymi pod siebie).
Re: J100 - ile podnosić przód?
... albo jak na pusto Kamaz .
Na razie "stoi" nieprzyzwoicie zajebiście
Dzięki @Misiek za uwagę, będę się przyglądał uważniej.
Na razie "stoi" nieprzyzwoicie zajebiście
Dzięki @Misiek za uwagę, będę się przyglądał uważniej.
Re: J100 - ile podnosić przód?
Panowie prawda jest taka, ze jak za wysoko dzwigniecie wasze furmanki to nie ma bata poleca przeguby. Mi polecialy oba. Teraz mam przód nizej o jakies 9cm od tyłu. Z tyłu mam sprężyny +500. Opony 295/16 i wygląda całość mniej więcej tak:
Pozdrawiam serdecznie
Jak komus poleciały juz przeguby to mozna je spokojnie kupic oba na półoś w granicach 1000zł nowe w Toruniu.Pozdrawiam serdecznie
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - ile podnosić przód?
noooo, chinolski wyrób.... przerabiałemMenel pisze: Jak komus poleciały juz przeguby to mozna je spokojnie kupic oba na półoś w granicach 1000zł nowe w Toruniu
posypały sie po kilku tysiącach km, i to nawet specjalnego terenu nie widziały
Re: J100 - ile podnosić przód?
No tak, tylko jaki wpływ na to można mieć, skoro tył "ustawia się sam",a przód ustawiamy "względem tyłu"? Zanadto możliwości nie ma.Menel pisze:Panowie prawda jest taka, ze jak za wysoko dzwigniecie wasze furmanki to nie ma bata poleca przeguby.[...]
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - ile podnosić przód?
kolega - z całym szacunkiem - "menel" - sugeruje ustawienie poziomu w stylu "bombowiec nurkujący"...
a tak bardziej poważnie i merytorycznie:
nie wiem, jak jest z +500 kilo z tyłu na pusto - nie mialem takich sprężyn, jak sądzę - należy to +300 (co najmniej) wozić na codzień... zatem śladem posiadaczy pickupów - sztaba ołowiu do bagażnika !
a tak jeszcza bardziej poważnie - to przy "normalnej" spręzynie (takie +100 u mnie) to tyl stał tak sobie, przód byl 3 cm nizej od tyłu, i było ok... nie wiem, skąd @menel zapodał info o padających przegubach
a tak bardziej poważnie i merytorycznie:
nie wiem, jak jest z +500 kilo z tyłu na pusto - nie mialem takich sprężyn, jak sądzę - należy to +300 (co najmniej) wozić na codzień... zatem śladem posiadaczy pickupów - sztaba ołowiu do bagażnika !
a tak jeszcza bardziej poważnie - to przy "normalnej" spręzynie (takie +100 u mnie) to tyl stał tak sobie, przód byl 3 cm nizej od tyłu, i było ok... nie wiem, skąd @menel zapodał info o padających przegubach
Re: J100 - ile podnosić przód?
A ja mam pytanie filozoficzne. Poco podnosic J100 jesli mozemy zastosowac 33 calowe opony na standardowym zawieszeniu?
Bede wdzieczny za wyjasnienia, w jakich sytuacjach terenowych lift tego auta jest konieczny.
pozdrawiam
JW
Bede wdzieczny za wyjasnienia, w jakich sytuacjach terenowych lift tego auta jest konieczny.
pozdrawiam
JW
Re: J100 - ile podnosić przód?
W moim przypadku priorytetem nie był podnoszenie auta, bo tak jak piszesz @Jerzy, sporo "poszedł" w górę na samych oponach 295/75/16 zamiast wcześniejszych 275/65/18. Lift był może nie tak oczekiwanym, jak pozytywnym następstwem wymiany zawieszenia z hydraulicznego na trwalszeJerzy23 pisze:[…] Poco podnosic J100 jesli mozemy zastosowac 33 calowe opony na standardowym zawieszeniu?
Bede wdzieczny za wyjasnienia, w jakich sytuacjach terenowych lift tego auta jest konieczny.[…]
Re: J100 - ile podnosić przód?
Mea culpa
Tu gdzie jestem ogromna wiekszosc J10 jest bez hydrauliki. Raz w zyciu mialem okazje jezdzic UZJ100 z takim zawieszeniem. LX470 mial pneumatyczyne zawieszenie
Tu gdzie jestem ogromna wiekszosc J10 jest bez hydrauliki. Raz w zyciu mialem okazje jezdzic UZJ100 z takim zawieszeniem. LX470 mial pneumatyczyne zawieszenie
Re: J100 - ile podnosić przód?
W przypadku liftu zawieszenia samochodu o sztywnym moście z przodu np LC80 to odległość od podłoża do najniższego punktu mostu czyli główki pozostaje bez zmian.Jerzy23 pisze:A ja mam pytanie filozoficzne. Poco podnosic J100 jesli mozemy zastosowac 33 calowe opony na standardowym zawieszeniu?
Bede wdzieczny za wyjasnienia, w jakich sytuacjach terenowych lift tego auta jest konieczny.
Dla auta z IFS czyli LC100 lift zawieszenia z przodu zwiększa nam odległość od podłoża do najniższego punktu o wartość liftu.
Gdy dołożymy jeszcze do tego większe opony to zysk na zwiększeniu prześwitu z przodu auta jest widoczny
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - ile podnosić przód?
a dodatkowo każdy cal liftu zwiększa wielkość przyrodzenia liftującego o dwukrotność wartości liftu (tzw pierwsze prawo offroadu bulwarowego, prawa autorskie zastrzeżone)*
* z pierwszą poprawką do tego prawa, która mówi o tym, ze samo wejście w posiadanie Jxxx wydłuża już o wartość tego xxx w mm
* z pierwszą poprawką do tego prawa, która mówi o tym, ze samo wejście w posiadanie Jxxx wydłuża już o wartość tego xxx w mm
Re: J100 - ile podnosić przód?
Kamil z obserwacji widze, ze najczescie narazone na urwanie elementy w terenie to dolne wachacze przedniego zawieszenia. Liftowanie niewiele tu pomaga.
Re: J100 - ile podnosić przód?
seburaj pisze:a dodatkowo każdy cal liftu zwiększa wielkość przyrodzenia liftującego o dwukrotność wartości liftu (tzw pierwsze prawo offroadu bulwarowego, prawa autorskie zastrzeżone)*
* z pierwszą poprawką do tego prawa, która mówi o tym, ze samo wejście w posiadanie Jxxx wydłuża już o wartość tego xxx w mm
to właściciele J200 mają trochę niewygodnie
Re: J100 - ile podnosić przód?
za to 40 mają trochę luzu...Patry pisze:seburaj pisze:a dodatkowo każdy cal liftu zwiększa wielkość przyrodzenia liftującego o dwukrotność wartości liftu (tzw pierwsze prawo offroadu bulwarowego, prawa autorskie zastrzeżone)*
* z pierwszą poprawką do tego prawa, która mówi o tym, ze samo wejście w posiadanie Jxxx wydłuża już o wartość tego xxx w mm
to właściciele J200 mają trochę niewygodnie