J100 - ile podnosić przód?

Moderator: luk4s7

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: misiekG »

teraz obserwuj opony na ścinanie po zewnętrznej stronie, ustawienia fabryczne nie robią. Pozostaje regulować i obserwować, jak będziesz miał problemy to ja dysponuje swoimi ustawieniami(wydruk). Głównie chodzi o pochylenie koła regulowane na górnym wahaczu(żeby nie stał jak niezaładowany Steyer, z kolami podkulonymi pod siebie).

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: lucjan »

... albo jak na pusto Kamaz :wink:.
Na razie "stoi" nieprzyzwoicie zajebiście :mrgreen:
Dzięki @Misiek za uwagę, będę się przyglądał uważniej.

Menel
Posty: 25
Rejestracja: 15 paź 2009, 20:08
Auto: HDJ100+Chip
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: Menel »

Panowie prawda jest taka, ze jak za wysoko dzwigniecie wasze furmanki to nie ma bata poleca przeguby. Mi polecialy oba. Teraz mam przód nizej o jakies 9cm od tyłu. Z tyłu mam sprężyny +500. Opony 295/16 i wygląda całość mniej więcej tak:
toyka.jpg
Jak komus poleciały juz przeguby to mozna je spokojnie kupic oba na półoś w granicach 1000zł nowe w Toruniu.
Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: seburaj »

Menel pisze: Jak komus poleciały juz przeguby to mozna je spokojnie kupic oba na półoś w granicach 1000zł nowe w Toruniu
noooo, chinolski wyrób.... przerabiałem :lol:
posypały sie po kilku tysiącach km, i to nawet specjalnego terenu nie widziały 8)

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: lucjan »

Menel pisze:Panowie prawda jest taka, ze jak za wysoko dzwigniecie wasze furmanki to nie ma bata poleca przeguby.[...]
No tak, tylko jaki wpływ na to można mieć, skoro tył "ustawia się sam",a przód ustawiamy "względem tyłu"? Zanadto możliwości nie ma.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: seburaj »

kolega - z całym szacunkiem - "menel" - sugeruje ustawienie poziomu w stylu "bombowiec nurkujący"...
a tak bardziej poważnie i merytorycznie:

nie wiem, jak jest z +500 kilo z tyłu na pusto - nie mialem takich sprężyn, jak sądzę - należy to +300 (co najmniej) wozić na codzień... zatem śladem posiadaczy pickupów - sztaba ołowiu do bagażnika ! :roll:

a tak jeszcza bardziej poważnie - to przy "normalnej" spręzynie (takie +100 u mnie) to tyl stał tak sobie, przód byl 3 cm nizej od tyłu, i było ok... nie wiem, skąd @menel zapodał info o padających przegubach

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: Jerzy23 »

A ja mam pytanie filozoficzne. Poco podnosic J100 jesli mozemy zastosowac 33 calowe opony na standardowym zawieszeniu?

Bede wdzieczny za wyjasnienia, w jakich sytuacjach terenowych lift tego auta jest konieczny.

pozdrawiam :wink:

JW :wink:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: lucjan »

Jerzy23 pisze:[…] Poco podnosic J100 jesli mozemy zastosowac 33 calowe opony na standardowym zawieszeniu?
Bede wdzieczny za wyjasnienia, w jakich sytuacjach terenowych lift tego auta jest konieczny.[…]
W moim przypadku priorytetem nie był podnoszenie auta, bo tak jak piszesz @Jerzy, sporo "poszedł" w górę na samych oponach 295/75/16 zamiast wcześniejszych 275/65/18. Lift był może nie tak oczekiwanym, jak pozytywnym następstwem wymiany zawieszenia z hydraulicznego na trwalsze :wink:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: Jerzy23 »

Mea culpa :)

Tu gdzie jestem ogromna wiekszosc J10 jest bez hydrauliki. Raz w zyciu mialem okazje jezdzic UZJ100 z takim zawieszeniem. LX470 mial pneumatyczyne zawieszenie

Kameleon

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: Kameleon »

Jerzy23 pisze:A ja mam pytanie filozoficzne. Poco podnosic J100 jesli mozemy zastosowac 33 calowe opony na standardowym zawieszeniu?
Bede wdzieczny za wyjasnienia, w jakich sytuacjach terenowych lift tego auta jest konieczny.
W przypadku liftu zawieszenia samochodu o sztywnym moście z przodu np LC80 to odległość od podłoża do najniższego punktu mostu czyli główki pozostaje bez zmian.
Dla auta z IFS czyli LC100 lift zawieszenia z przodu zwiększa nam odległość od podłoża do najniższego punktu o wartość liftu.
Gdy dołożymy jeszcze do tego większe opony to zysk na zwiększeniu prześwitu z przodu auta jest widoczny :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: seburaj »

a dodatkowo każdy cal liftu zwiększa wielkość przyrodzenia liftującego o dwukrotność wartości liftu (tzw pierwsze prawo offroadu bulwarowego, prawa autorskie zastrzeżone)* :mrgreen:

* z pierwszą poprawką do tego prawa, która mówi o tym, ze samo wejście w posiadanie Jxxx wydłuża już o wartość tego xxx w mm :wink:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: Jerzy23 »

Kamil z obserwacji widze, ze najczescie narazone na urwanie elementy w terenie to dolne wachacze przedniego zawieszenia. Liftowanie niewiele tu pomaga.

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: Patry »

seburaj pisze:a dodatkowo każdy cal liftu zwiększa wielkość przyrodzenia liftującego o dwukrotność wartości liftu (tzw pierwsze prawo offroadu bulwarowego, prawa autorskie zastrzeżone)* :mrgreen:

* z pierwszą poprawką do tego prawa, która mówi o tym, ze samo wejście w posiadanie Jxxx wydłuża już o wartość tego xxx w mm :wink:

to właściciele J200 mają trochę niewygodnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: J100 - ile podnosić przód?

Post autor: Kwieczor »

Patry pisze:
seburaj pisze:a dodatkowo każdy cal liftu zwiększa wielkość przyrodzenia liftującego o dwukrotność wartości liftu (tzw pierwsze prawo offroadu bulwarowego, prawa autorskie zastrzeżone)* :mrgreen:

* z pierwszą poprawką do tego prawa, która mówi o tym, ze samo wejście w posiadanie Jxxx wydłuża już o wartość tego xxx w mm :wink:

to właściciele J200 mają trochę niewygodnie :mrgreen:
za to 40 mają trochę luzu...

ODPOWIEDZ