Strona 5 z 7

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 12 mar 2021, 12:06
autor: aadamuss
Czekam na Dexron Motul i zobaczę co będzie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 12 mar 2021, 20:01
autor: aadamuss
Olej uzupełniony ale poprawy raczej nie ma. Na szybko wyciągnąłem strzykawką ile się dało ze zbiornika i dolałem nowego płynu. Raz się zablokowało przy skręceniu na maksa w lewo i powrocie. Kilkukrotnie próbowałem kręcić na maks w prawo i lewo ale na zawołanie się nie blokuje. Ile oleju może wchodzić do całego układu wspomagania?
Chyba pora na korona wizytę u mechanika i wymiany płynów wszelakich :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 12 mar 2021, 21:37
autor: Michu_1
aadamuss pisze:
12 mar 2021, 20:01
Olej uzupełniony ale poprawy raczej nie ma. Na szybko wyciągnąłem strzykawką ile się dało ze zbiornika i dolałem nowego płynu. Raz się zablokowało przy skręceniu na maksa w lewo i powrocie. Kilkukrotnie próbowałem kręcić na maks w prawo i lewo ale na zawołanie się nie blokuje. Ile oleju może wchodzić do całego układu wspomagania?
Chyba pora na korona wizytę u mechanika i wymiany płynów wszelakich :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Takim sposobem to niewiele dała taka wymiana. Trzeba odczepić wężyk powrotu i z niego zlewać stary płyn, kręcąc kierownicą przy podniesionym chociaż jednym kole.

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 12 mar 2021, 22:12
autor: aadamuss
Wiem, że taka wymiana to nie wymiana. Czy pompując płyn w jeden wężyk z drugiego powinno wylatywać (przy pomocy ręcznej pompki do płynów) ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 13 mar 2021, 07:20
autor: Rokfor32
To się wysysa pompą próżniową. Czy nawet zwykłą wysysarką do olejów.

Pompa może być zużyta (i hałasuje) - ale niekoniecznie. Jeżeli nastąpiło przegrzanie oleju, to przyczyną hałasu może być zatkany zawór przelewowy. To jest konstrukcja w układzie różnicowym przepływów (ciężko to wytłumaczyć bez schematu) - tak czy siak grzybek sterujący zaworu ma w sobie takie małe, gęste sitko. I ono ulega zatkaniu - wówczas pompa stale pracuje na pełnym przelewie - i hałasuje. To sie da rozebrać, i wyczyścić.

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 13 mar 2021, 07:54
autor: aadamuss
U mnie to nie hałasuje tylko się lekko blokuje jak skręce kierownice max w lewo i chcę wrócić na wprost. Czy zużycie płynu może powodować jakieś blokowanie ? Bardziej mam wrażenie, że to coś mechanicznie się wyrobiło.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 13 mar 2021, 09:05
autor: rembacz
aadamuss pisze:
13 mar 2021, 07:54
U mnie to nie hałasuje tylko się lekko blokuje jak skręce kierownice max w lewo i chcę wrócić na wprost. Czy zużycie płynu może powodować jakieś blokowanie ? Bardziej mam wrażenie, że to coś mechanicznie się wyrobiło.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Blokuje czy jest chwilowy zanik wspomagania. ?

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 13 mar 2021, 09:40
autor: aadamuss
Blokuje, po pokonaniu lekkiego oporu wszystko wspomaga normalnie. Poźniej mogę kręcić w prawo i lewo, raz za razem i nie ma tego małego oporu w jednym miejscu.

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 14 mar 2021, 09:54
autor: aadamuss
Ostatnie płyny i oleje były wymieniane u Kylona, trudno mi określić czy akurat ten był wymieniany bo po nazwach nie rozpoznaję, dużo tego było. Dla spokoju wymieniłem wczoraj płyn wspomagania i zobaczę co się okaże.
Przy okazji leżałem pod autem i obejrzałem jak wygląda po zabezpieczeniu Krownem. Tam gdzie nie było rdzy trzyma się dobrze, tam gdzie była rdza to odpada piękna warstwa.
pozdr adam

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 14 mar 2021, 16:52
autor: rembacz
aadamuss pisze:
13 mar 2021, 09:40
Blokuje, po pokonaniu lekkiego oporu wszystko wspomaga normalnie. Poźniej mogę kręcić w prawo i lewo, raz za razem i nie ma tego małego oporu w jednym miejscu.
Wygląda na chwilowy brak wspomagania, a nie blokowanie. Chwilowy zanik daje odczucie oporu.

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 14 mar 2021, 19:05
autor: aadamuss
W sumie to możesz mieć rację :-) Tylko czy to wskazuje bardziej na coś ?

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 15 mar 2021, 21:17
autor: rembacz
Przekładnia a w szczególe problem z wałkiem zębnika listwy. Przyciera się i nie steruje ciśnienia na tłoczysko poprzez blok zaworowy.

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 17 mar 2021, 11:28
autor: aadamuss
Płyn wymieniony teraz czas pokaże co dalej. pozdr adam

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 06 cze 2021, 12:18
autor: aadamuss
Wracam do tematu :-( Przez jakiś czas było dobrze jednak to chyba bardziej przypadek. Ostatnie skręcanie w lewo na mocno pochylonym parkingu i znowu lekko przyblokowało. Co dalej? Naprawa, regeneracja. wymiana? Kto, gdzie? Czy mechanicy forumowi już ogarniają temat :-) ? pozdr adam

Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej

: 06 cze 2021, 13:06
autor: kylon
Można zregenerować. Ja zawsze jestem zwolennikiem wymiany na nową oryginalną. Wiem, że boli ale jest rozwiązany problem na naście kolejnych lat. Regeneracja to 2-3 lata moim zdaniem.