13,15 V na zaciskach akumulatora
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
13,15 V na zaciskach akumulatora
Panowie
mam założone nowe akumulatory... ale zauwazyłem, że cos szybko "zielone oczka" kontrolne robia sie czarne mało tego, nawet kilkudziesieciokilometrowa *30 km) nie powoduje, ze wraca zieleń...
pomierzyłem napięcie na zaciskach jednego z akumulatorow - podczas pracy sielnika na wolnych, bez wlączonych odbiorników typu swiatła, grzanie szyb itp - nic nie właczone - wyszlo 13,15 V
chyba troche mało ?
podejrzeważ regulator - ma ktoś jakieś sugestie ?
mam założone nowe akumulatory... ale zauwazyłem, że cos szybko "zielone oczka" kontrolne robia sie czarne mało tego, nawet kilkudziesieciokilometrowa *30 km) nie powoduje, ze wraca zieleń...
pomierzyłem napięcie na zaciskach jednego z akumulatorow - podczas pracy sielnika na wolnych, bez wlączonych odbiorników typu swiatła, grzanie szyb itp - nic nie właczone - wyszlo 13,15 V
chyba troche mało ?
podejrzeważ regulator - ma ktoś jakieś sugestie ?
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
mało
co by ładowało musi być 13,8
co by ładowało musi być 13,8
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
no dobra
to ja sam dedukuję, ze malo
co robić ?
to ja sam dedukuję, ze malo
co robić ?
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Sprawdź na zaciskach alternatora jakie masz ładowanie, powinno być 14,2V. Jeśli jest takie jak na aku to regeneracja, jeśli jest w normie to szukaj przyczyny na drodze alternator-akumulator.
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
pozostaje tylko elektryk,
miałem taką samą sytuację, zmiana regulatora nie pomogła, okazało się ,że były spalone dwie diody w alternatorze
miałem taką samą sytuację, zmiana regulatora nie pomogła, okazało się ,że były spalone dwie diody w alternatorze
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
rano napiecie na zaciskach aku wynosiło 13,8- 14 V
bylem w serwisie boscha, tester okresli ładowanie jako ok
natomiast wyszło, ze jeden z akumulatorow (choc nowe) jest lekko wątpliwy (70% prądu rozruchowego), ten sam tester zdiagnozował go jako "do wymiany"
bylem w serwisie boscha, tester okresli ładowanie jako ok
natomiast wyszło, ze jeden z akumulatorow (choc nowe) jest lekko wątpliwy (70% prądu rozruchowego), ten sam tester zdiagnozował go jako "do wymiany"
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Pewnie kupiłeś jakieś z płytką "silver"?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
chyba gorzej
dostałem za połdarmo
ale to marka... hmmm... no... Jenox
dostałem za połdarmo
ale to marka... hmmm... no... Jenox
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Osobiście uważam, że akumulator "zawinięte sreberkiem" nie nadaje się do jazdy offroadowej, miałem dwa i oba po półroku padły w przeciwieństwie do zwykłego. W moim przypadku był to Bosch Silver.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
ale co to te "zawiniete sreberkiem" ??
a moje "markowe" aku jeszcze terenu nie zdążyły zobaczyć...
a moje "markowe" aku jeszcze terenu nie zdążyły zobaczyć...
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
nie wiem jak jest u ciebie seburaj w 100 ale w 80 jest tak ze jak sie silnik zapala to ladowanie jest niskie ( ok 12-13 przez chwilke - az sie troche nagrzeje wtedy jest normalne ladownie ) poniewaz przez jakis czas grzeje jakas grzalka czy swieca ( rajmund ci to moze wytlumaczyc chyba to sie plomieniowa nazywa? czy jakos tak. niewazne. Moge ci to palcem na silniku pokazac ) a poza tym podobno w alternatorze regler ma jakies opoznienie z racji tego ze rozruch jest na 24v (tak jest skonstruowany) .
Jak kupilem auto to troche nad tym kminilismy, czy cos nie jest schrzanione. Okazalo sie ze w kazdej 80 ktora znam jest podobnie.
Jak sie wlacza silnik to przez chwile ladowanie jest nizsze- czyli go nie ma.
Dlatego jezdzac po miescie caly czas masz niedoladowane auku! przejedz sie na trase to problem zniknie. Ostatnio mialem auto na przegladzie. Auto stalo pare dni bo nie mialem czasu go odebrac. Codziennie kilka razy auto bylo odpalane i przestawiane. Pewnego dnia nie odpalilo! 4 aku! rozladowala ta grzalka , ktora za kazdym razem sie wlaczala bo silnik zimny.
Jak kupilem auto to troche nad tym kminilismy, czy cos nie jest schrzanione. Okazalo sie ze w kazdej 80 ktora znam jest podobnie.
Jak sie wlacza silnik to przez chwile ladowanie jest nizsze- czyli go nie ma.
Dlatego jezdzac po miescie caly czas masz niedoladowane auku! przejedz sie na trase to problem zniknie. Ostatnio mialem auto na przegladzie. Auto stalo pare dni bo nie mialem czasu go odebrac. Codziennie kilka razy auto bylo odpalane i przestawiane. Pewnego dnia nie odpalilo! 4 aku! rozladowala ta grzalka , ktora za kazdym razem sie wlaczala bo silnik zimny.
- wojtekd
- Klubowicz
- Posty: 210
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
- Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Ha!
Drako jestes Wielki!
Miałem zawozić alternator do regeneracji bo raz ładował raz nie... jak przeczytałem posta i się zastanowiłem - raz sprawdzałem na "zimno" raz na "ciepło"
Drako jestes Wielki!
Miałem zawozić alternator do regeneracji bo raz ładował raz nie... jak przeczytałem posta i się zastanowiłem - raz sprawdzałem na "zimno" raz na "ciepło"
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
rówież uległem mitowi 24V na rozruchu, tym bardziej miłemu, że gęstego prądu nigdy dośćdrako pisze:to palcem na silniku pokazac ) a poza tym podobno w alternatorze regler ma jakies opoznienie z racji tego ze rozruch jest na 24v (tak jest skonstruowany) .
ale jakie było moje zdziwienie, gdy przy przeglądzie rozrusznika (tak na wszelki wypadek, co okazało sie byc słuszne - wypalone styki) zobaczyłem na rozruszniku nalepkę 12 V !!!
czyli dwa aku równolegle, ale żadnego tam spinania w szereg do rozruchu
co do grzałek i świec, nie wiem... mam mniej więcej 12,80 V na zaciskach przy naladowanych aku, problem jest zdaje sie nie w ładowaniu - tylko w akumulatorach
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Świece żarowe mogą jakiś czas po odpaleniu silnika dogrzewać powietrze zasysane do silnika.drako pisze:nie wiem jak jest u ciebie seburaj w 100 ale w 80 jest tak ze jak sie silnik zapala to ladowanie jest niskie ( ok 12-13 przez chwilke - az sie troche nagrzeje wtedy jest normalne ladownie ) poniewaz przez jakis czas grzeje jakas grzalka czy swieca.
Jak sie wlacza silnik to przez chwile ladowanie jest nizsze- czyli go nie ma.
Może stąd ten większy pobór prądu po opaleniu
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
ale kiedy u mnie po odpaleniu na podładowanych aku było prawie 14 V
natomiast po pobycie w warsztacie i przejechaniu 30 km na zaciskach zanotowałem 13,15 V
przyczyna - chyba rozladowane akumulatory, ale przeciez sprawny alternator powinien na trasie 30 km akumulatory naładować - mylę się ????
natomiast po pobycie w warsztacie i przejechaniu 30 km na zaciskach zanotowałem 13,15 V
przyczyna - chyba rozladowane akumulatory, ale przeciez sprawny alternator powinien na trasie 30 km akumulatory naładować - mylę się ????