LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Moderator: luk4s7
LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Witam wszystkich, chciałbym się na wstępie przywitać, gdyż to mój pierwszy post na forum.
Stałem się właśnie posiadaczem 105 z 2003 roku z silnikiem 4.5 benzyna manual. Przebieg 428 tys km serwis tylko ASO Toyota w ogólnym dobrym stanie i mam w związku z tym kilka pytań do doświadczonych w temacie ludzi:
1. Jak jest wartość takiego samochodu na naszym rynku? Bo nie wiem czy mi się spodoba trzymanie na dłużej takiego samochodu
2. Co ewentualnie trzeba by przerobić żeby zacząć zabawę w terenie( nie jakąś ekstraklasa) czy wystarczy założyć dobre opony AT i to na początek wystarczy.
3. Czy warto do niego stawić instalacje LPG czy przy późniejszej sprzedaży to będzie wadą czy zaletą.
4. Gdzie polećcie zrobić taki pierwszy przegląd i zweryfikować co ewentualnie trzeba wymienić lub sprawdzić np. luzy zaworowe? Czy w ASO Toyota czy jakiś specjalizujący się w LC serwis. Interesuje mnie Podkarpacie, Mazowsze.
Stałem się właśnie posiadaczem 105 z 2003 roku z silnikiem 4.5 benzyna manual. Przebieg 428 tys km serwis tylko ASO Toyota w ogólnym dobrym stanie i mam w związku z tym kilka pytań do doświadczonych w temacie ludzi:
1. Jak jest wartość takiego samochodu na naszym rynku? Bo nie wiem czy mi się spodoba trzymanie na dłużej takiego samochodu
2. Co ewentualnie trzeba by przerobić żeby zacząć zabawę w terenie( nie jakąś ekstraklasa) czy wystarczy założyć dobre opony AT i to na początek wystarczy.
3. Czy warto do niego stawić instalacje LPG czy przy późniejszej sprzedaży to będzie wadą czy zaletą.
4. Gdzie polećcie zrobić taki pierwszy przegląd i zweryfikować co ewentualnie trzeba wymienić lub sprawdzić np. luzy zaworowe? Czy w ASO Toyota czy jakiś specjalizujący się w LC serwis. Interesuje mnie Podkarpacie, Mazowsze.
- Załączniki
-
- Screenshot_20210915-205224.jpg (30,14 KiB) Przejrzano 2491 razy
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
- ASO raczej poza wymianą oleju to traktować będzie to auto jak dziwaka który nie istnieje. Wczoraj była u nas 200 po przeglądzie przedzakupowym w ASO i chyba będzie dym w TMPL.
- Ile jest warte? Tyle ile ktoś zapłaci ale obecnie Land Cruisery bardzo drożeją. Z silnikiem benzynowym to auto wystawione na Mobile.de zniknie w kilka minut. Chyba że to jest trup po firmach szukających gazu lub jakiś służbach z krajów gdzie są konflikty.
- Gaz. Nie psuj go gazem. Nie widziałem jeszcze ładnie zamontowanej instalacji. Wszystko to montują Pasaciarze na tyrtytkach i bez kultury warsztatowej. Zbiorniki przysmarkane gdziekolwiek bez jakiegoś podejścia 4x4. No w dalszej odsprzedaży za granicą będzie to na minus.
- Ile jest warte? Tyle ile ktoś zapłaci ale obecnie Land Cruisery bardzo drożeją. Z silnikiem benzynowym to auto wystawione na Mobile.de zniknie w kilka minut. Chyba że to jest trup po firmach szukających gazu lub jakiś służbach z krajów gdzie są konflikty.
- Gaz. Nie psuj go gazem. Nie widziałem jeszcze ładnie zamontowanej instalacji. Wszystko to montują Pasaciarze na tyrtytkach i bez kultury warsztatowej. Zbiorniki przysmarkane gdziekolwiek bez jakiegoś podejścia 4x4. No w dalszej odsprzedaży za granicą będzie to na minus.
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
A jakiś węższy przedział cenowy, auto jest w przyzwoitym stanie, ale na pewno znajdzie się kilka rzeczy do zrobienia ( jeszcze go nie widziałem, ale nie był używany gdzieś na bliskim wschodzie i nawet mocnym terenie więc tu na plus, odbiór w przyszłym tygodniu)
A co do rozpoczęcia przygody z lekkim terenem i żeby też nie wsadzać fury pieniędzy co trzeba by zmodyfikować i jakie to ewentualnie koszty. Czy tylko dobra opona i zostawić oryginał?
Co do gazu to pewnie znajdzie się też ktoś kto zrobił by to porządnie bez rzeźby.
A co do rozpoczęcia przygody z lekkim terenem i żeby też nie wsadzać fury pieniędzy co trzeba by zmodyfikować i jakie to ewentualnie koszty. Czy tylko dobra opona i zostawić oryginał?
Co do gazu to pewnie znajdzie się też ktoś kto zrobił by to porządnie bez rzeźby.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Ja do terenu to dałbym opony 33" jakies agresywne AT i zrobił lift 2" wtedy auto bedzie sie zupełnie inaczej prowadzić a i zawieszenie w tym egzemplarzu pewnie nie jest pierwszej świeżości.
Potem według uznania, wyciągarka, snorkel itd itp.
Co do gazu, łatwo powiedzieć nie zakładaj, auto pewnie bedzie palić 20+ litrów benzyny na 100. A pewnie chciałoby sie nim pojezdzić a nie myśleć o tym ile każda przejażdżka nas kosztuje. Ten silnik powinien idealnie pracować z gazem.
Co do wartosci, nie jestem ekspertem ale mysle że może jakies 80 kpln? Za 60 sam bym kupił
Potem według uznania, wyciągarka, snorkel itd itp.
Co do gazu, łatwo powiedzieć nie zakładaj, auto pewnie bedzie palić 20+ litrów benzyny na 100. A pewnie chciałoby sie nim pojezdzić a nie myśleć o tym ile każda przejażdżka nas kosztuje. Ten silnik powinien idealnie pracować z gazem.
Co do wartosci, nie jestem ekspertem ale mysle że może jakies 80 kpln? Za 60 sam bym kupił
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
100 spokojnie przekracza a nawet bym się pokusił o 140 . Takie samochody się sprzedaje za granicą lub poza forami, facebookami itp. Przykład patrzenia ile kosztuje każdy kilometr jest idealny . Bez urazy tylko poproszę. Chciałem tylko zauważyć, że zmierzamy do Europy a myślimy po staremu. Zgadza się. Oni inaczej zarabiają ale też dbają o swoje gospodarki. Niemiec wszystko kupi u siebie lub niemieckiego pośrednika aby kasa i podatki zostały w landzie. U nas wszyscy się zaopatrują na Aliexpresie. No to mamy jak mamy .
Podajcie mi choć jeden przykład dlaczego sprzedawać takie auto w naszych warunkach jak tam uzyskamy dużo większą cenę.
Podajcie mi choć jeden przykład dlaczego sprzedawać takie auto w naszych warunkach jak tam uzyskamy dużo większą cenę.
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Załóż koła i zawieszenie. Reszta przyjdzie z czasem i doświadczeniem.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Z tym przebiegiem 140 tysiecy?
Trochę dużo ale co tam kto lubi, chyba wolałbym prawie nowego 4runnera ze stanów.
Trudno porównywać nas i Niemców, im nie brakuje do pierwszego i mogą sobie pozwolić na inwestowanie we własną gospodarkę zamiast szukać tańszych rozwiązań.
A swoją drogą pieniadze nie biorą się znikąd i czesto bogaci ludzie są bogaci bo potrafią szukać oszczędności. Takich jak instalacja LPG. Myślę że poprawnie założone LPG to żadna ujma dla samochodu. Tym bardziej żę dodatkowy zbiornik paliwa zwiekszający zasięg jest kilkukotnie droższy od instalacji LPG która niejako przy okazji zwieksza nam zasięg i zapewnia oszczednosci.
Trochę dużo ale co tam kto lubi, chyba wolałbym prawie nowego 4runnera ze stanów.
Trudno porównywać nas i Niemców, im nie brakuje do pierwszego i mogą sobie pozwolić na inwestowanie we własną gospodarkę zamiast szukać tańszych rozwiązań.
A swoją drogą pieniadze nie biorą się znikąd i czesto bogaci ludzie są bogaci bo potrafią szukać oszczędności. Takich jak instalacja LPG. Myślę że poprawnie założone LPG to żadna ujma dla samochodu. Tym bardziej żę dodatkowy zbiornik paliwa zwiekszający zasięg jest kilkukotnie droższy od instalacji LPG która niejako przy okazji zwieksza nam zasięg i zapewnia oszczednosci.
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Też skłaniam się ku temu aby założyć, są tacy co to ogarną dobrze, muszę tylko poszukać. A dodatkowy zbiornik już ma razem jest 145 l. Dziękuję Panowie za wypowiedzi, jeśli jest realnie wart ok 100 to już wiem, że się bardzo opłacało go kupić, a to był czysty przypadek. Zrobię koła zobaczę w jakim stanie zawias jak spamu to zmodyfikuje jak ok to zostawię i trochę pohulam, może mi się spodoba. A jak nie to jak kolega wyżej pisze do Niemiec go.
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Długo nie musiałem szukać polskiego montażu gazu. Wszedłem pod pierwszą benzynę na warsztacie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
I kolejny przykład. To jest montaż gazu sprzed 3-4 miesięcy ale w takim stanie po miesiącu. Kiedyś jeszcze mieliśmy auto gdzie powiercili kolektor ssący w kilku miejscach bo nie trafiali i potem zaklejali dziury poxipolem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
@kylon: Podpisuje sie pod tym co mowisz, odnosnie fatalnej jakosci montazu instalacji LPG w 90% samochodów w kraju. Jakosc pracy przecietnych gaziarzy jest straszna, o estetyce nie warto nawet wspominac. Niemniej ja uwazam, ze to nadal jest wina gaziarzy, ich niechlujstwa, lenistwa i szukania oszczednosci kosztem jakosci, nie zas samego LPG jako paliwa. Da sie zalozyc instalacje porządnie, trwale i estetycznie. Kwestia podejscia.
Jak jest z wymiana klocków i tarcz? U przecietnego Heńka w warsztacie pod domem - stare precz, nowe wlozyc nowe i wszystko skrecic. Bez czyszczenia, bez smarowania prowadnic, bez sprawdzenia w jakim stanie sa tloczki. I wiekszosc malych zapyzialych warsztacikow tak wlasnie robi. I to tez jest zle, ale to nie znaczy ze w ogole nie warto wymieniac klocków.Tylko ze nie warto robic to u Heńka na wiosce. Robiac samemu albo w dobrym warsztacie - temat bedzie ogarniety jak nalezy. Tak samo jest z LPG, z remontem silnika, wymiana zawieszenia czy naprawa elektryki. Ogolnie znacznie mam przede wszystkim to - komu powierzamy swoje auto.
Po zakupie swojej Toyoty - w zasadzie cala instalacje zdemontowalem i zamontowałem ponownie. Ostał się sterownik i wtryskiwacze. Węze 100% nowe, elektryka stara, ale położona od nowa - w miedzyczasie uszyta na miare. Poszczegolne wyprowadzenia skrocene, lub wydluzone, miejsca łaczenia z instalcacja benzynowa przelutowane od nowa i zabezpieczone. Dociete na wymiar i pomalowane proszkowo wsporniki reduktora, wtryskiwaczy, sterownika gazu. Wlew gazu zamontowany pod klapka wlewu beznyny. Dysze w kolektorze tez od nowa. Bo stare wygladaly jak wiercone po pijaku. Musialem zaspawac otwory po nich TIGiem i nawiercic nowe - w osi kanałów, równolegle.
Jak jest z wymiana klocków i tarcz? U przecietnego Heńka w warsztacie pod domem - stare precz, nowe wlozyc nowe i wszystko skrecic. Bez czyszczenia, bez smarowania prowadnic, bez sprawdzenia w jakim stanie sa tloczki. I wiekszosc malych zapyzialych warsztacikow tak wlasnie robi. I to tez jest zle, ale to nie znaczy ze w ogole nie warto wymieniac klocków.Tylko ze nie warto robic to u Heńka na wiosce. Robiac samemu albo w dobrym warsztacie - temat bedzie ogarniety jak nalezy. Tak samo jest z LPG, z remontem silnika, wymiana zawieszenia czy naprawa elektryki. Ogolnie znacznie mam przede wszystkim to - komu powierzamy swoje auto.
Po zakupie swojej Toyoty - w zasadzie cala instalacje zdemontowalem i zamontowałem ponownie. Ostał się sterownik i wtryskiwacze. Węze 100% nowe, elektryka stara, ale położona od nowa - w miedzyczasie uszyta na miare. Poszczegolne wyprowadzenia skrocene, lub wydluzone, miejsca łaczenia z instalcacja benzynowa przelutowane od nowa i zabezpieczone. Dociete na wymiar i pomalowane proszkowo wsporniki reduktora, wtryskiwaczy, sterownika gazu. Wlew gazu zamontowany pod klapka wlewu beznyny. Dysze w kolektorze tez od nowa. Bo stare wygladaly jak wiercone po pijaku. Musialem zaspawac otwory po nich TIGiem i nawiercic nowe - w osi kanałów, równolegle.
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
A czy zna ktoś kogoś godnego polecenia do zrobienia instalacji LPG do tego modelu? 105 4.5 benzyna
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Jezeli z podkarpacia to polecam w Krosnie.
F.H.U. FLOKS Piotr Munia -+48 605 573 047.
Znaja sie i doradza. BRC marka instalacji,miałem w dwoch osobowkach zony i gitara smigaly.
Maja duzo zadowolonej klienteli.
Zadzwon,powiedz jakie auto,silnik,a najlepiej podjedz.
F.H.U. FLOKS Piotr Munia -+48 605 573 047.
Znaja sie i doradza. BRC marka instalacji,miałem w dwoch osobowkach zony i gitara smigaly.
Maja duzo zadowolonej klienteli.
Zadzwon,powiedz jakie auto,silnik,a najlepiej podjedz.
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Mam LC 100 z tym silnikiem rok 2007 ale wersja ze skrzynią AT 4-ro biegową bez ABS (prawie 105-tka:) ). Taka wersja z Dubaju. i silnik chodzi jak talala na benzynie na ori oponach 15l do 120km/h na LPG 21 l/100 na GBF 33 cale.
W sumie to nic mi nie brakuje - może skrzyni MT. Ale ta co jest jest ok.
Faktycznie problem ze znalezieniem mechanika i części - czasami części znajduję dla TLC80 z tym silnikiem. Na dzień dzisiejszy nie mogę znaleźć numeru do kupna zapasowego alternatora
W sumie to nic mi nie brakuje - może skrzyni MT. Ale ta co jest jest ok.
Faktycznie problem ze znalezieniem mechanika i części - czasami części znajduję dla TLC80 z tym silnikiem. Na dzień dzisiejszy nie mogę znaleźć numeru do kupna zapasowego alternatora
Re: LC 105 2003 4.5 ocena, wycena
Może i z mechanikami problem jest ale części są dostępne bez problemu.
27060-66090
27060-66100
27060-66090
27060-66100