J100 - okiem użytkownika
Moderator: luk4s7
Re: J100 - okiem użytkownika
problem z uderzeniem momentu obrotowego podczas pracy na reduktorze rozwiązuję na dwa sposoby:
-jeśli jest to cięzki teren skrzynię ustawiam na pozycję L, samochód sprawnie posuwa się do przodu bez wachlowania biegami;
-jeśli to lajcik albo gdy chcemy poruszać się szybciej to ustawiam w poz D jednak z wciśniętym włacznikiem ruszania z drugiego biegu, szarpnięcie przy przełączaniu na 3 jest wtedy mniejsze.
-jeśli jest to cięzki teren skrzynię ustawiam na pozycję L, samochód sprawnie posuwa się do przodu bez wachlowania biegami;
-jeśli to lajcik albo gdy chcemy poruszać się szybciej to ustawiam w poz D jednak z wciśniętym włacznikiem ruszania z drugiego biegu, szarpnięcie przy przełączaniu na 3 jest wtedy mniejsze.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - okiem użytkownika
zagranie z włączonym 2ndstrt sprytne, w wiekszosci sytuacji jedynka na reduktorze bedzie i tak zbyt krótka (zwłaszcza przy momencie tego silnika)
mozna jeszcze wcisnąć lokapa, wtedy skrzynia bedzie pracowac wyłacznie pomiedzy dwa a trzy
co nie zmienia faktu, ze (przynajmniej wg moich obserwacji) najwieksze uderzenie momentu jest wlasnie przy przejsciu z 2 na 3
mozna jeszcze wcisnąć lokapa, wtedy skrzynia bedzie pracowac wyłacznie pomiedzy dwa a trzy
co nie zmienia faktu, ze (przynajmniej wg moich obserwacji) najwieksze uderzenie momentu jest wlasnie przy przejsciu z 2 na 3
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - okiem użytkownika
dymi na czarno... niby na czarno w dizlu to zdrowo, ale jednak troche za bardzo
wymienial ktoś końcówki wtryskiwaczy w 1HD-FTE drogie to chińskie Denso ?
a tak btw jak wymieniłem w bj koncowki wtryskiwaczy (bo troche lały), to poprawy nie bylo żadnej, a tylko mocy wyraźnie ubyło i tak tysiak wydany, a zadowolonia żadnego - wręcz odwrotnie...
edit
----------------
tak jak napisalem w innym wątku - winnym dymienia byl zle dzialajacy zawór EGR, ktory dopuszczal za duzo spalin i silnik miał za mało tlenu... po jego odłączeniu (zaworu, nie silnika) sytuacja zmienila sie diametralnie - nie dymi wogole
wymienial ktoś końcówki wtryskiwaczy w 1HD-FTE drogie to chińskie Denso ?
a tak btw jak wymieniłem w bj koncowki wtryskiwaczy (bo troche lały), to poprawy nie bylo żadnej, a tylko mocy wyraźnie ubyło i tak tysiak wydany, a zadowolonia żadnego - wręcz odwrotnie...
edit
----------------
tak jak napisalem w innym wątku - winnym dymienia byl zle dzialajacy zawór EGR, ktory dopuszczal za duzo spalin i silnik miał za mało tlenu... po jego odłączeniu (zaworu, nie silnika) sytuacja zmienila sie diametralnie - nie dymi wogole
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 09:27 przez seburaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: J100 - okiem użytkownika
od kilku dni 100-tka w bieszczadach testy przechodzi
sporo błotka i potoki, najgorsze drogi po leśnych zrywkach
dziś leśnik nawet mandatu nie wlepił, bo zdumiony był, że takim tramwajem wdrapałem się tam, gdzie go spotkałem
auto bez żadnych przeróbek - salonowe opony szosowe i reszta !!!
oczy wychodzą mi na wierzch, jak widzę co auto potrafi
zresztą nie tylko mnie
co prawda cały bok od krzaczorów przerysowany, ale do polerki na szczęście
to fajnie, że trafiłem auto, które im dłużej mam, tym bardziej je lubię
sporo błotka i potoki, najgorsze drogi po leśnych zrywkach
dziś leśnik nawet mandatu nie wlepił, bo zdumiony był, że takim tramwajem wdrapałem się tam, gdzie go spotkałem
auto bez żadnych przeróbek - salonowe opony szosowe i reszta !!!
oczy wychodzą mi na wierzch, jak widzę co auto potrafi
zresztą nie tylko mnie
co prawda cały bok od krzaczorów przerysowany, ale do polerki na szczęście
to fajnie, że trafiłem auto, które im dłużej mam, tym bardziej je lubię
Re: J100 - okiem użytkownika
Ładne fotki
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - okiem użytkownika
znajac troche konsystencje bieszczadzkiego błota uznaję za niemozliwe, ze podjazd na drugim zdjeciu zrobiłeś na szosówkach to jest N I E M O Ż L I W E
Re: J100 - okiem użytkownika
delikatnie na zapiętym reduktorze i się wdrapała
też mi oczy wyszły, bo sam nie wierzyłem, że da radę
kumpel, co w bieszczady się wyniósł i samurajem się wspina a raczej podskakuje (autor zdjęć załączonych, ja tylko je trochę podrasowałem, bo moim aparatem robione ) minę z wrażenia miał nietęgą, jak zobaczył co taka salonowa 100'tka potrafi
też mi oczy wyszły, bo sam nie wierzyłem, że da radę
kumpel, co w bieszczady się wyniósł i samurajem się wspina a raczej podskakuje (autor zdjęć załączonych, ja tylko je trochę podrasowałem, bo moim aparatem robione ) minę z wrażenia miał nietęgą, jak zobaczył co taka salonowa 100'tka potrafi
Re: J100 - okiem użytkownika
co by udowodnić niedowiarkom, że na szosówkach stoi, to taką fotkę z następnego dnia znalazłem
- Załączniki
-
- 123.jpg
- (143,59 KiB) Pobrany 390 razy
Re: J100 - okiem użytkownika
och dziękuję, naprawdę, nie spodziewałem siękylon pisze:Ładne fotki
wiem, że są fajne
zauważyliście, że nigdy nie przywozi się fotek z najtrudniejszych zmagań
dlaczego?
bo wtedy walczysz (odkopujesz, taplasz się w błocie, wrzucasz kłody do cieków co by je pokonać, leje się z ciebie pot, wkurzają cię muchy, etc.), udaje ci się w końcu przejechać, wygrana, wracasz zmęczony, wieczorkiem przeglądasz przy winku fotki z dnia i myślisz: kurcze nie zrobiłem żadnego zdjęcia od kiedy zrobiło się naprawdę fajosko i hardkorowo
hmm, może następnym razem się będzie pamiętało zrobić parę fajnych ujęć
Re: J100 - okiem użytkownika
Witam
Mam przyjemnosc z FZJ 100 od ponad tygodnia. Wersja z manualna skrzynia i part time 4WD, bez hydraulicznego zawieszenia. Pierwsze wrazenia z przesiadki z HZJ80 dosc radykalne.
Auto sporo wygodniejsze, bardziej miekkie i ciche w jezdzie po czarnym. Przyspieszenie tez normalne czego niemozna powiedziec o HZJ80. FZJ 100 postawilem na tych samych oponach co starsza 80-tke, BFG AT 285/75/16. Kupilem ja na zimowych (!!) oponach michelina mimo, ze temperatura za oknem w granicach 28 C'. Hamowalo sie tym na gorcym asfalcie dosc kiepsko.
Wczoraj mialem okazje wjechac na jedna z lokalnych diun. Silnik benzynowy sporo praktyczniejszy podczas jazdy po piachu. Samochod znacznie pewniej sie zachowuje na trawersach diun, zapas mocy mocno sie przydaje w takich sytuacjach.
Reduktor + 3 bieg i wjezdzalem na diune w miejscach, gdzie HZJ80 niedawala zupelnie rady. Wada niewatpliwa jest dosc miekkie i niskie seryjne zawieszenie. Na hopkach auto bujalo sie jak lodka na fali. Docelowo wstawie sztywniejsze i wyzsze o 2 cale zwieszenie. Robocza wersja HZJ80 jest standardowo wyposarzona w wyzsze i sztywniejsze zawieszenie. Znacznie latwiej moznabylo ja opanowac na mocno pofaldowanym terenie..
Generalnie jednak, FZJ 100 nie robi tak solidnego wrazenia jak HZJ80. Widac, ze auta te produkowane sa raczej dla bogatych arabow traktujacych je jako samochody rodzinne, rzadko opuszczajace utwardzone drogi.
Wymiana zawieszenia, snorkel i uszczelnienie swiec. Konieczne. Przejazd przez wadi kilka dni temu spowodowal, ze wracalem do domu na 3 cylindrach...
Mam przyjemnosc z FZJ 100 od ponad tygodnia. Wersja z manualna skrzynia i part time 4WD, bez hydraulicznego zawieszenia. Pierwsze wrazenia z przesiadki z HZJ80 dosc radykalne.
Auto sporo wygodniejsze, bardziej miekkie i ciche w jezdzie po czarnym. Przyspieszenie tez normalne czego niemozna powiedziec o HZJ80. FZJ 100 postawilem na tych samych oponach co starsza 80-tke, BFG AT 285/75/16. Kupilem ja na zimowych (!!) oponach michelina mimo, ze temperatura za oknem w granicach 28 C'. Hamowalo sie tym na gorcym asfalcie dosc kiepsko.
Wczoraj mialem okazje wjechac na jedna z lokalnych diun. Silnik benzynowy sporo praktyczniejszy podczas jazdy po piachu. Samochod znacznie pewniej sie zachowuje na trawersach diun, zapas mocy mocno sie przydaje w takich sytuacjach.
Reduktor + 3 bieg i wjezdzalem na diune w miejscach, gdzie HZJ80 niedawala zupelnie rady. Wada niewatpliwa jest dosc miekkie i niskie seryjne zawieszenie. Na hopkach auto bujalo sie jak lodka na fali. Docelowo wstawie sztywniejsze i wyzsze o 2 cale zwieszenie. Robocza wersja HZJ80 jest standardowo wyposarzona w wyzsze i sztywniejsze zawieszenie. Znacznie latwiej moznabylo ja opanowac na mocno pofaldowanym terenie..
Generalnie jednak, FZJ 100 nie robi tak solidnego wrazenia jak HZJ80. Widac, ze auta te produkowane sa raczej dla bogatych arabow traktujacych je jako samochody rodzinne, rzadko opuszczajace utwardzone drogi.
Wymiana zawieszenia, snorkel i uszczelnienie swiec. Konieczne. Przejazd przez wadi kilka dni temu spowodowal, ze wracalem do domu na 3 cylindrach...
Re: J100 - okiem użytkownika
Gratuluję zakupu Jurek, kawał pięknego auta (z wyłączeniem brzydkich naklejek wzdłuż karoserii). Z oponami zimowymi to ciekawostka istotnie - jak sądzę nie fatygowałeś się po auto do Europy a na miejscu w Omanie śnieg jest dość rzadkim zjawiskiem, czy się mylę?
Re: J100 - okiem użytkownika
Arab zaklada na felgi akurat to co maja w lokalnym sklepiku. A ze akurat byly to klasyczne zimowki??
To typowa wersja tego samochodu na rynek GCC. Egzemplaz ubogi w naklejki i ine cuda. Zdjalem tez koszmarna, swiecaca sie oslone na kolo zapasowe i odkrecilem rownie "gustowne" progi. Inna sprawa, ze progi na pustynii utrudniaja prace lopata, co zdarza sie nawet najlepszym.
auto bedzie przechodzi powolne zmiany. Napoczatek robie to co konieczne. Np. uszczelniacze na reduktorze i lozyska w tylnim dyferencjale.
HZJ80 na sprzedarz
To typowa wersja tego samochodu na rynek GCC. Egzemplaz ubogi w naklejki i ine cuda. Zdjalem tez koszmarna, swiecaca sie oslone na kolo zapasowe i odkrecilem rownie "gustowne" progi. Inna sprawa, ze progi na pustynii utrudniaja prace lopata, co zdarza sie nawet najlepszym.
auto bedzie przechodzi powolne zmiany. Napoczatek robie to co konieczne. Np. uszczelniacze na reduktorze i lozyska w tylnim dyferencjale.
HZJ80 na sprzedarz
Re: J100 - okiem użytkownika
naprawdę fajoskie !!!
i auto
i widoki
i auto
i widoki
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - okiem użytkownika
ups, to czeka Cie rwanie i rozpołowianie reduktoraJerzy23 pisze: uszczelniacze na reduktorze
Re: J100 - okiem użytkownika
Właśnie mija rok jak użytkuję J100, a ona wciąż mnie pozytywnie zaskakuje .
Dziś zupełnie przypadkiem odkryłem, że jeżeli zostawi się w położeniu lewym lub prawym joystick sterowania ustawienia lusterek, to przy wrzuceniu biegu wstecznego odpowiednie lusterko boczne zmienia samoczynnie kąt lustra aby kierowca mógł zobaczyć okolice zderzaka tylnego. Oczywiście po wyrzuceniu biegu wstecznego lustro wraca do wcześniejszego normalnego położenia.
he, he NIEŹLE - "full wypas" jak to mówią
Dziś zupełnie przypadkiem odkryłem, że jeżeli zostawi się w położeniu lewym lub prawym joystick sterowania ustawienia lusterek, to przy wrzuceniu biegu wstecznego odpowiednie lusterko boczne zmienia samoczynnie kąt lustra aby kierowca mógł zobaczyć okolice zderzaka tylnego. Oczywiście po wyrzuceniu biegu wstecznego lustro wraca do wcześniejszego normalnego położenia.
he, he NIEŹLE - "full wypas" jak to mówią