J100 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: nixon »

problem z uderzeniem momentu obrotowego podczas pracy na reduktorze rozwiązuję na dwa sposoby:
-jeśli jest to cięzki teren skrzynię ustawiam na pozycję L, samochód sprawnie posuwa się do przodu bez wachlowania biegami;
-jeśli to lajcik albo gdy chcemy poruszać się szybciej to ustawiam w poz D jednak z wciśniętym włacznikiem ruszania z drugiego biegu, szarpnięcie przy przełączaniu na 3 jest wtedy mniejsze.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

zagranie z włączonym 2ndstrt sprytne, w wiekszosci sytuacji jedynka na reduktorze bedzie i tak zbyt krótka (zwłaszcza przy momencie tego silnika)

mozna jeszcze wcisnąć lokapa, wtedy skrzynia bedzie pracowac wyłacznie pomiedzy dwa a trzy :wink:

co nie zmienia faktu, ze (przynajmniej wg moich obserwacji) najwieksze uderzenie momentu jest wlasnie przy przejsciu z 2 na 3 :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

dymi na czarno... niby na czarno w dizlu to zdrowo, ale jednak troche za bardzo :wink:
wymienial ktoś końcówki wtryskiwaczy w 1HD-FTE :?: drogie to chińskie Denso ?

a tak btw jak wymieniłem w bj koncowki wtryskiwaczy (bo troche lały), to poprawy nie bylo żadnej, a tylko mocy wyraźnie ubyło :( i tak tysiak wydany, a zadowolonia żadnego - wręcz odwrotnie...

edit
----------------

tak jak napisalem w innym wątku - winnym dymienia byl zle dzialajacy zawór EGR, ktory dopuszczal za duzo spalin i silnik miał za mało tlenu... po jego odłączeniu (zaworu, nie silnika) sytuacja zmienila sie diametralnie - nie dymi wogole :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 09:27 przez seburaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: lucjan »

od kilku dni 100-tka w bieszczadach testy przechodzi
sporo błotka i potoki, najgorsze drogi po leśnych zrywkach
dziś leśnik nawet mandatu nie wlepił, bo zdumiony był, że takim tramwajem wdrapałem się tam, gdzie go spotkałem :D
auto bez żadnych przeróbek - salonowe opony szosowe i reszta !!!
oczy wychodzą mi na wierzch, jak widzę co auto potrafi :shock:
zresztą nie tylko mnie
co prawda cały bok od krzaczorów przerysowany, ale do polerki na szczęście
to fajnie, że trafiłem auto, które im dłużej mam, tym bardziej je lubię :roll:
Załączniki
1.jpg
(185,15 KiB) Pobrany 436 razy
2.jpg
(217,99 KiB) Pobrany 436 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Ładne fotki :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

znajac troche konsystencje bieszczadzkiego błota uznaję za niemozliwe, ze podjazd na drugim zdjeciu zrobiłeś na szosówkach :mrgreen: to jest N I E M O Ż L I W E

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: lucjan »

delikatnie na zapiętym reduktorze i się wdrapała
też mi oczy wyszły, bo sam nie wierzyłem, że da radę
kumpel, co w bieszczady się wyniósł i samurajem się wspina a raczej podskakuje :D (autor zdjęć załączonych, ja tylko je trochę podrasowałem, bo moim aparatem robione :wink:) minę z wrażenia miał nietęgą, jak zobaczył co taka salonowa 100'tka potrafi

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: lucjan »

co by udowodnić niedowiarkom, że na szosówkach stoi, to taką fotkę z następnego dnia znalazłem
Załączniki
123.jpg
(143,59 KiB) Pobrany 390 razy

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: lucjan »

kylon pisze:Ładne fotki :wink:
och dziękuję, naprawdę, nie spodziewałem się :oops:
wiem, że są fajne :wink:
zauważyliście, że nigdy nie przywozi się fotek z najtrudniejszych zmagań
dlaczego?
bo wtedy walczysz (odkopujesz, taplasz się w błocie, wrzucasz kłody do cieków co by je pokonać, leje się z ciebie pot, wkurzają cię muchy, etc.), udaje ci się w końcu przejechać, wygrana, wracasz zmęczony, wieczorkiem przeglądasz przy winku fotki z dnia i myślisz: kurcze nie zrobiłem żadnego zdjęcia od kiedy zrobiło się naprawdę fajosko i hardkorowo :D
hmm, może następnym razem się będzie pamiętało zrobić parę fajnych ujęć

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Jerzy23 »

Witam
Mam przyjemnosc z FZJ 100 od ponad tygodnia. Wersja z manualna skrzynia i part time 4WD, bez hydraulicznego zawieszenia. Pierwsze wrazenia z przesiadki z HZJ80 dosc radykalne.
Auto sporo wygodniejsze, bardziej miekkie i ciche w jezdzie po czarnym. Przyspieszenie tez normalne czego niemozna powiedziec o HZJ80. FZJ 100 postawilem na tych samych oponach co starsza 80-tke, BFG AT 285/75/16. Kupilem ja na zimowych (!!) oponach michelina mimo, ze temperatura za oknem w granicach 28 C'. Hamowalo sie tym na gorcym asfalcie dosc kiepsko.

Wczoraj mialem okazje wjechac na jedna z lokalnych diun. Silnik benzynowy sporo praktyczniejszy podczas jazdy po piachu. Samochod znacznie pewniej sie zachowuje na trawersach diun, zapas mocy mocno sie przydaje w takich sytuacjach.
Reduktor + 3 bieg i wjezdzalem na diune w miejscach, gdzie HZJ80 niedawala zupelnie rady. Wada niewatpliwa jest dosc miekkie i niskie seryjne zawieszenie. Na hopkach auto bujalo sie jak lodka na fali. Docelowo wstawie sztywniejsze i wyzsze o 2 cale zwieszenie. Robocza wersja HZJ80 jest standardowo wyposarzona w wyzsze i sztywniejsze zawieszenie. Znacznie latwiej moznabylo ja opanowac na mocno pofaldowanym terenie..

Generalnie jednak, FZJ 100 nie robi tak solidnego wrazenia jak HZJ80. Widac, ze auta te produkowane sa raczej dla bogatych arabow traktujacych je jako samochody rodzinne, rzadko opuszczajace utwardzone drogi.

Wymiana zawieszenia, snorkel i uszczelnienie swiec. Konieczne. Przejazd przez wadi kilka dni temu spowodowal, ze wracalem do domu na 3 cylindrach...
Załączniki
JER_2341.jpg
JER_2344.jpg
JER_2290.jpg

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Pyrka »

Gratuluję zakupu Jurek, kawał pięknego auta (z wyłączeniem brzydkich naklejek wzdłuż karoserii). Z oponami zimowymi to ciekawostka istotnie - jak sądzę nie fatygowałeś się po auto do Europy a na miejscu w Omanie śnieg jest dość rzadkim zjawiskiem, czy się mylę?

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Jerzy23 »

Arab zaklada na felgi akurat to co maja w lokalnym sklepiku. A ze akurat byly to klasyczne zimowki?? :mrgreen:

To typowa wersja tego samochodu na rynek GCC. Egzemplaz ubogi w naklejki i ine cuda. Zdjalem tez koszmarna, swiecaca sie oslone na kolo zapasowe i odkrecilem rownie "gustowne" progi. Inna sprawa, ze progi na pustynii utrudniaja prace lopata, co zdarza sie nawet najlepszym.

auto bedzie przechodzi powolne zmiany. Napoczatek robie to co konieczne. Np. uszczelniacze na reduktorze i lozyska w tylnim dyferencjale.

HZJ80 na sprzedarz :| :mrgreen:
Załączniki
JER_2365.jpg
JER_2347.jpg

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: lucjan »

naprawdę fajoskie !!!
i auto
i widoki

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

Jerzy23 pisze: uszczelniacze na reduktorze
ups, to czeka Cie rwanie i rozpołowianie reduktora
:|

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: lucjan »

Właśnie mija rok jak użytkuję J100, a ona wciąż mnie pozytywnie zaskakuje :).
Dziś zupełnie przypadkiem odkryłem, że jeżeli zostawi się w położeniu lewym lub prawym joystick sterowania ustawienia lusterek, to przy wrzuceniu biegu wstecznego odpowiednie lusterko boczne zmienia samoczynnie kąt lustra aby kierowca mógł zobaczyć okolice zderzaka tylnego. Oczywiście po wyrzuceniu biegu wstecznego lustro wraca do wcześniejszego normalnego położenia.
he, he NIEŹLE - "full wypas" jak to mówią :mrgreen:

ODPOWIEDZ