Przegląd głowic 100 tyś. lpg 4,7 v8
: 03 kwie 2021, 21:01
Wpadłem ostanio z nudów na pomysł by sprawdzić kondycję silnika po 20 latach i100 tyś. na gazie. Przy okazji po wymieniać pare uszczelek na nowe . Pacjent UZJ 100 przebieg 200tyś w tym dwukrotna regulacja zaworów wym. oleju zawsze 10tyś z płukankami, czasowa kontrola regulacja inst. gazowej i filtry.Przy kontroli szczelność silnika delikana utrata szczelność (w granicach normy) na 2 i 5 cylindrze do wydechu. Czyli nie jest źle ale jest. Demontaż kolektora , wtryski, mostki wodne, rozrząd, głowice.
Teraz głowica demontaż wałków, szklanki , płytki, zawory. I tu pozytywna niepodzianka, stan przylgni zaworowych w b.dobrej kondycji przy 100tyś na lpg. Żadnych wżerów ,wypaleń tylko lekko nagar.
Planowanko 0,5setek na obydwóch głowicach, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze, regulacja zaworów. Teraz wspomniane nowe uszczelki , głowicy, wydechu, kolektor dolotowy, uszczelki mostków wodnych i pokrywy zaworów. Tyle o wpływie lpg na destrukcję silnika.
Teraz można spać spokojnie
Teraz głowica demontaż wałków, szklanki , płytki, zawory. I tu pozytywna niepodzianka, stan przylgni zaworowych w b.dobrej kondycji przy 100tyś na lpg. Żadnych wżerów ,wypaleń tylko lekko nagar.
Planowanko 0,5setek na obydwóch głowicach, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze, regulacja zaworów. Teraz wspomniane nowe uszczelki , głowicy, wydechu, kolektor dolotowy, uszczelki mostków wodnych i pokrywy zaworów. Tyle o wpływie lpg na destrukcję silnika.
Teraz można spać spokojnie