alternator

Moderator: luk4s7

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

alternator

Post autor: everybike »

Cześć
Jaki polecacie alternator do J100 4.7 V8 ? Obecnie ładowanie u mnie podczas jazdy jest na poziomie 13.5 - 13.7 i aku traci prąd. Na postoju w pozycji P jest 14.1. Dodatkowo przy zgaszonym i zamkniętym aucie mam upłynność 0,35A. Nie mam alarmu. Radio i CB odłączyłem celem diagnostyki i już nie mam więcej 'podejrzanych'.
Jak naładuję aku i zdejmę klemę to i po tygodniu stania odpala pięknie, więc sama bateria raczej nie jest problemem. Pan w sklepie sprawdzał testerem i powiedział ,że aku sprawne.
Dodam, że alternator regenerowałem 2 lata temu. Teraz już chcę kupić drugi altek - mocniejszy ( może kiedyś rozbuduję instalację o drugi aku), a obecny po sprawdzeniu będę miał na zapas na wyprawy. Do Pajero i J9 tak właśnie miełałem i zdażyło się, że zapasowy alternator się przydał.

ps. tak już ten ubytek prądu diagnozuję chyba z miesiąc , bo kolejki w Łodzi do elektryka dłuższe niż do ortopedy :)

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: alternator

Post autor: gwt »

Może zamiast wymieniać alternator sprawdź gdzie Ci prąd ucieka bo 0,35A to strasznie dużo. Jak sprawdzzłem u siebie (wprawdzie w HDJ) to było coś ok. 60mA co już mi się wydawało dużo.

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: everybike »

no właśnie szykuje strategię żeby to sprawdzić, ciężko znależć też wolną chwilę jak się ponad połowę godzin z miesiąca w pracy spędza.
Planuję sprawdzać upłynność wyjmować kolejno bezpieczniki - jak spadnie upłynność przy wyjęciu konkretnego bezpiecznika to będzie jakiś ślad. Czy może polecacie jakiś inny sposób na poszukiwanie złodzieja prądu ?

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: aadamuss »

Kiedyś sprawdzałem ile prądu upływa w setce i cuda wychodziły przy dwóch akumulatorach. Koniec końców okazało się, że jeden aku byl padnięty i drenował drugi.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Gniew
Posty: 138
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: alternator

Post autor: Gniew »

everybike pisze:
27 paź 2020, 17:51
Planuję sprawdzać upłynność wyjmować kolejno bezpieczniki - jak spadnie upłynność przy wyjęciu konkretnego bezpiecznika to będzie jakiś ślad. Czy może polecacie jakiś inny sposób na poszukiwanie złodzieja prądu ?
Ten sposob jest dobry. Ja kiedys wlasnie w ten sposob znalazlem przyczyne.
U mnie prad kradlo oswietlenie schowka, ale mozliwosci jest wiele.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 944
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: vGreg »

everybike pisze:
27 paź 2020, 14:25
Obecnie ładowanie u mnie podczas jazdy jest na poziomie 13.5 - 13.7.
Przy pracującym alternatorze zmierz napięcie na nim na (+). Później włącz światła lub inne obciążenie i zrób pomiar spadku napięcia pomiędzy (+) alternatora i (+) akumulatora. Napięcie to im jest niższe tym lepiej. Przy 0,2V proponuję wymienić przewód ładowania od alternatora do aku.
PS
Przed pomiarem zrób porzadek przy klemach i kostce alternatora. :wink:

ODPOWIEDZ