AHC w wyprawówce.

Moderator: luk4s7

cezarys
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2020, 21:27
Auto: HDJ100L
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: cezarys »

rembacz pisze:
11 mar 2020, 19:45
Montaż stalowych zderzaków czy zabudowy wyprawowej i innego szpeju powoduje przekroczenie wartości ciśnień AHC. W moim przypadku dwa zbiorniki LPG i trzech pasażerów powodował problem zawieszenia. Po wielu testach dopasowałem sprężyny pod AHC. Toyota wyposażona w dwa stalowe zderzaki , zabudowa wyprawowa, dwa zbiorniki LPG (110 l gazu) wyciągarka, dwa aku, bagażnik wyprawowy, koło zapasowe. Przy takim obciążeniu ciś. spoczynkowe na poziomie 6,2 mpa tył i 7,2mpa przód ( zalecane przód 6,9 +/- 0,5 mpa , tył 5,6-6,7 mpa)
Post dla osób które chcą zachować AHC jak najdłużej z wiadomych powodów.
Z przednim zawieszeniem jest najmniej problemu wystarczy podkręcić drążki do żądanej wartości ciśnienia.
Do kontroli ciśnień stosuje Techstream w wersji z odczytem "LIVE DATA" ze znanego portalu aukcyjnego.
Sprężyny tył o wym: wys. 505 cm, drut 14 mm, 6,5 zwojów na wzór standardowej sprężyny pod AHC.
Ja też jestem za zachowaniem AHC.
Chciałbym dopytać, z jakiego samochodu takie sprężyny pasują o tych parametrach ?
Brakuje mi średnicy zwojów.
U siebie też chcę taką operację wymiany sprężyn zrobić.

cezarys
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2020, 21:27
Auto: HDJ100L
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: cezarys »

Cos tu nie gra: 505 cm, drut 14 mm, 6,5zwoja a oryginalne sprężyny maja 16mm i 7,5zwoja

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Sorki że tak późno, to są dydykowane aby wzmocnić ahc:
http://www.euro4x4parts.com/parts/sri10 ... RS-79.html

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Na tych się wzorowałem.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

Nie pamiętam teraz dokładnie ale oryginale mają 12 a ty podajesz oryginale z toyoty bez ahc. Pozdr

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

rembacz pisze:
30 maja 2021, 07:44
Nie pamiętam teraz dokładnie ale oryginale z toyoty z ahc mają 12 a ty podajesz oryginale z toyoty bez ahc. Pozdr

cezarys
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2020, 21:27
Auto: HDJ100L
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: cezarys »

No tak, masz rację. Przy AHC oryginały mają 12mm drut i lewa sprężyna ma wysokość 500mm a prawa 485mm

cezarys
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2020, 21:27
Auto: HDJ100L
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: cezarys »

No i udało się naprawić AHC. Wystarczyło wymienić ukręcony tylny czujnik położenia, no i obie sprężyny tył na wersję zamawianą w Polspringu z drutu 14mm.
Elegancko się podnosi do HI, bez problemu.
Dzięki za pomoc i podpowiedź koledze forumowemu rembacz

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: Rokfor32 »

Tak ogólnie - przy wymianie amorów (siłowników) z AHC na zwykły zawias ori siłowniki zwykle lądują w złomie. Acz - nie zawsze są złomem. Się tak zastanawiam - trzymać to? Ktoś by zanabył za ułamek ceny aso?

Ze dwa komplety mam takich obecnie - trochę żal wywalać. Nie nowe, zardzewiałe z wierzchu - ale zdejmowane z aut w których system (jeszcze) działał.

Kurczy się mi ilość miejsca w magazynie, stąd takie "rozterki" ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: kylon »

Zrób tak jak ja. Zamówiłem po raz czwarty kontener aby go wypchać po brzegi wszelkiego rodzaju śmieciami co miały się przydać ;-). Z roku na rok mądrzeję i rozstaję się z kolejnymi leżakami.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: Rokfor32 »

Z doświadczenia wiem, że jak tak zrobię - to za dwa miechy najdalej będę szukał po allegro tego co wywaliłem, i płacił x10 ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: kylon »

No to dokup działkę, postaw magazyn itp.

Awatar użytkownika
Arkham
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2021, 06:38
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: Arkham »

Uszanowanie.
Odgrzewam kotleta.

Czy na polskim rynku istnieje zatem jakiś gotowy produkt (marka) sprężyn o nieco zwiększonej nośności, które można wsadzić w miejsce fabrycznych sprężyn z układem AHC na zasadzie plug-and-play?

Jestem na etapie wymiany płynu AHC oraz sprężyn tylnego zawieszenia i chętnie wsadziłbym jakieś o nieco mocniejszych parametrach bez konieczności liftowania lub przeróbek zawieszenia. Z oczywistych względów pragnę zachować AHC najdłużej jak to będzie możliwe bo nie zamierzam walczyć tym samochodem w trasie o przetrwanie. Nie planuję pakowania się w stalowe zderzaki, wyciągarki itp ale zapas + namiot dachowy + zabudowa i ekipa na pokładzie na pewno skutecznie uśmierci system.
Czytałem o możliwości podmiany sprężyn na te z 80-tki ale ponoć na pusto samochód robi się wtedy zbyt taczkowaty a docinanie niespasowanych sprężyn mnie nie przekonuje ale nie mam na tyle doświadczenia i wiedzy by to kwestionować.
Poczytałem powyższy wątek i w zasadzie nie znalazłem innych opcji.
A może się mylę?
Coś ze stajni Terrain Tammer, Dobinsons, OME, King Springs?
Przewinął mi się też wątek mocniejszych, fabrycznych sprężyn ale nie jestem pewien czy będą pasować na zasadzie plug and play.
Jakieś nowe u doświadczenia u Waszmościów?

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: rembacz »

King Springs KTRS-79

Awatar użytkownika
Arkham
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2021, 06:38
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: AHC w wyprawówce.

Post autor: Arkham »

Rozumiem.
Przewinęły mi się gdzieś podczas lektury o modyfikacji zawieszenia.
Do dostania w Polsce?

Czy tylne sprężyny w UZJ100 z AHC mają taką samą długość?
Z dwóch źródeł mam dwie sprzeczne informacje.
Jedno podaje tę samą długość i nieco inne numery OE sprężyn niż to, które podaje, że po stronie kierowcy sprężyna jest dłuższa o 15 mm.

Czy w przypadku braku dostępności w Polsce modelu KTRS-79 ich rolę spełnią np. OME model 2863 (sprężyny symetryczne) lub 2866 (asymetryczne).
Jeśli tak to który model?

OME 2863 są symetryczne ale ich długość jest krótsza niż fabrycznych?
Teoretycznie dedykowane są do średnich obciążeń ale nie do modeli z AHC.

OME 2866 są asymetryczne i długością zbliżone do fabrycznych asymetrycznych, do zwiększonego obciążenia, teoretycznie z 10 mm liftem ale w stosunku do modeli bez AHC. Również oficjalnie nie są dedykowane do modelu z AHC.

Albo ARB 2865 lub 2866?

Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości.

ODPOWIEDZ