Ja też jestem za zachowaniem AHC.rembacz pisze: ↑11 mar 2020, 19:45Montaż stalowych zderzaków czy zabudowy wyprawowej i innego szpeju powoduje przekroczenie wartości ciśnień AHC. W moim przypadku dwa zbiorniki LPG i trzech pasażerów powodował problem zawieszenia. Po wielu testach dopasowałem sprężyny pod AHC. Toyota wyposażona w dwa stalowe zderzaki , zabudowa wyprawowa, dwa zbiorniki LPG (110 l gazu) wyciągarka, dwa aku, bagażnik wyprawowy, koło zapasowe. Przy takim obciążeniu ciś. spoczynkowe na poziomie 6,2 mpa tył i 7,2mpa przód ( zalecane przód 6,9 +/- 0,5 mpa , tył 5,6-6,7 mpa)
Post dla osób które chcą zachować AHC jak najdłużej z wiadomych powodów.
Z przednim zawieszeniem jest najmniej problemu wystarczy podkręcić drążki do żądanej wartości ciśnienia.
Do kontroli ciśnień stosuje Techstream w wersji z odczytem "LIVE DATA" ze znanego portalu aukcyjnego.
Sprężyny tył o wym: wys. 505 cm, drut 14 mm, 6,5 zwojów na wzór standardowej sprężyny pod AHC.
Chciałbym dopytać, z jakiego samochodu takie sprężyny pasują o tych parametrach ?
Brakuje mi średnicy zwojów.
U siebie też chcę taką operację wymiany sprężyn zrobić.