Strona 1 z 4

LC 100 vs 105

: 12 gru 2019, 21:22
autor: PblO
Jest Was tu wielu i niektórzy pojęcie mają, więc być może rozjaśnicie mi w głowie nieco.

Pytań mam kilka, czy:

- 105 = manual?
- 105 w benzynie = 1FZFE?
- 105 = odłączany przedni napęd?
- były 100 z odłączanym przednim
- była opcja automat 100/105 + odłączany przedni?
- faktycznie jest tak jak mówi internet, że 105 to buda J10 na podwoziu od J8?
- jeżeli 105 = podwozie J8, były J8 z odłączanym przednim?

Re: LC 100 vs 105

: 12 gru 2019, 22:30
autor: can
1. Manual i automat
2. Tak
3. I taki i taki (np bieda wersja dołączany, gx_r stały)
4. Nie
5. 100 nie, 105 trzeba by poszukać w internetach
6. W większości tak
7. Tak

Re: LC 100 vs 105

: 12 gru 2019, 22:32
autor: oradek
The 105 carried over the majority of its chassis and powertrain from the 80-series with coil suspended solid axles front and rear, and straight-6 petrol and diesel engines. These models were only sold in African, Australian, Russian, and South American markets.

Designation Engine Power Torque Availability

HZJ105 1HZ 4.2 L diesel I6 96 kW (131 PS; 129 hp) at 3,800 rpm 271 N⋅m (200 lb⋅ft) at 2,200 rpm Africa, Asia, Australia, Middle East, South America

FZJ105 1FZ-FE 4.5 L petrol I6 180 kW (245 PS; 241 hp) at 4,600 rpm 410 N⋅m (302 lb⋅ft) at 3,600 rpm Africa, Asia, Australia, Middle East, South America

FZJ100 1FZ-FE 4.5 L petrol I6 180 kW (245 PS; 241 hp) at 4,600 rpm 410 N⋅m (302 lb⋅ft) at 3,600 rpm Middle East, China

UZJ100 2UZ-FE 4.7 L petrol V8 170 kW (231 PS; 228 hp) at 4,800 rpm 410 N⋅m (302 lb⋅ft) at 3,400 rpm Africa, Asia, Australia, China, Europe, Japan, Middle East, North America, UK

HDJ100 1 1HD-T 4.2 L turbodiesel I6 123 kW (167 PS; 165 hp) at 3,600 rpm 352 N⋅m (260 lb⋅ft) at 2,000 rpm Africa, South America

HDJ100 2 1HD-FTE 4.2 L turbodiesel I6 150 kW (204 PS; 201 hp) at 3,400 rpm 430 N⋅m (317 lb⋅ft) at 1,400 rpm Australia*, Europe, Japan, Middle East, New Zealand, UK

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser

Oradek lj73 2LT-II

Re: LC 100 vs 105

: 12 gru 2019, 22:42
autor: can
Tu masz jeszcze fajna specke z Australii, widać różnice w wymiarach w zależności od podwozia:
http://www.brian894x4.com/LC100specs.jpg

Re: LC 100 vs 105

: 12 gru 2019, 23:31
autor: aadamuss
I różnice w tylnych klapach.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Re: LC 100 vs 105

: 12 gru 2019, 23:37
autor: can
aadamuss pisze:I różnice w tylnych klapach.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Mogą, nie muszą być.

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 00:11
autor: PblO
Pogadałem trochę w necie i są tacy, co twierdzą, że były LC100 z 1FZ-FE z dołączanym przodem, zarówno w manualu, jak i w automacie.
Nie było za to automatów 105 w wersji part time, tylko full 4wd, ale były manuale w obu opcjach.
Teorie te, zdaje się potwierdzać EPC, jeśli szukać po numerach sprzęgiełek.

Kilka dni temu oglądałem 105 GX-R w manualu i ze sprzęgiełkami na kołach, więc "bieda wersja" raczej się nie sprawdza.


A teraz dodatkowe pytanie :)

Do wyboru, 105 w benzynie, 1998, jak fabryka dała, vs LX470, LPG, rok 2000, kompresor + 2x blokady pneumatyczne + komin, bez dodatkowego motania.
Co wybieracie i dlaczego?
Tylko bez "zależy" proszę - oba auta w podobnym stanie, z przebiegiem z serii nikt nie wie ile, ale wyglądają nienajgorzej, rdzy brak, 105 nieco taniej.

A tu szybki pan, co w 45min zmienia full na part:
https://www.youtube.com/watch?v=DSJvYn_zxLE

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 09:35
autor: luk4s7
A po co zmieniać full na pat? Nie udało się wykazać oszczędności na paliwie a są na bezpieczeństwie o niepotrzebnej ingerencji nie wspomnę.

Tutaj ktoś próbował to robić z niewiadomych powodów i efekt... zobacz sam
https://youtu.be/FFFijb6Tu4M

Polecał całą serię o odszczurzaniu 105’tki. Kupiona używana i przywracana do pełni życia. Niejedna sakiewka pękła mimo że części to prezent od Terrain Tamer’a.

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 09:54
autor: can
O, miałem to samo wklejać. Idealnie pasuje do wątku, zwłaszcza że to też 20 letnia 105...
Tu jeszcze konkretniej:
https://youtu.be/4Mo1xOX3PHQ

Też się zastanawiałem, ale między lx470 '07 i hzj105 '06. Stanęło na sporo droższej 105, z różnych względów. Przeznaczenie, przebieg, stan, modyfikacje, historia serwisowa, i najważniejszy czynnik: bo zawsze chciałem 105 i ten jeden raz trafiła się idealna.

Nie mając pojęcia do czego ma być auto, jaki jest stan i cena ciężko coś powiedziec. Lx będzie bardziej skomplikowany, oba palą jak smok, oba naprawia się wszędzie na wschodzie, komfort na plus lexa. Pewnie wziąłbym lexa. Gdybyś miał hzj zamiast fzj to już bym sie wahał.

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 10:06
autor: luk4s7
Oo właśnie, zapomniałem o tym filmie. Myśle że chyba to wszystko na ten temat... Jaśniej się nie da

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 10:45
autor: PblO
Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia po co komu part time 4WD, mam jedno takie auto i przez 2 lata odłączyłem przedni napęd może z 10 razy, nie żeby to miało jakiś konkretny sens, tak po prostu dla zabawy i sprawdzenia, czy działa.
O ile różnica w prowadzeniu, jest wyraźnie wyczuwalna dla kierowcy, to dla silnika zupełnie nie, wskaźnik zużycia paliwa nie chce drgnąć w dół nawet o dziesiątą litra.

105 wpadła mi w oko pewnie wyłącznie dlatego, że rzadka jak powietrze na Evereście, gdyby to była "zwykła" 100 i do tego w manualu, chyba nawet bym nie spojrzał, no i gdybym kupił 105, to nie do jeżdżenia tylko z chęci posiadania raczej ;)
za to ten lex - cacuszko, tym bym pojeździł

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 11:31
autor: oradek
Najprostsze wersje wyposażenia 100 "STD" to wg katalogu fabrycznie Part Time 4WD ze sprzęgiełkami.

To nie jest tak, że idea dołączanego napędu się skończyła. Po prostu jest kwestia sposobów wykorzystania auta, możliwości wyboru oraz ceny i wagi.

Do dziś wychodzą nowe auta z przednim napędem dołączanym. Przykład - słynne, kultowe i zachwalane przez forumowiczów Suzuki Jimny czy różne serie 70-tek.

Toyota LC 100 i nowsze są już za ciężkie i stały napęd na 4 koła im służy. Jednak w autach lżejszych jeszcze robi ekonomiczną różnicę 2x4 czy 4x4.

Co do bezpieczeństwa i komfortu... Pomijając to, że jeden lubi matkę a drugi córkę, to faktem jest, że więcej zależy od kierowcy niż od napędów.

Oradek lj73 2LT-II

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 11:43
autor: PblO
Dzięki za przypomnienie... tak się skupiłem na tych dużych, że zapomniałem, że przecież mam J7 :))
Może faktycznie, tak jak Radek pisze, są takie sytuacje, że rozmiar jednak ma znaczenie, a part time sens, siódemka na asfalcie dużo lepiej robi z odłączonym przodem.

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 12:12
autor: luk4s7
Przypominam że Hiluxy wciąż mają part time. Idea za tym stoi trochę taka że to auto użytkowe więc ma prostszy napęd aby cena była niższa a układ prostszy (trochę). To mniej bezpieczne ale z założenia służy to wożeniu towarów i czasem pracowników przez doświadczonych kierowców, a nie madke i curkie jak to u nas często bywa.

W Jimny pewnie również chodzi o cenę (choć już dziś i tak niezbyt niską).

Zauważmy że nikt nie krytykuje napędu part time jako do dupy. Po prostu bezsensem jest przerabianie full time na part. To jakby cofać się do gaźnika albo z wtrysku na pompę w dieslu. A nie... czekaj, świta mi taka przeróbka D4-D ale... no cóż, ten przypadek potwierdza słuszność mojej teorii

Re: LC 100 vs 105

: 14 gru 2019, 12:33
autor: rolkos
Jedyne uzasadnienie dla part time to niższa cena auta.