TLC różnice w instrukcji i rzeczywistości
: 27 wrz 2019, 20:17
Cześć Wszystkim,
mój pierwszy post na forum TLC, mam nadzieje, że nie ostatni. Otóż przymierzam się do zakupu TLC HDJ100 1HD-FTE.
W tym celu zbieram wszelkie info jak co ma w tym aucie działać. Posiadam Owners Manual dla J10 od 2002 do 2007, jakieś instrukcje serwisowe -> wszystko na rynek USA.
Jakiś czas temu oglądałem J10-tkę z 1HD-FTE z 2003 roku i mam pewne rozbieżności między instrukcją użytkownika a oglądanym autem.
Niestety "w okolicy" nie znalazłem drugiej sztuki tego auta by sobie porównać stąd pytanie do Was.
Oto te różnice jakie znalazłem i nie wiem czy wynikają z rozbieżności wersji USA vs Europa:
1) Szyby
Instrukcja: po naciśnięciu do końca przycisku szyb szyba ma opuścić się do połowy a dopiero następne wciśnięcie opuszcza ją do końca
Rzeczywistość: Naciśnięcie do końca powoduje opuszczenie szyby do końca
2) Praca na biegu jałowym
Odpalanie auta z zimnengo silnika było od strzału. Silnik parę razy gasiliśmy i zapalaliśmy od nowa, troszkę pojeździliśmy, także pogazowaliśmy, ale jak auto pracowało na biegu jałowym (pracowało równo) to tak raz na 10 minut obroty silnika wzrastały z 800 do 1000 a po 20-30 sekundach spadały do 800 i auto ponownie pracowało równo. W tym czasie nie włączaliśmy klimy, działało radio, światła wyłączone a nie słyszałem by wentylator się uruchomił. I taki wzrost obrotów silnika zauważyłem 3 razy na jakieś 40 minut stania auta
Czy w innych macie może podobnie?
3) Kontrolki:
MAINT REQD - od okresowej wymiany oleju. Instrukcja mówi, że po przejechaniu 8tyś km powinna mrugać na zapłonie (ON) i palić się po 12 tyś km. Właściciel twierdził, że ostatnio wymieniał olej jakieś 14 tyś km a ta kontrola nie świeci się wcale. Ale w rozmowie z nim nie podejrzewam go by przeprowadzał procedurę restartu tego licznika dla wymiany oleju
SRS i ABS - SRS działała poprawnie a ABS nie zapalała się wcale
A/T P - nie zapalała się wcale
A/T OIL TEMP - nie zapalała się wcale
VSC TRAC - nie zapalała się wcale
VSC OFF - nie zapalała się wcale (powinna po zapięciu centralnego mechanizmu różnicowego)
Zapięcie pasów bezpieczeństwa - zapalało się poprawnie, ale nie było brzęczyka co 8 sekund
Podświetlenie stacyjki - po otworzeniu drzwi i przed przekręceniu kluczyka w pozycję ACC powinna być podświetlona na około - nie paliła się
Jak doczytałem to na kluczyki w pozycji ON powinny mrugać/świecić po czym po odpaleniu silnika powinny gasnąć.
Reszta kontrolek w tym Check Engine była OK, ogólny stan auta, środka czy komory silnika nie wykazywał na amatora-grzebacza.
Także jeżeli coś wiecie na temat różnic w instrukcji USA a Polskie LC lub coś o tych kontrolkach lub zmianie obrotów na biegu jałowym to byłbym wdzięczny
Z góry podziękował za każde konkretne info.
mój pierwszy post na forum TLC, mam nadzieje, że nie ostatni. Otóż przymierzam się do zakupu TLC HDJ100 1HD-FTE.
W tym celu zbieram wszelkie info jak co ma w tym aucie działać. Posiadam Owners Manual dla J10 od 2002 do 2007, jakieś instrukcje serwisowe -> wszystko na rynek USA.
Jakiś czas temu oglądałem J10-tkę z 1HD-FTE z 2003 roku i mam pewne rozbieżności między instrukcją użytkownika a oglądanym autem.
Niestety "w okolicy" nie znalazłem drugiej sztuki tego auta by sobie porównać stąd pytanie do Was.
Oto te różnice jakie znalazłem i nie wiem czy wynikają z rozbieżności wersji USA vs Europa:
1) Szyby
Instrukcja: po naciśnięciu do końca przycisku szyb szyba ma opuścić się do połowy a dopiero następne wciśnięcie opuszcza ją do końca
Rzeczywistość: Naciśnięcie do końca powoduje opuszczenie szyby do końca
2) Praca na biegu jałowym
Odpalanie auta z zimnengo silnika było od strzału. Silnik parę razy gasiliśmy i zapalaliśmy od nowa, troszkę pojeździliśmy, także pogazowaliśmy, ale jak auto pracowało na biegu jałowym (pracowało równo) to tak raz na 10 minut obroty silnika wzrastały z 800 do 1000 a po 20-30 sekundach spadały do 800 i auto ponownie pracowało równo. W tym czasie nie włączaliśmy klimy, działało radio, światła wyłączone a nie słyszałem by wentylator się uruchomił. I taki wzrost obrotów silnika zauważyłem 3 razy na jakieś 40 minut stania auta
Czy w innych macie może podobnie?
3) Kontrolki:
MAINT REQD - od okresowej wymiany oleju. Instrukcja mówi, że po przejechaniu 8tyś km powinna mrugać na zapłonie (ON) i palić się po 12 tyś km. Właściciel twierdził, że ostatnio wymieniał olej jakieś 14 tyś km a ta kontrola nie świeci się wcale. Ale w rozmowie z nim nie podejrzewam go by przeprowadzał procedurę restartu tego licznika dla wymiany oleju
SRS i ABS - SRS działała poprawnie a ABS nie zapalała się wcale
A/T P - nie zapalała się wcale
A/T OIL TEMP - nie zapalała się wcale
VSC TRAC - nie zapalała się wcale
VSC OFF - nie zapalała się wcale (powinna po zapięciu centralnego mechanizmu różnicowego)
Zapięcie pasów bezpieczeństwa - zapalało się poprawnie, ale nie było brzęczyka co 8 sekund
Podświetlenie stacyjki - po otworzeniu drzwi i przed przekręceniu kluczyka w pozycję ACC powinna być podświetlona na około - nie paliła się
Jak doczytałem to na kluczyki w pozycji ON powinny mrugać/świecić po czym po odpaleniu silnika powinny gasnąć.
Reszta kontrolek w tym Check Engine była OK, ogólny stan auta, środka czy komory silnika nie wykazywał na amatora-grzebacza.
Także jeżeli coś wiecie na temat różnic w instrukcji USA a Polskie LC lub coś o tych kontrolkach lub zmianie obrotów na biegu jałowym to byłbym wdzięczny
Z góry podziękował za każde konkretne info.