Seryjne turbo to zupełnie inna para butów niz uturbione N/A.Rokfor32 pisze:Nie rozumiem za bardzo.
Masz ponoć zdrowy 1HZ - ale wykluczasz opcję turbo (którą się robi bolt on na fabrycznych gratach). Za to chcesz zapodać zajechany silnik J8 (realnie nie znajdziesz nic poniżej 500 tysi nalotu, a prędzej w okolicach ponad miliona), albo niewiele mniej zużyty J100 - który w dodatku ma elektroniczna pompę, i żeby się jej pozbyć trzeba silnik też trochę porzeźbić. Dodatkowo - obie opcje sa przecież też z turbiną - którą uważasz za zawodny element (i w przypadku tych jednostek z uwagi na wiek to będą również zużyte podzespoły).
Dwa - HZJ105 wychodziła zdaje się ze skrzynią R151F. Ta skrzynia jest raczej za słaba dla 1HD-T. Szczególnie w zestawieniu z przeciążonym autem, gdzie mocno dochodzi czynnik inercji (przy ciężkim aucie trudniej zerwać przyczepność kół, co przekłada się na moment bezwładności przenoszony przez elementy napędu). A ze skrzyniami H151F jest dokładnie ten sam problem co z silnikami z J8 - są już zużyte.
Czyli - sensowna opcja to 1HD-T z J8 i skrzynia H151F z J8 - ale z dużą szansą na gruntowny remont obu podzespołów. Koszt takiej zabawy - 30 do 50 tyś pln.
To jaśniejsze niz słońce i bezdyskusyjne.
Wyciągnę słupek z 80 za około dyche z transportem z potwierdzonym urzedowo przebiegiem do 200 000 kilometrow. Nawet nie musze szukać- wiem gdzie leżą.
Zestaw silnik i skrzynia z 80 nie wejdzie do 100 przynajmniej skrzynia nie chciała jak miałem taki pomysł na rzeźbę i próbowałem wcielić w życie.
No to który silnik ma byc z tej 80 zeby było Ok? Każdy?